Run-flat или обикновени гуми?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от mitaka7 » 13 Май 2012, 11:12

Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от Dimitroff » 22 Юли 2012, 18:20

mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.


:yes: :yes:

След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!

П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а... :confused:

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1245
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от cww » 22 Юли 2012, 18:45

Dimitroff написа:
mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.


:yes: :yes:

След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!

П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а... :confused:


По-другата седмица ще се качиш малко при мен и ще си поговорим пак относно комфорта, рънфлет гумите, сигурноста и всичко в този ред на мисли ;)
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 28.09.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от banansko » 28 Юли 2012, 19:05

Само вметка от мен. Взех си тази година обикновенни 18ки. Обаче заради някаква простотия по магистралата 2 станаха за боклука и в гумаджиницата имихи само рънфлат. Сложих ги отзад. Комфорта е същият. Но имам чуството, че сцеплението е по-добро. И преди бяха чисто нови гумите. Е двете са качествени марки, но мисля че рънфлатта е с по-добро сцепление.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от RuM6n » 28 Юли 2012, 21:57

Аз съм за обикновените, колата се чувства по лека ,а и окачването се запазва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от mitaka7 » 29 Юли 2012, 11:53

Няма спор по един въпрос - рънфлет-а си вози дървено. Че има и преимущества - това е ясно. Всичко е въпрос на вкус. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от mitaka7 » 29 Юли 2012, 11:56

cww написа:
Dimitroff написа:
mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.


:yes: :yes:

След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!

П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а... :confused:


По-другата седмица ще се качиш малко при мен и ще си поговорим пак относно комфорта, рънфлет гумите, сигурноста и всичко в този ред на мисли ;)



Докторе, твоя луноход е без значение с какви гуми е... :mhihi:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от Turturelo » 30 Юли 2012, 16:30

banansko написа:Само вметка от мен. Взех си тази година обикновенни 18ки. Обаче заради някаква простотия по магистралата 2 станаха за боклука и в гумаджиницата имихи само рънфлат. Сложих ги отзад. Комфорта е същият. Но имам чуството, че сцеплението е по-добро. И преди бяха чисто нови гумите. Е двете са качествени марки, но мисля че рънфлатта е с по-добро сцепление.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2



Можеш да имаш реално сравнение след управлението на един и същ автомобил, с един и същ размер, един и същ бранд и модел гуми, с един и същ DOT.. в двата варианта. Принципно run-flat-а (зависи от генерацията му) е по-твърд, спор няма. Не на последно място BMW смята и окачванията си за run-flat, нормално е при слагане на Non-RFT/RSC гуми колата да вози по-меко, но го има и другия момент с неизползването на RFT гуми в M автомобилите и добавянето на tyre-mobility-кит. То е точно, заради по-голямата твърдост на бордовете на гумите, което означава, че деформациите на самата гума е по-ниска и от там води до не-толкова информативно поведение към шофьора. Не, че огромна част от водачите забелязват това. А и честно казано има голяма доза шофьорски грешки, когато говорим за сцепление. Гумите имат Х% още сцепление, но шофьора го намаля със стила си на управление.

Не на последно място цените се доближиха доста или с други думи - аз съм за RFT/RSC.

ps. имам доста убедителни филмчета по темата, но за съжаление няма как да ги споделя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от armagedon_762002 » 30 Юли 2012, 18:48

+1 за RunFlat :yes:
Компромиси със сигурността не правя никога

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от Turturelo » 31 Юли 2012, 9:03

... от друга страна не използването на RFT/RSC гуми не означава автоматично, че е въпрос на време да се пребиеш по пътищата .. Всички останали автомобили с "нормални" гуми продължават да се движат, но го има и момента, че с нарастването на количеството дупки по пътищата и наличието на технологията е приятно да знаеш, че си донякъде защитен. Преди по-малко от месец, докато си прибирах колата от Варна, отвикнал след 4 месеца бръмчене по чужди пътища да очаквам на 10 км права една единствена ОГРОМНА дупка се насадих в нея. Резултатът:
Изображение

Дори не изпусна налягане. Спрях, пуших една цигара, псувах малко, качих се и се прибрах, което е безценно в моя личен случай. При предишната ми кола със същия модел гуми, но non-RFT, а с мобилити-кит и естествено отсъствието на резервна гума щях да се видя в приключение да се прибера - единственото нормално решение би следвало да бъде репатрак заради 4х4 задвижването. Би следвало всеки да си определи начина, по който ползва автомобила си и ако си шофира само в градски условия и не може да си позволи RFT/non-RFT разликата в цената да избере "своите" гуми. Остава винаги момента с това, че в крайна сметка не говорим за автомобили ценови клас на Zastava Yugo и това не би следвало да е на дневен ред. Въпреки това всички сме виждали скъпи возила с буквално 4 различни гуми в четирите края на купето, наскоро видях едно Е63 с тотален сбирщайн на галоши, но това е една силно болезнена за мен тема. Ако обаче пътувате и е силно възможно да висите някъде по пътищата, губейки пари, закъсняващи за среща ... тогава е непростимо да не използвате технологията на ваша страна. Преди няколко месеца видях един хитрец с Е87 на аварийни паркирал с гума на джанта, не помня къде беше. Връщах се след час и половина по същия път - там си стоеше, направил пътечка около колата. Естествено винаги остава и момента сигурност. Помня 2004 г. едно Е63 как прелетя на Цариградско в една дупка с далеч над позволената скорост и се върна с 2 пръста дупка в гумата. Жив и здрав, без драскотина по колата. Неведнъж сме правили демонстрации в началото, когато RFT беше USP на BMW, вадейки четирите вентила от гумите и автомобилите даваха аналогични времена на трасе от конуси, без никакво налягане в гумите в сравнение с конкурентни автомобили с нормално налягане... И относително на последно място - RFT гумите правят по-лесно балони, заради твърдия борд, не че нямам една камара PilotSport2 non-RFT с балони прибрани за зор-заман. Определено последното поколение се различава драстично от Ver. 1.0, които се цепеха на парчета. Та въпрос на приоритети. Аз лично не мога и да си помисля да сложа нещо различно от RFT на колата. :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от Shadowed » 31 Юли 2012, 10:21

Не мога да не се съглася с колегата по-горе. :yes:
Най-бруталното ми натрисане в дупка, с около 50-60км/ч беше в едно село близо до Триград. Изкривих и предна и задна джанта, като предната беше брутално изкривена (по-късно и спукана при изправянето...). Гумите учудващо здрави. Върнах се до Пещера със скорост 40-50км/ч, просто с по-голяма скорост вибрациите от кривите джанти бяха скапващи! Но, гумите (Dunlop RFT) издържаха удара. Дупката беше поне 20см дълбока с мега острият ръб. За 3 години и около 50 000км с тях нямам нито 1 балон. Другият сезон ще ги сменям, пак за Dunlop заради този опит който имам с тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от mitaka7 » 31 Юли 2012, 11:08

Turturelo написа:... от друга страна не използването на RFT/RSC гуми не означава автоматично, че е въпрос на време да се пребиеш по пътищата .. Всички останали автомобили с "нормални" гуми продължават да се движат, но го има и момента, че с нарастването на количеството дупки по пътищата и наличието на технологията е приятно да знаеш, че си донякъде защитен. Преди по-малко от месец, докато си прибирах колата от Варна, отвикнал след 4 месеца бръмчене по чужди пътища да очаквам на 10 км права една единствена ОГРОМНА дупка се насадих в нея. Резултатът:...................



Напълно съгласен. Виждал съм го и аз на мой познат по същия начин като при теб. Разбира се рънфлат-а е много по-надежден от обикновената гума. Но пак всичко е въпрос на финанси и предпочитания. :yes:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от Turturelo » 02 Авг 2012, 18:57

тук имаше едно мнение, което беше за ЛС и беше за daytime running lights, но ... :dummy: съжалявам.

с колегата се разбрахме .. да го джасне някой ако иска, че аз не мога да трия сега
Последна промяна Turturelo на 02 Авг 2012, 19:24, променена общо 2 пъти

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от Dimitroff » 02 Авг 2012, 19:12

:yes:

За жалост дилърите в България не познават друго освен подмяна и прекодиране...
А нещата доста често са...елементарни ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: Run-flat или обикновенни гуми?

Мнение от raz0r » 15 Сеп 2012, 7:56

Чувал съм, че майсторите в провинцията не могат да се справят с тия гуми по някаква причина. Има ли нещо вярно?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook