полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 25 Сеп 2013, 19:24

Точно това означава К-то . N52N , K , KP - все са ревизи на N52, може би имат незначителни ралики ,ако изобщо имат някакви. Просто ме учудва, че на колегата двигателя е с магнезиев капак, а не с пластмасов. Какво точно ви пише на самия двигател като модел, при мен има бяла лепенка с черни цифри и букви отпред ,до соленоидните клапани близо?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 26 Сеп 2013, 10:04

vassil_bk написа:Някой знае ли каква е разликата между N52K и N52N?
Моят мотор е N52K, с алуминиев капак на главата е, със стария декоративен капак (като на N52), нямам маслен сепаратор (както е N52N) и не е с директно впръскване (както е N52)... :dunno:

N52 не е с директно впръскване, a N53. Мисля, че различните букви са някакви изменения според пазара и има вариации в дюзи, интейк и вероятно във вала на изпускателните клапани (последното е предположение в един американски форум).
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vassil_bk » 26 Сеп 2013, 10:15

Leon написа: N52 не е с директно впръскване, a N53...
Да, N52 не е (както съм написал), но мислех, че N52N е с директно, ама явно и той не е...

Ето какво намерих в нета като кратко описание на разликите, но това е само между N52 и N52N... Останалите модификации, като N52K, нещо не ги намирам...
Most significant differences are: New engine management, new HFM (digital), new throttle, plastic valve cover with integrated crank case vent valve and oil separation, stronger connection rods,exhaust valve stem increased, new electric water pump and lightweight camshafts.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 6.05.2012
Местоположение: Spain
Пол: Мъж
Кара: Toyota Avensis 2.0D
Мечтае да кара: BMW M4

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от gustav_ » 15 Дек 2013, 22:46

В интернет и по точно от wikipedia прочетох че проблема с тракането го има :''N52 (3.0L) engine fitted with manufacturing date prior to November 2008.'' Tова значи ли че 2.5 няма такъв проблем?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 16 Дек 2013, 20:04

След март 2007 всички N52 са 3л обем, познават се по това, че моторът е с черен пластмасов капак, а не сребрист. Също така са с постоянен филтър за картерните газове, вграден в капака на клапаните.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 16 Дек 2013, 22:37

gustav_ написа:В интернет и по точно от wikipedia прочетох че проблема с тракането го има :''N52 (3.0L) engine fitted with manufacturing date prior to November 2008.'' Tова значи ли че 2.5 няма такъв проблем?

Напротив, дори е по-често изразен там.

@Leon , по какво може да се разпознаят , че не e N53?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.01.2012
Пол: Мъж
Кара: е92

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от 1948 » 02 Яну 2014, 22:05

Моята кола е е92 325и, произведена август 2007. С черен пластмасов капак съм. Не би ли трябвало по думите на колегата leon двигателят да е 3.0 ? Аз доколкото знам е 2.5... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 03 Яну 2014, 9:42

3 литра е двигателят, можеш да си провериш по ВИН. Не съм сравнявал специално външни разлики между N53 и N52K, но капакът на мотора е малко по-различен (N53 е по-широк и има допълнителни издатини отгоре, откъм колекторите) и пред казанчето на хидравликата има една черна кутия (прилича на топлообменник), която при N52K. Но това може да зависи от конкретна година или друго, не твърдя, че е отличителна характеристика, просто съм го забелязвал случайно.
Изображение
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 03 Яну 2014, 10:47

Виж белия стикер отпред на двигателя какво пише, до горната част на ремъка, че ми стана интересно.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.01.2012
Пол: Мъж
Кара: е92

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от 1948 » 03 Яну 2014, 12:22

По ВИН излиза това: Дата на производство: 22/08/2007
Двигател: N52K - 2.50 л (160 kW)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 03 Яну 2014, 13:38

Хмм, интересно... 2.5л. N52K. Явно след 9.2007г. стават само 3л. (мислех, че смяната тогава е само за американските коли, които вървят със закъснение по принцип). Прати ми VIN-а на лс, ако нямаш нищо против да проверя на 2-3 места, да видим какво ще покаже.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vassil_bk » 03 Яну 2014, 13:44

Leon написа:Мда, явно и за европейските коли "смяната" на моторите е 9.2007 (мислех, че е само за американските), изпуснал си за един месец ;) Значи трябва да проверя за кои пазари се монтира от март 2007г...
По ВИН и моята я дават да е с N52K, обаче черния декоративен капак, който е сложен над мотора, най-вероятно не е от моята кола и трябва да е от сивия - както са на Е60 и Е90 моделите до 2007-ма. В официалните сервизи много и се дзвериха и така и не можаха да ми кажат какво става... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 03 Яну 2014, 14:05

Май има някаква "сива" зона между март и септември 2007г. когато са слагали каквото е останало в склада :mhihi: Няма да е за първи път.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 04 Яну 2014, 21:32

1948 написа:По ВИН излиза това: Дата на производство: 22/08/2007
Двигател: N52K - 2.50 л (160 kW)

Да, вярно е N52K, 2.5л, август 2007г. Обаче колата е Е92, каквито май с първия N52 изобщо няма. Което означава, че има междинен вариант на N52K преди да станат по 3л. всичките през септември 2007г. Или са ги водили 2.5л БМВ по данъчно-застрахователни причини... И аз се обърках :roll:
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.01.2012
Пол: Мъж
Кара: е92

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от 1948 » 05 Яну 2014, 0:14

То е все тая май... Не знам дали има някаква значителна разлика между 2.5 и 3.0

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook