320D M47 "тракане" след запалване

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 12.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 2007 M47
Мечтае да кара: BMW F3x

320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от dogo_stz » 27 Авг 2014, 19:30

Здравейте колеги,

От известно се появи странен шум ( наподобавящ тракане ) веднага след запалване на мотора ( 20D M47 ). По слух тракенето идва от предната част ( от към ролките ) и изчезва ( или поне намялява ) след като колата позагрее. След четене по английските форуми и консултации с майстор набедихме маслените повдигачи и първото нещо, което направихме бе да сменим маслото - със старото Castrol 5W40 минах 12к километра, сложихме същото. За съжаление проблемът си остана. Костатацията на друг майстор, който чу колата бе, че звукът не наподобява повдигачи и идва по-скоро от обтяжната ролка ( ролката на обтегача на ремъка ). Въпросът ми е до колко е правдоподобно това и има ли смисъл да се притеснявам - колата си върви нормално и не гори масло.

Пускам и клипче :). Ще съм благодарен на мнения.
https://www.youtube.com/watch?v=vpHvLg4z0JU

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от hacker4eto1 » 28 Авг 2014, 7:00

И според мен това не са повдигачи, ако можеш да свалиш ремъка на климатроника да елиминираш едната ролка, чукането наподобява сякаш дрънка на пластмаса свали ремъците по раздвижи на ръка ролките прегледай ги за луфт както водната помпа виж дали се върти мазно ,ролката на алтернатора и не на последно място помпата на хидравликата .
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от kraska » 28 Авг 2014, 8:03

hacker4eto1 написа:И според мен това не са повдигачи, ако можеш да свалиш ремъка на климатроника да елиминираш едната ролка, чукането наподобява сякаш дрънка на пластмаса свали ремъците по раздвижи на ръка ролките прегледай ги за луфт както водната помпа виж дали се върти мазно ,ролката на алтернатора и не на последно място помпата на хидравликата .


+1

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от awful » 28 Авг 2014, 13:58

Колега направи наи простото и лесно нещо, свали ремъка големия и запали без него за няколко секунди и виж дали тракането го има още, ако го има за да си сигурен че не е от хидравличната помпа свали и нейния ремък.

ПС. Сетих се за още нещо което може и да създава това тракане, вакумната помпа която се намира точно там където спря камерата, моята съм е разглобявал и вътре има едно голямо желязно парче което не знам как точно да го опиша, ако се е износило много може да тропа така това желязно парче което се върти и прави вакум, трябва си проверка инак така да си приказваме много неща може да са. Успех
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от Гецата » 28 Авг 2014, 16:22

е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки ;)
защо не погледнеш ангренажа :roll:
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от awful » 28 Авг 2014, 17:29

Гецата написа:е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки ;)
защо не погледнеш ангренажа :roll:


Нещо се бъркаш големия ремък върти всичко без нея, за хидравличната помпа има един ремък които е еластичен :)

Това е хидравличната помпа, говрим за 320д 163к

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от Гецата » 28 Авг 2014, 17:58

awful написа:
Гецата написа:е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки ;)
защо не погледнеш ангренажа :roll:


Нещо се бъркаш големия ремък върти всичко без нея, за хидравличната помпа има един ремък които е еластичен :)

Това е хидравличната помпа, говрим за 320д 163к

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18

грешката е моя защото си мисля за 3,0д :mhihi:
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 12.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 2007 M47
Мечтае да кара: BMW F3x

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от dogo_stz » 28 Авг 2014, 18:28

Гецата написа:е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки ;)
защо не погледнеш ангренажа :roll:


Т.е ангренажната верига ли? Мина ми през ума, но няма логика да се оправя като загрее. Между другото, забелязох, че след като я форсирам до около 2000 оборота и пусна газта се получава някакво допълнително притракване, т.е същото като от видеото, но в "забързан" вариянт :) ( значи нещото, което трака зависи от оборотите ). Дали има шанс да е демферната шайба или успокойтел/оптегач на веригата ( не съм сигурен дали има такова нещо и дали се сменя ).

Маховикът го изключвам напълно, защото шумът не се променя ако натисна съединителя, а и липсват останалите характерни признаци. В събота ще сваля основния ремък и ще видя какво ще се получи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от Taruno » 28 Авг 2014, 20:57

Ангенажната верига издава метален звук и честотата винаги се увеличава с подаване на газ, това бие някоя ролка или нещо подобно. При всички случаи го реши проблема, не е редно този двигател да издава този шум :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 12.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 2007 M47
Мечтае да кара: BMW F3x

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от dogo_stz » 30 Авг 2014, 14:15

След близо 6 часа ходене по майстори .. проблемът си остана. Ето какво се случи:

1. Майстор номер 1 - предположение, че звукът не идва от ролки и по-скоро е свързано нещо с предварението .. и цена от стартови 1000лв.
2. Майстор номер 2 - направихме следната постановка:
- на запален мотор стегна ремъка ръчно - шумът почти изчезна
- свалихме ремъка - шумът изчезна
- прегледахме всички ролки - като цяло ролките бяха здрави, водната помпа имаше лек аксиален луфт и я сменихме ( Dolz - 190лв ) , сменихме и ролката на обтегача.
- запалихме колата ... ии тракането отново си беше там.

След процедурите продължихме с дебъгването, майсторът слуша моторът отдолу и отхвърли вариянта да е биела. Според него остава да е демпферната шайба ( това беше и моето първоначално предложение ), въпреки че изглежда много добре и няма признаци да е износена. Идеи? Да търся ли още мнения, някак си не ми се сменя шайбата без да съм сигурен, че е от нея. Също, ако можете да препоръчате някой от Варна, който знае какво прави и какво да слуша ще съм много благодарен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от Taruno » 30 Авг 2014, 18:23

Щом на свален ремък няма звук значи е ролка, ремък или демфер, няча други варианти или е от паразитна или от тази на климатика, като гледам клипчето, звука е по-силен в ляво като седиш пред колата. Залагам или на лагер или на ролката на клима

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 26.10.2012
Пол: Мъж
Детайли за колата: E91, 2007г.

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от sniiiper » 06 Сеп 2014, 18:01

Колата на брат ми издаваше подобен звук (ML400 cdi 2003г.) и му смениха оптегача на веригата при което шума изчезна веднага, незнам дали това важи и за тебе но като слушам звука на това ми напомня.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от Taruno » 06 Сеп 2014, 19:40

той е от другата страна и звука е метален от верига и увеличава честотата си с подаване на газ(отделно не би изчезнал при махнат ремък)

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 5.09.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 320 150hp

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от traio90 » 15 Сеп 2014, 17:35

Колега , я кажи какво излезна в крайна сметка , че и аз го имам този проблем . Паля чува се леко тракане и след като загрее 1-2 мин и всичко изчезва .
И да попитам другите колеги . Не съм махнал още вихровите клапи , колата я взех миналата седмица. Може ли да е от тях ?

Благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 12.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 2007 M47
Мечтае да кара: BMW F3x

Re: 320D M47 "тракане" след запалване

Мнение от dogo_stz » 16 Сеп 2014, 18:03

Здравей, все още я карам така. По принцип последно набедихме демферната шайба, но не мога да си обясня кое нещо в нея "прави" тракането ( нали е гумена ). Затова ще я карам в БМВ само за диагностика и чак след това ще сменя каквото е нужно.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook