Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Освен да сложиш едни по-къси пружини, но не знам.. Толкова ли зле е била?
Той хиксът си е по-висок по принцип.
Слагай си новите, карай и не го мисли.
Той хиксът си е по-висок по принцип.
Слагай си новите, карай и не го мисли.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- tani bojilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Тази моята си стои нормално не е по висока.
Ще ги слагам то се е видяло и най вероятно ще я повдигна малко и от зад..Благодаря.
Ще ги слагам то се е видяло и най вероятно ще я повдигна малко и от зад..Благодаря.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
drago9205 написа:Да се включа с последните интервенции по окачването. Сложих подложки от пакетът за лоши пътища, защото задницата ми беше доста клекнала.
Обаче най-големият проблем не беше нито в пружините, нито в подложката.
Долните тампони под пружините бяха много смачкани (горните можеха да си карат без проблем). Та ако на някой му стърчи повече предницата отколкото задницата бих препоръчал да не сменя пружини, а само да пробва с долните тампони под пружините + подложка от пакетът за лоши пътища (макар че тя е 0.5см, та не знам какво толкова ще надигне). Утре ще кача снимки, колата се повдигна видимо, стои малко като X-drive, но като гледах снимки от завода - те са си по-"щръкнали" на 17-ки със стандартното окачване.
Ето да се види старите и новите тампони. Разликата е голяма.
Какви са тези подложка от пакетът за лоши пътища. Може ли номер снимка.
Тампоните под прожините ще ги сменя ,но ми се иска още малко да я повдигна.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Може ли малко информация ,ако някои е наясно.
Моята кола е 325D автомат задно 2007г. преди фейса.
В момента съм с Eibach pro kit , като поведение на пътя е добре стегната, но е доста ниска.
Искам да я повдигна ,но да запазя стегнатото поведение и мисля да сложа М-техник окачване, до колкото разбрах то е по-вдигнато.
За окачването разбрах, че се води S226 или s704(в темата беше писано че е едно и също ,но след 2007г. е s704)
В зависимост двигателя и трансмисията слагат различни пружини означени с d3,d4 и т.н. , колкото се вдига числото е за по-големи двигатели и предполагам са по-твърди , това така ли е?
Мисля ,че за 335i/d слагат отпред d7 и отзад d4.
Такива ли да търся.
Моята кола е 325D автомат задно 2007г. преди фейса.
В момента съм с Eibach pro kit , като поведение на пътя е добре стегната, но е доста ниска.
Искам да я повдигна ,но да запазя стегнатото поведение и мисля да сложа М-техник окачване, до колкото разбрах то е по-вдигнато.
За окачването разбрах, че се води S226 или s704(в темата беше писано че е едно и също ,но след 2007г. е s704)
В зависимост двигателя и трансмисията слагат различни пружини означени с d3,d4 и т.н. , колкото се вдига числото е за по-големи двигатели и предполагам са по-твърди , това така ли е?
Мисля ,че за 335i/d слагат отпред d7 и отзад d4.
Такива ли да търся.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Радиан написа:Може ли малко информация ,ако някои е наясно.
Моята кола е 325D автомат задно 2007г. преди фейса.
В момента съм с Eibach pro kit , като поведение на пътя е добре стегната, но е доста ниска.
Искам да я повдигна ,но да запазя стегнатото поведение и мисля да сложа М-техник окачване, до колкото разбрах то е по-вдигнато.
За окачването разбрах, че се води S226 или s704(в темата беше писано че е едно и също ,но след 2007г. е s704)
В зависимост двигателя и трансмисията слагат различни пружини означени с d3,d4 и т.н. , колкото се вдига числото е за по-големи двигатели и предполагам са по-твърди , това така ли е?
Мисля ,че за 335i/d слагат отпред d7 и отзад d4.
Такива ли да търся.
Ако си седан, това са твоите пружини:
Sachs
993 256 - предни d5/d6
994 475 - задни d3
Моята е 330д автомат 2006 седан с фул ектри, карал съм на д7+д4 и стоеше доста висока, продадох ги и сложих тези, които ти казах.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
dhtj написа:Радиан написа:Може ли малко информация ,ако някои е наясно.
Моята кола е 325D автомат задно 2007г. преди фейса.
В момента съм с Eibach pro kit , като поведение на пътя е добре стегната, но е доста ниска.
Искам да я повдигна ,но да запазя стегнатото поведение и мисля да сложа М-техник окачване, до колкото разбрах то е по-вдигнато.
За окачването разбрах, че се води S226 или s704(в темата беше писано че е едно и също ,но след 2007г. е s704)
В зависимост двигателя и трансмисията слагат различни пружини означени с d3,d4 и т.н. , колкото се вдига числото е за по-големи двигатели и предполагам са по-твърди , това така ли е?
Мисля ,че за 335i/d слагат отпред d7 и отзад d4.
Такива ли да търся.
Ако си седан, това са твоите пружини:
Sachs
993 256 - предни d5/d6
994 475 - задни d3
Моята е 330д автомат 2006 седан с фул ектри, карал съм на д7+д4 и стоеше доста висока, продадох ги и сложих тези, които ти казах.
Да седан е забравил съм да напиша.
Като поведение колата имаше ли разлика.
Иска ми се да е по-висока да мога да я карам нормално ,но да си запазя спортното поведениеи затова съм се спрял на д7+д4.
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Вярвай ми, грозно ще е.
Отзад с д4 като напълниш нафта догоре и сложиш малко инструменти и резервна гума в багажника вече почва да изглежда почти нормално, но отпред няма какво да направиш толкова за да снижиш предницата. 4 пръста имах от гумата до калника с д7.
Още повече че имам фул ел рекаро и шибидах, тея неща добавят по 100 кила към колата ми, ти ако ги нямаш, твоята кола ще стои още по-висока.
Карал съм с DTS регулируемо окачване, Д7+Д4 закс нови пружини и нови амортисьори, и Д5/Д6+Д3 и от последното съм най доволен като возия и поведение.
Отзад с д4 като напълниш нафта догоре и сложиш малко инструменти и резервна гума в багажника вече почва да изглежда почти нормално, но отпред няма какво да направиш толкова за да снижиш предницата. 4 пръста имах от гумата до калника с д7.
Още повече че имам фул ел рекаро и шибидах, тея неща добавят по 100 кила към колата ми, ти ако ги нямаш, твоята кола ще стои още по-висока.
Карал съм с DTS регулируемо окачване, Д7+Д4 закс нови пружини и нови амортисьори, и Д5/Д6+Д3 и от последното съм най доволен като возия и поведение.
- Chipsy
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 3.11.2021
- Пол: Мъж
- Кара: 2007 E91 325D
- Мечтае да кара: 635CSi
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
dhtj написа:Радиан написа:Може ли малко информация ,ако някои е наясно.
Моята кола е 325D автомат задно 2007г. преди фейса.
В момента съм с Eibach pro kit , като поведение на пътя е добре стегната, но е доста ниска.
Искам да я повдигна ,но да запазя стегнатото поведение и мисля да сложа М-техник окачване, до колкото разбрах то е по-вдигнато.
За окачването разбрах, че се води S226 или s704(в темата беше писано че е едно и също ,но след 2007г. е s704)
В зависимост двигателя и трансмисията слагат различни пружини означени с d3,d4 и т.н. , колкото се вдига числото е за по-големи двигатели и предполагам са по-твърди , това така ли е?
Мисля ,че за 335i/d слагат отпред d7 и отзад d4.
Такива ли да търся.
Ако си седан, това са твоите пружини:
Sachs
993 256 - предни d5/d6
994 475 - задни d3
Моята е 330д автомат 2006 седан с фул ектри, карал съм на д7+д4 и стоеше доста висока, продадох ги и сложих тези, които ти казах.
А за комби кои биха били правилните пружини?
В момента съм със стандартни (тоест не М тех / спортни ) пружини и амортисьори отпред и спортни (М тех) KYB пружини и Sachs 311 410 амортисъори.
Колата и щръкна предницата, а задницата е много ниско и искам да я вдигна осезаемо.
Може ли да препоръчате пружини за това? Търся такива от нормално окачване, не спортно.
Също така налага ли се да се смени амортисьора също или мога да мина без да го сменям?
Мерси
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10474
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Тя тая кола не става много за каране, както си я "конфигурирал", височината ти е по-малкият проблем... Намери си оригинални пружини И амортесьори, и поне уеднакви всичко. М-тех амортесьор с обикновена пружина ще протече много бързо, а междувременно няма да върши почти нищо.
Never mistake motion for action...
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
здравейте, отскоро съм с F30 XD М пакет. Колата е много ниска. Искам да я повдигна. Със спортни амортисьори и пружини е.
Какви пружини трябва да сложа? Ако са обикновенни трябва ли да сменя и амортисьорите с обикновенни.Ако на М пакет сложа обикновенни амортисьори и пружини това ще вреди ли на окачването и возията. Жена съм и технически не съм много грамотна.Може ли някои да ме насочи, изчетох по форума, говорих със сервиз, но ми дават различни препоръки. Благодаря.
Какви пружини трябва да сложа? Ако са обикновенни трябва ли да сменя и амортисьорите с обикновенни.Ако на М пакет сложа обикновенни амортисьори и пружини това ще вреди ли на окачването и возията. Жена съм и технически не съм много грамотна.Може ли някои да ме насочи, изчетох по форума, говорих със сервиз, но ми дават различни препоръки. Благодаря.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10474
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Фабрично няма ниско F30 Х-драйв. Явно окачването е сменяно с нещо неоригинално. Мисля, че лесно ще намерите с кой да го смените за оригинално окачване. Снимайте амортесьорите и пружините, за да се ориентирате какво има в момента на колата. Аз самият проявявам интерес, в зависимост какво е.
Never mistake motion for action...
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
rorodoro написа:здравейте, отскоро съм с F30 XD М пакет. Колата е много ниска. Искам да я повдигна. Със спортни амортисьори и пружини е.
Какви пружини трябва да сложа? Ако са обикновенни трябва ли да сменя и амортисьорите с обикновенни.Ако на М пакет сложа обикновенни амортисьори и пружини това ще вреди ли на окачването и возията. Жена съм и технически не съм много грамотна.Може ли някои да ме насочи, изчетох по форума, говорих със сервиз, но ми дават различни препоръки. Благодаря.
Бях и аз в батака със спортните пружини и най-сигурния вариант е нови оригинални (по рама) пружини и амортисьори. Иначе е много рисково за резултата. Фабрично има М-спорт окачване за F30 X-drive, за разлика от Е90, но колата не е ниска и това в което съм се возил има режими - Comfort, М-sport и т.н. Демек твоето трябва да е някакво афтър маркет. Не знам дали има чисто М-спорт окачване без режими. Там е възможно да е много по-ниска, но не ми се вярва. Моите пружини бяха Eibach и колата беше супер стабилна в завой, но возията по пътищата беше кошмар. Никой не искаше да се вози в моята кола. Сега е песен.
Возил съм се в Е90 с М-спорт окачване (не X-drive) и возията не е хич зле, даже подобна на не-спортното. Нищо общо с афтър маркет боклуците.
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
наложи се да сменя амортисьори отзад .. казах на майстора да сложи хубави, ама се бях разсеял нещо по задачи .. и той избрал и сложил Б4
стегна се колата, отзад - добре
викам, сменяй и отпред да са еднакви .. обаче, въобще не ми харесва поведението
после минах през един прелез с 100+км/ч от слънцето станало на транплин - яко удари някъде отпред - и колата стана ужасТ - подскача, влачи настрани
оказа се разбити задни тампони на предните носачи .. и сходимост
оправих ги, но .. когато пътя е добре - може да се кара 170-180км/ч .. ако е магистралата за Варна .. направо е мъчение - подскача цялата, при неравност, друса .. мъка
а с оругиналните съм карал с 200-240км/ч и колата си я усещах стабилна и контролируема
та .. питането е, дали имате опит с Б4 амортисьори за Е91, 330хD, дали някой е наблюдавал същото .. гумите са Мишелин Пилот Спорт Рънфлет, оригинални джанти
стегна се колата, отзад - добре
викам, сменяй и отпред да са еднакви .. обаче, въобще не ми харесва поведението
после минах през един прелез с 100+км/ч от слънцето станало на транплин - яко удари някъде отпред - и колата стана ужасТ - подскача, влачи настрани
оказа се разбити задни тампони на предните носачи .. и сходимост
оправих ги, но .. когато пътя е добре - може да се кара 170-180км/ч .. ако е магистралата за Варна .. направо е мъчение - подскача цялата, при неравност, друса .. мъка
а с оругиналните съм карал с 200-240км/ч и колата си я усещах стабилна и контролируема
та .. питането е, дали имате опит с Б4 амортисьори за Е91, 330хD, дали някой е наблюдавал същото .. гумите са Мишелин Пилот Спорт Рънфлет, оригинални джанти
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- xapubg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 19.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530xD '06
- Мечтае да кара: Вече не мечтае.
- Детайли за колата: Е60 530xD '06
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
3ка не съм карал, но имах Е38 и сглупих по същия начин с В4 амове поведението и беше абсолютно каквото го описваш, но си мисля че просто не бяха монтирани правилно. Те имат някакви втулки/подложки защото размера е различен от от отвора където се захваща с болта за бумбето (или нещо такова) а моя "майстор" си играл да прави свободни съчиненя "да ми спестял пари" , та може и да са си ок амовете ама като ги сложат неправилно те тва става ... Иначе с оригиналните в дясната лента на Борис 3-ти със над 100 не мърдаше, но оригиналното окачване беше активно.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Смяна на амортисьори - спортни или обикновени?
Ivo III написа:наложи се да сменя амортисьори отзад .. казах на майстора да сложи хубави, ама се бях разсеял нещо по задачи .. и той избрал и сложил Б4
стегна се колата, отзад - добре
викам, сменяй и отпред да са еднакви .. обаче, въобще не ми харесва поведението
после минах през един прелез с 100+км/ч от слънцето станало на транплин - яко удари някъде отпред - и колата стана ужасТ - подскача, влачи настрани
оказа се разбити задни тампони на предните носачи .. и сходимост
оправих ги, но .. когато пътя е добре - може да се кара 170-180км/ч .. ако е магистралата за Варна .. направо е мъчение - подскача цялата, при неравност, друса .. мъка
а с оругиналните съм карал с 200-240км/ч и колата си я усещах стабилна и контролируема
та .. питането е, дали имате опит с Б4 амортисьори за Е91, 330хD, дали някой е наблюдавал същото .. гумите са Мишелин Пилот Спорт Рънфлет, оригинални джанти
Аз съм с Билщайн B4 на задната ос и като, че ли задницата е леко твърдичка, но с кенефа, който бях преди е далеч по-добре. Предлагаха ми за предницата и там Б4, но при задните забелязах, че ги дават еднакви за Е90 и Е91 и твърдо реших, че отпред ще са оригинални и не съжалявам. Поне сега знам, че возията ми е на оригинално Е90. Не мога да кажа, че не думка на големи изненадващи бабуни и пропадания, но е далеч по-добре и комфортно от преди. Не съм с рънфлат, но с PS5-ци. За стабилност е безкрайно стабилна с 18-ките на завои и прав път.
Моето мнение е, че това, което описваш не е от амортисьорите. Ако е от тях, значи са ти монтирали някакви за съвсем друг модел или нещо подобно. Вероятно грешно сглобяване от майстора. Може и да са дефектни. Това, че подскача колата не е правилно. Може да са много меки или много твърди. Навява ми на първото заради думкането.
Фактор са и тампоните на Макферсъна, но след като проблемът ти се е появил изведнъж, няма да е от тях. Виж височината на предницата! АКо си с 18-ки по целия полу-радиус на калника разстоянието между гумата и калника трябва да е видимо еднакво. При пропадане на тампони на макферсъна или мек амортисьор стои по-ниска, а при твърди амортисьори - по-висока. И двете не са добре.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани