полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от P1tbuL » 21 Дек 2025, 9:04

Stanimir330 написа:Здравейте коланги,

Тъй като аз съм си мазохист човек и обичам да ми е гадно, съм си харесал от доста време тая кола, https://www.mobile.bg/obiava-1169765677 ... ter-lizing.

Ходих да я гледам, добре изглежда, мотора работи тихо, изглеждаше да са сменяни някакви водни съединения, Mickey Mouse фланеца изглежда да е нов, а четох, че той просто си се троши от горещината, която прави мотора.

Има си някакви забележки, но не са някакви фрапиращи, като за 17 годишна кола, не е зле.

Дълго се чудих дали да я взимам, ама реших другия месец да я взема, че ми я дават и на добра цена, най - много основен ремонт на мотора да правя. :D

Та, тънкия момент е, че колата не е карана близо 2 години, че и повече, трябват ми мнения от хора, които са имали или все още имат коли с N52B30, че тая е с N52K, 3-ка бензин 234 коня, какво масло да й сложа на мотора, 5w40 ?

Водната помпа и термостат задължително ли е да са оригинални или може да са някакви афтърмаркет ?

Капака на клапаните също знам, че се сменя заради картерната вентилация, там е ясно, че е хубаво да е оригинален капака, 1000+лв, с тръбичката отзад, която отива към всмукателния колектор мисля, че беше.

ДИСА клапи няма тоя мотор, гарнитурата на масленото тяло смятам да сменя превантивно, сигурно са мили мотора, защото изглеждаше доста чист, долу на кората в ляво ми се видя мазно, най -вероятно е от маркучите на хидравликата като при повечето БМВ-та, но ми се иска повечето гарнитури да бъдат подменени.

И за соленоидите на ВАНОСите и датчика на разпределителния вал, какви симптоми дават, записват ли грешки ? Че гледах, не бяха никак евтини.



Доста време ѝ се чудих на тази 28ца и аз. На края си взех 330хи пак Н52, просто изпадна с пълен М пакет и много екстри в прекрасно състояние. Взех я от Монтана, беше седяла и тя 2 години. По думите на джамбазина била карана нали уж. Да да ама не. Взех я тръгнах за София, естествено на прохода реших да ѝ дам един шут, няма как....трябва да я видя как върви и кво стана...лампа ниско налягане на маслото. Носех диагностика с мен, закачих я, живи данни, нищо притеснително. Зачудих се, отдадох го на това, че вероятно мотора е мръсен. Продължих още 3-4 километра спокойно, пак лампата. При спиране се чу много силно скърцане от горната част на мототра (ваноса беше останал без масло), а нивото си беше на макс според сензора. Айде репатрак, айде до София, айде нерви, че вероятно съм счупил я мотор я ванос.

Отворихме я, нищо счупено нямаше, промихме всичко, смених соленоидите на ваноса, сипах свежо масло и сега от време на време на няколко месеца светка чека с грешки за ванос интейк и корелация между ваносите, като един Господ вече знае какво може да е реалната причина. Не е разтегната веригата, проверена е, дори от диса клапа може да шашка ваноса. 99% според мен си е за ванос колело, след тая глупост дето я направих, но ще видим.

Защо ти го пиша това - ако решиш или който и да е реши да си купува стояло Н52 - сменете си веднага маслото преди да го карате.

Да не говоря, че скоростите ми се разритаха, раздатката прескачаше....в момента, в който ги обслужих с оригинални масла и филтри мигновено всичко заспа. Стана си перфектна кола. И така. Успех :bchug:

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook