Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от ND1 » 16 Авг 2012, 12:41

Колеги от 2 месеца имам колата,на 100 000 км я взех (реални,проверена отвсякъде) смених и консумативите и имаше 1 маркуч от кулера към турбото,който също смених.Сега е на 115к км и всичко си е ок.Въпроса ми е на кои неща трябва с времето да обръщам внимание ? Четох нещо за пеперудките и колекторите и за ДПФ-а ? Може ли някой да ми даде по-подробно инфо и да ми разясни въпросите ?
Благодаря предварително ! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от Shadowed » 16 Авг 2012, 13:38

И моята я взех на горе долу толкова, сега съм на 230 000 без грижи :) Ето какво съм правил и колко често през последните 130 000км:

- Сменена демпферна шайба, дойде си и времето. Ако чуеш свирене на ремъци или чукане от към под капака, можеш да я провериш за луфтове. Обикновено и се пука гумичката и така се започва;
- Масло 5w-30 на около 10-15 000км макс. На всеки 2 смени на маслото, филтър за купето и въздушен. Аз си взех спортен K&N филтър и го мия на 20-25к км. На всеки 3 смени на маслото - горивен филтър и филтър на картерните газове
- Веднъж годишно я водя на чистене - прочистване на турбо пътищата и интеркулера (там се събира масълце)
- Пеперудките ги махнах скоро след покупката, колектори не съм чистил;
- Ходя си на всички профилактични прегледи - за окачването на 50-60к км, чат пат на диагностика като светнат лампите :)
- веднъж съм сменял 4-те нагревателни свещи и релето, май си им е проблем на тези коли и релето често заминава. Като си дойде зимата, ще си покаже :)
- Карам само с "хубавия" дизел;

..и нямам кой знае какви грижи :)

Много километри с усмивка и без аварии, колега :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330xd && 525d
Мечтае да кара: В европейска България

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от bmw55 » 16 Авг 2012, 16:49

Колега БМВ на толкова малко реални километри по-добре не се занимавай с глупости :)
Попринцип провери ролки, демферна шайба, ремаци, накладки и дискове, ПЕПЕРУДКИТЕ на колектора.
Можеш да погледнеш окачването понеже не се знае кой как я е карал.
Много важно е да сменяш редовно горивния филтър, понеже нафтата в БГ е отврат и по-добре си го сменяй на 10 000 за да нямаш проблеми :)
Това е което мога да ти дам като съвет.
Бъди честен пък да става квото ще

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от ND1 » 16 Авг 2012, 23:22

bmw55 написа:Колега БМВ на толкова малко реални километри по-добре не се занимавай с глупости :)
Попринцип провери ролки, демферна шайба, ремаци, накладки и дискове, ПЕПЕРУДКИТЕ на колектора.
Можеш да погледнеш окачването понеже не се знае кой как я е карал.
Много важно е да сменяш редовно горивния филтър, понеже нафтата в БГ е отврат и по-добре си го сменяй на 10 000 за да нямаш проблеми :)
Това е което мога да ти дам като съвет.

Благодаря много и на двамата ! Така и правя.За компромис от подръжка е смешно да се говори,защото евтиното излиза скъпо :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от 90e90e » 17 Авг 2012, 8:26

Привет и от мене!

Не искам да налагам собственото си мнение, но колегите дават едни такива съвети, дето са малко пресилени относно поддръжката на колата детооо...Първото което искам а кажа, че е доста малко вероятно автомобила да си смени собствеността на такива малки километри. Не е невъзможно, но вероятността е 1 : 1 000 000.И все пак искрено се надявам да е така! Относно изказванията на колегите за смяна на консумативи - ДА правилно са казали - сменяй ги, но... малко е смешно да сменяш long life горивен филтър на автомобила на 10 000 км. Тоя филтър се сменя на значително повече километри и смяната му преди това е живо даване на излишни 50 кинта (без смяната). Не се притеснявай, че тоя филтър ще пусне боклуци в колата - това е невъзможно. Единственото до което може да доведе е да загуби мощност и обороти. Това го казвам защото съм убеден, че няма да наливаш от туби или от нерегламентирани места. Моето виждане е че при нормални условия тоя филтър можеш да го сменяш на 50к -100к км. Относно въздушния филтър - да доста ни е мизерен фъздуха, но тия коли се движат и в африка и на мноооого други места. Филтъра не е никак малък и на всичко отгоре е с огромни въздуховоди. Въздушния филтър НЕ Е от юталин!!! Елемента има активни вещества и със съгурност може да издържа толкова колкото му препоръчва производителя. (Погледнете сервизните интервали на автомобила). Поленовия филтър е малко по-кофти и се влияе от много от честотата на използване (какъв дебит минава през него - колко честоти с каква скорост върти вентилатора в купето). Неговата смяна е чисто субективна и не е такъв проблем да бъде проверяван - държи се на 6 болтчета и е първото нещо което се сваля при отварянето на капака на БМВ. Маслото на двигателя..... Ами най добре е на 2 000 километра да го сменяш, ама... само масларниците печелят от това а ти ще си попилееш колата от развиване и завиване... Мога само да ти кажа че има камиони, чието масло се сменя на 200 000 км. Новите масла на са М10Д от едно време...Автомобила е съвременен и е снабден с редица филтри, които се грижат както за двигателя, така и за околната среда. Сервизния интервал е 30 000 за двигателно масло (и филтъра му). Моята препоръка е да се кара само с истинско масло, одобрено от БМВ и да се сменя преди 30 000. Аз лично го сменям от 25 до 30к. Относно маслоотделителя - провери първо от кой тип е (с елемент или тип центрофуга). Елемента се заменя, но по-добре след проверка да се ориентираш към тип центрофуга - него можеш да миеш с пароструйка на всяка смяна на въздушен филтър (тогава ти е най-лесен достъпа до него а и интервала за миене е добър). Ремъците не ги закачай поне още 5 години (докато не започнат да свирят). При положение че нямаш механичен проблем по ролките през които минават - ще те изкарат мноооого дълго време. Накладки и дискове се сменят субективно - според нрава на каране на задкормилното устройство. Познавам хора, които сменят накладки на 5000 а дискове на 15 000. По състезанията тези консумативи се сменят след всяко състезание.... Аз вече 70 000 (предимно извънградско) карам с това което са ми дали при покупката.Автомобила има индикации на всяка накладка (освен ако не са премахнати по една или друга причина) и няма шанс да останеш без спирачки. Индикацията ще те предупреди мнооого преди необходимостта от смяна. Относно пеперудките... Всеки ги маха...Но аз не съм!!! Автомобила ми е на 270 000км. Отварях ги видях ги... харесаха ми и логиката ми е че щом са сложени, то те не случайно са там!!! Да си призная, че след много четене и препрочитане на форума тук, не съм чул някой да се е оплакал от пеперудките при Е90 - 2,0 (163нр) - а може и да греша/....(то как да се оплаче някой, като след покупка всички ги махат :mhihi: ). Отворих си колектора, почистих него и клапите (т.н. пеперудки) идеално с "Меглио" и ги върнах обратно. Не те съветвам да правиш като мен!!! Просто споделям мнение и както забелязваш - моите разсъждения са различни от на повечето хора!!!

Страничен съвет: провери си температурата на охлаждащата течност (има описано как става) и ако е необходимо - сменяй термостат - единия или и двата... (като при мене)

И да обобщя: Ремонтирай си колата при доверени майстори, които знаят какво правят! Не си позволявай алтернативни консумативи а само такива, които са одобрени от БМВ !!! Не забавяй ремонти, когато са необходими!!! Не прави нищо по автомобила самостоятелно или с някой "майстор", ако не сте сигурни точно какво правите!!! Карай внимателно!!!

Успех на всички и моля написаното от мен да се приема единствено и само като мнение!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.11.2008
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от Tzveto » 17 Авг 2012, 18:47

Shadowed написа:И моята я взех на горе долу толкова, сега съм на 230 000 без грижи :) Ето какво съм правил и колко често през последните 130 000км:

- Сменена демпферна шайба, дойде си и времето. Ако чуеш свирене на ремъци или чукане от към под капака, можеш да я провериш за луфтове. Обикновено и се пука гумичката и така се започва;
- Масло 5w-30 на около 10-15 000км макс. На всеки 2 смени на маслото, филтър за купето и въздушен. Аз си взех спортен K&N филтър и го мия на 20-25к км. На всеки 3 смени на маслото - горивен филтър и филтър на картерните газове
- Веднъж годишно я водя на чистене - прочистване на турбо пътищата и интеркулера (там се събира масълце)
- Пеперудките ги махнах скоро след покупката, колектори не съм чистил;
- Ходя си на всички профилактични прегледи - за окачването на 50-60к км, чат пат на диагностика като светнат лампите :)
- веднъж съм сменял 4-те нагревателни свещи и релето, май си им е проблем на тези коли и релето често заминава. Като си дойде зимата, ще си покаже :)
- Карам само с "хубавия" дизел;

..и нямам кой знае какви грижи :)

Много километри с усмивка и без аварии, колега :bchug:



Колега , аз само едно искам да попитам, как за 100 000 км не си сменил още турбина ??? Моята отиде на 103 000км , а пък имам колежка в работата ми която я сменя горе-долу през 60 000км. НЕ , че ти пожелавам такова нещо , но установихме и с други приятели с идентични автомобили , че турбинката си е консуматив (за съжаление).

А за колегите , където сменят масло на 30000км само мога да кажа момчета , ако не искате на 3та смяна на масло да правите разпределителни валове , сменяйте на 10000км максимум и определено НЕ с БМВ масло, или поне не с такова закупено от БГ. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от Shadowed » 17 Авг 2012, 22:27

Не знам колега, как изкара турбото. Определено посвирва повече като е хладно, в сравнение с като я взех, но няма ядове иначе.
Иначе маслото, има голяма разлика в работата на двигателя, първият ми път го смених на около 20к км и двигателя работеше доста грубо. Изпушваше и повече. От тогава си го сменям по редовно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.11.2008
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от Tzveto » 18 Авг 2012, 14:20

Shadowed написа:Не знам колега, как изкара турбото. Определено посвирва повече като е хладно, в сравнение с като я взех, но няма ядове иначе.
Иначе маслото, има голяма разлика в работата на двигателя, първият ми път го смених на около 20к км и двигателя работеше доста грубо. Изпушваше и повече. От тогава си го сменям по редовно.


Моето, дори не свиреше. Просто един прекрасен ден докато ускорявах , колата умря и тогава се появи сериозно свирене и тотална загуба на мощност. За мен , този двигател просто не е доизмислен от инженерите на БМВ. Цялото натоварване го отнася турбината. Един 2.5д може спокойно да се кара до 200000км без да се притесняваш кога ще гръмне турбото. Иначе откъм икономия 2.0д 163кс. се представя на ниво.
Сега , да не си помислиш , че не харесвам 3ката , напротив , страхотен автомобил със супер здраво окачване- за 4 години по нашите "прекрасни" пътища съм сменял само биелетки :)
Безаварийно каране пожелавам и още дълги километри удоволствие от шофиранте . :)

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 20.08.2010
Пол: Жена
Кара: BMW-Compact
Мечтае да кара: BMW

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от bogi82 » 19 Авг 2012, 14:46

A какъв е разхода на е90 163 к.с. градско /Сф/ и извън, ако може да споделите..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от ND1 » 20 Авг 2012, 8:44

bogi82 написа:A какъв е разхода на е90 163 к.с. градско /Сф/ и извън, ако може да споделите..

Аз не съм от София,а от Стара Загора.Тук градско при нормално каране и климатик дава 7.5/7.8 (над това не съм забелязал да се е качвал).Извън града на мен ми дава 5 и нещо, като това пак зависи от начина на каране (климатик и т.н. ) . :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 8.04.2004
Местоположение: Sofia

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от S_GonzaLes » 31 Авг 2012, 16:51

Мойта е на 175к км като съм я взел на около 90к, напоследън не остава къде да я карам но и аз до сега не съм сменял турбина, нито пеперудки нито нищо, като изключим една демферна шайба която си е консуматив. По окачването нищо предизвикано от нормално каране :)) А за колегата, сменяй консумативите като дойде времето, ако излезне проблем не го бави и колата ше те слуша дълго!

А за колегите , където сменят масло на 30000км само мога да кажа момчета , ако не искате на 3та смяна на масло да правите разпределителни валове , сменяйте на 10000км максимум и определено НЕ с БМВ масло, или поне не с такова закупено от БГ.


Е тука не съм съгласен. Аз сменям на 20-23к маслото, както е сменяно и преди аз да я взема, само БМВ масло и всичко е 6. А турбинката е консуматив за хората които карат как да го кажа по меко, може би "агресивно".
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.11.2008
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от Tzveto » 31 Авг 2012, 22:11

S_GonzaLes написа:Мойта е на 175к км като съм я взел на около 90к, напоследън не остава къде да я карам но и аз до сега не съм сменял турбина, нито пеперудки нито нищо, като изключим една демферна шайба която си е консуматив. По окачването нищо предизвикано от нормално каране :)) А за колегата, сменяй консумативите като дойде времето, ако излезне проблем не го бави и колата ше те слуша дълго!

А за колегите , където сменят масло на 30000км само мога да кажа момчета , ако не искате на 3та смяна на масло да правите разпределителни валове , сменяйте на 10000км максимум и определено НЕ с БМВ масло, или поне не с такова закупено от БГ.


Е тука не съм съгласен. Аз сменям на 20-23к маслото, както е сменяно и преди аз да я взема, само БМВ масло и всичко е 6. А турбинката е консуматив за хората които карат как да го кажа по меко, може би "агресивно".



Ами всеки има правото да прави каквото пожелае. За мен просто не е реално на 30000км в тези условия и с тази нафта да се сменя масло... :dunno: Особено пък с такова с етикет БМВ закупено от БГ :) Колата съм я карал според настроението , ако може така да се изразя и определено не бих оприличил начина ми на шофиране с "агресивен". Важното е да прекарваме по-малко време по сервизите и повече в удовослтвието от шофирането :bchug:


Аватар
Мнения: 1452
Регистриран на: 11.06.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кво ли не...

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от Nasti » 01 Сеп 2012, 11:25

Смяна на масло на 10 000км., при това поколение коли е отживелица...
Не че е лошо, но е един безсмислен (не малък) разход...
Предпочитам да сера на метеното, отколкото да мета насраното...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от baga » 02 Сеп 2012, 21:09

90e90e написа:Привет и от мене!

Не искам да налагам собственото си мнение, но колегите дават едни такива съвети, дето са малко пресилени относно поддръжката на колата детооо...Първото което искам а кажа, че е доста малко вероятно автомобила да си смени собствеността на такива малки километри. Не е невъзможно, но вероятността е 1 : 1 000 000.И все пак искрено се надявам да е така! Относно изказванията на колегите за смяна на консумативи - ДА правилно са казали - сменяй ги, но... малко е смешно да сменяш long life горивен филтър на автомобила на 10 000 км. Тоя филтър се сменя на значително повече километри и смяната му преди това е живо даване на излишни 50 кинта (без смяната). Не се притеснявай, че тоя филтър ще пусне боклуци в колата - това е невъзможно. Единственото до което може да доведе е да загуби мощност и обороти. Това го казвам защото съм убеден, че няма да наливаш от туби или от нерегламентирани места. Моето виждане е че при нормални условия тоя филтър можеш да го сменяш на 50к -100к км. Относно въздушния филтър - да доста ни е мизерен фъздуха, но тия коли се движат и в африка и на мноооого други места. Филтъра не е никак малък и на всичко отгоре е с огромни въздуховоди. Въздушния филтър НЕ Е от юталин!!! Елемента има активни вещества и със съгурност може да издържа толкова колкото му препоръчва производителя. (Погледнете сервизните интервали на автомобила). Поленовия филтър е малко по-кофти и се влияе от много от честотата на използване (какъв дебит минава през него - колко честоти с каква скорост върти вентилатора в купето). Неговата смяна е чисто субективна и не е такъв проблем да бъде проверяван - държи се на 6 болтчета и е първото нещо което се сваля при отварянето на капака на БМВ. Маслото на двигателя..... Ами най добре е на 2 000 километра да го сменяш, ама... само масларниците печелят от това а ти ще си попилееш колата от развиване и завиване... Мога само да ти кажа че има камиони, чието масло се сменя на 200 000 км. Новите масла на са М10Д от едно време...Автомобила е съвременен и е снабден с редица филтри, които се грижат както за двигателя, така и за околната среда. Сервизния интервал е 30 000 за двигателно масло (и филтъра му). Моята препоръка е да се кара само с истинско масло, одобрено от БМВ и да се сменя преди 30 000. Аз лично го сменям от 25 до 30к. Относно маслоотделителя - провери първо от кой тип е (с елемент или тип центрофуга). Елемента се заменя, но по-добре след проверка да се ориентираш към тип центрофуга - него можеш да миеш с пароструйка на всяка смяна на въздушен филтър (тогава ти е най-лесен достъпа до него а и интервала за миене е добър). Ремъците не ги закачай поне още 5 години (докато не започнат да свирят). При положение че нямаш механичен проблем по ролките през които минават - ще те изкарат мноооого дълго време. Накладки и дискове се сменят субективно - според нрава на каране на задкормилното устройство. Познавам хора, които сменят накладки на 5000 а дискове на 15 000. По състезанията тези консумативи се сменят след всяко състезание.... Аз вече 70 000 (предимно извънградско) карам с това което са ми дали при покупката.Автомобила има индикации на всяка накладка (освен ако не са премахнати по една или друга причина) и няма шанс да останеш без спирачки. Индикацията ще те предупреди мнооого преди необходимостта от смяна. Относно пеперудките... Всеки ги маха...Но аз не съм!!! Автомобила ми е на 270 000км. Отварях ги видях ги... харесаха ми и логиката ми е че щом са сложени, то те не случайно са там!!! Да си призная, че след много четене и препрочитане на форума тук, не съм чул някой да се е оплакал от пеперудките при Е90 - 2,0 (163нр) - а може и да греша/....(то как да се оплаче някой, като след покупка всички ги махат :mhihi: ). Отворих си колектора, почистих него и клапите (т.н. пеперудки) идеално с "Меглио" и ги върнах обратно. Не те съветвам да правиш като мен!!! Просто споделям мнение и както забелязваш - моите разсъждения са различни от на повечето хора!!!

Страничен съвет: провери си температурата на охлаждащата течност (има описано как става) и ако е необходимо - сменяй термостат - единия или и двата... (като при мене)

И да обобщя: Ремонтирай си колата при доверени майстори, които знаят какво правят! Не си позволявай алтернативни консумативи а само такива, които са одобрени от БМВ !!! Не забавяй ремонти, когато са необходими!!! Не прави нищо по автомобила самостоятелно или с някой "майстор", ако не сте сигурни точно какво правите!!! Карай внимателно!!!

Успех на всички и моля написаното от мен да се приема единствено и само като мнение!

Нямаше да го кажа по-добре! Искрено се надявам във форума да има повече такива мнения и обосновки! Браво колега!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: Въпроси отностно 320Д е90 (163хп)

Мнение от ND1 » 09 Сеп 2012, 14:27

Благодаря на всички за мненията ! Безаварийно и много удоволствие от шофирането ви пожелавам :)) :yes: :bchug:

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook