Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!
П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а...
- cww
- Д-р Хаос
- Мнения: 1245
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Dimitroff написа:mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!
П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а...
По-другата седмица ще се качиш малко при мен и ще си поговорим пак относно комфорта, рънфлет гумите, сигурноста и всичко в този ред на мисли
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Само вметка от мен. Взех си тази година обикновенни 18ки. Обаче заради някаква простотия по магистралата 2 станаха за боклука и в гумаджиницата имихи само рънфлат. Сложих ги отзад. Комфорта е същият. Но имам чуството, че сцеплението е по-добро. И преди бяха чисто нови гумите. Е двете са качествени марки, но мисля че рънфлатта е с по-добро сцепление.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
- RuM6n
- младши ентусиаст
- Мнения: 332
- Регистриран на: 25.11.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0sd
- Мечтае да кара: по често
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Аз съм за обикновените, колата се чувства по лека ,а и окачването се запазва.
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Няма спор по един въпрос - рънфлет-а си вози дървено. Че има и преимущества - това е ясно. Всичко е въпрос на вкус.
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
cww написа:Dimitroff написа:mitaka7 написа:Карам с обикновени, не са рънфлет, но когато пътувам извън София си взимам гума-патеричка от е46. Че без резервна гума е кофти работа.
След М спорт съспеншън сетингс-а на Е46цата искам малко повечко комфорт и съм същия като теб!
П.с. не мога да си го причиня това с рън флат-а...
По-другата седмица ще се качиш малко при мен и ще си поговорим пак относно комфорта, рънфлет гумите, сигурноста и всичко в този ред на мисли
Докторе, твоя луноход е без значение с какви гуми е...
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
banansko написа:Само вметка от мен. Взех си тази година обикновенни 18ки. Обаче заради някаква простотия по магистралата 2 станаха за боклука и в гумаджиницата имихи само рънфлат. Сложих ги отзад. Комфорта е същият. Но имам чуството, че сцеплението е по-добро. И преди бяха чисто нови гумите. Е двете са качествени марки, но мисля че рънфлатта е с по-добро сцепление.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Можеш да имаш реално сравнение след управлението на един и същ автомобил, с един и същ размер, един и същ бранд и модел гуми, с един и същ DOT.. в двата варианта. Принципно run-flat-а (зависи от генерацията му) е по-твърд, спор няма. Не на последно място BMW смята и окачванията си за run-flat, нормално е при слагане на Non-RFT/RSC гуми колата да вози по-меко, но го има и другия момент с неизползването на RFT гуми в M автомобилите и добавянето на tyre-mobility-кит. То е точно, заради по-голямата твърдост на бордовете на гумите, което означава, че деформациите на самата гума е по-ниска и от там води до не-толкова информативно поведение към шофьора. Не, че огромна част от водачите забелязват това. А и честно казано има голяма доза шофьорски грешки, когато говорим за сцепление. Гумите имат Х% още сцепление, но шофьора го намаля със стила си на управление.
Не на последно място цените се доближиха доста или с други думи - аз съм за RFT/RSC.
ps. имам доста убедителни филмчета по темата, но за съжаление няма как да ги споделя.
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
+1 за RunFlat
Компромиси със сигурността не правя никога
Компромиси със сигурността не правя никога
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
... от друга страна не използването на RFT/RSC гуми не означава автоматично, че е въпрос на време да се пребиеш по пътищата .. Всички останали автомобили с "нормални" гуми продължават да се движат, но го има и момента, че с нарастването на количеството дупки по пътищата и наличието на технологията е приятно да знаеш, че си донякъде защитен. Преди по-малко от месец, докато си прибирах колата от Варна, отвикнал след 4 месеца бръмчене по чужди пътища да очаквам на 10 км права една единствена ОГРОМНА дупка се насадих в нея. Резултатът:
Дори не изпусна налягане. Спрях, пуших една цигара, псувах малко, качих се и се прибрах, което е безценно в моя личен случай. При предишната ми кола със същия модел гуми, но non-RFT, а с мобилити-кит и естествено отсъствието на резервна гума щях да се видя в приключение да се прибера - единственото нормално решение би следвало да бъде репатрак заради 4х4 задвижването. Би следвало всеки да си определи начина, по който ползва автомобила си и ако си шофира само в градски условия и не може да си позволи RFT/non-RFT разликата в цената да избере "своите" гуми. Остава винаги момента с това, че в крайна сметка не говорим за автомобили ценови клас на Zastava Yugo и това не би следвало да е на дневен ред. Въпреки това всички сме виждали скъпи возила с буквално 4 различни гуми в четирите края на купето, наскоро видях едно Е63 с тотален сбирщайн на галоши, но това е една силно болезнена за мен тема. Ако обаче пътувате и е силно възможно да висите някъде по пътищата, губейки пари, закъсняващи за среща ... тогава е непростимо да не използвате технологията на ваша страна. Преди няколко месеца видях един хитрец с Е87 на аварийни паркирал с гума на джанта, не помня къде беше. Връщах се след час и половина по същия път - там си стоеше, направил пътечка около колата. Естествено винаги остава и момента сигурност. Помня 2004 г. едно Е63 как прелетя на Цариградско в една дупка с далеч над позволената скорост и се върна с 2 пръста дупка в гумата. Жив и здрав, без драскотина по колата. Неведнъж сме правили демонстрации в началото, когато RFT беше USP на BMW, вадейки четирите вентила от гумите и автомобилите даваха аналогични времена на трасе от конуси, без никакво налягане в гумите в сравнение с конкурентни автомобили с нормално налягане... И относително на последно място - RFT гумите правят по-лесно балони, заради твърдия борд, не че нямам една камара PilotSport2 non-RFT с балони прибрани за зор-заман. Определено последното поколение се различава драстично от Ver. 1.0, които се цепеха на парчета. Та въпрос на приоритети. Аз лично не мога и да си помисля да сложа нещо различно от RFT на колата.
Дори не изпусна налягане. Спрях, пуших една цигара, псувах малко, качих се и се прибрах, което е безценно в моя личен случай. При предишната ми кола със същия модел гуми, но non-RFT, а с мобилити-кит и естествено отсъствието на резервна гума щях да се видя в приключение да се прибера - единственото нормално решение би следвало да бъде репатрак заради 4х4 задвижването. Би следвало всеки да си определи начина, по който ползва автомобила си и ако си шофира само в градски условия и не може да си позволи RFT/non-RFT разликата в цената да избере "своите" гуми. Остава винаги момента с това, че в крайна сметка не говорим за автомобили ценови клас на Zastava Yugo и това не би следвало да е на дневен ред. Въпреки това всички сме виждали скъпи возила с буквално 4 различни гуми в четирите края на купето, наскоро видях едно Е63 с тотален сбирщайн на галоши, но това е една силно болезнена за мен тема. Ако обаче пътувате и е силно възможно да висите някъде по пътищата, губейки пари, закъсняващи за среща ... тогава е непростимо да не използвате технологията на ваша страна. Преди няколко месеца видях един хитрец с Е87 на аварийни паркирал с гума на джанта, не помня къде беше. Връщах се след час и половина по същия път - там си стоеше, направил пътечка около колата. Естествено винаги остава и момента сигурност. Помня 2004 г. едно Е63 как прелетя на Цариградско в една дупка с далеч над позволената скорост и се върна с 2 пръста дупка в гумата. Жив и здрав, без драскотина по колата. Неведнъж сме правили демонстрации в началото, когато RFT беше USP на BMW, вадейки четирите вентила от гумите и автомобилите даваха аналогични времена на трасе от конуси, без никакво налягане в гумите в сравнение с конкурентни автомобили с нормално налягане... И относително на последно място - RFT гумите правят по-лесно балони, заради твърдия борд, не че нямам една камара PilotSport2 non-RFT с балони прибрани за зор-заман. Определено последното поколение се различава драстично от Ver. 1.0, които се цепеха на парчета. Та въпрос на приоритети. Аз лично не мога и да си помисля да сложа нещо различно от RFT на колата.
- Shadowed
- младши ентусиаст
- Мнения: 456
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Не мога да не се съглася с колегата по-горе.
Най-бруталното ми натрисане в дупка, с около 50-60км/ч беше в едно село близо до Триград. Изкривих и предна и задна джанта, като предната беше брутално изкривена (по-късно и спукана при изправянето...). Гумите учудващо здрави. Върнах се до Пещера със скорост 40-50км/ч, просто с по-голяма скорост вибрациите от кривите джанти бяха скапващи! Но, гумите (Dunlop RFT) издържаха удара. Дупката беше поне 20см дълбока с мега острият ръб. За 3 години и около 50 000км с тях нямам нито 1 балон. Другият сезон ще ги сменям, пак за Dunlop заради този опит който имам с тях.
Най-бруталното ми натрисане в дупка, с около 50-60км/ч беше в едно село близо до Триград. Изкривих и предна и задна джанта, като предната беше брутално изкривена (по-късно и спукана при изправянето...). Гумите учудващо здрави. Върнах се до Пещера със скорост 40-50км/ч, просто с по-голяма скорост вибрациите от кривите джанти бяха скапващи! Но, гумите (Dunlop RFT) издържаха удара. Дупката беше поне 20см дълбока с мега острият ръб. За 3 години и около 50 000км с тях нямам нито 1 балон. Другият сезон ще ги сменям, пак за Dunlop заради този опит който имам с тях.
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Turturelo написа:... от друга страна не използването на RFT/RSC гуми не означава автоматично, че е въпрос на време да се пребиеш по пътищата .. Всички останали автомобили с "нормални" гуми продължават да се движат, но го има и момента, че с нарастването на количеството дупки по пътищата и наличието на технологията е приятно да знаеш, че си донякъде защитен. Преди по-малко от месец, докато си прибирах колата от Варна, отвикнал след 4 месеца бръмчене по чужди пътища да очаквам на 10 км права една единствена ОГРОМНА дупка се насадих в нея. Резултатът:...................
Напълно съгласен. Виждал съм го и аз на мой познат по същия начин като при теб. Разбира се рънфлат-а е много по-надежден от обикновената гума. Но пак всичко е въпрос на финанси и предпочитания.
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
тук имаше едно мнение, което беше за ЛС и беше за daytime running lights, но ... съжалявам.
с колегата се разбрахме .. да го джасне някой ако иска, че аз не мога да трия сега
с колегата се разбрахме .. да го джасне някой ако иска, че аз не мога да трия сега
Последна промяна Turturelo на 02 Авг 2012, 19:24, променена общо 2 пъти
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
За жалост дилърите в България не познават друго освен подмяна и прекодиране...
А нещата доста често са...елементарни
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Чувал съм, че майсторите в провинцията не могат да се справят с тия гуми по някаква причина. Има ли нещо вярно?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани