как да следим температуратата на нашите е 9X

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от alma359 » 23 Май 2019, 21:17

Infinity_bg написа:alma359 мерси за отговора. Схемата горе долу ясно, но предполагам, че Ардуиното трябва да се изпрограмира със съответна програма за да може да чете от ОБД-то и да преобразува температурата на дисплея. Има ли я писана някъде готова или?


Качих Code-a на програмата в Github: https://github.com/alma359/bmwTemperatureDisplay . Забравих да кажа, че ползвам 595 Chip, за да използвам по-малко pins на ардуиното.

exc написа:А някой може ли със сигурност да каже каква точно е работната температура на N57? От как съм взел моята винаги държи 92-94 градуса извънградско и стига до 97 градско, като е на място. Това е и при 7-8 градуса през февруари, и сега при 25. Тук @alma359 беше споменал в друга тема, че са нормални тези стойности. А по-горе други казват, че са високи и има проблем.
Не ми се сменят термостати или да чистя радиатор и резултата да е същия. :)


Аз всеки ден си я гледам на дисплей-а :D при мен поддържа 90 само през зимата при 0 градуса или под. А миналата година през лятото при 40 градуса ми поддържаше точно 115, обаче вкючваше перката на охлаждането от време на време и не вдигаше над 115. Иначе днес карах с климатик извънградско и поддържаше 94-98. По някой път ми се вкючва перката при 100 градуса, след дълго нанагорнище, но никога не съм я чувал преди 100. Мисля, че тези температури са нормални. До колкото знам е направено така, за да гори по-малко. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от Infinity_bg » 26 Май 2019, 17:52

alma359 тези кабели от които Ардуиното трябва да чете, къде се намират? Сигнала ти от къде най-лесно го извади?
BMW 325i M3 look.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от alma359 » 26 Май 2019, 18:19

Infinity_bg написа:alma359 тези кабели от които Ардуиното трябва да чете, къде се намират? Сигнала ти от къде най-лесно го извади?
Те са два кабела и върват винаги заедно. Зелен и зелен/оранжев цвят, мисля че бяха. Аз извадих сигнала от обд-буксата, но кабелите ги има по цялата кола дори в багажника ако имаш PDC.

Sent from my POCO F1 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: Насам-натам
Пол: Мъж
Кара: BMW E92 335xi
Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от dpopov » 27 Май 2019, 9:28

exc написа:А някой може ли със сигурност да каже каква точно е работната температура на N57? От как съм взел моята винаги държи 92-94 градуса извънградско и стига до 97 градско, като е на място. Това е и при 7-8 градуса през февруари, и сега при 25. Тук @alma359 беше споменал в друга тема, че са нормални тези стойности. А по-горе други казват, че са високи и има проблем.
Не ми се сменят термостати или да чистя радиатор и резултата да е същия. :)


Колега, няколко години карах колата на температури от порядъка на 86 до 89 градуса. Тази година започна да ми държи 92-94 градуса. Смених термостата и се върна на диапазона 86-89 градуса. Обясниха ми, че термостата се разваля не само като не може да затвори, ами понякога не може и да отвори навреме. Съветвам те да си смениш термостата. Моят беше на 5г., оригинален. Явно толкова им е живота. Пак взех оригинален, за да ми е спокойно.


alma359 написа:
Infinity_bg написа:Аз всеки ден си я гледам на дисплей-а :D при мен поддържа 90 само през зимата при 0 градуса или под. А миналата година през лятото при 40 градуса ми поддържаше точно 115, обаче вкючваше перката на охлаждането от време на време и не вдигаше над 115. Иначе днес карах с климатик извънградско и поддържаше 94-98. По някой път ми се вкючва перката при 100 градуса, след дълго нанагорнище, но никога не съм я чувал преди 100. Мисля, че тези температури са нормални. До колкото знам е направено така, за да гори по-малко. :)


Не мисля, че е нормално. Най-малкото, погледни в реалоем какво пише срещу термостата - http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4066 И не, това не е на колко отваря, а колко трябва да поддържа. По-високи температури са проблемни за някои части на двигателя. За 2-3г докато е твоя колата няма да има проблем, но ако мислиш да я караш повече време - сменяй термостата. за 250лв си оправяш проблема в следващите 4-5г. После - пак нов термостат :D :D
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.04.2023

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от B0t » 28 Сеп 2023, 8:35

Стара тема, виждам, да, но ще публикувам малко информация защото на повечето от тук пишещите явно не им се чете, но пък изказват мнение. Това не е чак толкова лошо, но пък гледам и, че има хора, които ги и четат.

Долното е за N57 - https://www.docdroid.net/file/download/VX8TyXt/n57-en-pdf.pdf

Страница 126 е това, което ни интересува, и съвсем мъничко от 127ма. На английски е, но в 21ви век това не би трябвало да има значение (за тези за които има значение, google translate моля). Фазите на поддържане на оптимална работна температура на двигателя явно са три:

Operating ranges of the thermostat

Thermostat closed:

The coolant temperature is below the opening
temperature of the thermostat.
The coolant circulation system is shortcircuited. The coolant only flows inside the
engine and not through the coolant radiator.
Opening point: approximately 88 °C

Thermostat open

The coolant temperature is above the full
opening temperature of the thermostat.
All the coolant flows through the coolant
radiator. This makes use of the maximum
cooling output.
Full opening temperature: 100 °C

Thermostat regulation range

The coolant temperature is between the initial
opening temperature and the fully open
temperature.
The extent to which the coolant is divided
depends on the coolant temperature. One
part flows through the coolant radiator, the
rest remains in the engine.


This method of regulation means that
maximum cooling capacity can be achieved at
high temperatures, while at very low
temperatures cooling can largely be avoided.
Additionally, the engine can be brought up to
normal operating temperature more rapidly
following a cold start.


За бензините ситуацията е много подобна на тази при дизелите. Не ми се търсеше ръководство, но долното е от един американски май е форум, в който се говори за N52:

For the BMW E90, four different temperature ranges been implemented via software control:
• 112°C ECO mode (economy)
• 105°C Normal mode
• 95°C High mode
• 80°C High + mapped thermostat mode



А иначе темата не беше ли относно информация за това какви методи има за да следим температурата на БМВтата :mrgreen:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 1.02.2024
Пол: Мъж

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от Nikolai.e91 » 03 Фев 2024, 10:59

Добър ден! Реших и аз да се включа в темата със следния проблем... Колата ми започна да гори с около 1.5 литра отгоре (е91 320D). Лятото ми гореше около 5.5-6.2 смесено, като повече беше извънградско. И забелязвах, че на темпомат извън града на 90км/ч, стрелката за моментния разход е на 4/100.
Сега като се застуди колата си пали по същия начин, но има едно прехълцване ако мога да го нарека и бледо синьо изпушване, преждевременно я засякох че ми гори около 1л на 10к км масло.
Веднага се консултирах с майстор, който ме насочи към гумички на клапани( защото по информация на стария собственик турбото беше рециклирано някъде във Варна ). След престой при него той установи, че турбото е тръгнало, рециклиране на турбина, стенд на дюзи(всичко при тях е наред), смяна на гарнитурата на капака отгоре защото имаше едно леко сълзене.
Взимам си аз колата, всичко 6 първите 5-6 паления. След това отново колата започна да си пропушва, прикачил съм и видео.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... 3cvbseCAiY
Разхода си остана същия 7.8/100км. Засякох температурата извън града 85-86 градуса при нормално каране. Температура в града 84-86 градуса.
Сега се чудя за термостати ли съм или нещо по-сериозно се случва с колата... Някой ако е имал подобен проблем с колата ще се радвам да го сподели. Поздрави !

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook