полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 21 Юли 2013, 13:43

Моят всмукателен колектор е такъв:

attachment.jpg


за тръбичката вдясно на сепаратора на снимката ли имаш в предвид ,дето се разклонява на две?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: Варна,Бургас
Пол: Мъж
Кара: E60 530i 2006 N52B30

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от IVAKDIVAK » 21 Юли 2013, 18:35

Да при мене точно тази по близката до сепаратора която се разклонява надолу и влиза в на колектора беше пълна с доста гняс и като я чистих направо се счупи понеже беше спечена от температурата .

п.п : Вече си я раазхвърлил гледам. Беше ли ти спукана мебраната на сепаратора ? Успех със сглобяването.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 21 Юли 2013, 20:10

От нета е изнамерих тази снимка, просто събирам инфо преди да е разхвърля, но първо ще сменя гарнитурата на капака на главата,че е много омаслен мотора и мирише като загрее доста неприятно.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: Варна,Бургас
Пол: Мъж
Кара: E60 530i 2006 N52B30

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от IVAKDIVAK » 22 Юли 2013, 13:24

Като сменяш гарнитурата на капака си купи и болтовете , предполагам знаеш че се ползват само веднъж защато са алуминиеви то си го пише в ЕТК - то , предполагам знаеш .
За да не береш ядове че някой хора решавад да минат тънко и после почват главоболията със скъсани болтове , проблеми с разпробивания и нарязване на нови резби . абе с две думи голям филм е . :mhihi:

п.п Това се отнася за N моторите които са със алусилув блок , предполагам че твоят е такъв .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 22 Юли 2013, 13:56

Да, подсигурих се вече. болтовете струват колкото ганитурата :mhihi: . Даже видях че имам скъсан един и съм си взел екстрактор ако се наложи да ги вадя по трудния начин скъсаните.

edit:
Махнах единия DISA от всмукателния колектор и от вътре потече малко масло, иначе направих теста с ойл сепаратора, като го запуших с пръст, но нямаше промяна в шум или оборотите. Но ще го сменя на 100% тези дни. Колата ми се струва тромава за 218-те си коня, разхода и е 18-19 в града, при средна скорост 22км/ч, чести паления , не знам дали е нормално. Като сменя сепаратора ще пиша впечатления. Някой знае ли колко струва труда за смяната на всички повдигачи при този мотор? На мен ми искат 300лв за труд, но не в официален сервиз на БМВ.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 17 Авг 2013, 13:21

IVAKDIVAK написа:Да при мене точно тази по близката до сепаратора която се разклонява надолу и влиза в на колектора беше пълна с доста гняс и като я чистих направо се счупи понеже беше спечена от температурата .

п.п : Вече си я раазхвърлил гледам. Беше ли ти спукана мебраната на сепаратора ? Успех със сглобяването.


Голяма мъка беше този ремонт. От всичките тръбички само тази дето си счупил при мен остана здрава. При този двигател моя е невъзможно от никъде да бръкнеш за да откачиш нормално тръбичките, както и кабелите им. Смених маслоуловителя, но не мога да го отваря за да видя състоянието му. Той както и тръбичките са оригиналните на 250 хил. км. Не "духаше" , но реших да го сменя т.к. имах доста масло в смукателния колектор.
Иначе смених гарнитурата на капака на главата, имаше два болта един до друг, които бяха скъсани и оттам омасляваше, както и гарнитурата на валветроника, която също смених задължително. Свещта на 5 цилиндър беше до половината потопена в масло. Там не ми стана ясно откъде се пълни. Сега имам следния "проблем". След като сглобих колата, обучих валветроника на двете крайни положения и колата запали без проблем. След половин минута почна целия двигател да се тресе и грешката беше "vanos jam" входящия и изходящия, след като позагря се оправи, после ми го направи веднъж още и пак се оправи. Предполагам че е от мръсотиите около двата camshaft сензора, които бяха заобиколени от нагари, които се опитах малко да изчистя. Смених маслото за всеки случай, беше черно само за 3хил. км. Просто не трябва да се спазват тези смени на 30хил. км, основна причина за тези нагари в моторите, особено ако се карат предимно градско. Както и да е, реших да почистя двата соленоидни клапана. Те изглеждаха ок, продухах ги с въздух под налягане и ги поизмих с спрей за карбуратор, тествах ги с инпа и там ми е въпроса към всички. При четене на живи данни от Ваноса. Постоянно ли ви играят ст-те при загрял двигател на обороти на празен ход? Тествах ги с мултимер и двата имат съпротивление 11,2 ома, някой ако може да замери и неговите ще се радвам да съпоставим резултатите, т.к. не намерих в нета стойността им.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kronos » 29 Авг 2013, 19:37

Преди да извадиш мотора на валветроника навъртя ли му в крайно дясно положение болта? Стойностите винаги играят, нали в-троника прави празния ход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 29 Авг 2013, 20:51

да, но не е нужно да се прави това с мотора на валветроника, ако след това с програма се обучи наново. Видях на друг тест в интернет , че стойността и на двата ваноса е константна при загрял двигател (обороти на празен ход). При мен "изходящия" ванос не мърда, докато "входящия" играе. Колега от форума ще ми даде за проба един соленоид, за да видя ще се отрази ли. Вече доста километри грешки нямам, вероятно са мръсни частици от ремонта.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.04.2009
Местоположение: Варна

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kondov » 19 Сеп 2013, 14:34

Здравейте колеги!
Имах проблем с катализаторите на E90, N52B25 (светеше CEL). По една или друга причина бяха за смяна. Чисто нови на клиетски цени са 1300 лв/бр.
Намерих в ebay.com, на външен вид, същите като моите, но с различен каталожен номер, свалени от E90 328xi, '09, на 47000 мили (комплект с ламбда сондите).
След доста четене по чуждите форуми установих, че изходящите колектори+катализаторите за 323i, 325i, 328i, 330i, без значение дали са Х, без значение дали са за европейския, канадския или щатския пазар, без значение дали са от N51 или N52, са взаимозаменяеми. Тук изключвам 330i, 272 к.с., там вече има разлики!
Ето и два актуални примера за налични в ebay:

http://www.ebay.com/itm/BMW-E90-E91-BOY ... 14&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/07-08-BMW-E92-3 ... e1&vxp=mtr

Използвах услугите на фирма посредник за доставката, тъй като продавачът не предлагаше shipping outside USA. До входната врата ми стъпиха на $400.
Като ги сменяте ще ви трябва и номер 3 от схемата:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=18&fg=10

Днес си взех колата, направих 50-тина км, минах и на диагностика в БМВ (за собствено успокоение) - без забележки :)
Сега ще следя и разхода, че ми се струваше безобразно висок (15+ градско и 9+ извънградско), срванявайки каталожните данни, от прочетеното тук и по чуждите форуми.
Надявам се да съм ви бил полезен.
Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 24 Сеп 2013, 13:23

Стана дума за филтъра на картерните газове (oil separator), но от септември 2007г. такъв, като на снимката горе, няма. Попаднах случайно на един разглобен мотор от Х5 и след доста обследване с майстора и хората наоколо стигнахме до извода, че тази функция изпълняват вградени в капака на клапаните гнезда, в които влизат тръбички, и няма вид да се обслужва по някакъв начин. В ЕТК не излиза нищо наподобяващо oil separator, crankcase ventilation valve и т.н. наименования. Не съм се ровили до припадък в нета, но ако някой знае, ще бъде чудесно да сподели, предвид всички проблеми с тази част, на които попаднах. Явно затова БМВ са го премахнали в този му вид... :dunno:
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Сеп 2013, 14:02

Да, така е. След 2007 капака на клапаните не е алуминиев, а е вече пластмасов, в него е вграден и ойл сепаратора. Така решават проблема със замръзването на конденза който се получава при ниски температури и проблемите вследствие на това. Също така и отпада като проблем теча от гарнитурата на капака следствие пренатегнати алуминиеви болтове и късането им от вибрациите, което е много често срещан проблем при тези мотори до 2007г. С една дума спестяваш си едни 300-500лв без труда. Ако се бяха усетили навреме да си оправят конструкцията на главата за да не тракат и 6-те повдигача, мотора щеше да е един много много успешен модел. А сега е само много успешен :) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от galant » 24 Сеп 2013, 18:55

Сега погледнах моята е92 325и и видях че капака на клапаните е черен- пластмасов.Да разбирам ли че е решен проблема с тракането на повдигачите на този мотор?Произведена е 08'2007г
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Сеп 2013, 19:23

Може да имаш от новия модел повдигачи, но дизайна на главата го сменят през 2008 по спомен. Щом не тракат след като колата е стояла 2-3 дена без да е палиш или палиш, после е гасиш след 2 мин, пак палиш и не ти се разчука един повдигач значи е ок. Просто сменяй маслата на 10-12 000 км , а не на 25-30 000 и двигателя ще е пушка много време.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от galant » 24 Сеп 2013, 19:43

kraska написа:Може да имаш от новия модел повдигачи, но дизайна на главата го сменят през 2008 по спомен. Щом не тракат след като колата е стояла 2-3 дена без да е палиш или палиш, после е гасиш след 2 мин, пак палиш и не ти се разчука един повдигач значи е ок. Просто сменяй маслата на 10-12 000 км , а не на 25-30 000 и двигателя ще е пушка много време.


Нищо не трака(опазил ме Господ).Масло винаги сменям на 10к,ако ще и в децата си да се кълнат производителите.Сложил съм 5в40 Мотул покриващо ЛЛ04 от Проспиид(вносителя за БГ) че вяра нямам на други,а и вече съм в стресово положение от последния ми дизел н47 и слуха ми е станал като на стражево куче.Бях и сложил за 500км(за промивка) 5в30 БМВ ЛЛ04 и го махнах.Беше си бистро и го "харизах" на едно момче от сервиза с е46.Това масло на БМВ нещо не съм му фен.Иначе ми се случва по 5 пъти на ден като е загряла колата да я гася и паля през 1-2мин и нямам звуци.А бе много ми допадна това 2.5 и дано остана с хубави чувства към него.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Сеп 2013, 20:15

Като взех колата преди няколко месеца смених маслото точно с такова на Мотул, което описваш. Карах с него около 1500км преди да сменя гарнитурата на капака. Но т.к. имах това гадно чукане, особено на къси разстояния когато е карах реших да сложа добавка специално за хидравлични повдигачи. Мислих на Bardahl да сложа, но не намерих и затова сложих на Liqui Moly и като цена дойде доста по-добре. Сега може малко като реклама да прозвучи, но идеята ми е да споделя опит с колегите в форума. Резултата определено беше много позитивен в моя случай. Наистина чукането изчезна, само в много редки случаи се чуваха и то за малко. Предполагам добавката успява да ги изчисти от нагари и по-този начин да се пълнят бързо с масло и да спрат да чукат. Възможно е и да е поизчистило и соленоидните клапани. Освен това колата стана по-пъргава и разхода на гориво падна. След ремонта (гарнитурата на капака на клапаните) се наложи да сменя маслото, т.к. се позацапа от нагара. Като го източих бе почти черно и то само за 1500км. Карах след това около 250км с 5w-30 на Опел с добавка с промиване на маслото с която можеш и да караш. Източих го, това масло бе станало с вискозитет като вода. Реших да пробвам маслото на Mobil 0w-40 NEW LIFE. Поръчих го от Англия , уж за по-истинско, но като го сравнявах с тези в Бг разлика нямаше, поне в опаковката. Както и да е с това масло двигателя просто мъркаше, стана осезаемо по-тих. А по отношение на "оригиналните" масла на БМВ съм ги изключил от моя избор,т.к. имах лош спомен на старото си БМВ 10W-40, което след 2000 км взе да го гори ,чак черен дим излизаше от ауспуха и се хванах за главата, че съм за ремонт, но въпреки това реших да сменя маслото с това на Мотул с което дълги години карах и резултата беше положителен. Грам масло не ми изгори от него и спря да пуши. Малко мнението ми стана за друга тема "какво масло.....", но мисля че това също ще е полезно на собствениците на бензинови двигатели.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook