320D M47 "тракане" след запалване
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
320D M47 "тракане" след запалване
Здравейте колеги,
От известно се появи странен шум ( наподобавящ тракане ) веднага след запалване на мотора ( 20D M47 ). По слух тракенето идва от предната част ( от към ролките ) и изчезва ( или поне намялява ) след като колата позагрее. След четене по английските форуми и консултации с майстор набедихме маслените повдигачи и първото нещо, което направихме бе да сменим маслото - със старото Castrol 5W40 минах 12к километра, сложихме същото. За съжаление проблемът си остана. Костатацията на друг майстор, който чу колата бе, че звукът не наподобява повдигачи и идва по-скоро от обтяжната ролка ( ролката на обтегача на ремъка ). Въпросът ми е до колко е правдоподобно това и има ли смисъл да се притеснявам - колата си върви нормално и не гори масло.
Пускам и клипче . Ще съм благодарен на мнения.
https://www.youtube.com/watch?v=vpHvLg4z0JU
От известно се появи странен шум ( наподобавящ тракане ) веднага след запалване на мотора ( 20D M47 ). По слух тракенето идва от предната част ( от към ролките ) и изчезва ( или поне намялява ) след като колата позагрее. След четене по английските форуми и консултации с майстор набедихме маслените повдигачи и първото нещо, което направихме бе да сменим маслото - със старото Castrol 5W40 минах 12к километра, сложихме същото. За съжаление проблемът си остана. Костатацията на друг майстор, който чу колата бе, че звукът не наподобява повдигачи и идва по-скоро от обтяжната ролка ( ролката на обтегача на ремъка ). Въпросът ми е до колко е правдоподобно това и има ли смисъл да се притеснявам - колата си върви нормално и не гори масло.
Пускам и клипче . Ще съм благодарен на мнения.
https://www.youtube.com/watch?v=vpHvLg4z0JU
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
И според мен това не са повдигачи, ако можеш да свалиш ремъка на климатроника да елиминираш едната ролка, чукането наподобява сякаш дрънка на пластмаса свали ремъците по раздвижи на ръка ролките прегледай ги за луфт както водната помпа виж дали се върти мазно ,ролката на алтернатора и не на последно място помпата на хидравликата .
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
hacker4eto1 написа:И според мен това не са повдигачи, ако можеш да свалиш ремъка на климатроника да елиминираш едната ролка, чукането наподобява сякаш дрънка на пластмаса свали ремъците по раздвижи на ръка ролките прегледай ги за луфт както водната помпа виж дали се върти мазно ,ролката на алтернатора и не на последно място помпата на хидравликата .
+1
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Колега направи наи простото и лесно нещо, свали ремъка големия и запали без него за няколко секунди и виж дали тракането го има още, ако го има за да си сигурен че не е от хидравличната помпа свали и нейния ремък.
ПС. Сетих се за още нещо което може и да създава това тракане, вакумната помпа която се намира точно там където спря камерата, моята съм е разглобявал и вътре има едно голямо желязно парче което не знам как точно да го опиша, ако се е износило много може да тропа така това желязно парче което се върти и прави вакум, трябва си проверка инак така да си приказваме много неща може да са. Успех
ПС. Сетих се за още нещо което може и да създава това тракане, вакумната помпа която се намира точно там където спря камерата, моята съм е разглобявал и вътре има едно голямо желязно парче което не знам как точно да го опиша, ако се е износило много може да тропа така това желязно парче което се върти и прави вакум, трябва си проверка инак така да си приказваме много неща може да са. Успех
- Гецата
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки
защо не погледнеш ангренажа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки
защо не погледнеш ангренажа
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Гецата написа:е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки
защо не погледнеш ангренажа
Нещо се бъркаш големия ремък върти всичко без нея, за хидравличната помпа има един ремък които е еластичен
Това е хидравличната помпа, говрим за 320д 163к
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18
- Гецата
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
awful написа:Гецата написа:е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки
защо не погледнеш ангренажа
Нещо се бъркаш големия ремък върти всичко без нея, за хидравличната помпа има един ремък които е еластичен
Това е хидравличната помпа, говрим за 320д 163к
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=18
грешката е моя защото си мисля за 3,0д
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Гецата написа:е той големият ремък върти хидравличната помпа
или по точно всичко освен компресора на климатика
ако вакум помпата е здала няма да има спирачки
защо не погледнеш ангренажа
Т.е ангренажната верига ли? Мина ми през ума, но няма логика да се оправя като загрее. Между другото, забелязох, че след като я форсирам до около 2000 оборота и пусна газта се получава някакво допълнително притракване, т.е същото като от видеото, но в "забързан" вариянт ( значи нещото, което трака зависи от оборотите ). Дали има шанс да е демферната шайба или успокойтел/оптегач на веригата ( не съм сигурен дали има такова нещо и дали се сменя ).
Маховикът го изключвам напълно, защото шумът не се променя ако натисна съединителя, а и липсват останалите характерни признаци. В събота ще сваля основния ремък и ще видя какво ще се получи.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Ангенажната верига издава метален звук и честотата винаги се увеличава с подаване на газ, това бие някоя ролка или нещо подобно. При всички случаи го реши проблема, не е редно този двигател да издава този шум
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
След близо 6 часа ходене по майстори .. проблемът си остана. Ето какво се случи:
1. Майстор номер 1 - предположение, че звукът не идва от ролки и по-скоро е свързано нещо с предварението .. и цена от стартови 1000лв.
2. Майстор номер 2 - направихме следната постановка:
- на запален мотор стегна ремъка ръчно - шумът почти изчезна
- свалихме ремъка - шумът изчезна
- прегледахме всички ролки - като цяло ролките бяха здрави, водната помпа имаше лек аксиален луфт и я сменихме ( Dolz - 190лв ) , сменихме и ролката на обтегача.
- запалихме колата ... ии тракането отново си беше там.
След процедурите продължихме с дебъгването, майсторът слуша моторът отдолу и отхвърли вариянта да е биела. Според него остава да е демпферната шайба ( това беше и моето първоначално предложение ), въпреки че изглежда много добре и няма признаци да е износена. Идеи? Да търся ли още мнения, някак си не ми се сменя шайбата без да съм сигурен, че е от нея. Също, ако можете да препоръчате някой от Варна, който знае какво прави и какво да слуша ще съм много благодарен.
1. Майстор номер 1 - предположение, че звукът не идва от ролки и по-скоро е свързано нещо с предварението .. и цена от стартови 1000лв.
2. Майстор номер 2 - направихме следната постановка:
- на запален мотор стегна ремъка ръчно - шумът почти изчезна
- свалихме ремъка - шумът изчезна
- прегледахме всички ролки - като цяло ролките бяха здрави, водната помпа имаше лек аксиален луфт и я сменихме ( Dolz - 190лв ) , сменихме и ролката на обтегача.
- запалихме колата ... ии тракането отново си беше там.
След процедурите продължихме с дебъгването, майсторът слуша моторът отдолу и отхвърли вариянта да е биела. Според него остава да е демпферната шайба ( това беше и моето първоначално предложение ), въпреки че изглежда много добре и няма признаци да е износена. Идеи? Да търся ли още мнения, някак си не ми се сменя шайбата без да съм сигурен, че е от нея. Също, ако можете да препоръчате някой от Варна, който знае какво прави и какво да слуша ще съм много благодарен.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Щом на свален ремък няма звук значи е ролка, ремък или демфер, няча други варианти или е от паразитна или от тази на климатика, като гледам клипчето, звука е по-силен в ляво като седиш пред колата. Залагам или на лагер или на ролката на клима
- sniiiper
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 26.10.2012
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E91, 2007г.
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Колата на брат ми издаваше подобен звук (ML400 cdi 2003г.) и му смениха оптегача на веригата при което шума изчезна веднага, незнам дали това важи и за тебе но като слушам звука на това ми напомня.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
той е от другата страна и звука е метален от верига и увеличава честотата си с подаване на газ(отделно не би изчезнал при махнат ремък)
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Колега , я кажи какво излезна в крайна сметка , че и аз го имам този проблем . Паля чува се леко тракане и след като загрее 1-2 мин и всичко изчезва .
И да попитам другите колеги . Не съм махнал още вихровите клапи , колата я взех миналата седмица. Може ли да е от тях ?
Благодаря предварително
И да попитам другите колеги . Не съм махнал още вихровите клапи , колата я взех миналата седмица. Може ли да е от тях ?
Благодаря предварително
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: 320D M47 "тракане" след запалване
Здравей, все още я карам така. По принцип последно набедихме демферната шайба, но не мога да си обясня кое нещо в нея "прави" тракането ( нали е гумена ). Затова ще я карам в БМВ само за диагностика и чак след това ще сменя каквото е нужно.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани