Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Съвсем цивилна кола, 2 поколения назад от актуалната, ремонт на мотор и близо 25 - 30хил. в стартова цена.
Самата кола е поне на 240к км при наливането на тая сума...
Това ми се струва най-неразумния подход, който някой може да предприеме за автомобил втора ръка.
Самата кола е поне на 240к км при наливането на тая сума...
Това ми се струва най-неразумния подход, който някой може да предприеме за автомобил втора ръка.
- Guberkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
pampo написа:Съвсем цивилна кола, 2 поколения назад от актуалната, ремонт на мотор и близо 25 - 30хил. в стартова цена.
Самата кола е поне на 240к км при наливането на тая сума...
Това ми се струва най-неразумния подход, който някой може да предприеме за автомобил втора ръка.
Абсолютно си Прав !
- gypsto
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 31.05.2018
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 325i 1л масло на 700км
- Детайли за колата: Ръчка, задно, тракат буталата, тече малсо, губи малсо и антифриз, първа не влиза и т.н., 400 000 км
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
empar написа:gypsto написа:цигания
Не цигания, а жива мангасарщина, но явно се е продала, защото обявата изчезна на петия ден!![]()
![]()
Дизеловата швейцарка, която се коментира по-горе хваща окото. Ако търсех такова не звучи лош вариант да се ребилдне мотора.
Да, ще кихнеш 30к, но пък ще имаш доста свежа кола, за доста дълго време!
Не виждам какво и е свежото въобще, особено пък "за доста дълго време". А пък тази сума от 10+ хиляди за пълен ремонт на двигателя не знам от къде я извади колегата.
Не знам какво се случва с цените, аз дадох под 7000 за моята декември 2023, за сега съм дал към 3 палки за части и ремонти, като някой от тях избързах, и нямаше такава спешна нужда, и според мен си стигна нормалната цена за е90 с хубав двигател и екстри, тези за по 15+ хиляди не знам кой ги купува че после да ги стяга допълнително... (изключваме 335-ци). Май ще пастирам моята, ще поръчам нови дръжки от али-то и ще я пускам и аз за 15 палки

Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте колеги, при огледа на 330 m57 какво да гледам? За сега съм си записал:
четене на грешките на двигателя, гледане на корекциите на дюзите, тест на скоростната кутия дали приплъзва при напъване, термостата дали държи температура, пушене от ауспуха, акумулатора дали държи ток, алтернатора дали зарежда в нормални стойности, ръжда, окачването дали има лоп троп в дупки и при завиване яко, амортисьорите не трябва да са твърде меки (да караме на пружини), какво бихте добавили ?
четене на грешките на двигателя, гледане на корекциите на дюзите, тест на скоростната кутия дали приплъзва при напъване, термостата дали държи температура, пушене от ауспуха, акумулатора дали държи ток, алтернатора дали зарежда в нормални стойности, ръжда, окачването дали има лоп троп в дупки и при завиване яко, амортисьорите не трябва да са твърде меки (да караме на пружини), какво бихте добавили ?
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
https://m.mobile.bg/obiava-117218989613 ... e91-n52b25
Някой ходил ли е да гледа тази кола случайно?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Някой ходил ли е да гледа тази кола случайно?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте на всички, нов съм във форума,но вече прочетох доста от темите. Искам да си сменя колата, и харесах BMW E90. Колебая се между М57 или Н52. Харесал съм ето тези две обяви ,много моля по-опитните съфорумци за мнение.
https://m.mobile.bg/obiava-11730462037528089-bmw-330
https://www.cars.bg/offer/6723c74ee0bad08e760b5002
Ще съм много благодарен ако ме насочите към правилна покупка, знам че цените им са високи, но предпочитам да платя повече за по-запазен автомобил, по който да не правя ремонти поне в началото.
https://m.mobile.bg/obiava-11730462037528089-bmw-330
https://www.cars.bg/offer/6723c74ee0bad08e760b5002
Ще съм много благодарен ако ме насочите към правилна покупка, знам че цените им са високи, но предпочитам да платя повече за по-запазен автомобил, по който да не правя ремонти поне в началото.
- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
От ''СПАМ ТЕМА" в "Извън Темата"
2. На 07 Ное 2024, 0:54 ivanski_2 написа:Искай VIN и ми го пусни на лично или тук де ( но тук ще го видя след някакво време )1. На 06 Ное 2024, 23:00 St.Trinity написа:От няколко дни в E90/E91/E92/E93 раздела,
нов потребител пита (по-компетентните) за две конкретни коли:
N52B30 ('05 330i) седан за 15,000 лв. [mobile.bg]
или
M57D25 ('08 325d) седан за 17,500 лв. [cars.bg]
Пише, че е наясно че цените са завишени, и че е попрочел някои от темите.
Някой(и) по-компетентен(тни) да го насочи(чат) коя да избере...[към темата]
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте! Интересува ме най-малко проблемния бензинов мотор в Е90, който става на газ, тоест преди фейса.??




93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
BMWMHartge написа:Здравейте! Интересува ме най-малко проблемния бензинов мотор в Е90, който става на газ, тоест преди фейса.??![]()
![]()
Тук нямаш богат избор - 6-цилиндровия N52 или 4-цилиндровия N46. И двата са валвтроници.
N46 на практика си е N42. Напук на гаражните легенди е добър мотор, но страда от гумички на клапани (на определени км почва харч на масло), със смяната им се оправя напълно, но вече е адски трудно да намериш човек (сервиз) да се захване с това без да се сваля глава. Калпав заводски обтегач на веригата - хлабава верига, оттам често се чупи пластмасовия водач между ваносите. Но тези неща се отстраняват сравнително бързо и евтино, комплект верига и обтегач се сменят лесно. Ако се мине по тоя път моторът има голям ресурс, не страда от сегменти, цилиндрите са с чугунени гилзи. Шестаците N52 отпреди фейса масово се славят като маслояди и то не заради гумички на клапаните. Но все пак всичко е относително, много зависят нещата от предишната поддръжка и километри.
И двата мотора имат висока работна температура с всичките негативи от това. При N46 може да се смени термостата с такъв от N42 на 95гр. При N52 водната помпа е електрическа, с променлив дебит и се командва от еку-то, което определя няколко температурни режима на работа.
Общо взето за тези години "безпроблемни" мотори вече няма. И все пак - най-удачния вариант относно вървеж би бил N52B30.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
The Heartlistener написа:BMWMHartge написа:Здравейте! Интересува ме най-малко проблемния бензинов мотор в Е90, който става на газ, тоест преди фейса.??![]()
![]()
Тук нямаш богат избор - 6-цилиндровия N52 или 4-цилиндровия N46. И двата са валвтроници.
N46 на практика си е N42. Напук на гаражните легенди е добър мотор, но страда от гумички на клапани (на определени км почва харч на масло), със смяната им се оправя напълно, но вече е адски трудно да намериш човек (сервиз) да се захване с това без да се сваля глава. Калпав заводски обтегач на веригата - хлабава верига, оттам често се чупи пластмасовия водач между ваносите. Но тези неща се отстраняват сравнително бързо и евтино, комплект верига и обтегач се сменят лесно. Ако се мине по тоя път моторът има голям ресурс, не страда от сегменти, цилиндрите са с чугунени гилзи. Шестаците N52 отпреди фейса масово се славят като маслояди и то не заради гумички на клапаните. Но все пак всичко е относително, много зависят нещата от предишната поддръжка и километри.
И двата мотора имат висока работна температура с всичките негативи от това. При N46 може да се смени термостата с такъв от N42 на 95гр. При N52 водната помпа е електрическа, с променлив дебит и се командва от еку-то, което определя няколко температурни режима на работа.
Общо взето за тези години "безпроблемни" мотори вече няма. И все пак - най-удачния вариант относно вървеж би бил N52B30.
Много благодаря, чак вървеж не ме интересува. N46 и N52 на какви КМ се сменя верига ориентировъчно?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
За N52 са повече, но пак казвам - относително е, спрямо поддръжката. За N46 - ако е над 200 хил. и е карана без да се смени превантивно мекия заводски обтегач, то най-малкото пластмасовите водачи са наядени, но най-често се чупи средния (между ваносите). Между другото това води до проблеми в работата на мотора и грешки по датчиците на разпределителните валове, които не може да не видиш и усетиш. Хлабавата верига при тоя мотор си личи по характерните шумове при палене, а можеш и през капачката за маслото да провериш опъна с пръст. Обтегачът лесно си личи сменян ли е:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
The Heartlistener написа:За N52 са повече, но пак казвам - относително е, спрямо поддръжката. За N46 - ако е над 200 хил. и е карана без да се смени превантивно мекия заводски обтегач, то най-малкото пластмасовите водачи са наядени, но най-често се чупи средния (между ваносите). Между другото това води до проблеми в работата на мотора и грешки по датчиците на разпределителните валове, които не може да не видиш и усетиш. Хлабавата верига при тоя мотор си личи по характерните шумове при палене, а можеш и през капачката за маслото да провериш опъна с пръст. Обтегачът лесно си личи сменян ли е:
Значи на 200к км е хубаво да се смени, явно тук не е като по-новите да къса верига без симптоми?
А при 325 е другото, което се бях спрял ама щом всички 6 цил са с ел. водна помпа...това не ми допада а и е сума..
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Не съм чул (чел) за подобен случай, а и при N46 смяната на верига не е трудно. И да скъса верига, нищо трагично не се случва за разлика от други мотори. Също и лесно се смъква работната температура до по-нормални стойности.
С N52 градско ще си висиш на 110 градуса и това е.
С N52 градско ще си висиш на 110 градуса и това е.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
The Heartlistener написа:Не съм чул (чел) за подобен случай, а и при N46 смяната на верига не е трудно. И да скъса верига, нищо трагично не се случва за разлика от други мотори. Също и лесно се смъква работната температура до по-нормални стойности.
С N52 градско ще си висиш на 110 градуса и това е.
Ивайло (ЛудиГСМ) от София доколкото знам на всички смъква работната температура
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
Re: Тема 4: Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте, може ли мнение по обява за този автомобил?
https://m.mobile.bg/obiava-117098271195 ... veytsariya
https://m.mobile.bg/obiava-117098271195 ... veytsariya
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани