полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 02 Сеп 2021, 22:27

Неравномерната работа и играта на обортите при студен старт ги гледам вече 6-та година и 110к км. След минута-две оборотите спадат и звукът от двигателя става равномерен и по-тих. Ако и при теб става въпрос за същото нещо, мисля няма основание да се притестняваш. За бобините - зимата ми изгоря една и реших да сменя всичките, взех си NGK 48216 от тук - https://www.motointegrator.de/artikel/6 ... -ngk-48216 / гледам цената им дори е паднала с 2 евро и сега струват 17,66€ парчето. За твоя двигател трябва да си потърсиш подходящите бобини по номера им. Оригиналите които се вграждат в автомобилите може и да са на Delphi, но не съм съвсем сигурен. Другата алтернартивна марка са бобини на Бош - старите които смених бяха такива - нямаше щемпел на БМВ, но имаше надпис BMW, не знам дали са оригинални или са сложени от предишните собственици.
Последна промяна zaharia на 07 Сеп 2021, 10:43, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bonchef » 03 Сеп 2021, 6:20

Ами както го описваш това е, по описанието разбира се. Сега ще видя зимата при по студено време дали това нещо ще претърпи изменение и в каква посока ако се появи. А не си ли търсил от какво се получава така? Много пишат за подобен проблем и по чужди форуми и из ю-туб, но пак подчертавам, че повечето от тях описват перманентен процес повтарящ се при определени условия. Пишат 1. Да се почистят клапаните на Ваносите, 2. Почистване на Възвратните им клапани играещи роля и на филтри, 3. Почистване на дросела, 4. Евентуално да се търси проблема в бубина или инжектор, 4. Споменатите ДИСИ, 5. Някакви тръбички около всмукателните колектори -предполагам са някакви вакуумни магистрали, дали не забравих нещо. За бубините разбрах най- вероятно ще си поръчам от сервиз на БМВ, но още малко ще изчакам за да се доорентиерам в ситуацията. Иначе двигателя не се чува като работи, повече шум създава перката на радиатора дето се върти. Благодарско за информацията.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Maxx_E90 » 03 Сеп 2021, 11:35

Ако можеш снимай клип при студен старт, само са написаното от теб е невъзможно да се каже нещо конкретно. Неравномерна работа на мотора може да е от десетки неща.

Все пак, на база казаното аз по-скоро мисля че проблем няма. Първите 60-90 секунди след студен старт се впръсква повече от нужното гориво с цел да се затоплят по-бързо катализаторите. "Симптомите" са точно каквито ги описа - на звук се усеща леко неравномерна работа, но вибрации няма. Дай и малко повече информация за колата - километри, история и т.н.

Според мен шанса да са проблемни бобините е почти нулев. На твое място преди да изсипя една торба пари на БМВ за части бих уточнил със сигурност дали има проблем или не.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bonchef » 03 Сеп 2021, 14:26

Аха, ами ще снимам да видя какво ще успея да заснема. Километрите на колата са божа работа, пише в момента 75688 аз я купих на 74400. Не ми се вярва да са реални. История имам някаква получена от продавача. До колко е успял да получи достоверна информация е др. въпрос. Първа смяна на масло в Италия за 1 година и изминати само 8500 км. Колата е Е89 z4 с първа регистрация 2010г. произведена 2009г. В България е от 2014г. От огледите дето съм правил по механиката няма течове, омаслени детайли и т.н. Не съм имал кола , която при нормални обстоятелства да има такива колебания изключая стара жигула, като сутрин не и дръпнеш смукача, но тук е много по рафинирано, туширано и трябва да го гледаш за да го видиш. Ако не си много концентриран и да знаеш какво търсиш това колебание може да не го усетиш. Ще снимам за да илюстрирам. Все още не съм тръгнал да купувам а се мъча да се ориентирам, че като четох тук перипетиите та един колега чак да го оплачеш човека. Та затова гледам да взема предница и ако мога да мина само с разни подмени на части. На много места обаче съм срещал, че това е един много добър и надежден двигател ако се поддържа с редовна смяна на масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от tintirimintiri » 04 Сеп 2021, 4:45

Разбира се първо почистване на дросел и соленоди на ванос. Ако няма промяна според мен не пипай нищо докато не се влоши.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bonchef » 05 Сеп 2021, 10:04

Снимах клип обаче както и предполагах, като сам си го гледах даже аз не мога да разбера че има проблем. Затова даже и не го качвах, клипа де. Оборотите почти не играят само аз като си стоя в колата, изключа радиото и си ангажирам цялото съзнание в търсене на аномалията я откривам. Т.е. лекото прихлъцване на двигателя, което не съм сигурен от какво е дали цилиндър пропуска запалването или в някой от цилиндрите изгаря по бедна смес. За минута и половина и това изчезва. Както е описал колегата преди няколко поста. Ще изчакам за да се доизясни картината. Исках да пусна ИНПА още в началото за да видя има ли аномалия на някой цилиндър. Тя пък дакато ми открие интерфейса и да вляза нататък и той вече двигателя работеше нормално. Как да е. Благодараря за информацията. Ако ситуацията има развитие ще пиша.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Maxx_E90 » 07 Сеп 2021, 8:56

bonchef написа:Снимах клип обаче както и предполагах, като сам си го гледах даже аз не мога да разбера че има проблем. Затова даже и не го качвах, клипа де. Оборотите почти не играят само аз като си стоя в колата, изключа радиото и си ангажирам цялото съзнание в търсене на аномалията я откривам. Т.е. лекото прихлъцване на двигателя, което не съм сигурен от какво е дали цилиндър пропуска запалването или в някой от цилиндрите изгаря по бедна смес. За минута и половина и това изчезва. Както е описал колегата преди няколко поста. Ще изчакам за да се доизясни картината. Исках да пусна ИНПА още в началото за да видя има ли аномалия на някой цилиндър. Тя пък дакато ми открие интерфейса и да вляза нататък и той вече двигателя работеше нормално. Как да е. Благодараря за информацията. Ако ситуацията има развитие ще пиша.


Колега, колкото и да търсиш под вола теле, няма да го намериш :). Аз съм със същия мотор, само че в Е92, и при студен старт изпълнява описаното от теб едно към едно. Както и казах по-горе, това не е проблем, и единствената цел, с която колата е програмирана да го прави е да загрее катализаторите по-бързо. Сместта е по-богата от теоретично необходимото, не всичкото гориво изгаря и затова имаш усещането че нещо не е наред. Вместо да се занимаваш с глупости се раздвай на страхотната кола. Ако толкова искаш нещо да бърникаш, чистене на ванос соленоидите става бързо и лесно, а не е лоша идея за кола с неясна история. Дросела не се цапа освен ако не гориш литър масло на 1000км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bonchef » 07 Сеп 2021, 10:33

ОК. Благодаря за информацията ще наблюдавам.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 23.01.2022

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от yop » 23 Яну 2022, 23:13

Здравейте, наскоро си купих E90 325i с N53 от Швейцария.На реални 200 000км. При запалване колата започва много да тресе около десетина минути, след това се оправя, почти 100% съм сигурен,че е за смяна на дюзи, но ще се радвам ако някой по-запознат сподели мнение отнсоно проблемът. Изписва грешка с Misfire на 3ти цилиндър и още няколко грешки, които са се натрупали преди време. Купих чисто нова оригинална дюза, но не се оправи. Всички свещи и бобини са сменени.Компресията в цилиндрите е наред. Посъветваха ме, че трябва да се сменят всички дюзи с чисто нови.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3881
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Kroki » 25 Яну 2022, 9:56

yop написа:Здравейте, наскоро си купих E90 325i с N53 от Швейцария.На реални 200 000км. При запалване колата започва много да тресе около десетина минути, след това се оправя, почти 100% съм сигурен,че е за смяна на дюзи, но ще се радвам ако някой по-запознат сподели мнение отнсоно проблемът. Изписва грешка с Misfire на 3ти цилиндър и още няколко грешки, които са се натрупали преди време. Купих чисто нова оригинална дюза, но не се оправи. Всички свещи и бобини са сменени.Компресията в цилиндрите е наред. Посъветваха ме, че трябва да се сменят всички дюзи с чисто нови.

Въвеждат се едни номера от дюзата и се изтриват адаптациите. Ако продължава да хвърля мисфаири на същия цилиндър размени бобината и свеща, за да установиш от кое е проблема. Виж също така и дали свеща е мокра.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 22.12.2020
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bonchef » 28 Юни 2022, 14:44

След приблизително 1 година ползване мога да споделя наблюдения относно неравномерната работа на мотора при студен старт. Значи положението значително се подобри до степен това нещо почти да не се усеща и да трае около 10-15 секунди. Предишния собственик я карал с 95 октанов бензин. Аз и слагам само 100 октана, отделно от това добавям и една добавка на Бърдал за бензинови двигатели. Положението е много по добро. Друго което наблюдавах е че когато температурата на околната среда е около 0 или 1-2 градуса двигателя при запалване работи най равномерно. Нямам обаче обяснение с изключение за това , че бях чел , че тези двигатели били взискателни към качеството на горивото. Горене на масло се случва само когато двигателя се държи продължително време във високи обороти разбирай над 3500. Това си е общо взето състезателен режим. Не че и при ниските обороти няма да изгори, но като гледам как се случва най-много да е до 1 л. на 10 000 км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 17.09.2013
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е39 525д

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Dimitar_VN » 25 Юли 2022, 8:52

Здравейте колеги,аз съм с 328и н51б30 също на студено играят оборотите и разхода е много голям.колата е на 116 000 км и заводско е зачетено след този пробег да се обърне внимание на дюзите така и ми подшушна един приятел.Така че зимата ще ги сваля и пратя в София за рециклаж и ще видим какво ще стане.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Maxx_E90 » 25 Юли 2022, 10:05

Dimitar_VN написа:Здравейте колеги,аз съм с 328и н51б30 също на студено играят оборотите и разхода е много голям.колата е на 116 000 км и заводско е зачетено след този пробег да се обърне внимание на дюзите така и ми подшушна един приятел.Така че зимата ще ги сваля и пратя в София за рециклаж и ще видим какво ще стане.


Охх като видя такива мнения и се чудя за смях ли е, за рев ли е :ranting: . На тия километри вероятността да имаш проблем с дюзите е практически нула. Съветвам те да си намериш адекватен сервиз и повече да не слушаш небивалиците, които твоя приятел ти говори...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 25 Юли 2022, 11:23

Всъщност е възможно проблемът да е от инжекторите - на N52 се наложи да ги правя след като една година зареждах основно на Круиз и симптомите бяха такива - неравномерна работа, вибрации и висок разход (около 2л над нормалния).
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 29.08.2007

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от RageBg » 22 Авг 2022, 9:22

Здравейте, чета тук за N52 Мотора и започвам да се отказвам от кола с такъв мотор.
Оглеждам се за E91 с N53B30 в разновидността му от 215 коня и този 268 коня.
Какви са плюсовете на N53 спрямо N52 ako изобщо има такива?
Харча на масло предполагам си го има.
И като цяло бихте ли препоръчали този двигател?
Благодаря.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook