Температура антифриз в зимни градски условия
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Taruno написа:Meidana написа:Еми и двата съм ги сменил просто малкия не се знае дали е читав изглежда. Възможно ли е от него толкова много да пада температурата?
Нали ако той е за смяна държи към 80-82 градуса или бъркам?
Бъркаш и от двата може много да пада температурата при положение, че навън ти е -10 градусa
Можеш ли да обясниш как точно малкия може да окаже такова влияние, понеже гледам схемата в реалоем и не виждам как от малкия термостат може да не загрява колата? Да загрява малко по-бавно може, ама чак да не може да загрее заради него... Ако на някой му е наистина ясно може да обясни.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Май може при затворен голям термостат - да се завърти малък воден кръг през ЕГР-а
Поне така ми се вижда от тази схема
А тук четох нещо подобно като обяснение: ТУК
Поне така ми се вижда от тази схема
А тук четох нещо подобно като обяснение: ТУК
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Да, но то по принцип си има малък кръг, ако не се бъркам? Иначе няма как да циркулира водата при затворен голям термостат? Освен това малкя термостат така или иначе отваря при достигане на работна температура, то излиза, че колата винаги ще истива шом отвори малкия, което не мисля, че има логика. Все пак той не е направен да охлажда двигателя, а изгорелите газове.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Не е направен да охлажда, а е направено газовете да загряват антифриза с цел по бързо достигане на работна температура.

- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
vld написа:Не е направен да охлажда, а е направено газовете да загряват антифриза с цел по бързо достигане на работна температура.
Домързя ме да го напиша

Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Това няма как да е вярно, ако беше така нямаше да има термостат въобще. Освен това няма логика ЕГР ОХЛАДИТЕЛ да служи за загряване. Функцията му е точно да охлажда изгорелите газове. Целта на малкия термостат е да затваря струята през охладителя, като по този начин изгорелите газове влизат горещи в двигателя и помагат за загряването му, а не газовете да загряват антифриза. Ако малкия термостат остане отворен, газовете които влизат в двигателя докато е студен ще се охлаждат от антифриза и това ще забавя загряването, но не може заради него колата да не загрява до работна температура или да пада от 80 на 45.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
(h)aman написа:Това няма как да е вярно, ако беше така нямаше да има термостат въобще. Освен това няма логика ЕГР ОХЛАДИТЕЛ да служи за загряване. Функцията му е точно да охлажда изгорелите газове. Целта на малкия термостат е да затваря струята през охладителя, като по този начин изгорелите газове влизат горещи в двигателя и помагат за загряването му, а не газовете да загряват антифриза. Ако малкия термостат остане отворен, газовете които влизат в двигателя докато е студен ще се охлаждат от антифриза и това ще забавя загряването, но не може заради него колата да не загрява до работна температура или да пада от 80 на 45.
И аз си мислех, че е обратното, но е точно както колегата (h)aman го е описал

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Дообре истината реално каква е, понеже има двустранни мнения и тук и в чуждестранните форуми - при заминал малък термостат
- колата загрява до оптимална работна (т.е. ~90°), НО по-бавно?
- колата не достига оптимална работна, а се върти около 80°?
- колата загрява до оптимална работна (т.е. ~90°), НО по-бавно?
- колата не достига оптимална работна, а се върти около 80°?
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Нещата за мен стоят така при незагрял двигател:
-отворен ЕГР, отворен термостат - газовете се охлаждат и забавят загряването
-отворен ЕГР, затворен термостат - горещите газове помагат за загравяне на двигателя
-затворен ЕГР - не влияе на загряването на двигателя
-отворен ЕГР, отворен термостат - газовете се охлаждат и забавят загряването
-отворен ЕГР, затворен термостат - горещите газове помагат за загравяне на двигателя
-затворен ЕГР - не влияе на загряването на двигателя
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Това е малко странно понеже би значело, че за коли с изолиран ЕГР малкият термостат няма значение. Поне аз така го разбирам



Re: Температура антифриз в зимни градски условия
drago9205 написа:Това е малко странно понеже би значело, че за коли с изолиран ЕГР малкият термостат няма значение. Поне аз така го разбирам![]()
Той няма значение, нали затова го водят като минус, че с изолиран ЕГР колата загрява по-бавно.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
А по-бързото загряване на двигателя при работещ ЕГР, не се ли дължи точно на топлообмена в ЕГР охладителя и загряващият там антифриз, а не на фактът, че част от изгорелите газове (които вече са до някъде охладени) преминават във всмукателя.
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
drago9205 написа:А по-бързото загряване на двигателя при работещ ЕГР, не се ли дължи точно на топлообмена в ЕГР охладителя и загряващият там антифриз, а не на фактът, че част от изгорелите газове (които вече са до някъде охладени) преминават във всмукателя.
Не, защото при работещ термостат, когато колата е студена той е затворен, следователно няма циркулация през охладителя и няма как антифриза от охладителя да влезе в двигателя.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
(h)aman написа:drago9205 написа:Това е малко странно понеже би значело, че за коли с изолиран ЕГР малкият термостат няма значение. Поне аз така го разбирам![]()
Той няма значение, нали затова го водят като минус, че с изолиран ЕГР колата загрява по-бавно.
колега ако искаш айде да сложим един строшен малък термостат и да излезнем извънградско и ще видиш как над 70 няма да качи, от личен опит на четири коли го казвам. Малкия си има и други екети за съжаление никой тук не говори за друго освен за най-важното и то именно това ,че колата не загрява.
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Не споря, колега, но ако можеш дай някакво обяснение защо се получава така, понеже аз не намирам такова?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани