полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 13 Юли 2020, 20:23

Icaka93 написа:Здравейте колеги,

Насочил съм се към тези две коли. Доста време вече чета и като цяло съм се насочил към N53 двигателя. Предпочитам да дам пари за дюзи и помпа за високото налягане, отколкото евентуално да се отварят двигатели и да се наливат пари за сегменти итн. и евентуално да не се оправи харченето на масло. Някой има ли актуални цени за дюзите и помпата? Също и водната помпа. Отделно, от кой месец почват да се слагат N53 двигатели при 325? Зная че е 2007г., но не и кой месец точно. :roll: . Попринцип искам да си взема семейна кола, която е по-надеждна от сегашната ми (оставя ме вече за 3ти път на пътя за по-малко от година). Затова и гледам XDrive, но чета смесени мнения. Едни казват, че е много яко и здраво, други казват, че е направена от кашкавал и сега не знам какво да търся. Лично според мен задвижването на 4 колела си е по-сигурно, особено за семейна кола. Но вие ще кажете колеги. 8)


https://www.cars.bg/offer/5e5e24b0ccec935cb0556bd4

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=g45e0m

Дюзите са към 2800-2900 лв с отстъпка и гаранция 2г, помпа високо налягане 1500 лв оригинална, водна помпа се намира до 600лв, ако още си решил, че ти се кара точно това скачай. Информативно смяна на вериги на 330d ще ти е 2к, да рециклираш турбина 1к и ще ти останат и пари за еветнуално рециклиране на дюзи и още даже. Аз лично не бих си взел N53, освен ако не му е сменено всичко отгоре и го има в сервизната история.

Колкото за приказките на другия колега по-горе, че задното било по-сигурно, не ми се коментира :banghead: Кое му е по-сигурното? Може да заповяда февруари или март месец горе на Ветровала, единственото сигурно е, че най-вероятно няма да се качи до там.
Само ще кажа, че от както карам xDrive вече 3та година, повече автомобил за евридей с предаване на една ос не бих си взел.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от DigitalExile » 13 Юли 2020, 21:56

b00st написа:от както карам xDrive вече 3та година, повече автомобил за евридей с предаване на една ос не бих си взел.


И аз така, особено за нашите кръпки xDrive-a направо е рай!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 13 Юли 2020, 22:23

byte написа:
ivoaudi написа: ...задно предаване определено е по-сигурно!


Може ли информация за източника на тази информация?


Няма източник, защо е необходим източник? Източниците от бая години се диктуват от комерса, не от истинността, не си ли забелязал? Та:
Както сам си написал 4х4 подпомага движението. Задвижването. Това няма особено отношение към сигурността. Сигурността се обуславя повече от “спирането”. Тук съответно не говорим за спирачки, а за момента, в който усетиш, че си попрекалил и върнеш газта. Задното ще те върне в следата, задните гуми играят ролята на стабилизатор, абсолютно същото като в стрелите още на индианците ако щеш, перата са поставени ОТЗАД! Нека звучи смешно, все тая, на последни модели ракети стабилизаторите пак са отзад.
Та, Колко добре ще успееш да ускориш не е толкова важно, важното е като отнемеш газта политайки към пропастта какво се случва и колкото е по-хлъзгава настилката, толкова по-ясно изразени са нещата. Сега някои ще опонират, че задното е опасно при ускорение. Така бе наистима преди появата на DSC, което всъщност си върши отлично работата и проблема е решен. Има доста рейсъри, които твърдят, че видиш ли биле по-добри и чак го изключвали. Твърдения. Аз такъв на живо така и не видях.
Всъщност отлично знаех, че думите ми ще породят полемика. Няма лошо, то той форума е затуй. Само ако може реши ли някой да опонира, нека помисли още веднъж върху това, което съм написал!
Давам коз-при БМВ вече официално изискванията са хубавите гуми ОТЗАД!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10430
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 14 Юли 2020, 11:45

Аз тия работи като ги говоря ме мислят за малоумен, та не се мъчи ;)
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 14 Юли 2020, 12:47

Ами, стори ми се, че колегата попита възпитано и затова си направих труда. Всъщност аз колкото и да се пъна, едно единствено предимство не мога да измисля за 4х4, ама медиите казват и хората купуват..
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от dentamed » 14 Юли 2020, 17:48

Карах 13 години голф 3. едно време.Като се качих на задно и никога няма да повторя предното.Просто поведението на пътя с предното е доста скучно.
Но за стабилност мога да кажа,че предното е в пъти по-стабилно от задното.И аз като ваз хвалех Asc Dsc ,ама реалноста показа друго.При всеки сняг и чисто нови гуми
bridgestone blizzak 205/16 бях закъсал в най малката преспа.Няма вадене.На завоите ако карам мъжката съм с вратите напред.С голфа бях цар на пътя.На малката стена на Батак 50см сняг трасирах пътя.Въртял съм се 2 пъти с несъобразена скорост на карловските завой но имаше лед.
Закъсвал съм 2 пъти зверски с голфа,но след зверски изпълнения и кано опря на носачите.
Но пак ще повторя ,няма по-приятно нещо от задното.
Затова и него си гарам,но истината е,че е малко пикливо.
А dsc asc dtc са си малко афиф системи.Истината е ,че бмв е за истински шофьори.
Знам,че не е нормално това което написах и то като се има предвид,че съм най-големия фен на марката.Доста ще ме нападнат сега,но това си е живата истина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от DigitalExile » 14 Юли 2020, 21:54

ivoaudi написа:
byte написа:
ivoaudi написа: ...задно предаване определено е по-сигурно!


Може ли информация за източника на тази информация?


Няма източник, защо е необходим източник? Източниците от бая години се диктуват от комерса, не от истинността, не си ли забелязал? Та:
Както сам си написал 4х4 подпомага движението. Задвижването. Това няма особено отношение към сигурността. Сигурността се обуславя повече от “спирането”. Тук съответно не говорим за спирачки, а за момента, в който усетиш, че си попрекалил и върнеш газта. Задното ще те върне в следата, задните гуми играят ролята на стабилизатор, абсолютно същото като в стрелите още на индианците ако щеш, перата са поставени ОТЗАД! Нека звучи смешно, все тая, на последни модели ракети стабилизаторите пак са отзад.
Та, Колко добре ще успееш да ускориш не е толкова важно, важното е като отнемеш газта политайки към пропастта какво се случва и колкото е по-хлъзгава настилката, толкова по-ясно изразени са нещата. Сега някои ще опонират, че задното е опасно при ускорение. Така бе наистима преди появата на DSC, което всъщност си върши отлично работата и проблема е решен. Има доста рейсъри, които твърдят, че видиш ли биле по-добри и чак го изключвали. Твърдения. Аз такъв на живо така и не видях.
Всъщност отлично знаех, че думите ми ще породят полемика. Няма лошо, то той форума е затуй. Само ако може реши ли някой да опонира, нека помисли още веднъж върху това, което съм написал!
Давам коз-при БМВ вече официално изискванията са хубавите гуми ОТЗАД!


Аз съм карал Е46-ца на задно, буксуваше на нашия асфалт дори при нормално каране ми се е случвало, което е досадно.
Горените неща важат само ако влизаш с адски несъобразена скорост в завой или си джигит/рейсър. При нормално каране 4х4-то винаги е по добрия избор.

Като цяло никой джигит и/или рейсър няма да хареса 4х4. Все пак идеята му е да имаш сцепление постянно с пътната настилка, а не да нямаш както при предно/задно.

Да не говорим,че ако нямаш опит дали ще недозавива или презавива колата е все тая. Пак ще влезнеш в дерето като караш с несъобразена.

п.с. : и аз не исках 4х4 преди да го покарам няколко дни, тогава разбрах,че реалността е друга при нормално шофиране.
Ако имаш мерак да си рейсър/джигит - 4х4 не е за теб. За всеки друг случай е най-доборот нещо което може да си купиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ivoaudi » 14 Юли 2020, 22:31

dentamed написа:Карах 13 години голф 3. едно време.Като се качих на задно и никога няма да повторя предното.Просто поведението на пътя с предното е доста скучно.
Но за стабилност мога да кажа,че предното е в пъти по-стабилно от задното.И аз като ваз хвалех Asc Dsc ,ама реалноста показа друго.При всеки сняг и чисто нови гуми
bridgestone blizzak 205/16 бях закъсал в най малката преспа.Няма вадене.На завоите ако карам мъжката съм с вратите напред.С голфа бях цар на пътя.На малката стена на Батак 50см сняг трасирах пътя.Въртял съм се 2 пъти с несъобразена скорост на карловските завой но имаше лед.
Закъсвал съм 2 пъти зверски с голфа,но след зверски изпълнения и кано опря на носачите.
Но пак ще повторя ,няма по-приятно нещо от задното.
Затова и него си гарам,но истината е,че е малко пикливо.
А dsc asc dtc са си малко афиф системи.Истината е ,че бмв е за истински шофьори.
Знам,че не е нормално това което написах и то като се има предвид,че съм най-големия фен на марката.Доста ще ме нападнат сега,но това си е живата истина.


Дани, аз опонирах сигурността, човек. Не стабилността, каквото и да означава това. И не, категорично не ти вярвам, че в снега, когато тръгне да политаш встрани от следата, когато рязко се изпотиш за няма и стотна и ей ся ще подадеш газ за да изправиш колата, която и без това вече се плъзга встрани.... Да, точно ей това ще направиш, ще подадеш ОЩЕ газ за да я изправиш видиш ли! Няма такива филми, дивотии са това, легенди. Дайте да си говорим реални неща. Всички до един, човеците като стане напечено ПЪРВО връщаме газта! Именно тогава идва деструктивната роля на предния стабилизатор. На Аудито, Пасата и Вагена, частично вградени в и без това тромавото, тежко, чупливо и харчещо 4х4 :ok:
Оттук насетне мога да се включа отново, единствено ако се появи смислено, опониращо конкретно каквото пледирам мнение. И без това съм почти оф.
Айде, кой разбрал, разбрал..
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vld » 18 Юли 2020, 18:08

DigitalExile написа:Шегуваш ли се ? Задното има 20-30% повече загуби от предното

Загуби
Предно 12-15%
Задно 15+%
4х4 25%

Ама и аз съм на мнение, да си купувате 4х4, та тия гадните само на задно да си отвисяват и да са им по ниски цените :mhihi:
П.С.

Задното не е по малко проходимо от предното в никакъв случай, особенно когато става въпрос за катерене.
Проходимостта зависи от клирънса, БМВ-тата като цяло са по ниски от 99% от преднячките.
И за пореден път, колите с предно са измислени и се произвеждат с предно и с напречно разположен мотор, защото така е по евтино.
Колите на предно са по лесни за управление за хора които НЕ могат да карат и при "ситуация" просто стискат волана и скачат на спирачката.
Модата с 4х4 е само и единствено за печелене на повече пари, абсолютно никакъв смисъл няма от такава кола за нормална употреба особенно при условията в нашата страна.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от DigitalExile » 18 Юли 2020, 22:51

Задно да е, ама с шпер, отворения диф не струва, предпочитам да си карам четворното, отколкото да не мога да тръгна от светофара с кола 300 коня на наще кръпки и да трябва да я боря като луд. Или да си карам нормално и да мине през кръпките и DSC-то да ми мига като ненормално. Мерси съм.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10430
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 19 Юли 2020, 18:16

Отваряте ми излишна работа...
Never mistake motion for action...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 23 Юли 2020, 0:12

vld написа:
DigitalExile написа:Шегуваш ли се ? Задното има 20-30% повече загуби от предното

Задното не е по малко проходимо от предното в никакъв случай, особенно когато става въпрос за катерене.
Проходимостта зависи от клирънса, БМВ-тата като цяло са по ниски от 99% от преднячките.

Аз затва ги дърпам на теглича от Златитните мостове нагоре март месец закъсалите Е46ци, щото са много проходими :mhihi:

А иначе на мокро и сняг от xDrive по-добро няма. Това го казвам след над 10 години на задно с умрелия отворен диф. Единственото задно, което си струва да се хвали е шперовото.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 25.12.2017
Кара: 2008 E92 325i N53B30A

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от nxk » 18 Авг 2020, 15:39

Здравейте, колеги. Препоръчайте горивна помпа, която е най за предпочитане за N53B30A (e92 325i 2008) след ОЕМ такава. :?: :roll:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vld » 18 Авг 2020, 17:17

b00st написа:
vld написа:
DigitalExile написа:Шегуваш ли се ? Задното има 20-30% повече загуби от предното

Задното не е по малко проходимо от предното в никакъв случай, особенно когато става въпрос за катерене.
Проходимостта зависи от клирънса, БМВ-тата като цяло са по ниски от 99% от преднячките.

Аз затва ги дърпам на теглича от Златитните мостове нагоре март месец закъсалите Е46ци, щото са много проходими :mhihi:

А иначе на мокро и сняг от xDrive по-добро няма. Това го казвам след над 10 години на задно с умрелия отворен диф. Единственото задно, което си струва да се хвали е шперовото.

Това ако имаш намерение да влизаш по разни пряспи, при шофиране по републиканската пътна мрежа е просто излишно.
А тинейджърите с е46ци и гуми 88-ма употреба няма какво да ги коментираме.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 29 Авг 2020, 11:41

Здравейте колеги.Искам да ви попитам,ако има някой е по запознат със софта на колата,и като цяло със ремап,и най вече става дума за самото горивоподаване/въздух.Значи доста съм говорил по тази тема,но като цяло всичко започна от махането на катализаторите.Първо колата започна да прави страшен конденз,дори и при температури над 15 градуса.Да тогава съм по-съгласен да го има,но след като го има,и във жегите сега вече си мисля,че нещо не е наред.Не съм виждал нито една кола лятото да пуши конденз.Да не говорим,че съм имал случей от скоро: карам на обяд около 30 градуса колата си беше загряла всичко точно,и отивам на автомивка във подземен паркинг без да гася даже,и хоп изведнъж отзаде гъст бял пушек,и ауспусите мокри.Обаждам се аз на майстора,който ми прави колата да му обяснявам,и каза че когато си със катализатори режима на горенето е едно,а като си без катове,е друго.Имал такъв случей и преди със друго бмв,и пак така пушело много,но му пипнали софта,и се оправило.Така де човекът който го е правил,е отказал да направи и моята,защото не се занимавал вече.Като цяло колата има лек ремап,и там се обадих да питам момчето,дали наистина,когато колата е без катализатори трябва да се пипне софта за смесите,и говироподаването,за да няма проблем,но каза че нямало нищо такова.Друг е въпросът,че зад колата страшно мирише на изгорели газове.На прегледа даже хората ме предупредиха,че съм доста над нормата,и няма човек който да не ми е казвал,когато се качва във колата,или около нея че мирише много на бензин.Да разбирам,че няма катове,но аз съм седял около много коли бензинови без катализатори, старото ми бмв беше без катализатори,и никога не е миришело толкова силно, или да пуши нито пък друга кола.От това се набеждавам аз,че наистина има нещо,но се чудя какво да търся,и за това питам тук да знам на къде да насоча. Човекът който прави ремапа като цяло ми е обеснявал,че има промени във горивоподаването след ремапа,но било след 2 хиляди оборота,и че никой мапер не правел промяна във празния ход.Друг е проблемът,че разходът на колата ми се струва доста повече в сравнение със преди,и всичко стана,след като направих ремапа.А колата сега е във разработка,и не качва повече от 2500/3000 оборота,а разходът пак е същият,и то без киснене във градски условия по светофари,и без климатик.И не знам сега на къде да се насоча,дали изобщо има решение за това нещо.За ламбда сонди грешки няма гледали сме ги на живи данни,нямаше проблеми.Всичко друго е сменяно по колата.Масления сепаратор също е сменян със маркучите от там няма да е пушека също,нито пък антифирз (не мърда нивото).Майсторът ми обясняваше,че сега просто без катове смесите излизали така че самите те правят конденза дори във жегите,и този режим можел да се промени да се изпаряват още преди да стигнат до ауспуха,но не съм запознат аз.А и да добавя само към ремапа че долните сонди са изключени,защото доста време се борех със чека заради грешките от катовете.Изключени са напълно,и се чудя дали от там може да идва проблема със смесите.
И другият проблем пак мисля,че дойде след ремапа. На празен ход,когато утихва колата точно като пада до 550 оборота започва една вибрация във купето.Бях питал пак мапера дали го усеща,и казаха,че си въобразявам.Но аз си познавам колата,как е била преди това,и как е сега,защото очевидно виждах как седалките се тресът, и вратата като се отвори също се тресе.Особено и като се студена вечер като утихват оборотите даже започва да бучи вътре.За това и ще върна оригиналния софт като за начало да видя дали не е от там проблемът.Кутията също има xhp stage 1,но не знам дали софта на кутията ще влияе на празния ход на колата,и все пак и там ще върна оригиналния.Много неща са проверявани,няма грешки,и единствения вариант за вибрациите може да са тампоните на двг.Майстора ми спомена за тях,и каза че вече били 'посмачкани',и ако след връщане на оригиналните софтове,не изчезне вибрацията се надявам да е от тях.Двигателят също очевидно се тресе,а е след основен ремонт.Свещи бобини дебитомер диси всичко е ново също.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook