10 000 км с BMW e92 335d
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Babuna
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1689
- Регистриран на: 7.09.2002
- Местоположение: Пловдив
- Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
- Мечтае да кара: и да му е спокойно
10 000 км с BMW e92 335d

БМВ е92 335д е невероятен автомобил.
И го твърдя въпреки, че съм почитател на спортни бензинови автомобили с ръчни скоростни кутии.
Купуването на тази кола стана малко случайно, тъкмо се бях разделил моето е46 325i M-tech, което тъй ми харесваше... но не беше нито бърза, нито бавна, а нещо средно и все пак доста приятен и комплексен автомобил. Мина се време без BMW и щенията ми към нашата марка позатихна, карах си служебното бусче и не се затормозявах. Бляновете за (автомобилни) емоции, адреналин и скорост, пътешествия и спомени си оставаха под повърхността. Полушеговито-полусериозно споменавах, че следващото ми МПС ще подминава 300 км/ч.
Отново, както предишната ми покупка на автомибил, и с е92-то случайността от части беляза развоя на събитията. Доста бях чел за 335д, множество ревюта, писания по форумите, клипчета в тубата и всеощбия консенсус беше "Уау, тази кола е бърза!", имам и познат с е92 335д, който допълнително ме запали по идеята с разказите си. Да си призная - харесваше ми идеята да карам бърз дизел, но никога не съм си представял, че в обозримо бъдеще бих могъл да имам скъп, специален и сравнително рядък автомобил като 335д. Всичко започна със съвсем безобидно браузване на аутоскаут, където видях е90 335д седан с пълен М пак и всичките значими "спортни" екстри за 11 000 Е и си помислих: "Дали пък няма начин да събера сумата?". И така веднъж зародилата се идея, бързо избуя и разцъфна. Свързах се продавача, обявата беше реална, споделих с мои приятели, от които получих съвет и съдействие (благодарности на Landshark, I.P.S, Madpetio, Kompito и други).
Скоро уговорихме огледа на автомобила, оказа се, че няма как да стане веднага поради ангажираността на нашия агент в чужбина. И в отворилия се промеждутък от 3-4 дни получих друга оферта за 335д, но коренно различно - беше купе, много натоварено, с два пъти по-малък пробег и 3 години по-ново производство, разбира се цената беше съвсем друга, а това беше основния фактор. Командата изцяло се промени и няколко дни по-късно бях лично до купето, огледах го и го платих. При първото шофиране вълнението, нещо забравено от мен, се върна с пълна сила и беше неописуемо. Напомни ми на преживяването, когато подкарах първата ми кола, обаче беше още по-готино, защото с времето човек става по-индеферентен към такива емоции и когато ги изпита отново разбира, че все още може да чувства с пълна сила и това е ценно.

Завърнах се в България, регистрирах я и интензивното шофиране започна.
Да дизел е, да автоматик е, все неща, които не се асоциират точно със спортно ориентирана кола, но карането на е92 335д е равностойнно на пристрасяване. Има мега потентен двигател с 286 к.с. сили и 580 н.м., който кара колата да ускорява и да ускорява, и да ускорява, и да ускорява сякаш до безкрайност. Купето е просто създадено, за да разбива всеки завой на пътя, това в комбинацията с наистина бруталните спирачки за стоков автомобил (не съм карал кола с по-добри спирачки, спирането на е46 325и бледнее, а е90 330и също не е на едно ниво с 348/336 - милиметровите спирачки, по мое субективно мнение), супер адекватното спортно М-техник окачване, нископрофилните 18-инчови гуми те вкарват в един филм... или по-скоро електронна игра и то тези без грам реализъм, в която се чудиш кога си придобил свръхчовешки и надфизични възможностти, за да развиваш 120-150 км/ч скорости на планински път, да можеш да намалиш и след това да се телепортираш през завоя. За пръв път в е9х платофрмата усетих, че БМВ 3-та серия е станала по-неутрална в завой и дори първо свръхзавива, отколкото да недозавива, както се случва при е46 и е36. Втората сюжетна линия е, че щом едно БМВ 3-та серия, което дори не е топ модела от гамата, може това - хич не ми е ясно какво би било с някое 911, GT-R или Ferrari???
Малко по-късно качихме е92ката на дино и получи лек ремап (води се лек, защото уж е съвсем щадящ и все пак остава запас от 20-30 к.с. и 60-70 н.м.), сток изкара 299 к.с. и 590 н.м., което изненада маперите, а след интервенцията заковахме на 348 конски сили и 650 нютон метра. Е, беше бърза кола и преди интервенцията, но след мапа... граничи с пълната лудост! Редовно няма сцепление до скорости от 120 км/ч, тормозът на задните гуми се усили, ускорението до 100 е под 5 сек, стрелката подминава 200 за 17-18 секунди и теоретично трябва да може да развие 305 км/ч (за сега повече от 280 км/ч), при дъждовно време просто благодарим на брилиантно работещата стабилизираща система. Изпреварвания? Няма проблем, 1 или 2 предавки надолу за по-спортно усещане, (обикновено карам в ръчен режим) или в случай, че не ти се занимава започваш маневрата на същата предавка (и на 3-та и на 5-та въртящият момент прелива) и на къси прави мигновено взимаш дълги колони от автомобили... Тази кола грее не само при спортно планинско каране, а и по аутобани, доколкото успявам да се абстрахирам от сравнително по-високите нива на шума в купето от е90 седан, вероятно защото двувратата версия няма рамки, подържащо темпо от 200 км/ч се усеща съвсем спокойно, можеш да круизваш и с 230-250 км/ч и въпреки високата скорост разходът на гориво няма да подмине с много 10-11л/100 км, заради идеалната автоматична кутия, добрата аеродинамика. За спокойното летене с висока скорост помага и предното окачване, което вече реално е като на 5-та серия, за пръв път революционно от е30 насам. Т.е. при висока скорост вече го няма типичното "сеене" по платното. За 335д тунинг да искаш... шпер диференциал, кулер, кит турбини за 440 конски сили и можем да почнем с предизвикването на суперкари! Ще си позволя да спомена какво сподели Landshark след като се придвижва с 335д-то известно време, беше нещо като: "По планински път и завои нямам никаква конкуренция... въобще!". Реално е така, само много сериозни автомобили могат да се приближaт до перформанса на 3-литровия битурбо дизел.
Когато се уморя от екшън сцени и специални ефекти, е92 335д трябва да стане част от всекидневния живот. И в този аспект хвалебствията не секват. Комбинираният разход е 8.86L/100km при стриктно засичане за последните близо 12 000 км, за горе-долу същия пробег е46 325цата беше горяла средно 9.22L/100km при положение, че беше поне със 150 кг по-лека, с ръчна кутия, но и бензинова.Харчи, бих казал, умерено. Звукът от двигателя не дразни, в ниски обороти дори боботи като V8, дизеловотото тракане се чува в средните и високи обороти. Да, звученето не дразни, но пък и не те докарва до екстаз като поотпушен редови бензинов шестак! Возията, за моя изненада, е по-добра, от колкото очаквах, все пак този автомобил вози относително доста твърдо. Разликата между нов път без неравности и дупки и стандартната настилка в България е огромна, по хубав път колата блести, а по-останалите 90+% от пътната мрежа в страната ни страда. И шофьорът покрай автомобила също. С интериора си, особено с idrive, e9х става модерен автомобил, с опционалното Hi-f iдори няма и да имаш желание да "правиш музика", а комфортният достъп, активният круиз контрол и завиващите фарове глезят допълнително, изглежда първият собственик е развързал кесията.
Но стига хвалби! Клиърънсът е малък, при сериозни неравности и легнали полицаи трябва да се внимава. По много населени паркинги си имам едно наум, щото вече няколко пъти е92ката служи за ограничител на нечия врата, майсторите срещат сериозни трудности с някой по-специфичен проблем и това мое мнение важи дори и за официалните дилъри, където и сметките са големи. Консумативите по колата струват скъпо, а смяната на гуми (1800 лв+) и спирачки (пак толкова) трябва да се очаква често. Тясна е и реално си е горе-долу за 2-ма души, отзад дори удобните кресла не могат да се противопоставят на твърде "живото" по неравности окачване и често се чува мрънкане от по-капризни пасажери. Скъп е за застраховане, а общинският данък е направо ужасен, но все пак имаш удоволствието да караш по улички, неасфалтирани от 1/2 век. Изобщо, както повечето неща в живота ни и притежанието на такъв автомобил има няколко гледни точки - да е92 335д е страхотна кола, доставяща голямо удоволствие в ограничени (доста ограничени в България) условия и това си идва на определена цена. Е92 335д също е и прекалено затормозяващ и ограничаващ личната свобода автомобил. Шофирайки, паркирайки и поддържайки го, винаги трябва да се внимава. Питаш се "Струва ли си?". Редно е друго да владее мислите и вниманието ни несравнимо повече от един автомобил (например близките ни хора).

В древна Гърция красотата се е почитала много, красивите хора, дори извършвайки престъпление, са били помилвани. Нещо такова се случва и с е92 - почти изцяло му прощаваш много от недостатъците и най-вече, че ти отнема свободата. А то без съмнение е ужасно красива кола, не е имало път, когато да не я загледам. Страхотна линия, превъзходни детайли и присъствие, без да е нужно да се набива на очи. БМВ винаги са умеели да правят купета, е92 не е изключение и продължава традиция на е30, е36, е46 купе, въпреки че до размери вече доближава любимото ми е24.
С е92 БМВ правят това, което правят най-добре, потентни, в този случай дори и брутални, и балансирани коли със задно предаване, но лично аз го приемам и като стъпка в страни. И това е така заради високото тегло, вече е по-скоро GT автомобил, отколкото малък и спортен, заради дизеловия двигател, без съмнение много силен и доближаващ се доста като мощност до М мотор, но все пак носещ характеристиките на дизел и автоматичната кутия, отново гениална за времето си, сменяща бързо и държаща на над 700 н.м. тяга, но няма съединител и "ръчкане". Имайки предвид казаното по-горе искам да обобщя, че е92 335д просто КЪРТИ и моите критерии и автомобилната ми летва се вдигна неимоверно много и си нямам на идея, ако продължавам в същия дух на градацията е46 325i -> e92 335d, каква би трябвало да е следващата...

Последна промяна Babuna на 24 Сеп 2013, 20:59, променена общо 2 пъти
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
Добър разказ..
С здраве да си я караш. 


- STASEK
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 26.05.2010
- Мечтае да кара: BMW 760Li a.k.a. move over poor person
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
Много добра тема!
П. П. Ама ще е грехота ако не сложиш едни facelift стопове

П. П. Ама ще е грехота ако не сложиш едни facelift стопове

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
Евала, колега! Много добре казано и представено от всички гледни точки!
Аз съм адски доволен от 2д-то, еле пък не мога да си представя на цялото това пътно поведение едни 300+ коня какво правят!
Със здраве да си я караш!
ПП карах едно 325д и ми се стори страшно, направо не мога да си представя 35д, какво прави.. (вторият съм го карал само на Х5, ама там не е същото)

Аз съм адски доволен от 2д-то, еле пък не мога да си представя на цялото това пътно поведение едни 300+ коня какво правят!
Със здраве да си я караш!

ПП карах едно 325д и ми се стори страшно, направо не мога да си представя 35д, какво прави.. (вторият съм го карал само на Х5, ама там не е същото)
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
Браво, Babuna, хареса ми историята и емоцията в разказа ти.
Напълно се идентифицирам с разказа ти, макар и моята кола да е малко по-скромна като цена, като performance и като лукс.
Чисто удоволствие е да караш хубава кола.
Удоволствие, развалено единствено от офроуда наречен пътища в милата ни татковина.
Поздрави!
Напълно се идентифицирам с разказа ти, макар и моята кола да е малко по-скромна като цена, като performance и като лукс.
Чисто удоволствие е да караш хубава кола.
Удоволствие, развалено единствено от офроуда наречен пътища в милата ни татковина.
Поздрави!
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- VanDal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 26.06.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 330д
- Мечтае да кара: Е24S
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
Уникален автомобил! Без думи може да остане човек.
- shalashaska
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 9.02.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: e46 М3
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
M.. Ивчо,Мка ще е следващата,но каква 
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

- BRAAT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: мноого черно Е28
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
Е как да не ти се кара 335д след такова описание.
Много добре боравиш с думите

Много добре боравиш с думите

SHARK-а му е майката!!!
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
И защо реши толкова скоро да я продаваш? Сигурно отговора се крие във въпроса, който си си задал- "Струва ли си?". Но нека да чуем и твоето мнение, защото ще е полезно на новия собственик.
- Babuna
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1689
- Регистриран на: 7.09.2002
- Местоположение: Пловдив
- Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
- Мечтае да кара: и да му е спокойно
Re: 10 000 км с BMW e92 335d
Реално не бързам с продажбата, не съм притеснен във времето, а и съвсем не съм сигурен дали искам да я махам, защото следващата кола ще е стъпка надолу с 95% вероятност.
Иначе скоро ми предстои сериозна инвестиция (закупуване на жилище) и затова бих предпочел да имам повече финанси на разположение, това е причината.
Иначе скоро ми предстои сериозна инвестиция (закупуване на жилище) и затова бих предпочел да имам повече финанси на разположение, това е причината.
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани