полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 29 Авг 2020, 17:04

Oчевидно колата работи много богато и не трябва да е така, съветвам те да си върнеш сток софтуера и да си вземеш ламбда адаптори дето се навиват в генрацията за задните сонди и да пробваш така да я караш. Има ги по ebay и газаджийте ги имат също. Махането на катализаторите е голяма грешка. Те не се запушват. Моите бяха на много км, близо 290к и ги свалихме покрай главата за оглед - нямаше никакъв проблем, защото си бяха чисти. Пуши от маслото дето гори тоя двигател и като работи и богато без катове всичко излиза директно навън от ауспуха.
Другото, което е системата е изчислена в генерацията и тоя обем сега си го нарушил като си изтърбушил катовете. Там на мястото трябва да е по-стеснена тръбата на изпускателния колектор. Затова се слагат нови колектори, т.н. catless exhaust, а не се изтърбушва. Затова празния ти ход е проблемен в момента, не е от ремапа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 29 Авг 2020, 17:16

b00st написа:Oчевидно колата работи много богато и не трябва да е така, съветвам те да си върнеш сток софтуера и да си вземеш ламбда адаптори дето се навиват в генрацията за задните сонди и да пробваш така да я караш. Има ги по ebay и газаджийте ги имат също. Махането на катализаторите е голяма грешка. Те не се запушват. Моите бяха на много км, близо 290к и ги свалихме покрай главата за оглед - нямаше никакъв проблем, защото си бяха чисти. Пуши от маслото дето гори тоя двигател и като работи и богато без катове всичко излиза директно навън от ауспуха.
Другото, което е системата е изчислена в генерацията и тоя обем сега си го нарушил като си изтърбушил катовете. Там на мястото трябва да е по-стеснена тръбата на изпускателния колектор. Затова се слагат нови колектори, т.н. catless exhaust, а не се изтърбушва. Затова празния ти ход е проблемен в момента, не е от ремапа.


Като махнах катовете нямаше такава усещаща вибрация във купето.След ремапа сякаш започнах да я усещам,а и малко след като направих ремапа бях носил колекторите на някакви хора дето слагат нови питки,ама явно качеството им беше критично,и не бяха достатъчно здрави,за да покриват горенето на н52 + това на маслото,и бързо издадоха багажа. Сега пак си е със заводските колектори,но празни.Но определно колата работи по-богато според мен.Чекът отдавна не свети ама не знам дали изключването на самите сонди е трябвало да се прави.Със втулки на сондите е пробвано,и пак светеше чека.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 29 Авг 2020, 17:27

Няма отърване от чека явно и с втулки и без, освен спиране софтуерно. Просто върнете сток софтуера и да ти изключат ламбдите, за да не свети чека. Ако и това не помага си търсиш едни катове 2ра ръка от някви морги или ebay и ще се оправят нещата с пушеците.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 29 Авг 2020, 18:21

Да ама пушекът не е син.Вече съм 1700км след основен ремонт.Още е със маслото за разработка,което ще махна след още 100-200 км.Има някакъв разход още,ама с оглед за дизайна на този двг знам,че е нормално,дори и след ремонт.Пушекът е чист конденз,който се изпарява,и се вижда по мокрите ауспуси отзад.Ама това е че постоянно го има дори и лятото,и вечер на 22 градуса като запали има супер гъст пушек пак конденз,а такъв конденз преди да махна катализаторите даже зимата не е имало.Въпросът е тук че търся от къде идва тази богата смес,силна миризма на изгорели газове,този огромен конденз,и тази вибрация.За това първо ще тествам със оригиналния софт.А самият ремап включваше изключените долни сонди вече от ноември месец карам без тях,но се чудя дали като са изключени не влиаят те на смесите.Те нали са 2 едната отговаря за катализаторите,а другата не е ли за вече отработени газове? Там изобщо не съм запознат със софта,и как трябва да е всичко във синхронност за да работи точно колата дори без катализатори.А иначе втора ръка вече съм търсил,но им се търсят над 600лв,и като се сложат 250лв за труд на монтажа пак отива едно 1000лв към поредните хиляди,които съм дал вече,и за това след основния ремонт искам да спра със харча по тази кола.Във америка ги продават даже по скъпо,и не си струва много от там.Може би за по напред ще ги оставя тях ама тези проблеми сега са налице.Не съм единствената кола със изтърбушени катализатори,и не вярвам да няма някакви решения след тези процедури.За това си давам за пример отново старото бмв (пак бензиново),което нямаше катализатори,не е вибрирало,не е пушело никога толкова,и не е миришело толкова на изгорели газове.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 29 Авг 2020, 19:34

С N52 е така - вечно нещо не му е както трябва и не му харесва да го пипат/модват. По претенциозен двигател не съм имал. Ламбдите само преди катовете правят сместа, те са широколентови. След катовете са контролни, т.е. те палят чека. Дори и да нямаш катове, колата ще върви с нормални смеси, защото само предните ламбди правят сместа. Нямам идея тоя конденз от къде толкова се получава, ако не губи антифриз и няма течове. Такова нещо за пръв път чувам.

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от DigitalExile » 30 Авг 2020, 10:24

На този двигател да правиш къстъм софтуер е най голямата грешка, не мисля,че има човек в България който е способен на такова нещо точно на този двигател :bchug:
Всеки мапер които не знае какво прави ще ти вдигне смесите и ще ти вземе парите.

N52 си е супер мотор, но да е на малко километри и всичко да е оригинално по него. Почне ли да се сменя и да се пипа нещата сам виждаш на къде отиват :yes:

Връщай всичко към оригинално, слагай залъгалките на сондите и колата би трябвало да се оправи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 30 Авг 2020, 14:31

Че ще върна всичко оригинално е ясно.Но долните сонди пак трябва да останат изключени.Тези втулки,които се слагат на сондите не помогнаха за чека,а само софтуерното им изключване.Не искам пак да е със постоянно светещ чек.Но точно това се чудя дали като са изключени не става някаква мизерия,и да почват да се бъркат смесите,и самия софт.За мене очевидно имаше проблем,както казах като я бях карал по обяд във жегата всички тръби са били достатъчно загрели,и не трябва да има никакъв конденз,но като влязах във подземен етаж за автомивка отзад бълваше доста бял изпаряващ се бързо пушек.Очевидно тогава се вижда,а на слънцето се изпарява мигновенно,но явно това е признак,че колата работи много богато,и от там мирише явно на газове.Обясних това и на майсторът,който си казваше постоянно,че е нормален конденз,но все пак се убеди,и той след тази случка,че има нещо.Каза че в момента колата работела по начин,който самите смеси правят конденза,а не да кажем че не е палена няколко часа,или е студено,и че ще я закараме при мапер да промени риежима на горене,и конденза щял да се изпарява преди да е излязъл още.Но се оказа,че човекът не се занимава вече и сега остава пак така,и ми каза да отида,и да ми връщат оргиналния софт.За това се чудех както при дизелите нали, като се махат катализатори дпф-и,после задължително има софтуерна намеса някой успяват да ги докарат и без пушеци, и се чудех дали при бензинът също не трябва да се направят някой доработки освен спиране на чека.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 22.03.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 318i BMW f30 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от purpala_BMW » 30 Авг 2020, 19:54

vld написа:
DigitalExile написа:Шегуваш ли се ? Задното има 20-30% повече загуби от предното

Загуби
Предно 12-15%
Задно 15+%
4х4 25%

Ама и аз съм на мнение, да си купувате 4х4, та тия гадните само на задно да си отвисяват и да са им по ниски цените :mhihi:
П.С.

Задното не е по малко проходимо от предното в никакъв случай, особенно когато става въпрос за катерене.
Проходимостта зависи от клирънса, БМВ-тата като цяло са по ниски от 99% от преднячките.
И за пореден път, колите с предно са измислени и се произвеждат с предно и с напречно разположен мотор, защото така е по евтино.
Колите на предно са по лесни за управление за хора които НЕ могат да карат и при "ситуация" просто стискат волана и скачат на спирачката.
Модата с 4х4 е само и единствено за печелене на повече пари, абсолютно никакъв смисъл няма от такава кола за нормална употреба особенно при условията в нашата страна.



:bang: :bowdown: СУПЕР.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 31 Авг 2020, 12:53

Да добавя малко развитие по моята тема - преди 1 час сложиха оригиналния софт на колата даже без да изключват долните сонди,и му казах даже да пусне едни живи данни за смесите каза че всичко е наред.Обясних му и за ситуацията със празните бурета от катализаторите,каза че също няма как от там да се случва това със вибрациите.И изненада на 31 градуса на слънце колата вече беше карана преди да се налее софта градско,и беше загряла достатъчно,и след 1-2 форсирания при диагностиката отзад започна да пуши пак конденз.Ауспусите бяха доста мокри отново,и не спираше да пуши.Така единственото на което заложи момчето е за дюзите,и от там можело да мирише на повече гориво също,и ми предложи да се занесат на стенд.За вибрациите,и силната миризма на гориво сякаш има логика,ама знам че н52 без директно впръскване даже не стада от дюзи.Друг е въпросът,че колата е с първа регистрация във България,и 15 години е карана само със български горива,което малко или много може да допринесе за дюза която не е в ред.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 31 Авг 2020, 13:43

stoqnov23 написа:Да добавя малко развитие по моята тема - преди 1 час сложиха оригиналния софт на колата даже без да изключват долните сонди,и му казах даже да пусне едни живи данни за смесите каза че всичко е наред.Обясних му и за ситуацията със празните бурета от катализаторите,каза че също няма как от там да се случва това със вибрациите.И изненада на 31 градуса на слънце колата вече беше карана преди да се налее софта градско,и беше загряла достатъчно,и след 1-2 форсирания при диагностиката отзад започна да пуши пак конденз.Ауспусите бяха доста мокри отново,и не спираше да пуши.Така единственото на което заложи момчето е за дюзите,и от там можело да мирише на повече гориво също,и ми предложи да се занесат на стенд.За вибрациите,и силната миризма на гориво сякаш има логика,ама знам че н52 без директно впръскване даже не стада от дюзи.Друг е въпросът,че колата е с първа регистрация във България,и 15 години е карана само със български горива,което малко или много може да допринесе за дюза която не е в ред.

Сега като се поразрових, явно има още такива случаи, съдейки по тая тема: https://www.e90post.com/forums/showpost ... tcount=104
Оплакванията са при спиране рязко на светофар след като е загряла колата и си и дал повечко газ и изпушва. ОБяснението е, че влагата по принцип се изпарява при досег с горещите катове, като ги няма каталзиаторите се събира в гърнетата отзад буквално и си стои там. Решението на проблема е от снимките - човека е пробил две малки дупки в гърнето и е бил изненадан колко вода изтича и след това няма проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10423
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 31 Авг 2020, 15:53

stoqnov23 написа:Да добавя малко развитие по моята тема - преди 1 час сложиха оригиналния софт на колата даже без да изключват долните сонди,и му казах даже да пусне едни живи данни за смесите каза че всичко е наред.Обясних му и за ситуацията със празните бурета от катализаторите,каза че също няма как от там да се случва това със вибрациите.И изненада на 31 градуса на слънце колата вече беше карана преди да се налее софта градско,и беше загряла достатъчно,и след 1-2 форсирания при диагностиката отзад започна да пуши пак конденз.Ауспусите бяха доста мокри отново,и не спираше да пуши.Така единственото на което заложи момчето е за дюзите,и от там можело да мирише на повече гориво също,и ми предложи да се занесат на стенд.За вибрациите,и силната миризма на гориво сякаш има логика,ама знам че н52 без директно впръскване даже не стада от дюзи.Друг е въпросът,че колата е с първа регистрация във България,и 15 години е карана само със български горива,което малко или много може да допринесе за дюза която не е в ред.

Страдат от лошо гориво, моята започна да харчи и да забива носа като дам газ. След ремонт на дюзите, всичко е ок.
Never mistake motion for action...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 31 Авг 2020, 16:58

Няма да забравя един път бях сипал на Лукойла, къде никога не зареждам, ама кво ми стана не знам. Колата нямаше сила да откине на магистралата. Едвам го изгорих тоя скапан резервоар с боклуците на тия и после си налях пак на Ромеца и всичко си беше наред. А тука имаме един колега къде на Марешки беше заредил и после нови дюзи на N53-ката. Така че, да, на гориво са много чувствителни тия бензинки. Не че с дизела е по-различно, но там не се усеща така разликата от въртящия момент.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 31 Авг 2020, 17:23

b00st написа:
stoqnov23 написа:Да добавя малко развитие по моята тема - преди 1 час сложиха оригиналния софт на колата даже без да изключват долните сонди,и му казах даже да пусне едни живи данни за смесите каза че всичко е наред.Обясних му и за ситуацията със празните бурета от катализаторите,каза че също няма как от там да се случва това със вибрациите.И изненада на 31 градуса на слънце колата вече беше карана преди да се налее софта градско,и беше загряла достатъчно,и след 1-2 форсирания при диагностиката отзад започна да пуши пак конденз.Ауспусите бяха доста мокри отново,и не спираше да пуши.Така единственото на което заложи момчето е за дюзите,и от там можело да мирише на повече гориво също,и ми предложи да се занесат на стенд.За вибрациите,и силната миризма на гориво сякаш има логика,ама знам че н52 без директно впръскване даже не стада от дюзи.Друг е въпросът,че колата е с първа регистрация във България,и 15 години е карана само със български горива,което малко или много може да допринесе за дюза която не е в ред.

Сега като се поразрових, явно има още такива случаи, съдейки по тая тема: https://www.e90post.com/forums/showpost ... tcount=104
Оплакванията са при спиране рязко на светофар след като е загряла колата и си и дал повечко газ и изпушва. ОБяснението е, че влагата по принцип се изпарява при досег с горещите катове, като ги няма каталзиаторите се събира в гърнетата отзад буквално и си стои там. Решението на проблема е от снимките - човека е пробил две малки дупки в гърнето и е бил изненадан колко вода изтича и след това няма проблеми.


Да гледал съм го тоя случей със дупките по гърнетата ама трябва на определено място май да се дупчи,и така на снимки като гледам трудно се определя къде.Ама се чудех дали звукът на колата няма да стане по кофти със дупки,и дали със времето няма да се разширят,и да изгниват ама явно това ще се прави,като няма друг избор.. И отново поредната болежка след махане на катове на този мотор.Въпросът при мен,е че и при 30 градуса във жегата продължава да изпуска толкова вода от ауспусите.Интересното е от къде се образува,и как не се изпарява при 30 градуса жега а смятайте зимата какво ми беше около колата само облаци пушек.То че нашият бензин съдържа и много вода е ясно ама все пак..

Leon написа:
stoqnov23 написа:Да добавя малко развитие по моята тема - преди 1 час сложиха оригиналния софт на колата даже без да изключват долните сонди,и му казах даже да пусне едни живи данни за смесите каза че всичко е наред.Обясних му и за ситуацията със празните бурета от катализаторите,каза че също няма как от там да се случва това със вибрациите.И изненада на 31 градуса на слънце колата вече беше карана преди да се налее софта градско,и беше загряла достатъчно,и след 1-2 форсирания при диагностиката отзад започна да пуши пак конденз.Ауспусите бяха доста мокри отново,и не спираше да пуши.Така единственото на което заложи момчето е за дюзите,и от там можело да мирише на повече гориво също,и ми предложи да се занесат на стенд.За вибрациите,и силната миризма на гориво сякаш има логика,ама знам че н52 без директно впръскване даже не стада от дюзи.Друг е въпросът,че колата е с първа регистрация във България,и 15 години е карана само със български горива,което малко или много може да допринесе за дюза която не е в ред.

Страдат от лошо гориво, моята започна да харчи и да забива носа като дам газ. След ремонт на дюзите, всичко е ок.


И моята сякаш забива много,ама не знам дали е може и да е от кутията,но определено разходът се е вдигнал.Какъв точно е ремонтът на дюзите на бензинова кола? Ултразвук или нещо друго.И колко евентуално ти струваше тази профилактика със труд?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 01 Сеп 2020, 17:59

Ултразвук, сменят и уплътненията и разпръсквачи, такива неща. Лесно се свалят поне дюзичките, само да не забравиш да изпуснеш налягането от рейла преди да дръпнеш първата, че щипе много на очите :D

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 30.09.2019
Кара: BMW E90 325i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от foskata » 01 Окт 2020, 18:54

Здравейте колеги,
За да не пускам нова тема ще попитам тук
Имам 325i N52
От скоро ми прави проблеми...смуче паразитен въздух от някъде. На диагностика ми вади грешка 2A2F - “Mixture control 2”
Симптомите са - губене на обороти и тресене след студен старт, груб празен ход и лагване на респонса на газта.
По чуждите форуми обвиняват мъркучите на картерната вентилация?!
Ще съм благодарен ако някой има идея какво друго може да е да сподели

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook