Леко тресене на волана при 140км/ч

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Леко тресене на волана при 140км/ч

Мнение от MaXimal » 05 Авг 2009, 14:27

От няколко дена насам се усеща леко тресене на волана при скорост над 140км/ч. Някакви идеи от какво може да е освен паднал баланс, крива джанта или някакъв специфичен проблем с окачването?

Утре като за начало ще ходя на баланс на гумите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от pironkov » 05 Авг 2009, 14:40

баланса е от 60 до 100км... по вероятно крива джанта или крива гума...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 05 Авг 2009, 15:17

При мен втулките за центриране на джантите бяха скапани. Може и от това да е.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 05 Авг 2009, 16:13

Днес нямах много време но на пръв поглед няма спаднала или спукана гума, нито развити болтове, а с просто око не се вижда да има деформации по джантите. А и паднали баланси няма.


Утре ще ходя да балансирам джантите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от pironkov » 06 Авг 2009, 23:57

може и деформирана гума... :)

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 07 Авг 2009, 0:06

При 140 ако леко тресе
може и някой шарнир да е
отслабен и да има луфт.
Провери детайлите по предницата за
механични повреди.



Zagy написа:При мен втулките за центриране на джантите бяха скапани. Може и от това да е.


Принципно БМВ нямат втулки
за оригинално вграждане, джантите
би трябвало да бъдат пасвани директно :idea: :roll:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 08 Авг 2009, 13:39

По метода на изключване стигнахме до втулките (засега).


Въпросът ми е какъв е вътрешният диаметър при Е93 по-голям от 60,1 или по-малък?
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 08 Авг 2009, 20:30

naskoksan написа:...Принципно БМВ нямат втулки
за оригинално вграждане, джантите
би трябвало да бъдат пасвани директно...


Мойте джанти са от е39 и има разлика в диаметъра на главината. Затова се наложи да слагам втулки.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 08 Авг 2009, 22:48

Проблемът е решен вече. Тест драйв на магистралата го доказа ;)
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 08 Авг 2009, 22:56

MaXimal написа:Проблемът е решен вече. Тест драйв на магистралата го доказа ;)


Честито, колега, това да ти е последния проблем :D
Какво излезе?
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 08 Авг 2009, 22:59

Zagy написа:
MaXimal написа:Проблемът е решен вече. Тест драйв на магистралата го доказа ;)


Честито, колега, това да ти е последния проблем :D
Какво излезе?



Липсата на втулки :mhihi:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 09 Авг 2009, 8:24

MaXimal написа:Липсата на втулки :mhihi:


Хехе, честито за отстранения проблем. Аз мойте като ги сложих и колата направо заспа... Айде сега само да караш и да се кефиш :winky:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 09 Авг 2009, 11:56

Извинете за глупавия въпрос - какви са ти я втулки и на всички джанти ли се слагат. Аз съм с оргиналните джанти на БМВ но имам сериозни проблеми с тресене при по-голяма скорост , както и при спиране и ускурение на дълъг път (не са джанти, дискове или баланс)
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 09 Авг 2009, 12:07

Втулката е образно казано елемент, който обира луфта между вътрешния диаметър на отвора на джантата за главината и диаметъра на самата главина. На мен като ми правеха втулките само за проба ми сложиха джанта от е60 - заспа, никакъв луфт... Можеш да провериш дали при теб това е проблема като сложиш джантата, завиваш почти до края 2 от болтовете (примерно оставяш 2мм преди да стегнат, колкото джантата леко да хлопа) и разклащаш джантата нагоре-надолу. Ако има движение си за втулки :D

Преди да ми го хванат тоя проблем и аз бях минал през всичко - нови гуми, баланси, реглаж на предница и задница, прегледи... абе ходене по мъките беше. Пробвай когато можеш и кажи.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 09 Авг 2009, 17:36

Ако си с наистина оригинална джанта(а не реплика) създадена точно за твоя модел няма да ти трябват.
Изображение

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook