полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.04.2009
Местоположение: Варна

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kondov » 04 Дек 2012, 17:47

Здравейте колеги,
Искам да споделя малко опит, за да не си блъскат други главата като мен.
С N52B25 съм и един ден като запалих колата, започна да трака от към главата (като на строшен двигател), да тресе, губи обороти и гасне. БМВ установиха, че двата датчика на ванос-а са за смяна и колата се била разцентровала с 1 градус, та я били презацепили.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bELiAr » 31 Яну 2013, 17:34

Въпрос .. по книгата пише Лонглайф 01 и 04 ... на 240 000 е колата и двигателя е перфектен. До сега е била с 5в30 Кастрол Едж Перформънс. Взех Лонглайф-98 5в40 и от 2 дни съм във филма дали да го слагам или да го сменя с някакво друго. Помощ :( :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 01 Фев 2013, 11:21

Нищо няма да й стане с 5-40 масло, спокойно. ;)
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Alexch » 01 Фев 2013, 14:45

Leon написа:Нищо няма да й стане с 5-40 масло, спокойно. ;)

Той пита за лонг-лайф индекса по-скоро. С 98 пак нищо няма да й стане :yes:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1893
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: 330ci/X5 3.5i
Мечтае да кара: трезвен

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от S7 » 18 Фев 2013, 18:36

А някой чувал ли е нещо лошо за N52B30,да знам отсега кво да очаквам :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kronos » 19 Фев 2013, 18:08

всичко горе изброено важи и за него

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1893
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: 330ci/X5 3.5i
Мечтае да кара: трезвен

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от S7 » 14 Мар 2013, 6:00

Така и така стана въпрос за маслото,някой знае ли колко побира моя двигател N52B30 3.0 (218 коня) аутоматик (ако има значение де)?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от armagedon_762002 » 14 Мар 2013, 7:46


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bELiAr » 01 Май 2013, 16:37

Лонглайф 98 нещо много водно изгежда :X другия път май ще си слагам ЛЛ-04
Последна промяна bELiAr на 18 Апр 2014, 22:56, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 04 Юли 2013, 19:49

kronos написа:................

при тракане на мотора като дизел се сменят hydr. valve pushrod outlet 11337605330 12бр.



препоръчително на 100к км. е да се свалят и изчистят двата соленоидни клапана, също така и периодично почистване на дросела който се зацапва доста бързо.
..................

Смяната на хидравличните повдигачи реши ли проблама с тракането за постоянно или само за кратко време? Можеш ли да дадеш повече информация за соленоидните клапани, номерата им например , както и на дросела. Благодаря ти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1906
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от boris » 08 Юли 2013, 20:49

kraska написа:Можеш ли да дадеш повече информация за соленоидните клапани, номерата им например , както и на дросела. Благодаря ти.

11367516293 - Solenoid valve

и

13547516946 - дросела
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 17 Юли 2013, 8:20

boris_k написа:
kraska написа:Можеш ли да дадеш повече информация за соленоидните клапани, номерата им например , както и на дросела. Благодаря ти.

11367516293 - Solenoid valve

и

13547516946 - дросела


Мерси :yes:

Почистих дросела, оборотите заспаха.
Днес ми светна обаче лампата за маслото, смених го преди 1500км, почти на макс беше. Не се чува сепаратора да вие като запушен, дали да го сменям се чудя.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: Варна,Бургас
Пол: Мъж
Кара: E60 530i 2006 N52B30

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от IVAKDIVAK » 20 Юли 2013, 15:06

Почистих дросела, оборотите заспаха.
Днес ми светна обаче лампата за маслото, смених го преди 1500км, почти на макс беше. Не се чува сепаратора да вие като запушен, дали да го сменям се чудя.[/quote]


По принцип не е лошо да се смени на кола след 100 - 120 хиляди км. Само че е малко тегава смянята трябва да се разглобява доста и смукателните колекторите се махат . Защото е на адски неудобно място намира се при шести цилиндър под смукателния колектор. Аз моят го смених защото мембраната му беше спукана и смучеше '' неотчетен'' въздух и бъркаше работата на мотора. Това се хваща на диагностика . Пък и не само , на самия ойл сепаратор отгоре има накрайник като щуцерче нещо представлява и на него е сложена тапичка . Ако я махнеш и си сложиш пръста и после го махнеш и двигателят си промени леко оборотите значи мембраната е спукана и смучи въздух. Друг симптом на спукана мембрана е сутрин на студена кола като я запаля и докато загрее мотора има малки колебания на оборотите а като загрее почти не се усещат . След смянята на ойл сепаратора тези симптоми изчезнаха .

п.п. При смяната му трябва да внимаваш като чистиш тръбичките на ойл сепаратора защото от температурата стават много крехки да не кажа направо трошливи, аз счупих едната тръбичка, а лошото беше че я нямяше и я чаках 10 дни и колата беше в бокса за това време докато дойде тръбичката . Това вече е казано но ако си сменяш ойл сепаратора провери и почисти всички тръбички които влизат и излизат към него, вътре се натрупва много слъдж а може и да са запушени , и мисля че основно това е проблема при повишена консумация на масло .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 20 Юли 2013, 21:34

Мисля да сменя първо гарнитурата на капака и да засека как гори масло, за да не се окаже че е оттам. Но има един момент когато махам тръбата от капака на главата до сепаратора и се счупи най-вероятно ще поръчам и него и всички тръбички които евентуално счупя. За около 4-5 дена може да ми ги доставят. Доста са скъпи за съжаление за да ги сменя изцяло. Само да те питам как ги откачаш, стискаш и дърпаш ли ? И възможно ли е да се стигне с ръка до капачето на сепаратора за да пробвам дали смуче оттам ? Мерси!

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: Варна,Бургас
Пол: Мъж
Кара: E60 530i 2006 N52B30

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от IVAKDIVAK » 21 Юли 2013, 11:45

kraska написа:Мисля да сменя първо гарнитурата на капака и да засека как гори масло, за да не се окаже че е оттам. Но има един момент когато махам тръбата от капака на главата до сепаратора и се счупи най-вероятно ще поръчам и него и всички тръбички които евентуално счупя. За около 4-5 дена може да ми ги доставят. Доста са скъпи за съжаление за да ги сменя изцяло. Само да те питам как ги откачаш, стискаш и дърпаш ли ? И възможно ли е да се стигне с ръка до капачето на сепаратора за да пробвам дали смуче оттам ? Мерси!



За разкачането на тръбичките да стискат се и се дърпат на точно определено място и така се освобождават защото имат нещо като заключващ механизъм представляват едни зъбчета като на буксите които осигуряват здравината на самата връзка . На схемата тръбички номер 3 и 4 са доста дебели и са сравнитерно здрави , аз не сам ги сменял само ги почистих. Трабичка номер 2 от схемата при мен не е точно такава в действителност ами има малко ралика и тя е точно проблемната доста по тънкаа е от другите и тя се счупи при мене , беше се спекла доста от високата температура и се счупи при чистенето и затова я смених . Преди да ги зглобиш огледай им добре о-пръстенчетата на трабичките дали са добре и ги намаажи с масло за да влязат по лесно.
Да има достъп с ръка до капачето на сепаратора то е най отгоре върху сепаратора , погленат отгоре двигателя от страната на смукателните колектори между пети и шести цилиндър някаде се намира .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook