N52B30 при различни модели

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

N52B30 при различни модели

Мнение от Gqbriel » 06 Дек 2014, 16:48

Здравейте,

Въпроса ми е следния - някой знае ли дали има разлики механични в този мотор при следните версии:

2008-2011 E89 Z4 sDrive30i
2009-2011 E84 X1 xDrive28i
2009-2012 E87 130i
2004-2008 E90/E92/E93 330i, 330Ci, 330xi
2005-2009 E60/E61 530i, 530xi
2004-2007 E63/E64 630i
195 kW Applications:

2005-2008 E85/E86 Z4 3.0si
2006-2009 E87 130i hatchback
200 kW Applications:

2006–2010 E83 X3 3.0i
2006-2010 E70 X5 3.0si, xDrive30i
2007-2010 E63/E64 630i


Защо питам - защото този мотор го има от 160kw до 200kw което е при 6-а серия а незнам да има модификации по самия мотор.Та мога ли и как да използвам софтуера от 6та серия на моята кола,все пак не са малко коне говорим за 12кс (на цифра са малко но за атмосферен мотор се усещат) .
Отделно гледах страницата на Маднес и от същия мотор в Е90 само с махане на катализаторите резултата е 20кс + което по моята логика определено със сфотуер от 6ца и без актализатори трябва да се промени мотора - та някой ако знае нека не си пази инфото за него си - Благодаря
Последна промяна Gqbriel на 06 Окт 2016, 10:01, променена общо 1 път
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Дек 2014, 17:05

Бях се зачел за тия двигатели и открих малко инфо по чуждите форуми. Разликата между двата 3-литрови двигатели е главно в смукателните колектори. На 258 к.с. се води 3 stage intake manifold. Съответно при 218 к.с. този колектор липсвал, затова и занижената мощност. Чуждестранни колеги пишат, че с такъв колектор и смяна на софтуера 218 к.с. става към 250 кончета. Ще потърся тези дни и ще постна, ако има нещо интересно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 06 Дек 2014, 17:26

Dirty M5 driveR написа:Бях се зачел за тия двигатели и открих малко инфо по чуждите форуми. Разликата между двата 3-литрови двигатели е главно в смукателните колектори. На 258 к.с. се води 3 stage intake manifold. Съответно при 218 к.с. този колектор липсвал, затова и занижената мощност. Чуждестранни колеги пишат, че с такъв колектор и смяна на софтуера 218 к.с. става към 250 кончета. Ще потърся тези дни и ще постна, ако има нещо интересно.


Нещо такова бях чел,ще се радвам ако намериш инфото,дори и да има някаква разлика в количеството въздух,според мен софтуерно може да се нагласи,но ако е само един всмукателен колектор,звучи доста добре...
С Е90 съм скаран спрямо моторите а при бензиновите разлики колкото искаш,отделно че ми е странно кола 2005 производство да е с н52б30
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 4.10.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от nsfw » 06 Дек 2014, 17:34

Gqbriel написа:отделно че ми е странно кола 2005 производство да е с н52б30


То е до модела, не до годината ;). 325 е с 2.5 двигателя, 330 е с 3.0 двигателя. Различните мощности са предназначени за различни пазари - Щатите, Канада, Китай и т.н. :

http://www.bmwheaven.com/database/engin ... e=N52#/224
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от kraska » 06 Дек 2014, 17:39

Това което написа е само донякъде вярно. За европа N52 2,5 си е 218к.с . При американците по спомен техните са 192 коня без трипътен колектор. После си го флашват компа до 230 коня (отдавна го четох, така че ориентировъчно пиша цифрите)
Трипътния всмукателен колектор присъства в 2.5. ( като бивш собственик на такъв съм 100% сигурен) За повишаване на мощността в някакви граници за които ще го усетиш вариант НЯМА. Освен ако не му правиш някъв хардуерен тунинг, но не си заслужава. Разликата между двата 2.0 и 3.0 технологично е в обема на цилиндрите, конструктивно са 1:1 и ако създават някакви проблеми са едни и същи. При 3.0 имаш повече мощност ,а разликата в разхода не е значителна. Не си купувай 2.5 ако искаш предимно мощност. Дори 3.0 не е кой знае какво , като веднъж свикнеш с него, т.к си е атмосферка. Виж 335и си е вече друго, а разхода идентичен, но там пък данък, обслужване, турбина и т.н. са неща върху които да помислиш ако не са ти все тая.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 06 Дек 2014, 17:48

nsfw написа:
Gqbriel написа:отделно че ми е странно кола 2005 производство да е с н52б30


То е до модела, не до годината ;). 325 е с 2.5 двигателя, 330 е с 3.0 двигателя. Различните мощности са предназначени за различни пазари - Щатите, Канада, Китай и т.н. :

http://www.bmwheaven.com/database/engin ... e=N52#/224
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52


Остай кво пише там,защото в bmwheaven N52B30O0 го дават 258кс ,а аз ти казвам,че по вин излиза 218кс...
После тези два цитирани мотора са на 325 а не на 330 :idea: ,.Интересува ме,тези с 3.0 кубатура по какво се различават защото са с абсолютно същия код..
В американски форум ,казва че само всмукателния колектор(който се спомена по горе) плюс ЕКУ от 330 ,е достатъчно да даде тези 40кс разлика...но гледайки малко данни имат разлика и в сгъстяването 325 vs 330 (н52б30) и диаметъра и хода на буталата....

Не мога да си обясня,как еднакви означения са различни мотори,но не видях някой да е правил този swap с ново ЕКУ и Колектор
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Leon » 06 Дек 2014, 18:49

Сигурни ли сте в данните в първи пост? Б30 мотора не знам да се вгражда в 325 от началото на производството... Там си има N52B25, който е в 323 и 325, и N52B30 за 330. От 2006г. започват да монтират N52N, но не съм убеден дали и той е Б30 преди 2007г... За щатите е мисля, че е подобна схемата, но с разминаване с няколко месеца.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Дек 2014, 18:52

Малко мнения:

-The US 330 (which is no longer sold) has a N52B30 engine, as does US 325 and 328. People here in the US have converted both cars to 330s. You will need a 3-stage intake manиfold (thats the only part difference) and either have the dealer tune your cars ECU to that of a 330 (best of luck with that but then again your in Russia) or get an AA tune done.

-I converted Euro 325i (N53B30) to Euro 330i specs with 3 stage manifold and DS Motorsport tune. The output after the conversion is 183.1 wkW (248.9 whp) on Bosch dyno.

Ето цялата тема http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=491872

Вероятно има много други теми по света, но отговора според мен е ясен - монтира се такъв колектор и се ремапва и готово. Иначе тези 325i с N52B30 мисля че се монтират предимно в САЩ и Канада, а колегата Leon беше писал, че след 2007 всички са B30. Така че нищо чудно няма да се намери B30 в кола 2005 година.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от kraska » 06 Дек 2014, 20:20

Габриел, ако не си вземеш кола от щатите , а 325i от тук, ще е с 3пътен колектор. Повече от 230 коня няма а изстиискаш, по-добре вземи 330 , нито данъка, нито разхода, нито в обслужването ще усетиш някаква кой знае каква разлика, но от към мощност определено. Мисля, че това бе основния ти въпрос или... :) Ако нещо повече те интересува откъм обслужване на тези Н52 двигатели, звънни ми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 06 Дек 2014, 20:50

kraska написа:Габриел, ако не си вземеш кола от щатите , а 325i от тук, ще е с 3пътен колектор. Повече от 230 коня няма а изстиискаш, по-добре вземи 330 , нито данъка, нито разхода, нито в обслужването ще усетиш някаква кой знае каква разлика, но от към мощност определено. Мисля, че това бе основния ти въпрос или... :) Ако нещо повече те интересува откъм обслужване на тези Н52 двигатели, звънни ми.

Краска,питам защото ми стана много интересно,ако някой се навие за моята,това което гледам е само 330иА :)
Основния бе,че понеже съм лаик на темата ,видях вин на една 325 от БГ.
Leon - http://www.bmwarchiv.de/vin/kt63647.pdf N52B30O0 по ВИН - това ме озадачи...
А за обслужването ще се възползвам,нямам търпеение да сменя 4ри цил дизел с истински мотор :) но ще почакам като гледам хехе

Между другото,незнам в кой форум,но 325 с б30 беше направен на 275кс както е фейсовия 3.0 ..но не помня къде видях информацията.




Sent from nokia 6310
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 13.11.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325d

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от MGochev » 06 Дек 2014, 23:05

Gqbriel написа:
kraska написа:Габриел, ако не си вземеш кола от щатите , а 325i от тук, ще е с 3пътен колектор. Повече от 230 коня няма а изстиискаш, по-добре вземи 330 , нито данъка, нито разхода, нито в обслужването ще усетиш някаква кой знае каква разлика, но от към мощност определено. Мисля, че това бе основния ти въпрос или... :) Ако нещо повече те интересува откъм обслужване на тези Н52 двигатели, звънни ми.

Краска,питам защото ми стана много интересно,ако някой се навие за моята,това което гледам е само 330иА :)
Основния бе,че понеже съм лаик на темата ,видях вин на една 325 от БГ.
Leon - http://www.bmwarchiv.de/vin/kt63647.pdf N52B30O0 по ВИН - това ме озадачи...
А за обслужването ще се възползвам,нямам търпеение да сменя 4ри цил дизел с истински мотор :) но ще почакам като гледам хехе

Между другото,незнам в кой форум,но 325 с б30 беше направен на 275кс както е фейсовия 3.0 ..но не помня къде видях информацията.




Sent from nokia 6310


На мен ми направи впечатление че ВИН декодера показва N52B30O0 на всички 325-ци (от преди 2007) които съм проверявал. Според мен проблема е в самия архив. Освен това след кода на двигателя пише 2,5л. което също си противоречи. Доколкото знам B30 е само 3 литра, някой да ме поправи ако греша.
Engine: N52B30O0 - 2,50l (160kW)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Leon » 07 Дек 2014, 1:19

Да, пробвайте със същия ВИН в друг декодер, вероятно е от конкретния сайт... На БМВ в сайта вече не е достъпен, днес проверявах за една кола.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Gqbriel » 07 Дек 2014, 10:30

Leon написа:Да, пробвайте със същия ВИН в друг декодер, вероятно е от конкретния сайт... На БМВ в сайта вече не е достъпен, днес проверявах за една кола.

Много странно,онзи ден си работеше,но гледам ,че наистина вече няма бутона Options - много кофти..това ми беше основния сайт за проверка - но уви.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 14.09.2014
Пол: Мъж
Кара: 325xi e90

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Evelin90 » 07 Дек 2014, 10:58

Здравейте , и аз имам 325xi ... и преди като съм проверявал по ВИН ми излизаше , че е модел Н52Б30 и аз щях да пиша по този казус , но се отказах. А реално ми е 325 което е 2.5 мотора 218 кончета , което ми се струват доста мудни ( не е най-мощния двигател ) .. Даже в момента мисля тия дни да си пусна колата за продаване и да си взема нещо по мощно ( обмислям нещо като около 3.5 дизелак - с 2 -те турбини , че да ми е идеално )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10439
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: N52B25 ,N52B30 прилики и разлики

Мнение от Leon » 07 Дек 2014, 11:53

Има 325 с N52В30, който си е 218 к.с. но е от 2007г.
Never mistake motion for action...

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: xapubg

Последни теми
Facebook