320д ускорява мудно до 2500об.
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
320д ускорява мудно до 2500об.
Здравейте колеги,
предварително се извинявам за дългия пост. Ще се радвам, ако някой може да помогне.
От няколко месеца съм горд собственик на е90 2006 320д. Това е първата ми кола (и първото БМВ де), колата супер много ми харесва, но за съжаление или не попадам на правилните майстори, или просто нямам късмет. Проблемът е следният. Колата ускорява мудно до към 2500 оборота и след това рязко се изтрелва. Имам диагностика, на която като грешка излиза проблем с актуатора. След 3 допълнителни диагностики при "разбирачи", на които предварително им казвах какви грешки получавам и в резултат на което получавах информация, която така или иначе вече знаех, реших да отида до уж по реномиран сервиз за турбини понеже подозирахме, че променливата геометрия е блокирала. След като пуснаха уж "оригинална" БМВ диагностика (за която доста соленичко ме отръскаха), заявиха, че проблем с актуарура няма и да сменя ЕГР и ако проблемът продължава, да отида срещу скромните 500-600 лева(+250лв за новия ЕГР) ,за да погледнат как е турбината. ЕГР-а бяхме го чистили и не мислехме, че проблемът е от него, но за по-сигурно купихме нов и го сменихме. Разлика почти няма. Междувременно още преди да почнем да ходим по диагностики, пробвахме да затапим вакума на ЕГР - все едно се кара друга кола. Ускорява равномерно още от 1700-1800 оборота и не се усеща това рязко придърпане като преди при 2500об. През ИМПА видях, че когато ЕГР е поставен, очакваното налягане е винаги доста по-ниско от реалното, като чак след 2500 се изравняват. Когато затапя ЕГР-а, очакваното и реалното едва ли не са еднакви. Няма свистене и маркучите на турбото са здрави. Днес се консултирах и с друг майстор, който прави турбини, и според него нямам проблем с турбото, а по скоро по някаква електроника, която контролирала самия ЕГР. След като колата загрее (не само до работна температура, а когато да кажем я покарам за поне час) започва да ускорява бавно дори след 2500 оборота. И пак след затапване на вакума, колата литва.
Та въпросът ми е, както е вашето мнение. Някак не ми се дават 600 лева, за да ми кажат, че турбото ми е наред.
Ще се радвам, ако някой има опит и сподели къде може би би бил проблемът.
P.S: Изчетох доста от темите във форума (поне от 2 месеца търся решение на проблема), не бих искал да излорам просто ЕГР, по-скоро да разреша проблема.
предварително се извинявам за дългия пост. Ще се радвам, ако някой може да помогне.
От няколко месеца съм горд собственик на е90 2006 320д. Това е първата ми кола (и първото БМВ де), колата супер много ми харесва, но за съжаление или не попадам на правилните майстори, или просто нямам късмет. Проблемът е следният. Колата ускорява мудно до към 2500 оборота и след това рязко се изтрелва. Имам диагностика, на която като грешка излиза проблем с актуатора. След 3 допълнителни диагностики при "разбирачи", на които предварително им казвах какви грешки получавам и в резултат на което получавах информация, която така или иначе вече знаех, реших да отида до уж по реномиран сервиз за турбини понеже подозирахме, че променливата геометрия е блокирала. След като пуснаха уж "оригинална" БМВ диагностика (за която доста соленичко ме отръскаха), заявиха, че проблем с актуарура няма и да сменя ЕГР и ако проблемът продължава, да отида срещу скромните 500-600 лева(+250лв за новия ЕГР) ,за да погледнат как е турбината. ЕГР-а бяхме го чистили и не мислехме, че проблемът е от него, но за по-сигурно купихме нов и го сменихме. Разлика почти няма. Междувременно още преди да почнем да ходим по диагностики, пробвахме да затапим вакума на ЕГР - все едно се кара друга кола. Ускорява равномерно още от 1700-1800 оборота и не се усеща това рязко придърпане като преди при 2500об. През ИМПА видях, че когато ЕГР е поставен, очакваното налягане е винаги доста по-ниско от реалното, като чак след 2500 се изравняват. Когато затапя ЕГР-а, очакваното и реалното едва ли не са еднакви. Няма свистене и маркучите на турбото са здрави. Днес се консултирах и с друг майстор, който прави турбини, и според него нямам проблем с турбото, а по скоро по някаква електроника, която контролирала самия ЕГР. След като колата загрее (не само до работна температура, а когато да кажем я покарам за поне час) започва да ускорява бавно дори след 2500 оборота. И пак след затапване на вакума, колата литва.
Та въпросът ми е, както е вашето мнение. Някак не ми се дават 600 лева, за да ми кажат, че турбото ми е наред.
Ще се радвам, ако някой има опит и сподели къде може би би бил проблемът.
P.S: Изчетох доста от темите във форума (поне от 2 месеца търся решение на проблема), не бих искал да излорам просто ЕГР, по-скоро да разреша проблема.
- Tsapo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Скапало ти се е управлението на ЕГР клапана.
Цената му в БМВ е 223.73лв., но можеш да го намериш при колеги от форума за 120лв.

№1
Номенклатурен номер: 11747796634.
Цената му в БМВ е 223.73лв., но можеш да го намериш при колеги от форума за 120лв.

№1
Номенклатурен номер: 11747796634.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Значи ако ти излиза грешка за актуатура на турбото - проблема е там и се пробва лесно - отиваш до морга взимаш и сменяш на място ако се оправи супер ако не значи проблема е другаде, ако искаш инче проблема може да ти е в управлението на ЕГР-а горния колегаа ти го е пуснал, сменя се лесно и не е скъпа част.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Благодаря за бързите отговори,колеги!
Ще свалим pressure converter-a и ще пробваме да го изчистим, ако евентуално нещо се е зацапал (ако въобще е възможно така да се оправи). Ако не, ще се купува нов. Вчера си направихме тест,откачихме маркучето на вакума към ЕГР и установихме, че до към 2300 об няма налягане,тоест до тогава ЕГР е отворен и колата не върви, а след това вакума придърпва, клапана се затваря и колата тръгва. Това обяснява защо при затапен ЕГР колата ускорява още от 1700-1800 об. , когато ЕГР е винаги затворен.
Колегите с изрядно технически 320д без ремап: ако можете, споделете на какви обороти реално колата тръгва да ускорява, тоест към колко е нормално да се усети някакво минимално придърпване.

Колегите с изрядно технически 320д без ремап: ако можете, споделете на какви обороти реално колата тръгва да ускорява, тоест към колко е нормално да се усети някакво минимално придърпване.
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Аз предлагам да вземеш едно ключе 10 и да завиеш гайката на актуатора с половин оборот - така би трябвало постигнатото налягане в ниските да се вдигне.
Иначе според мен си за нов актуатор.
Успех
Иначе според мен си за нов актуатор.
Успех
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Пробвахме да го въртим, но промяна нямаше.
yordan_ichev написа:Аз предлагам да вземеш едно ключе 10 и да завиеш гайката на актуатора с половин оборот - така би трябвало постигнатото налягане в ниските да се вдигне.
Иначе според мен си за нов актуатор.
Успех
- niki nikolov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 20.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd
- Мечтае да кара: Ferrari
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
След 2000 об.
- stoqn milushev
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 3.12.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 318I ; BMW E90
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
следя с интерес темата защото и аз съм със същият проблем и досега нищо не помага
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
stoqn milushev написа:следя с интерес темата защото и аз съм със същият проблем и досега нищо не помага
Хубаво я следиш темата колега, но не пиши по 3 мнения едно след друго, така или иначе мненията ти подлежат на удобрение от модератор.

- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Пичове, след 2000 оборота ми се вижда доста късно. При мен м/у 1700-1800 вече си усещам тяга добре! 320д 2005 автомат. 300к км с оригиналното турбо .. пу-пу!
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
stoqn milushev написа:следя с интерес темата защото и аз съм със същият проблем и досега нищо не помага
Няма да е лошо колата да отиде при правилния човек... Възможно е и геометрията на турбината да е в окаяно състояние...
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Да споделя какво направихме до момента.Първо сменихме Pressure converter-a с нов, усети се разлика, но не бих казал прекалено голяма. Колата започна да ускорява малко по-добре, но чак към 2500 оборота колата осезаемо тръгва да върви. Излезе грешка за голямо налягане или нещо такова, дължеше се на това, че бяхме въртели гайката на актуатора. Взех да гледаме налягането през ИНПА и почнахме да въртим актуатора наново, докато не влезе в нормата. Интересно е, че след това изтрих грешките, колата тръгна доста по-добре, все още е мудна в ниските обороти, но вече към 2000 се усеща придърпване. Е, няма нищо общо с това при 2500, но все пак е някакво
. Карам колата ежедневно, както на дълги, така и на къси разстояние и чак днес ми излезе същата грешка за актуатора както преди (чеквам я кажи-речи всеки ден през Carly). В сервиза, където щяха да гледат турбото, бяха тествали актуатора с "оригинален" БМВ софтуер и казаха, че проблеми с актуатура нямам. Та мисля, че може и някакъв проблем да е с турбото, но нито свисти, нито някаква грешка изписва. Според вас възможно ли е нещо променливата геометрия да прави проблем и дали с някоя добавка като Bardahl е възможно да се почисти или задължително трябва да се сваля. Ако е така, може ли да ме насочите към сервиз, който може да я свали и поправи.
Благодаря предварително и сори за дългия пост

Благодаря предварително и сори за дългия пост

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Геометрия се чисти със сваляне - актуатура също може да не работи на 100%
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
Някой да предложи сервиз къде могат да погледнат и 2-те неща без да се налага аз да ги свалям и да им ги нося? Не мисля, че толкова лесно се сваля турбото или се заблуждавам?
- Tsapo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: 320д ускорява мудно до 2500об.
dextuar написа:Някой да предложи сервиз къде могат да погледнат и 2-те неща без да се налага аз да ги свалям и да им ги нося? Не мисля, че толкова лесно се сваля турбото или се заблуждавам?
Напиши от кой град си.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани