полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 28.01.2005
Местоположение: Пловдив

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bvieri » 06 Окт 2020, 14:23

Привет колеги,
имам проблем с моята е92,325i,двигателят работи като дизел,предполагам че повдигачите или гумичките на клапаните трябва да се подменят,също и ми светна чек-а,че веригата е разхлабена..Повиши се и разходът на масло..
Питането ми е,някой може ли да ме насочи къде в Пловдив могат да се отстранят тези повреди и горе/долу какво би ми струвало?
И ако е карам така колата,може ли да стане по-зле или ремонтът е наложителен?
Предварително се извинявам,ако има вече такава тема..
Поздрави на всички и бъдете живи и здрави! :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Bexim » 07 Окт 2020, 13:26

Не знам дали ти е сериозен въпросът... Определено не можеш да продължиш да я караш спокойно, но ако си решил да я караш, докато умре, което най-вероятно няма да отнеме много време - може.
Залагам на 4К плюс за ремонт...
Или си потърси мотор втора ръка на малък пробег. Според мен е по-добър вариант. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 12 Окт 2020, 10:37

Здравейте колеги.
Да се върна отново по моята тема,която обсъждахме по назад за дюзите..Та свалиха ги от сервиза,занесоха на стенд,и ми казаха че 3 от тях били много зле (до колко е вярно) за атмосферен бензин със бензинова помпа да се прецакат дюзите не знам). Като цяло преди и след почистването разлика не усетих.Пак същата силна миризма на газове,и много конденз.Но много изненадващо вчера как се сетих за един случей от миналата година точно 15 дена след махането на катализаторите при едно първо палене за деня започна да пука да чатка,и да се тресе като трактор,и на диагностика гледам грешка p112D,и misfire на 4/5/6 цил.Така де не спираше да го прави,и реших просто да си взема нова сонда на бош bank 2 sensor 1.Монтирах я,и след това всичко заспа.Но изненада след 1 месец същата работа.От там започнах да бутам кабелите на сондата включвах я,и я изключвах,и пак се оправяше,което води до проблем явно по кабелите.Беше го направила още няколко пъти,и след това спря да го прави.И както вчера си мисля че след около 1-2 месеца започнаха тези пушеци,и миризми след тази ситуация се зачудих дали сондата не работи добре,ако има проблем по кабелите,и от там да има завишен разход,и силна миризма.И изненада тази сутрин при първо палене сигурно случайно стана същото.Започна да пука,и да гаси цилиндри.Трябва да форсирам няколко минути,докато се стабилизира.Момчето което ми прави софта,да не търси катализаторите от долните сонди, му казах да види живи данни на горните,и на дебитомера,и каза че нямало отклонения.Между другото,ако разкача дебитомера също спира да пука,и да я прави тази мизерия при първото палене,но и него съм сменял (нов vdo siemens) какъвто е и оем само със техни номера,и 250лв по скъп.Чел съм доста и преди,и сега пак по тази тема има доста хора оплакващи се със същия проблем точно със същата сонда,и как сменят със нова,и пак се появява проблема.Иначе вибрациите,и тресенето на мотора майсторът който прави всички ремонти все още е на твърдо мнение,че е от тампоните понеже се опичали много и смеквали.Но ми каза ако ще сменям само оригинални.Някой сменял ли е тампони на този мотор,и дали изобщо цялата тази вибрация идва от тях?И дали има вариант за хубав афтърмаркет.Иначе най силни са вибрациите в купето при студен старт вечер,и предимно като утихнат оборотите започва силна вибрация,и бучене в купето.Като се покара и позагрее намаляват,но не спира да вибрира усещам го във педала даже.И се вижда как се тресе моторът и маркучите даже отпред.Другото е само при студено палене оборотите играят леко,и за моменти се усеща неравномерна работа,но след около 20-30 секунди се стабилизира.Като цяло доста силен проблем при н52 за който знам че е голяма бангия да се занимаваш със това след като съм сменил почти цялата кола до колкото знам единствено ъпдейт на софта на двигателя може да помогне,или просто самата ванос система или валвтроника играят роля там,но по добре да не навлизам толкова.Най силно ме притесняват вибраците на празен ход,и дали като цяло може да идват от неправилно съотношение въздух/гориво, ванос,или валвтроник.Като цяло преди това никога не е вадила грешки колата,и все още се чудя дали само със тампоните ще се оправи цялата тази работа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ildivvy » 13 Окт 2020, 10:11

В началото, когато двигателя е студен, сигнал от сондите не се взима, нали така? Чак когато позагреят започва да се взима сигнал от тях...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 13 Окт 2020, 10:37

stoqnov23 написа:Здравейте колеги.
Да се върна отново по моята тема,която обсъждахме по назад за дюзите..Та свалиха ги от сервиза,занесоха на стенд,и ми казаха че 3 от тях били много зле (до колко е вярно) за атмосферен бензин със бензинова помпа да се прецакат дюзите не знам). Като цяло преди и след почистването разлика не усетих.Пак същата силна миризма на газове,и много конденз.Но много изненадващо вчера как се сетих за един случей от миналата година точно 15 дена след махането на катализаторите при едно първо палене за деня започна да пука да чатка,и да се тресе като трактор,и на диагностика гледам грешка p112D,и misfire на 4/5/6 цил.Така де не спираше да го прави,и реших просто да си взема нова сонда на бош bank 2 sensor 1.Монтирах я,и след това всичко заспа.Но изненада след 1 месец същата работа.От там започнах да бутам кабелите на сондата включвах я,и я изключвах,и пак се оправяше,което води до проблем явно по кабелите.Беше го направила още няколко пъти,и след това спря да го прави.И както вчера си мисля че след около 1-2 месеца започнаха тези пушеци,и миризми след тази ситуация се зачудих дали сондата не работи добре,ако има проблем по кабелите,и от там да има завишен разход,и силна миризма.И изненада тази сутрин при първо палене сигурно случайно стана същото.Започна да пука,и да гаси цилиндри.Трябва да форсирам няколко минути,докато се стабилизира.Момчето което ми прави софта,да не търси катализаторите от долните сонди, му казах да види живи данни на горните,и на дебитомера,и каза че нямало отклонения.Между другото,ако разкача дебитомера също спира да пука,и да я прави тази мизерия при първото палене,но и него съм сменял (нов vdo siemens) какъвто е и оем само със техни номера,и 250лв по скъп.Чел съм доста и преди,и сега пак по тази тема има доста хора оплакващи се със същия проблем точно със същата сонда,и как сменят със нова,и пак се появява проблема.Иначе вибрациите,и тресенето на мотора майсторът който прави всички ремонти все още е на твърдо мнение,че е от тампоните понеже се опичали много и смеквали.Но ми каза ако ще сменям само оригинални.Някой сменял ли е тампони на този мотор,и дали изобщо цялата тази вибрация идва от тях?И дали има вариант за хубав афтърмаркет.Иначе най силни са вибрациите в купето при студен старт вечер,и предимно като утихнат оборотите започва силна вибрация,и бучене в купето.Като се покара и позагрее намаляват,но не спира да вибрира усещам го във педала даже.И се вижда как се тресе моторът и маркучите даже отпред.Другото е само при студено палене оборотите играят леко,и за моменти се усеща неравномерна работа,но след около 20-30 секунди се стабилизира.Като цяло доста силен проблем при н52 за който знам че е голяма бангия да се занимаваш със това след като съм сменил почти цялата кола до колкото знам единствено ъпдейт на софта на двигателя може да помогне,или просто самата ванос система или валвтроника играят роля там,но по добре да не навлизам толкова.Най силно ме притесняват вибраците на празен ход,и дали като цяло може да идват от неправилно съотношение въздух/гориво, ванос,или валвтроник.Като цяло преди това никога не е вадила грешки колата,и все още се чудя дали само със тампоните ще се оправи цялата тази работа.

Колега най-доброто, което може да направиш е да пуснеш една обява в мобилето и да не се занимаваш с глупости. Освен ако нямаш огромното желание да продължаваш да сменяш и да сменяш здрави части и все да бориш някви проблеми. Спести си мъките и разходите просто това е моя съвет.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от x7z » 22 Окт 2020, 23:30

bvieri написа:Привет колеги,
имам проблем с моята е92,325i,двигателят работи като дизел,предполагам че повдигачите или гумичките на клапаните трябва да се подменят,също и ми светна чек-а,че веригата е разхлабена..Повиши се и разходът на масло..
Питането ми е,някой може ли да ме насочи къде в Пловдив могат да се отстранят тези повреди и горе/долу какво би ми струвало?
И ако е карам така колата,може ли да стане по-зле или ремонтът е наложителен?
Предварително се извинявам,ако има вече такава тема..
Поздрави на всички и бъдете живи и здрави! :ok:


4000 лева за ремонт или ако каращ няма да имаш кола :) за смяна ще ти излезнат и биелни лагери ... и други неща който като отваряш ще трябва да се сменят
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.01.2015

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kingss » 19 Яну 2021, 21:00

x7z написа:след капитален ремонт на стойност ХХХХ лева на 200 000км не мога да позная автомобила .... от - до а до младежа който казва и твърди че 330Д върви доста повече от н52 с 218 коня .... имаме и двата агрегата с автомобили и М57 и Н52 мога да кажа че явно си си мислил , че имаш автомобил ...

фактор е състоянието и не да се чака да се даде симптом за ремонт ...

Колега може ли повече инфо за капиталния ремонт какво точно за коко пари става дума за части оригинални или не за труд също ако може?Колко км си навъртял след ремонта и какъв е резултатът.Колко беше разхода на масло преди това и след това?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 8.03.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kokoshkite » 12 Май 2021, 12:08

Koлеги има ли някой с N52 двигател който да го кара с 5W40 ? Има ли проблем, зимата тракащи повдигачи или друго ? Също така има ли разлика с 5W30 ,тъй като ми предстои смяна и се замислям дали да него сменя 5W40 ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от DigitalExile » 12 Май 2021, 12:40

kokoshkite написа:Koлеги има ли някой с N52 двигател който да го кара с 5W40 ? Има ли проблем, зимата тракащи повдигачи или друго ? Също така има ли разлика с 5W30 ,тъй като ми предстои смяна и се замислям дали да него сменя 5W40 ?


Нищо не трака, аз минах 40к км с 5w40 никога не съм му наливал друго. Просто трябва да внимаваш маслото да не е менте, защото лятото си стига без проблем 120-125 градуса.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 12 Май 2021, 16:32

Проблем да се кара с 5W-40 няма никакъв. Това, че на някои двигатели им тракали през зимата или в студено време няколко десетки секунди повдигачите, след като е запален двигателя(както е при мен), не може в никакъв случай да се счита за проблем, освен ако човек не е перфекционист и е слонен да отделя необходимите суми за ремонти на незначителни неща. Освен това при по-новите версии на мотора или след смяна на повдигачите, тракане не се наблюдава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 12 Май 2021, 17:27

DigitalExile написа:... Просто трябва да внимаваш маслото да не е менте, защото лятото си стига без проблем 120-125 градуса.

Колега, какво си я правил тази кола, че си го докарал маслото до такава температура? :D Аз на магистрала повече от 113° и в града от 116°, при мен не съм виждал.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ZALMAN » 24 Май 2021, 21:02

Здравейте имам проблем с двигател n53b30 е92 lci 2010 когато подам газ и като отнема газта оборотите падат под нормалното и изгасва или се разтриса и ги връща пак в норма. Закачах я и ми дава грешка , 2АА9 - DME: Varible Intake System , Servomotor 2: Actiavation - CURENT

Прегледах на бързо google и това е грешка от едн от двете диси но коя по точно ? Някой имал ли е такъв проблем.
Има ли ремонтен комплект и как да разбера коя от двете прави проблеми?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Maxx_E90 » 25 Май 2021, 9:29

zaharia написа:
DigitalExile написа:... Просто трябва да внимаваш маслото да не е менте, защото лятото си стига без проблем 120-125 градуса.

Колега, какво си я правил тази кола, че си го докарал маслото до такава температура? :D Аз на магистрала повече от 113° и в града от 116°, при мен не съм виждал.


Аз повече от 107-108 на този мотор не съм виждал, и това беше един единствен път изкачвайки планински проход в най-голямата жега лятото и много газ. В 99% от времето температурата е 97-100 градуса. 110-115 ми се виждат реалистични с гъсто 5W-40, но над 120 и аз не мога да си представя какво трябва да се случи за да ги достигне.

ZALMAN написа:Здравейте имам проблем с двигател n53b30 е92 lci 2010 когато подам газ и като отнема газта оборотите падат под нормалното и изгасва или се разтриса и ги връща пак в норма. Закачах я и ми дава грешка , 2АА9 - DME: Varible Intake System , Servomotor 2: Actiavation - CURENT

Прегледах на бързо google и това е грешка от едн от двете диси но коя по точно ? Някой имал ли е такъв проблем.
Има ли ремонтен комплект и как да разбера коя от двете прави проблеми?


Номер 2 е малката диса, от вътрешната страна на колектора. Най-сигурно се проверява като я свалиш и тестваш как отваря и затваря с Inpa. Ремонтни комплекти има, но са само за механичната част и ако проблема е в моторчето не помагат. Освен това, корпуса и капака на клапана са заварени един за друг с ултразвук, лепенето им след отваряне е доста неприятна работа. Ако проблема е в самия клапан, най-добре го смени с нов.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ZALMAN » 26 Май 2021, 8:48

Maxx_E90 написа:
zaharia написа:
DigitalExile написа:... Просто трябва да внимаваш маслото да не е менте, защото лятото си стига без проблем 120-125 градуса.

Колега, какво си я правил тази кола, че си го докарал маслото до такава температура? :D Аз на магистрала повече от 113° и в града от 116°, при мен не съм виждал.


Аз повече от 107-108 на този мотор не съм виждал, и това беше един единствен път изкачвайки планински проход в най-голямата жега лятото и много газ. В 99% от времето температурата е 97-100 градуса. 110-115 ми се виждат реалистични с гъсто 5W-40, но над 120 и аз не мога да си представя какво трябва да се случи за да ги достигне.

ZALMAN написа:Здравейте имам проблем с двигател n53b30 е92 lci 2010 когато подам газ и като отнема газта оборотите падат под нормалното и изгасва или се разтриса и ги връща пак в норма. Закачах я и ми дава грешка , 2АА9 - DME: Varible Intake System , Servomotor 2: Actiavation - CURENT

Прегледах на бързо google и това е грешка от едн от двете диси но коя по точно ? Някой имал ли е такъв проблем.
Има ли ремонтен комплект и как да разбера коя от двете прави проблеми?


Номер 2 е малката диса, от вътрешната страна на колектора. Най-сигурно се проверява като я свалиш и тестваш как отваря и затваря с Inpa. Ремонтни комплекти има, но са само за механичната част и ако проблема е в моторчето не помагат. Освен това, корпуса и капака на клапана са заварени един за друг с ултразвук, лепенето им след отваряне е доста неприятна работа. Ако проблема е в самия клапан, най-добре го смени с нов.


Благодаря точно от нея беше проблема падна малко разглобяване но я смених и вече всичко е наред не знам дали ФЕБИ е добър вариант но сложих чисто нова такава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bonchef » 02 Сеп 2021, 12:46

Привет. Не съм сигурен дали съм в точната тема , но като да не можах да намеря нещо конкретно по въпроса изключая многократното му споменаване в най различни теми. Става въпрос за работата на празен ход и по точно за не нормалната такава. Двигателя е N52B25 - 2009 година. Та, сутрин за около 1 минута има леко колебание на работа и леко менене на обороти. Получава се леко глъхнене на двигателя и усещане за леко неравномерна работа. Това се усеща само на слух. Мотора не тресе и не мърда. След минута всичко е нормално. През деня повече не се повтаря освен ако колата престои повече от 6-7 часа не палена. Ако се застане отвън на колата на отворен капак проблема даже не може да се локализира. Няма записани грешки, сменил съм свещи, но не и бубини. Четох из нета и там се почна голямата дилема, щото намерих поне 5-6 различни неща от които може да произхожда проблема, с тази разлика , че обясняващите все говореха за постоянен проблем , а не за временен както е в моя случай. Последно гледах на ИНПА екрана "Гладка работа на цилиндрите" , но там стойностите се движат в рамките на - 0,093 до +0,123 , като +-ви стойности мисля бяха само на един цилиндър. Колега предположи DISA клапи, обаче доколкото разбирам те трябва да запишат грешка на ИНПА. Колата е от 3 месеца в мен. Разхода на гориво извън града е около 6,8-7,5л. при нормално каране в рамките на 90-130км в час. Търся идеи. И още нещо гледам бубини и различни цени от 56лв. за 1 бр. до 151лв. за един бр. Включая и уж оригинални от БМВ и там цени от 76лв. до 151лв. каква е разликата и кое е добре за се избира? Тези ДИСА клапи могат ли да ми прецакат двигателя преди да са записали грешка по диагностика?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook