Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ND1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Колеги от 2 месеца имам колата,на 100 000 км я взех (реални,проверена отвсякъде) смених и консумативите и имаше 1 маркуч от кулера към турбото,който също смених.Сега е на 115к км и всичко си е ок.Въпроса ми е на кои неща трябва с времето да обръщам внимание ? Четох нещо за пеперудките и колекторите и за ДПФ-а ? Може ли някой да ми даде по-подробно инфо и да ми разясни въпросите ?
Благодаря предварително !
Благодаря предварително !
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
И моята я взех на горе долу толкова, сега съм на 230 000 без грижи Ето какво съм правил и колко често през последните 130 000км:
- Сменена демпферна шайба, дойде си и времето. Ако чуеш свирене на ремъци или чукане от към под капака, можеш да я провериш за луфтове. Обикновено и се пука гумичката и така се започва;
- Масло 5w-30 на около 10-15 000км макс. На всеки 2 смени на маслото, филтър за купето и въздушен. Аз си взех спортен K&N филтър и го мия на 20-25к км. На всеки 3 смени на маслото - горивен филтър и филтър на картерните газове
- Веднъж годишно я водя на чистене - прочистване на турбо пътищата и интеркулера (там се събира масълце)
- Пеперудките ги махнах скоро след покупката, колектори не съм чистил;
- Ходя си на всички профилактични прегледи - за окачването на 50-60к км, чат пат на диагностика като светнат лампите
- веднъж съм сменял 4-те нагревателни свещи и релето, май си им е проблем на тези коли и релето често заминава. Като си дойде зимата, ще си покаже
- Карам само с "хубавия" дизел;
..и нямам кой знае какви грижи
Много километри с усмивка и без аварии, колега
- Сменена демпферна шайба, дойде си и времето. Ако чуеш свирене на ремъци или чукане от към под капака, можеш да я провериш за луфтове. Обикновено и се пука гумичката и така се започва;
- Масло 5w-30 на около 10-15 000км макс. На всеки 2 смени на маслото, филтър за купето и въздушен. Аз си взех спортен K&N филтър и го мия на 20-25к км. На всеки 3 смени на маслото - горивен филтър и филтър на картерните газове
- Веднъж годишно я водя на чистене - прочистване на турбо пътищата и интеркулера (там се събира масълце)
- Пеперудките ги махнах скоро след покупката, колектори не съм чистил;
- Ходя си на всички профилактични прегледи - за окачването на 50-60к км, чат пат на диагностика като светнат лампите
- веднъж съм сменял 4-те нагревателни свещи и релето, май си им е проблем на тези коли и релето често заминава. Като си дойде зимата, ще си покаже
- Карам само с "хубавия" дизел;
..и нямам кой знае какви грижи
Много километри с усмивка и без аварии, колега
- bmw55
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Колега БМВ на толкова малко реални километри по-добре не се занимавай с глупости
Попринцип провери ролки, демферна шайба, ремаци, накладки и дискове, ПЕПЕРУДКИТЕ на колектора.
Можеш да погледнеш окачването понеже не се знае кой как я е карал.
Много важно е да сменяш редовно горивния филтър, понеже нафтата в БГ е отврат и по-добре си го сменяй на 10 000 за да нямаш проблеми
Това е което мога да ти дам като съвет.
Попринцип провери ролки, демферна шайба, ремаци, накладки и дискове, ПЕПЕРУДКИТЕ на колектора.
Можеш да погледнеш окачването понеже не се знае кой как я е карал.
Много важно е да сменяш редовно горивния филтър, понеже нафтата в БГ е отврат и по-добре си го сменяй на 10 000 за да нямаш проблеми
Това е което мога да ти дам като съвет.
Бъди честен пък да става квото ще
- ND1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
bmw55 написа:Колега БМВ на толкова малко реални километри по-добре не се занимавай с глупости
Попринцип провери ролки, демферна шайба, ремаци, накладки и дискове, ПЕПЕРУДКИТЕ на колектора.
Можеш да погледнеш окачването понеже не се знае кой как я е карал.
Много важно е да сменяш редовно горивния филтър, понеже нафтата в БГ е отврат и по-добре си го сменяй на 10 000 за да нямаш проблеми
Това е което мога да ти дам като съвет.
Благодаря много и на двамата ! Така и правя.За компромис от подръжка е смешно да се говори,защото евтиното излиза скъпо
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Привет и от мене!
Не искам да налагам собственото си мнение, но колегите дават едни такива съвети, дето са малко пресилени относно поддръжката на колата детооо...Първото което искам а кажа, че е доста малко вероятно автомобила да си смени собствеността на такива малки километри. Не е невъзможно, но вероятността е 1 : 1 000 000.И все пак искрено се надявам да е така! Относно изказванията на колегите за смяна на консумативи - ДА правилно са казали - сменяй ги, но... малко е смешно да сменяш long life горивен филтър на автомобила на 10 000 км. Тоя филтър се сменя на значително повече километри и смяната му преди това е живо даване на излишни 50 кинта (без смяната). Не се притеснявай, че тоя филтър ще пусне боклуци в колата - това е невъзможно. Единственото до което може да доведе е да загуби мощност и обороти. Това го казвам защото съм убеден, че няма да наливаш от туби или от нерегламентирани места. Моето виждане е че при нормални условия тоя филтър можеш да го сменяш на 50к -100к км. Относно въздушния филтър - да доста ни е мизерен фъздуха, но тия коли се движат и в африка и на мноооого други места. Филтъра не е никак малък и на всичко отгоре е с огромни въздуховоди. Въздушния филтър НЕ Е от юталин!!! Елемента има активни вещества и със съгурност може да издържа толкова колкото му препоръчва производителя. (Погледнете сервизните интервали на автомобила). Поленовия филтър е малко по-кофти и се влияе от много от честотата на използване (какъв дебит минава през него - колко честоти с каква скорост върти вентилатора в купето). Неговата смяна е чисто субективна и не е такъв проблем да бъде проверяван - държи се на 6 болтчета и е първото нещо което се сваля при отварянето на капака на БМВ. Маслото на двигателя..... Ами най добре е на 2 000 километра да го сменяш, ама... само масларниците печелят от това а ти ще си попилееш колата от развиване и завиване... Мога само да ти кажа че има камиони, чието масло се сменя на 200 000 км. Новите масла на са М10Д от едно време...Автомобила е съвременен и е снабден с редица филтри, които се грижат както за двигателя, така и за околната среда. Сервизния интервал е 30 000 за двигателно масло (и филтъра му). Моята препоръка е да се кара само с истинско масло, одобрено от БМВ и да се сменя преди 30 000. Аз лично го сменям от 25 до 30к. Относно маслоотделителя - провери първо от кой тип е (с елемент или тип центрофуга). Елемента се заменя, но по-добре след проверка да се ориентираш към тип центрофуга - него можеш да миеш с пароструйка на всяка смяна на въздушен филтър (тогава ти е най-лесен достъпа до него а и интервала за миене е добър). Ремъците не ги закачай поне още 5 години (докато не започнат да свирят). При положение че нямаш механичен проблем по ролките през които минават - ще те изкарат мноооого дълго време. Накладки и дискове се сменят субективно - според нрава на каране на задкормилното устройство. Познавам хора, които сменят накладки на 5000 а дискове на 15 000. По състезанията тези консумативи се сменят след всяко състезание.... Аз вече 70 000 (предимно извънградско) карам с това което са ми дали при покупката.Автомобила има индикации на всяка накладка (освен ако не са премахнати по една или друга причина) и няма шанс да останеш без спирачки. Индикацията ще те предупреди мнооого преди необходимостта от смяна. Относно пеперудките... Всеки ги маха...Но аз не съм!!! Автомобила ми е на 270 000км. Отварях ги видях ги... харесаха ми и логиката ми е че щом са сложени, то те не случайно са там!!! Да си призная, че след много четене и препрочитане на форума тук, не съм чул някой да се е оплакал от пеперудките при Е90 - 2,0 (163нр) - а може и да греша/....(то как да се оплаче някой, като след покупка всички ги махат ). Отворих си колектора, почистих него и клапите (т.н. пеперудки) идеално с "Меглио" и ги върнах обратно. Не те съветвам да правиш като мен!!! Просто споделям мнение и както забелязваш - моите разсъждения са различни от на повечето хора!!!
Страничен съвет: провери си температурата на охлаждащата течност (има описано как става) и ако е необходимо - сменяй термостат - единия или и двата... (като при мене)
И да обобщя: Ремонтирай си колата при доверени майстори, които знаят какво правят! Не си позволявай алтернативни консумативи а само такива, които са одобрени от БМВ !!! Не забавяй ремонти, когато са необходими!!! Не прави нищо по автомобила самостоятелно или с някой "майстор", ако не сте сигурни точно какво правите!!! Карай внимателно!!!
Успех на всички и моля написаното от мен да се приема единствено и само като мнение!
Не искам да налагам собственото си мнение, но колегите дават едни такива съвети, дето са малко пресилени относно поддръжката на колата детооо...Първото което искам а кажа, че е доста малко вероятно автомобила да си смени собствеността на такива малки километри. Не е невъзможно, но вероятността е 1 : 1 000 000.И все пак искрено се надявам да е така! Относно изказванията на колегите за смяна на консумативи - ДА правилно са казали - сменяй ги, но... малко е смешно да сменяш long life горивен филтър на автомобила на 10 000 км. Тоя филтър се сменя на значително повече километри и смяната му преди това е живо даване на излишни 50 кинта (без смяната). Не се притеснявай, че тоя филтър ще пусне боклуци в колата - това е невъзможно. Единственото до което може да доведе е да загуби мощност и обороти. Това го казвам защото съм убеден, че няма да наливаш от туби или от нерегламентирани места. Моето виждане е че при нормални условия тоя филтър можеш да го сменяш на 50к -100к км. Относно въздушния филтър - да доста ни е мизерен фъздуха, но тия коли се движат и в африка и на мноооого други места. Филтъра не е никак малък и на всичко отгоре е с огромни въздуховоди. Въздушния филтър НЕ Е от юталин!!! Елемента има активни вещества и със съгурност може да издържа толкова колкото му препоръчва производителя. (Погледнете сервизните интервали на автомобила). Поленовия филтър е малко по-кофти и се влияе от много от честотата на използване (какъв дебит минава през него - колко честоти с каква скорост върти вентилатора в купето). Неговата смяна е чисто субективна и не е такъв проблем да бъде проверяван - държи се на 6 болтчета и е първото нещо което се сваля при отварянето на капака на БМВ. Маслото на двигателя..... Ами най добре е на 2 000 километра да го сменяш, ама... само масларниците печелят от това а ти ще си попилееш колата от развиване и завиване... Мога само да ти кажа че има камиони, чието масло се сменя на 200 000 км. Новите масла на са М10Д от едно време...Автомобила е съвременен и е снабден с редица филтри, които се грижат както за двигателя, така и за околната среда. Сервизния интервал е 30 000 за двигателно масло (и филтъра му). Моята препоръка е да се кара само с истинско масло, одобрено от БМВ и да се сменя преди 30 000. Аз лично го сменям от 25 до 30к. Относно маслоотделителя - провери първо от кой тип е (с елемент или тип центрофуга). Елемента се заменя, но по-добре след проверка да се ориентираш към тип центрофуга - него можеш да миеш с пароструйка на всяка смяна на въздушен филтър (тогава ти е най-лесен достъпа до него а и интервала за миене е добър). Ремъците не ги закачай поне още 5 години (докато не започнат да свирят). При положение че нямаш механичен проблем по ролките през които минават - ще те изкарат мноооого дълго време. Накладки и дискове се сменят субективно - според нрава на каране на задкормилното устройство. Познавам хора, които сменят накладки на 5000 а дискове на 15 000. По състезанията тези консумативи се сменят след всяко състезание.... Аз вече 70 000 (предимно извънградско) карам с това което са ми дали при покупката.Автомобила има индикации на всяка накладка (освен ако не са премахнати по една или друга причина) и няма шанс да останеш без спирачки. Индикацията ще те предупреди мнооого преди необходимостта от смяна. Относно пеперудките... Всеки ги маха...Но аз не съм!!! Автомобила ми е на 270 000км. Отварях ги видях ги... харесаха ми и логиката ми е че щом са сложени, то те не случайно са там!!! Да си призная, че след много четене и препрочитане на форума тук, не съм чул някой да се е оплакал от пеперудките при Е90 - 2,0 (163нр) - а може и да греша/....(то как да се оплаче някой, като след покупка всички ги махат ). Отворих си колектора, почистих него и клапите (т.н. пеперудки) идеално с "Меглио" и ги върнах обратно. Не те съветвам да правиш като мен!!! Просто споделям мнение и както забелязваш - моите разсъждения са различни от на повечето хора!!!
Страничен съвет: провери си температурата на охлаждащата течност (има описано как става) и ако е необходимо - сменяй термостат - единия или и двата... (като при мене)
И да обобщя: Ремонтирай си колата при доверени майстори, които знаят какво правят! Не си позволявай алтернативни консумативи а само такива, които са одобрени от БМВ !!! Не забавяй ремонти, когато са необходими!!! Не прави нищо по автомобила самостоятелно или с някой "майстор", ако не сте сигурни точно какво правите!!! Карай внимателно!!!
Успех на всички и моля написаното от мен да се приема единствено и само като мнение!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Shadowed написа:И моята я взех на горе долу толкова, сега съм на 230 000 без грижи Ето какво съм правил и колко често през последните 130 000км:
- Сменена демпферна шайба, дойде си и времето. Ако чуеш свирене на ремъци или чукане от към под капака, можеш да я провериш за луфтове. Обикновено и се пука гумичката и така се започва;
- Масло 5w-30 на около 10-15 000км макс. На всеки 2 смени на маслото, филтър за купето и въздушен. Аз си взех спортен K&N филтър и го мия на 20-25к км. На всеки 3 смени на маслото - горивен филтър и филтър на картерните газове
- Веднъж годишно я водя на чистене - прочистване на турбо пътищата и интеркулера (там се събира масълце)
- Пеперудките ги махнах скоро след покупката, колектори не съм чистил;
- Ходя си на всички профилактични прегледи - за окачването на 50-60к км, чат пат на диагностика като светнат лампите
- веднъж съм сменял 4-те нагревателни свещи и релето, май си им е проблем на тези коли и релето често заминава. Като си дойде зимата, ще си покаже
- Карам само с "хубавия" дизел;
..и нямам кой знае какви грижи
Много километри с усмивка и без аварии, колега
Колега , аз само едно искам да попитам, как за 100 000 км не си сменил още турбина ??? Моята отиде на 103 000км , а пък имам колежка в работата ми която я сменя горе-долу през 60 000км. НЕ , че ти пожелавам такова нещо , но установихме и с други приятели с идентични автомобили , че турбинката си е консуматив (за съжаление).
А за колегите , където сменят масло на 30000км само мога да кажа момчета , ако не искате на 3та смяна на масло да правите разпределителни валове , сменяйте на 10000км максимум и определено НЕ с БМВ масло, или поне не с такова закупено от БГ.
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Не знам колега, как изкара турбото. Определено посвирва повече като е хладно, в сравнение с като я взех, но няма ядове иначе.
Иначе маслото, има голяма разлика в работата на двигателя, първият ми път го смених на около 20к км и двигателя работеше доста грубо. Изпушваше и повече. От тогава си го сменям по редовно.
Иначе маслото, има голяма разлика в работата на двигателя, първият ми път го смених на около 20к км и двигателя работеше доста грубо. Изпушваше и повече. От тогава си го сменям по редовно.
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Shadowed написа:Не знам колега, как изкара турбото. Определено посвирва повече като е хладно, в сравнение с като я взех, но няма ядове иначе.
Иначе маслото, има голяма разлика в работата на двигателя, първият ми път го смених на около 20к км и двигателя работеше доста грубо. Изпушваше и повече. От тогава си го сменям по редовно.
Моето, дори не свиреше. Просто един прекрасен ден докато ускорявах , колата умря и тогава се появи сериозно свирене и тотална загуба на мощност. За мен , този двигател просто не е доизмислен от инженерите на БМВ. Цялото натоварване го отнася турбината. Един 2.5д може спокойно да се кара до 200000км без да се притесняваш кога ще гръмне турбото. Иначе откъм икономия 2.0д 163кс. се представя на ниво.
Сега , да не си помислиш , че не харесвам 3ката , напротив , страхотен автомобил със супер здраво окачване- за 4 години по нашите "прекрасни" пътища съм сменял само биелетки
Безаварийно каране пожелавам и още дълги километри удоволствие от шофиранте .
- bogi82
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 20.08.2010
- Пол: Жена
- Кара: BMW-Compact
- Мечтае да кара: BMW
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
A какъв е разхода на е90 163 к.с. градско /Сф/ и извън, ако може да споделите..
- ND1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
bogi82 написа:A какъв е разхода на е90 163 к.с. градско /Сф/ и извън, ако може да споделите..
Аз не съм от София,а от Стара Загора.Тук градско при нормално каране и климатик дава 7.5/7.8 (над това не съм забелязал да се е качвал).Извън града на мен ми дава 5 и нещо, като това пак зависи от начина на каране (климатик и т.н. ) .
- S_GonzaLes
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 8.04.2004
- Местоположение: Sofia
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Мойта е на 175к км като съм я взел на около 90к, напоследън не остава къде да я карам но и аз до сега не съм сменял турбина, нито пеперудки нито нищо, като изключим една демферна шайба която си е консуматив. По окачването нищо предизвикано от нормално каране ) А за колегата, сменяй консумативите като дойде времето, ако излезне проблем не го бави и колата ше те слуша дълго!
Е тука не съм съгласен. Аз сменям на 20-23к маслото, както е сменяно и преди аз да я взема, само БМВ масло и всичко е 6. А турбинката е консуматив за хората които карат как да го кажа по меко, може би "агресивно".
А за колегите , където сменят масло на 30000км само мога да кажа момчета , ако не искате на 3та смяна на масло да правите разпределителни валове , сменяйте на 10000км максимум и определено НЕ с БМВ масло, или поне не с такова закупено от БГ.
Е тука не съм съгласен. Аз сменям на 20-23к маслото, както е сменяно и преди аз да я взема, само БМВ масло и всичко е 6. А турбинката е консуматив за хората които карат как да го кажа по меко, може би "агресивно".
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
S_GonzaLes написа:Мойта е на 175к км като съм я взел на около 90к, напоследън не остава къде да я карам но и аз до сега не съм сменял турбина, нито пеперудки нито нищо, като изключим една демферна шайба която си е консуматив. По окачването нищо предизвикано от нормално каране ) А за колегата, сменяй консумативите като дойде времето, ако излезне проблем не го бави и колата ше те слуша дълго!А за колегите , където сменят масло на 30000км само мога да кажа момчета , ако не искате на 3та смяна на масло да правите разпределителни валове , сменяйте на 10000км максимум и определено НЕ с БМВ масло, или поне не с такова закупено от БГ.
Е тука не съм съгласен. Аз сменям на 20-23к маслото, както е сменяно и преди аз да я взема, само БМВ масло и всичко е 6. А турбинката е консуматив за хората които карат как да го кажа по меко, може би "агресивно".
Ами всеки има правото да прави каквото пожелае. За мен просто не е реално на 30000км в тези условия и с тази нафта да се сменя масло... Особено пък с такова с етикет БМВ закупено от БГ Колата съм я карал според настроението , ако може така да се изразя и определено не бих оприличил начина ми на шофиране с "агресивен". Важното е да прекарваме по-малко време по сервизите и повече в удовослтвието от шофирането
- Nasti
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 11.06.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кво ли не...
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Смяна на масло на 10 000км., при това поколение коли е отживелица...
Не че е лошо, но е един безсмислен (не малък) разход...
Не че е лошо, но е един безсмислен (не малък) разход...
Предпочитам да сера на метеното, отколкото да мета насраното...
- baga
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
90e90e написа:Привет и от мене!
Не искам да налагам собственото си мнение, но колегите дават едни такива съвети, дето са малко пресилени относно поддръжката на колата детооо...Първото което искам а кажа, че е доста малко вероятно автомобила да си смени собствеността на такива малки километри. Не е невъзможно, но вероятността е 1 : 1 000 000.И все пак искрено се надявам да е така! Относно изказванията на колегите за смяна на консумативи - ДА правилно са казали - сменяй ги, но... малко е смешно да сменяш long life горивен филтър на автомобила на 10 000 км. Тоя филтър се сменя на значително повече километри и смяната му преди това е живо даване на излишни 50 кинта (без смяната). Не се притеснявай, че тоя филтър ще пусне боклуци в колата - това е невъзможно. Единственото до което може да доведе е да загуби мощност и обороти. Това го казвам защото съм убеден, че няма да наливаш от туби или от нерегламентирани места. Моето виждане е че при нормални условия тоя филтър можеш да го сменяш на 50к -100к км. Относно въздушния филтър - да доста ни е мизерен фъздуха, но тия коли се движат и в африка и на мноооого други места. Филтъра не е никак малък и на всичко отгоре е с огромни въздуховоди. Въздушния филтър НЕ Е от юталин!!! Елемента има активни вещества и със съгурност може да издържа толкова колкото му препоръчва производителя. (Погледнете сервизните интервали на автомобила). Поленовия филтър е малко по-кофти и се влияе от много от честотата на използване (какъв дебит минава през него - колко честоти с каква скорост върти вентилатора в купето). Неговата смяна е чисто субективна и не е такъв проблем да бъде проверяван - държи се на 6 болтчета и е първото нещо което се сваля при отварянето на капака на БМВ. Маслото на двигателя..... Ами най добре е на 2 000 километра да го сменяш, ама... само масларниците печелят от това а ти ще си попилееш колата от развиване и завиване... Мога само да ти кажа че има камиони, чието масло се сменя на 200 000 км. Новите масла на са М10Д от едно време...Автомобила е съвременен и е снабден с редица филтри, които се грижат както за двигателя, така и за околната среда. Сервизния интервал е 30 000 за двигателно масло (и филтъра му). Моята препоръка е да се кара само с истинско масло, одобрено от БМВ и да се сменя преди 30 000. Аз лично го сменям от 25 до 30к. Относно маслоотделителя - провери първо от кой тип е (с елемент или тип центрофуга). Елемента се заменя, но по-добре след проверка да се ориентираш към тип центрофуга - него можеш да миеш с пароструйка на всяка смяна на въздушен филтър (тогава ти е най-лесен достъпа до него а и интервала за миене е добър). Ремъците не ги закачай поне още 5 години (докато не започнат да свирят). При положение че нямаш механичен проблем по ролките през които минават - ще те изкарат мноооого дълго време. Накладки и дискове се сменят субективно - според нрава на каране на задкормилното устройство. Познавам хора, които сменят накладки на 5000 а дискове на 15 000. По състезанията тези консумативи се сменят след всяко състезание.... Аз вече 70 000 (предимно извънградско) карам с това което са ми дали при покупката.Автомобила има индикации на всяка накладка (освен ако не са премахнати по една или друга причина) и няма шанс да останеш без спирачки. Индикацията ще те предупреди мнооого преди необходимостта от смяна. Относно пеперудките... Всеки ги маха...Но аз не съм!!! Автомобила ми е на 270 000км. Отварях ги видях ги... харесаха ми и логиката ми е че щом са сложени, то те не случайно са там!!! Да си призная, че след много четене и препрочитане на форума тук, не съм чул някой да се е оплакал от пеперудките при Е90 - 2,0 (163нр) - а може и да греша/....(то как да се оплаче някой, като след покупка всички ги махат ). Отворих си колектора, почистих него и клапите (т.н. пеперудки) идеално с "Меглио" и ги върнах обратно. Не те съветвам да правиш като мен!!! Просто споделям мнение и както забелязваш - моите разсъждения са различни от на повечето хора!!!
Страничен съвет: провери си температурата на охлаждащата течност (има описано как става) и ако е необходимо - сменяй термостат - единия или и двата... (като при мене)
И да обобщя: Ремонтирай си колата при доверени майстори, които знаят какво правят! Не си позволявай алтернативни консумативи а само такива, които са одобрени от БМВ !!! Не забавяй ремонти, когато са необходими!!! Не прави нищо по автомобила самостоятелно или с някой "майстор", ако не сте сигурни точно какво правите!!! Карай внимателно!!!
Успех на всички и моля написаното от мен да се приема единствено и само като мнение!
Нямаше да го кажа по-добре! Искрено се надявам във форума да има повече такива мнения и обосновки! Браво колега!
- ND1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)
Благодаря на всички за мненията ! Безаварийно и много удоволствие от шофирането ви пожелавам )
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани