полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Неравномерната работа и играта на обортите при студен старт ги гледам вече 6-та година и 110к км. След минута-две оборотите спадат и звукът от двигателя става равномерен и по-тих. Ако и при теб става въпрос за същото нещо, мисля няма основание да се притестняваш. За бобините - зимата ми изгоря една и реших да сменя всичките, взех си NGK 48216 от тук - https://www.motointegrator.de/artikel/6 ... -ngk-48216 / гледам цената им дори е паднала с 2 евро и сега струват 17,66€ парчето. За твоя двигател трябва да си потърсиш подходящите бобини по номера им. Оригиналите които се вграждат в автомобилите може и да са на Delphi, но не съм съвсем сигурен. Другата алтернартивна марка са бобини на Бош - старите които смених бяха такива - нямаше щемпел на БМВ, но имаше надпис BMW, не знам дали са оригинални или са сложени от предишните собственици.
Последна промяна zaharia на 07 Сеп 2021, 10:43, променена общо 1 път
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Ами както го описваш това е, по описанието разбира се. Сега ще видя зимата при по студено време дали това нещо ще претърпи изменение и в каква посока ако се появи. А не си ли търсил от какво се получава така? Много пишат за подобен проблем и по чужди форуми и из ю-туб, но пак подчертавам, че повечето от тях описват перманентен процес повтарящ се при определени условия. Пишат 1. Да се почистят клапаните на Ваносите, 2. Почистване на Възвратните им клапани играещи роля и на филтри, 3. Почистване на дросела, 4. Евентуално да се търси проблема в бубина или инжектор, 4. Споменатите ДИСИ, 5. Някакви тръбички около всмукателните колектори -предполагам са някакви вакуумни магистрали, дали не забравих нещо. За бубините разбрах най- вероятно ще си поръчам от сервиз на БМВ, но още малко ще изчакам за да се доорентиерам в ситуацията. Иначе двигателя не се чува като работи, повече шум създава перката на радиатора дето се върти. Благодарско за информацията.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Ако можеш снимай клип при студен старт, само са написаното от теб е невъзможно да се каже нещо конкретно. Неравномерна работа на мотора може да е от десетки неща.
Все пак, на база казаното аз по-скоро мисля че проблем няма. Първите 60-90 секунди след студен старт се впръсква повече от нужното гориво с цел да се затоплят по-бързо катализаторите. "Симптомите" са точно каквито ги описа - на звук се усеща леко неравномерна работа, но вибрации няма. Дай и малко повече информация за колата - километри, история и т.н.
Според мен шанса да са проблемни бобините е почти нулев. На твое място преди да изсипя една торба пари на БМВ за части бих уточнил със сигурност дали има проблем или не.
Все пак, на база казаното аз по-скоро мисля че проблем няма. Първите 60-90 секунди след студен старт се впръсква повече от нужното гориво с цел да се затоплят по-бързо катализаторите. "Симптомите" са точно каквито ги описа - на звук се усеща леко неравномерна работа, но вибрации няма. Дай и малко повече информация за колата - километри, история и т.н.
Според мен шанса да са проблемни бобините е почти нулев. На твое място преди да изсипя една торба пари на БМВ за части бих уточнил със сигурност дали има проблем или не.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Аха, ами ще снимам да видя какво ще успея да заснема. Километрите на колата са божа работа, пише в момента 75688 аз я купих на 74400. Не ми се вярва да са реални. История имам някаква получена от продавача. До колко е успял да получи достоверна информация е др. въпрос. Първа смяна на масло в Италия за 1 година и изминати само 8500 км. Колата е Е89 z4 с първа регистрация 2010г. произведена 2009г. В България е от 2014г. От огледите дето съм правил по механиката няма течове, омаслени детайли и т.н. Не съм имал кола , която при нормални обстоятелства да има такива колебания изключая стара жигула, като сутрин не и дръпнеш смукача, но тук е много по рафинирано, туширано и трябва да го гледаш за да го видиш. Ако не си много концентриран и да знаеш какво търсиш това колебание може да не го усетиш. Ще снимам за да илюстрирам. Все още не съм тръгнал да купувам а се мъча да се ориентирам, че като четох тук перипетиите та един колега чак да го оплачеш човека. Та затова гледам да взема предница и ако мога да мина само с разни подмени на части. На много места обаче съм срещал, че това е един много добър и надежден двигател ако се поддържа с редовна смяна на масло.
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Разбира се първо почистване на дросел и соленоди на ванос. Ако няма промяна според мен не пипай нищо докато не се влоши.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Снимах клип обаче както и предполагах, като сам си го гледах даже аз не мога да разбера че има проблем. Затова даже и не го качвах, клипа де. Оборотите почти не играят само аз като си стоя в колата, изключа радиото и си ангажирам цялото съзнание в търсене на аномалията я откривам. Т.е. лекото прихлъцване на двигателя, което не съм сигурен от какво е дали цилиндър пропуска запалването или в някой от цилиндрите изгаря по бедна смес. За минута и половина и това изчезва. Както е описал колегата преди няколко поста. Ще изчакам за да се доизясни картината. Исках да пусна ИНПА още в началото за да видя има ли аномалия на някой цилиндър. Тя пък дакато ми открие интерфейса и да вляза нататък и той вече двигателя работеше нормално. Как да е. Благодараря за информацията. Ако ситуацията има развитие ще пиша.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
bonchef написа:Снимах клип обаче както и предполагах, като сам си го гледах даже аз не мога да разбера че има проблем. Затова даже и не го качвах, клипа де. Оборотите почти не играят само аз като си стоя в колата, изключа радиото и си ангажирам цялото съзнание в търсене на аномалията я откривам. Т.е. лекото прихлъцване на двигателя, което не съм сигурен от какво е дали цилиндър пропуска запалването или в някой от цилиндрите изгаря по бедна смес. За минута и половина и това изчезва. Както е описал колегата преди няколко поста. Ще изчакам за да се доизясни картината. Исках да пусна ИНПА още в началото за да видя има ли аномалия на някой цилиндър. Тя пък дакато ми открие интерфейса и да вляза нататък и той вече двигателя работеше нормално. Как да е. Благодараря за информацията. Ако ситуацията има развитие ще пиша.
Колега, колкото и да търсиш под вола теле, няма да го намериш . Аз съм със същия мотор, само че в Е92, и при студен старт изпълнява описаното от теб едно към едно. Както и казах по-горе, това не е проблем, и единствената цел, с която колата е програмирана да го прави е да загрее катализаторите по-бързо. Сместта е по-богата от теоретично необходимото, не всичкото гориво изгаря и затова имаш усещането че нещо не е наред. Вместо да се занимаваш с глупости се раздвай на страхотната кола. Ако толкова искаш нещо да бърникаш, чистене на ванос соленоидите става бързо и лесно, а не е лоша идея за кола с неясна история. Дросела не се цапа освен ако не гориш литър масло на 1000км.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Здравейте, наскоро си купих E90 325i с N53 от Швейцария.На реални 200 000км. При запалване колата започва много да тресе около десетина минути, след това се оправя, почти 100% съм сигурен,че е за смяна на дюзи, но ще се радвам ако някой по-запознат сподели мнение отнсоно проблемът. Изписва грешка с Misfire на 3ти цилиндър и още няколко грешки, които са се натрупали преди време. Купих чисто нова оригинална дюза, но не се оправи. Всички свещи и бобини са сменени.Компресията в цилиндрите е наред. Посъветваха ме, че трябва да се сменят всички дюзи с чисто нови.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
yop написа:Здравейте, наскоро си купих E90 325i с N53 от Швейцария.На реални 200 000км. При запалване колата започва много да тресе около десетина минути, след това се оправя, почти 100% съм сигурен,че е за смяна на дюзи, но ще се радвам ако някой по-запознат сподели мнение отнсоно проблемът. Изписва грешка с Misfire на 3ти цилиндър и още няколко грешки, които са се натрупали преди време. Купих чисто нова оригинална дюза, но не се оправи. Всички свещи и бобини са сменени.Компресията в цилиндрите е наред. Посъветваха ме, че трябва да се сменят всички дюзи с чисто нови.
Въвеждат се едни номера от дюзата и се изтриват адаптациите. Ако продължава да хвърля мисфаири на същия цилиндър размени бобината и свеща, за да установиш от кое е проблема. Виж също така и дали свеща е мокра.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
След приблизително 1 година ползване мога да споделя наблюдения относно неравномерната работа на мотора при студен старт. Значи положението значително се подобри до степен това нещо почти да не се усеща и да трае около 10-15 секунди. Предишния собственик я карал с 95 октанов бензин. Аз и слагам само 100 октана, отделно от това добавям и една добавка на Бърдал за бензинови двигатели. Положението е много по добро. Друго което наблюдавах е че когато температурата на околната среда е около 0 или 1-2 градуса двигателя при запалване работи най равномерно. Нямам обаче обяснение с изключение за това , че бях чел , че тези двигатели били взискателни към качеството на горивото. Горене на масло се случва само когато двигателя се държи продължително време във високи обороти разбирай над 3500. Това си е общо взето състезателен режим. Не че и при ниските обороти няма да изгори, но като гледам как се случва най-много да е до 1 л. на 10 000 км.
- Dimitar_VN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 17.09.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525д
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Здравейте колеги,аз съм с 328и н51б30 също на студено играят оборотите и разхода е много голям.колата е на 116 000 км и заводско е зачетено след този пробег да се обърне внимание на дюзите така и ми подшушна един приятел.Така че зимата ще ги сваля и пратя в София за рециклаж и ще видим какво ще стане.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Dimitar_VN написа:Здравейте колеги,аз съм с 328и н51б30 също на студено играят оборотите и разхода е много голям.колата е на 116 000 км и заводско е зачетено след този пробег да се обърне внимание на дюзите така и ми подшушна един приятел.Така че зимата ще ги сваля и пратя в София за рециклаж и ще видим какво ще стане.
Охх като видя такива мнения и се чудя за смях ли е, за рев ли е . На тия километри вероятността да имаш проблем с дюзите е практически нула. Съветвам те да си намериш адекватен сервиз и повече да не слушаш небивалиците, които твоя приятел ти говори...
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10445
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Всъщност е възможно проблемът да е от инжекторите - на N52 се наложи да ги правя след като една година зареждах основно на Круиз и симптомите бяха такива - неравномерна работа, вибрации и висок разход (около 2л над нормалния).
Never mistake motion for action...
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Здравейте, чета тук за N52 Мотора и започвам да се отказвам от кола с такъв мотор.
Оглеждам се за E91 с N53B30 в разновидността му от 215 коня и този 268 коня.
Какви са плюсовете на N53 спрямо N52 ako изобщо има такива?
Харча на масло предполагам си го има.
И като цяло бихте ли препоръчали този двигател?
Благодаря.
Оглеждам се за E91 с N53B30 в разновидността му от 215 коня и този 268 коня.
Какви са плюсовете на N53 спрямо N52 ako изобщо има такива?
Харча на масло предполагам си го има.
И като цяло бихте ли препоръчали този двигател?
Благодаря.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани