Странна обратна връзка във волана
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- angelov_b
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Ф10 525D
Странна обратна връзка във волана
Здравейте!
От известно време ми прави впечатление едно странно усещане във волана, което го изпитвам когато двигателя е натоварен, т.е. вибрациите от него са по силни. Това усещане мога да го опиша като вибрация или по скоро сякаш нещо се търка в кормилния прът. Най-често се случва когато правя завой на втора предавка и настъпя малко повече газта - до изправяне на волана се усеща триенето, после изчезва когато газта се отпусне и воланът се изправи.
Като друг пример мога да дам кръговото на 4-ти километър, София. За тези който не са запознати....това е много голямо кръгово и може да се вземе с 50 км/час. При каране с постоянно ляв извит волан и обороти около 3000 се усеща тази негативна обратна връзка, когато се опитам да направя лека корекция на курса. Ако върна малко газта или изключа от скорост( т.е. оборотите са ниски) триенето или намалява или не се усеща.
Всичко по ходовата ми част е преглеждано и няма проблеми. Гумите са нови, но и при смяна с други си го също, така че не е поради небалансирани гуми с джанти.
Въпросът ми е:
Може ли това да се получава от:
1. Триене на кормилния прът в гумения тампон около педалите ( вижда се като се свали долната кора на шофьорското място)
2. Луфт в рейката, или нещо друго свързано с нея
3. Друго?
Ще се радвам да дадете предложения, защото това "триене" във волана е изключително неблагоприятно за цялостното удоволствие от шофирането.
Благодаря предварително!
Поздрави
П.с.: Понякога се усеща и при каране със 80-100 и завиване съвсем леко със волана, все едно корекция правите на курса (с 5 градуса например)
От известно време ми прави впечатление едно странно усещане във волана, което го изпитвам когато двигателя е натоварен, т.е. вибрациите от него са по силни. Това усещане мога да го опиша като вибрация или по скоро сякаш нещо се търка в кормилния прът. Най-често се случва когато правя завой на втора предавка и настъпя малко повече газта - до изправяне на волана се усеща триенето, после изчезва когато газта се отпусне и воланът се изправи.
Като друг пример мога да дам кръговото на 4-ти километър, София. За тези който не са запознати....това е много голямо кръгово и може да се вземе с 50 км/час. При каране с постоянно ляв извит волан и обороти около 3000 се усеща тази негативна обратна връзка, когато се опитам да направя лека корекция на курса. Ако върна малко газта или изключа от скорост( т.е. оборотите са ниски) триенето или намалява или не се усеща.
Всичко по ходовата ми част е преглеждано и няма проблеми. Гумите са нови, но и при смяна с други си го също, така че не е поради небалансирани гуми с джанти.
Въпросът ми е:
Може ли това да се получава от:
1. Триене на кормилния прът в гумения тампон около педалите ( вижда се като се свали долната кора на шофьорското място)
2. Луфт в рейката, или нещо друго свързано с нея
3. Друго?
Ще се радвам да дадете предложения, защото това "триене" във волана е изключително неблагоприятно за цялостното удоволствие от шофирането.
Благодаря предварително!
Поздрави
П.с.: Понякога се усеща и при каране със 80-100 и завиване съвсем леко със волана, все едно корекция правите на курса (с 5 градуса например)
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: Странна обратна връзка във волана
Аз предлагам да си прегледаш отново кормилните щанги - номер 4


- angelov_b
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Ф10 525D
Re: Странна обратна връзка във волана
Малко ъпдейт на информацията....
Забелязах, че този проблем го има само като карм на къси разстояния...покарам ли 50 километра извън града и след това нямам никакъв проблем. Може да питам лайшки, но възможно ли е колата след като загрее хубаво това да е причината волана да става по мазен....има ли някакви хидравлични течности, които трябва да погледна дали са с правилното количество и т.н...?
Забелязах, че този проблем го има само като карм на къси разстояния...покарам ли 50 километра извън града и след това нямам никакъв проблем. Може да питам лайшки, но възможно ли е колата след като загрее хубаво това да е причината волана да става по мазен....има ли някакви хидравлични течности, които трябва да погледна дали са с правилното количество и т.н...?
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани