330d избор масло?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- asent1977
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: 330d избор масло?
Alexi написа:нищо
Естествено, че има значение, мотора работи под много по голямо натоварване със + 1 или 2 турбини повече и му се налага да преодолява по голяма маса, сложи си ти на гърба 50кг раница, изпий 4 таблетки ефедрин и хукни да тичаш да видим след колко ще ти гръмне сърцето


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 330d избор масло?
Колега, разкажи на всички какво прави ангренажната верига, за да подложим на тест този мит.
Дали и пистовите ремъци на Х5 са по-големи и здрави?

- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: 330d избор масло?
asent1977 написа:Alexi написа:нищо
Естествено, че има значение, мотора работи под много по голямо натоварване със + 1 или 2 турбини повече и му се налага да преодолява по голяма маса, сложи си ти на гърба 50кг раница, изпий 4 таблетки ефедрин и хукни да тичаш да видим след колко ще ти гръмне сърцето![]()
Фитнеса и добавките не са отговора на всичко...
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: 330d избор масло?
Dirty M5 driveR написа:Какво пък общо има колко тона тежи Х5 с това колко ще изкара веригата?
колега и аз често си задавам този въпрос, но доста хора твърдят, че тези камиончета тежащи по 2.1-2.2 тона с минимум 19-ки, а редовно с 20, 21 цола и 315 гума отзад, се мъчат с теглото си повече и затова късат вериги на поразия още на 150-200 000км, въпреки че идентични мотори в 3 или 5 серия късат на 300 000км примерно...Имам много фактори и е относително, но X5 и X6 никое друго БМВ не може да ги бие по скъсани вериги...Едни обвиняват доставчиците на вериги, други сервизните интервали и т.н.
аз си мисля, че на моята кола примерно със 700НМ и 1630-40к, като и дам газ ще види много по-малко зор от същия мотор със 600кг бонус, двойно предаване и 20-ки отзад широки колкото на 911 Турбо...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: 330d избор масло?
По-скоро е различно качеството на материалите, отколкото допълнителното тегло. Да е полуоска, диференциал, съединител и прочие - да, но ангренаж... Ако беше с ангренажен ремък какво - щяха да изискват два пъти по-кратък интервал за смяната му ли? Усилието от въртящият момент е по коляновия вал, съединителя (в случая торкконвертор), трансмисия и колела.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: 330d избор масло?
веригата върти разпределителните валове .. дали автомобила е 1000 кила или 2000 ,дали е 400 нютона или 700 ,разпр. валове се въртят с еднакво усилие
виж да кажеш че хидравликата или кутията виждат повече зор да се съглася

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: 330d избор масло?
Dirty M5 driveR написа:По-скоро е различно качеството на материалите, отколкото допълнителното тегло. Да е полуоска, диференциал, съединител и прочие - да, но ангренаж... Ако беше с ангренажен ремък какво - щяха да изискват два пъти по-кратък интервал за смяната му ли? Усилието от въртящият момент е по коляновия вал, съединителя (в случая торкконвертор), трансмисия и колела.
Ангренажа е абсолютно еднакъв във Е90 с М57 и Х5 Е70 и Х6.

Re: 330d избор масло?
Факторите действащи на ангренажната верига са центробежните сили,вибрациите и триенето.Да се твърди,че се разтяга от усилието на работен опън е неоснователно.
Да се случи разтягане,причините са калпаво или несменяно масло,постоянно пренатягане на веригата,недобре успокоявани вибрации или калпав материал на самата верига.
Според мен проблемът е чисто инжинерна или производственна грешка(може и нарочна) в самата верига,обтегача или успокоителите.
Да не забравяме,че 200000км не са шега за нито един работен възел.И пак опираме до поддръжката.
Да се случи разтягане,причините са калпаво или несменяно масло,постоянно пренатягане на веригата,недобре успокоявани вибрации или калпав материал на самата верига.
Според мен проблемът е чисто инжинерна или производственна грешка(може и нарочна) в самата верига,обтегача или успокоителите.
Да не забравяме,че 200000км не са шега за нито един работен възел.И пак опираме до поддръжката.
Re: 330d избор масло?
Въпросът с избора на масло се оказва доста сложен. Освен от самото масло, нещата зависият и от вида на двигателя, от стила на управление, от режимите и натоварванията на автомобила. Вчера например четох обсъждане на анализи на едно на пръв поглед много добро масло - Mobil 1 ESP Formula 5W-30, което в двигател мисля на VW се беше скапало за 5000 км. Към момента не съм срещал анализи на масла отработени в различни двигатели на Е90 и ще се наложи да добиваме информация от собствения си опит. Ясно е, че като се избира масло трябва да се отичитат следните неща - за смяна на 25 хил км както препоръчва БМВ или пресмята бордовият компютър е редно да се забрави. Такава смяна е смислена единствено ако колата се е движила почти през цялото време по магистрала и при това не е натоварван двигателя. Маслото е редно да се сменя на 250-270 моторни часа и на максимален интервал от една година, а не в зависимост от пробега. Автомобилните производители препоръчват смяна при двойно по-малък пробег, ако колата се движи основно при градски условия и в задръствания, в сравнение с тези които се карат най-вече по извънградски пътища. Това за онези които искат да си предпазят в максимална степен двигателя от износване, т.е. износването да е в допустимите или под тях норми. Който е готов за по-скорошни ремонти може да си позволи да сменя маслото по-нарядко.
Повече информация може да се види на този сайт и във форума към него.
http://www.oil-club.ru/
http://www.oil-club.ru/kak-chasto-delat-zamenu-masla/
Повече информация може да се види на този сайт и във форума към него.
http://www.oil-club.ru/
http://www.oil-club.ru/kak-chasto-delat-zamenu-masla/
- kvasilev76
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 24.04.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 163PS 160,8кс 2006
- Мечтае да кара: Ф10
Re: 330d избор масло?
Колеги,защо като пусна в гугъл това масло Bardahl-XTEC 5W40 излиза само в БГ иРуски сайтове
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 330d избор масло?
kvasilev76 написа:Колеги,защо като пусна в гугъл това масло Bardahl-XTEC 5W40 излиза само в БГ иРуски сайтове
защото само ние се превъзнасяме толкова по него - не знам от къде идва ама никой в e90post не го и споменава

- kvasilev76
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 24.04.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 163PS 160,8кс 2006
- Мечтае да кара: Ф10
Re: 330d избор масло?
Намерих продавач и в наше село,но за това С60 иска 70 евро за 1литър което ми идва малко несирйозно
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: 330d избор масло?
Хе хе хе, те сигурно в Ф1 карат с по-евтино 

Re: 330d избор масло?
kvasilev76 написа:Намерих продавач и в наше село,но за това С60 иска 70 евро за 1литър което ми идва малко несирйозно
Колегите вече даваха препратка към магазина на Бардал-България и конкретно за горното масло - Bardahl-XTEC 5W40 - http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6123 . Трябва да отбележим, че то не е от серията С60 и е доста по-евтино от най-качествните им масла с ПАО и естери. Цените в този магазин както вече писах обаче са доста солени - за литър Bardahl-TECHNOS C60 EXCEED 5W30 искат 25евро, докато на amazon.it има предложения за същото които варират между 11 и 14е за литър без доставката. Като цяло маслата Бардал са кажи речи два пъти по-скъпи от конкурентните им от Шел и Мобил, обаче не предлагат два пъти по-високо качество и оттам са подходящи за онези които нямат ограничения във финансите или са привърженици на марката. В Русия както разбирам преди няколко години е била проведена сериозна рекламна кампания в следствие на която те са станали популярни и търсени сред купувачите. Това касае не само тях, но и още няколко марки по-малко известни масла на други фирми, "жертва" на която станах и аз:) - в момента карам с масло Kroon Oil Polytech 5W-30 със специална OSP технология. За мой късмет поне цената му е близка до нормалните цени на пазара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани