полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от galant » 24 Сеп 2013, 20:29

Добре бе kraska, с 0/40 ли е по-добре да я карам?Ако е по-добре,да сменям.Засега с това е ОК,ама ако с 0/40 е по-ОК да го вземам,щото сега съм му минал 2500-2600км и до месец и половина съм стигнал към 8000км. и идва горе-долу време за смяна.Засега ми показва на iDrive че е на "max".
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Сеп 2013, 21:38

Пробвай го като дойде време за смяна. Аз сложих това т.к. е малко по-тънко и за зимата която идва ще е по-добре на теория. Да ти кажа след като видях ментата на Мотул и прецених ,че ще си ги купувам отвън или от доказали се търговци от форума. Следващия път ще пробвам Castrol 0w-40 или 0w-30. Вече съм резервиран към LL-04 стандарта заради полимеризацията която показват тези тестове:
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html?page=1
Затова ще карам с LL-01
И внимавайте като ви сменят филтъра на маслото, да не сложат само капачката , като погрешно хвърлят другата част, която понякога се набива здраво във филтъра и по погрешка се изхвърля с него, вместо да остане закачена на капачката. Следствие на което почват грешки от рода на "vanos jam" т.к. маслото не се филтрира вече и се позадръсват соленоидите. Колегата IVANDIVAK е имал този проблем.
Това са маслата, препоръчани от БМВ към дата....

SCAN0001-1.jpg

SCAN0002-1.jpg

SCAN0003-1.jpg


А другите картинки как да ги добавя ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Сеп 2013, 21:40

SCAN0004-1.jpg

SCAN0005-1.jpg

SCAN0006-1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Сеп 2013, 21:42

SCAN0007-1.jpg

SCAN0008-1.jpg

SCAN0009-1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Сеп 2013, 21:44

SCAN0010-1.jpg

SCAN0011-1.jpg

SCAN0012-1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от galant » 24 Сеп 2013, 22:42

За коя друга част става въпрос?Тази където се "щраква" филтъра ли?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: Варна,Бургас
Пол: Мъж
Кара: E60 530i 2006 N52B30

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от IVAKDIVAK » 24 Сеп 2013, 23:09

Заради тази като решетка накрая дето има и зелен опръстен . Заради нея си купих и ванос соленоиди без да има нужда . :mhihi: :mhihi: :mhihi:
За това внимавайте къде си давате колите да ви сменят маслото .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 25 Сеп 2013, 9:01

Позволих си да копирам един пасаж от обширното изследване на руснаците, защото мисля, че обяснява две заблуди за маслата и силно засяга двигателите, които се коментират в темата, поради променливата температура на която работят. Ще преведа текста, когато имам време, но накратко важните неща:
1. Стареенето на маслото се удвоява с всеки 10 градуса по-висока работна температура, от което веднага следва, че колкото повече се кара градско (на висока температура), толкова по-често се сменя.
2. Маслото поема основната роля за охлаждане на ключови за износването елементи вътре в двигателя, а не антифриза.
3. Маслото в бензиновите двигатели потъмнява не от почистения нагар, а от окисление, причинено от високите температури. Тоест, ако почернее скоро след смяната, не означава, че е почистило мотора, а че противоокислителните му свойства са ниски, съответно не е устойчиво на високи температури и е предпоставка за по-бързо износване. Именно почерняването и отлагането на нагари е въпросната карбонизация, за която са тествали няколко десетки масла.



Действительно важная функция масла - отбирать тепло от двигателя. Оно не менее важно в этом смысле, чем охлаждающая жидкость. Только охлаждающую жидкость не пускают "внутрь" мотора, дальше рубашки охлаждения, а масло только там и живет. В современных блоках цилиндров форсунки бьют снизу прямо в поршень - все тепло забирают именно они. Масло отбирает тепло и от поршневых колец, с колебаниями температуры в сотни градусов. Антифриз - рабочее тело системы охлаждения, массивное и инертное хранилище тепла. С его помощью система охлаждения управляет тепловым режимом ДВС в незначительных температурных пределах. Но в самых ответственных местах, тепло у двигателя отбирается исключительно при помощи масла. Антифриз объемом около 10 литров замкнут на огромный радиатор с активной системой охлаждения. Масло же, в объеме до 2-3 раз меньше, часто даже не имеет своего радиатора! В начале движения масло прогревается даже медленнее, зато набрав тепло, отдает его куда менее охотно. В "пробочном" режиме движения, оно постепенно "вываривается" как в скороварке с ленивым перемешиванием.

Теперь попробуем вспомнить то, чего и не знали: уравнение Аррениуса, устанавливающее зависимость интенсивности химических процессов от температуры. Зависимость почти квадратичная. Молоко из магазина может хранится полгода при температуре 6-8 градусов, но стоит поставить его на солнце и оно скисает за пару часов. Любые продукты питания, включая мамонтов, на Полюсе по сохранности поспорят с вечностью. Но при комнатной температуре, счет пойдет уже на десятки часов. А разница меж тем составляет всего 60-70 градусов.

Температура ДВС до начала 90-х годов оставалась равной около 80-90 градусов, при температуре масла в картере редко выше 70-80.

Согласно физическим законам, интенсивность старения масла удваивается на каждые 10 градусов увеличения средней температуры. Сравним 70-80 градусов лет двадцать назад и 120-130 - на современных моторах. Масло окисляется и стареет примерно 32 раза интенсивнее! То есть, старой "минералке" при несравненно меньшей тепловой нагрузке доверяли выходить примерно 3-5 тысяч километров, не более. Сейчас же на вроде бы более стойкую "синтетику" нагрузку увеличили раз так в тридцать, а менять ее хотят до десяти раз реже.

Вы замечали, что масло темнеет и становится почти черным (дизели с их неизбежной сажей сейчас не рассматриваем), по достижению пробега уже в несколько тысяч километров? Что там вам говорили в этот момент и что пишут в специализированной литературе?! Наверное, что-то типа "масло, благодаря отличным моющим свойствам... отмывает отложения и удерживает их в себе". То есть, за пару месяцев интенсивной циркуляции почти не отмывает, а после вдруг раз и стремительно почернело...

На самом деле, масло темнеет от окисления. Окисление происходит под воздействием температуры.

Моющий и противоокислительный пакет присадок срабатывается в течение первых нескольких тысяч километров. Единственный действительно важный фактор - температура. Температура разрушает масляные молекулы насыщает его сложными соединениями на основе углерода - масло карбонизируется - чернеет. Процесс идет тем быстрее, чем выше рабочая температура мотора. Двигатели с рабочей температурой 90 градусов и 110 градусов - это огромная разница. Почти пропасть. В "горячем" современном моторе масло горит, образует лаки, отложения и в конце-концов сворачивается в нечто напоминающее по виду и консистенции горячую карамель.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от majstorapetkov » 25 Сеп 2013, 10:17

Всичко това затвърдява моето мнение, че караш ли повече "градско" на 7-8 хил.км, а повече "извън градско" на 10хил.км трябва да се сменя маслото. Защо тогава фабрично залагат интервал за смяна на маслото 40хил.км или две години? Или да спестят от гаранционното обслужване или след 200хил.км да се сменя колата. Сменяйте по- често маслото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 25 Сеп 2013, 10:28

Увеличаването на сервизния интервал има предимно екологични съображения, за да се намалят милиони литри отработено масло, а на производителите много не им пука, защото колата ще изкара гаранционните 100хил. км. и с две смени. Какво става после - да му мислят източноевропейците :banghead:
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 25 Сеп 2013, 11:06

Leon написа:Увеличаването на сервизния интервал има предимно екологични съображения, за да се намалят милиони литри отработено масло, а на производителите много не им пука, защото колата ще изкара гаранционните 100хил. км. и с две смени. Какво става после - да му мислят източноевропейците :banghead:


Абсолютно точно! Хем Европа доволна, хем повече пари от следгаранционно обслужване! И после БМВ с най-големи печалби от всички :) Що ли?
Просто като сравнявам старата си е36 с е91 като инженерна мисъл, съм разочарован в много неща и като изпълнение. Измишльотени, колкото искаш ,че да ти вземат парите в сервиза за дребни неща.

За потъмняването ок, но в моя случай си беше от почистването. Преди да е сложа източих малко от маслото за да не препълня двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vassil_bk » 25 Сеп 2013, 16:38

Някой знае ли каква е разликата между N52K и N52N?
Моят мотор е N52K, с алуминиев капак на главата е, със стария декоративен капак (като на N52), нямам маслен сепаратор (както е N52N) и не е с директно впръскване (както е N52)... :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от galant » 25 Сеп 2013, 16:56

vassil_bk написа:Някой знае ли каква е разликата между N52K и N52N?
Моят мотор е N52K, с алуминиев капак на главата е, със стария декоративен капак (като на N52), нямам маслен сепаратор (както е N52N) и не е с директно впръскване (както е N52)... :dunno:


И моята е N52K ,ама е с пластмасов капак на клапаните и е с новата декоративна кора.Това К не означава ли че е купе?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 25 Сеп 2013, 17:55

Не, означава че е "пооправената" , ревизирана версия на N52 :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от galant » 25 Сеп 2013, 18:34

kraska написа:Не, означава че е "пооправената" , ревизирана версия на N52 :)


Това го разбрахме,за К-то не е ясно
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook