M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Здравейте колеги, при последните ми няколко по-дълги пътувания колата ( E91 M47 ) ме вкарва в доста големи филми с маслото - светва индикация за ниво на маслото под минимума. На кратко, колата на километраж е на 72к км ( 20к от мен ), реалните й километри са ~ 130k, не карам бавно и не жаля много мотора и оборотите, но винаги я обслужвам с възможно най-читавите консумативи и части. Ще се опитам да опиша случващото се в няколко реда, като всякакви съвети/идеи/предложения ще са добре дошли.
1. Последната смяна на маслото направих на 65к км с Castrol 5W40 Longlife DPF, колата събра точно 5 литра ( с 0.5 литра по-малко от предната смяна ), но щеката показваше максимума.
2. На 67 500км тръгнах от Варна за Боровец през Бургас и Тракия. При постоянна скорост 160км/ч ( ~ 2800 об/мин ) ми светна лампата за ниво на маслото под минимума, като съответните инструкции в iDrive бяха да долея 1л. масло. За щастие имах литър Castrol останал при смяната и го долях. Тогава си обясних случващото се с това, че не бяха сипали достатъчно масло при смяната.
3. На 69 500км тръгнах в посока Варна -> Търново, по пътя си проверих чековете в iDrive, като една от индикациите беше за ниво на маслото НА минимума. Озадачих се, и за да се подсигуря купих и долях 0.6л 5W40 Lucoil масло ( за съжаление нямаше от къде да купя по-хубаво )
4. На 71 100км тръгнах в посока Варна -> Стара Загора през Тракия ( постоянна скорост 135км/ч ), на около 40-50км от Стара Загора отново светна лампата за ниво под минимума, като съответно долях остатъка от Lucoil маслото. В края на прехода, 50км по-късно в iDrive се появи съобщение за ниво НА минимума.
5. В момента нивото на маслото по щека е малко над средата ( WTF ... ).
Та от всички тези описания и сметки излиза, че колата гори ~ 1л масло на 2000км, което е неприлично много дори за нещо от рода на Опел Екошит, да не говорим за БМВ. При предната смяна колата ми изгори 1.5л за 12-13к км от същото масло, но сипвано в друг сервиз. Каква я вероятността да е проблем с мотора и има ли вариянт лесно да го диагностицирам? С какво друго масло ( марка ) да пробвам?
1. Последната смяна на маслото направих на 65к км с Castrol 5W40 Longlife DPF, колата събра точно 5 литра ( с 0.5 литра по-малко от предната смяна ), но щеката показваше максимума.
2. На 67 500км тръгнах от Варна за Боровец през Бургас и Тракия. При постоянна скорост 160км/ч ( ~ 2800 об/мин ) ми светна лампата за ниво на маслото под минимума, като съответните инструкции в iDrive бяха да долея 1л. масло. За щастие имах литър Castrol останал при смяната и го долях. Тогава си обясних случващото се с това, че не бяха сипали достатъчно масло при смяната.
3. На 69 500км тръгнах в посока Варна -> Търново, по пътя си проверих чековете в iDrive, като една от индикациите беше за ниво на маслото НА минимума. Озадачих се, и за да се подсигуря купих и долях 0.6л 5W40 Lucoil масло ( за съжаление нямаше от къде да купя по-хубаво )
4. На 71 100км тръгнах в посока Варна -> Стара Загора през Тракия ( постоянна скорост 135км/ч ), на около 40-50км от Стара Загора отново светна лампата за ниво под минимума, като съответно долях остатъка от Lucoil маслото. В края на прехода, 50км по-късно в iDrive се появи съобщение за ниво НА минимума.
5. В момента нивото на маслото по щека е малко над средата ( WTF ... ).
Та от всички тези описания и сметки излиза, че колата гори ~ 1л масло на 2000км, което е неприлично много дори за нещо от рода на Опел Екошит, да не говорим за БМВ. При предната смяна колата ми изгори 1.5л за 12-13к км от същото масло, но сипвано в друг сервиз. Каква я вероятността да е проблем с мотора и има ли вариянт лесно да го диагностицирам? С какво друго масло ( марка ) да пробвам?
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Привет!
Като я настъпиш хубаво, забелязваш ли да пуши отзад? Най-лесно се вижда вечер, като има кола зад теб и фаровете светят в теб.
Огледай хубаво за течове, около турбото, интеркулера също. Също.. защо караш с 5в40? За тази кола и на тези километри си е 5в35. Може да е некачествено масло. Аз първо бих източил хубаво всичко и сменил маслото.
Като я настъпиш хубаво, забелязваш ли да пуши отзад? Най-лесно се вижда вечер, като има кола зад теб и фаровете светят в теб.
Огледай хубаво за течове, около турбото, интеркулера също. Също.. защо караш с 5в40? За тази кола и на тези километри си е 5в35. Може да е некачествено масло. Аз първо бих източил хубаво всичко и сменил маслото.
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Имах подобни ядове и след като разбрах че Castrol е най имитираното масло ,спрях да карам с него.Минах на Total и Q8 и колкото и да не вярвах се оказа че с 1L на 10 000км за сега се справям
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
колега тая кола ако не са и чистени маслодайните магистрали на турбото, може да е хвърлило уплътнение и да го яде много сериозно. Тоя проблем е за сервиз, а не за форум тъй като е хардуерен. При мен за 10 хил км не гори повече от 200 гр масло
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
@Shadowed - ами колата е с DPF, реално не мога да разбера по него дали го гори.
@Taruno - По принцип в сервиз ми изчистиха колекторите и ЕГР-а още като я купих, заедно с това смениха и филтъра на картерните газове с оригинален. Турбото е проверено, няма течове, луфтове и работи доста тихо. Преди 2 дни си сменях въздушния филтър и огледах добре мотора, но няма никакви следи от омасляване. Относно тези "маслодайни магистрали", може ли малко инфо как се чистят, преди като говорих с моя майстор за това, той твърдеше, че нямало какво да се почиства там ( за съжаление във Варна няма много майстори за нашите коли ).
@Taruno - По принцип в сервиз ми изчистиха колекторите и ЕГР-а още като я купих, заедно с това смениха и филтъра на картерните газове с оригинален. Турбото е проверено, няма течове, луфтове и работи доста тихо. Преди 2 дни си сменях въздушния филтър и огледах добре мотора, но няма никакви следи от омасляване. Относно тези "маслодайни магистрали", може ли малко инфо как се чистят, преди като говорих с моя майстор за това, той твърдеше, че нямало какво да се почиства там ( за съжаление във Варна няма много майстори за нашите коли ).
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Значи точно това си говорихме с колегата Atsalov, на М47 маслодайните магистрали НА ТУРБОТО са изключително тесни, а повечето шофьори нямат навика като карат агресивно да оставят след това турбината да се охлади преди да изключат двигателя и там постепенно се наслоява нагар от врящото масло.
Аз съм си ги чистил сам и мога да твърдя, че не е нищо сложно, НО може да има теч. Маслото АКО е истинско (аз карам с Castrol Magnatec 5w40) не би трябвало да имаш проблем. При петицата ми имах подобена драма и течеше от колектора и не се виждаше докато не разглобихме всичко.
Аз съм си ги чистил сам и мога да твърдя, че не е нищо сложно, НО може да има теч. Маслото АКО е истинско (аз карам с Castrol Magnatec 5w40) не би трябвало да имаш проблем. При петицата ми имах подобена драма и течеше от колектора и не се виждаше докато не разглобихме всичко.
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Ясно, значи става дума за тънките метални тръбички, които влизат/излизат от турбината. Ще потърся някой, който има желанието да ги изчисти. А иначе, ако тече по колектора не трябва ли да се изпарява и да мирише постоянно? В противен случай, ако има теч под него би следвало да прави локвичка по кората ( а всичко изглежда чисто ).
На първо време ще сменя марката и ще пиша дали има подобрение.
На първо време ще сменя марката и ще пиша дали има подобрение.
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Колеги, не знам какво се обърках снощи та писах, че карам с 5в35 - карам от години само с 5в30.
Смятате ли, че за този мотор е по-добре 5в40?
Смятате ли, че за този мотор е по-добре 5в40?
- Airdust
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530D
- Мечтае да кара: Тротинетка Lime
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Shadowed написа:Колеги, не знам какво се обърках снощи та писах, че карам с 5в35 - карам от години само с 5в30.
Смятате ли, че за този мотор е по-добре 5в40?
За коли с FAP/DPF задължително 5W30.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Airdust написа:Shadowed написа:Колеги, не знам какво се обърках снощи та писах, че карам с 5в35 - карам от години само с 5в30.
Смятате ли, че за този мотор е по-добре 5в40?
За коли с FAP/DPF задължително 5W30.
Задължително LL-04 ! , а не 5W-30.................... само!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Airdust написа:Shadowed написа:Колеги, не знам какво се обърках снощи та писах, че карам с 5в35 - карам от години само с 5в30.
Смятате ли, че за този мотор е по-добре 5в40?
За коли с FAP/DPF задължително 5W30.
Ох ама като почнете такива недомислени работи LL04 пък може да е 5w40 0w30 5w30 и т.н. второто число е вискозитета на маслото при по-високи температури, важния вискозитет за нашите атмосферни условия е 1вия -а дали ще е 30 / 35 /40 няма особено значение
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Taruno написа:Airdust написа:Shadowed написа:Колеги, не знам какво се обърках снощи та писах, че карам с 5в35 - карам от години само с 5в30.
Смятате ли, че за този мотор е по-добре 5в40?
За коли с FAP/DPF задължително 5W30.
Ох ама като почнете такива недомислени работи LL04 пък може да е 5w40 0w30 5w30 и т.н. второто число е вискозитета на маслото при по-високи температури, важния вискозитет за нашите атмосферни условия е 1вия -а дали ще е 30 / 35 /40 няма особено значение
За нашите атмосферни условия? Лоша работа значи с глобалното затопляне.. ще трябва да сменяме маслото скоро

Весела Коледа, колеги. Мисля, че темата я изчерпахме

Re: M47 светва лампата на маслото при продължително шофиране
Един приятел имаше подобен проблем със загуба на масло и се оказаха гумички на клапаните...той беше без ДПФ и го хвана сутрин ,че пуши синьо...като загрее и изгори маслото ,няма проблем и колата не изпушва...но сутрин ,на място - да. Само го вмятам като вариянт.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани