Бързи въпроси и отговори
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Бързи въпроси и отговори
ervice написа:Колата е е90 N43B20A.Светна ми чек-а и след проверката излезе грешка P2097 Post catalyst fuel trim system too rich ( Bank 1) Проблем имам с първо палене при студено време сякаш не заработва единия цилондър,но се иправя след 10с. после няма проблеми,но грешката я даде след 2-3 часа каране извънградско.Някакви идей къде е проблема?
Сипи си един препарат за чистене на дюзи за профилактикаи може и да и помогне ако е дюза. Виж свещи и бобини дали са ок на този цилиндър ( може да ги размениш но ако са сменяни наскоро значи много вероятно да е дюза, както казва колегата). Не знам ламбда сонда дали също може да е причина за тази грешка. Най-добре да каже някой майстор защото няма смисъл да се гадае и сменят различни неща.
Re: Бързи въпроси и отговори
imanov написа:ervice написа:Колата е е90 N43B20A.Светна ми чек-а и след проверката излезе грешка P2097 Post catalyst fuel trim system too rich ( Bank 1) Проблем имам с първо палене при студено време сякаш не заработва единия цилондър,но се иправя след 10с. после няма проблеми,но грешката я даде след 2-3 часа каране извънградско.Някакви идей къде е проблема?
Сипи си един препарат за чистене на дюзи за профилактикаи може и да и помогне ако е дюза. Виж свещи и бобини дали са ок на този цилиндър ( може да ги размениш но ако са сменяни наскоро значи много вероятно да е дюза, както казва колегата). Не знам ламбда сонда дали също може да е причина за тази грешка. Най-добре да каже някой майстор защото няма смисъл да се гадае и сменят различни неща.
Ами ще я водя на майстор,но грешката я изтрих та трябва пак да се появи.А това с паленето сутрин четох,ще може да е от дюза,която пропуска бензин, когато двигателя не работи и после колата се дави докато го изгори.Вярно ли е ?
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Бързи въпроси и отговори
Колеги да ви питам за 325д е90 чувам от много места ,че е доста здрав мотор,питането ми е има ли проблем с веригата както при 330д и реално какви са разликите между тези 2 мотора..Вече чета няколко теми за 330д с пукнато бутало ,проблем с веригите и тем подобни.Като цяло ме интересува този 325д има ли проблен с веригите ,вихрови клапи има ли?
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте колеги! Имам едно питане, нагревателя на задното ми стъкло не работи , от къде може да е проблема? С Е90 318Д 2011 г. съм.
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Бързи въпроси и отговори
325д и 330д са различни модификации на един и същи мотор - М57.
Дюзите на 25тицата са по-стар модел,технология - електромагнитни. Плюс е, че се рециклират за по-малко пари от тези на 30ката, които са пиезо-кристални.
На 99.9% съм сигурен, че всички 25тици нямат вихрови клапи, но както добре знаем всичко е възможно и може да има някоя с такива. Като вкараш vin-а в realoem си излиза колектора с или без е.
За мен един двигател има проблем с веригата само ако тя масово се скъса преди препоръчителния интервал за смяна. Да кажем ако от БМВ са казали, че трябва да се сменят на около 200к, а те се късат на 120 - тогава имаме проблем. М57 не е от моторите с такаква слава. Но взимайки кола на поне 200-250к е редно човек да се замисли за тяхната смяна.
Плюс на 25тицата е чугуненият изпускателен колектор, който не страда от често срещания проблем с напукването.
Разликите май са до тук, поне аз не се сещам за други. Ако някъде съм сгрешил, някой да ме поправи. Все пак съм от скоро
Дюзите на 25тицата са по-стар модел,технология - електромагнитни. Плюс е, че се рециклират за по-малко пари от тези на 30ката, които са пиезо-кристални.
На 99.9% съм сигурен, че всички 25тици нямат вихрови клапи, но както добре знаем всичко е възможно и може да има някоя с такива. Като вкараш vin-а в realoem си излиза колектора с или без е.
За мен един двигател има проблем с веригата само ако тя масово се скъса преди препоръчителния интервал за смяна. Да кажем ако от БМВ са казали, че трябва да се сменят на около 200к, а те се късат на 120 - тогава имаме проблем. М57 не е от моторите с такаква слава. Но взимайки кола на поне 200-250к е редно човек да се замисли за тяхната смяна.
Плюс на 25тицата е чугуненият изпускателен колектор, който не страда от често срещания проблем с напукването.
Разликите май са до тук, поне аз не се сещам за други. Ако някъде съм сгрешил, някой да ме поправи. Все пак съм от скоро

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Бързи въпроси и отговори
k.milanov написа:Разликите май са до тук, поне аз не се сещам за други. Ако някъде съм сгрешил, някой да ме поправи. Все пак съм от скоро
Това са разликите, за които и аз се сещам. Като цяло е ясно, че 330-ката ще върви доста по-добре, но откъм подръжка 25 има няколко малки предимства. Чисто теоретично понижената мощност би следвало да оказва положително влияние и върху живота веригата и периферията.
Re: Бързи въпроси и отговори
В общи линии това са разликите. 325 са само на задно, нямат вариант с 4х4. Доколкото знам, серийно всички са с ел. рейка и нямат вихрови клапи.
330 не късат верига, поне не и на нормални километри и експлоатация. Повечето такива случаи при трилитровите дизели са при N57.
За вървенето - 330 върви повече, но не бих казал, че разликата е огромна. 325-цата си върви повече от доволно, особено на фона на смешния разход, като за 6 цилиндров дизел.
330 не късат верига, поне не и на нормални километри и експлоатация. Повечето такива случаи при трилитровите дизели са при N57.
За вървенето - 330 върви повече, но не бих казал, че разликата е огромна. 325-цата си върви повече от доволно, особено на фона на смешния разход, като за 6 цилиндров дизел.
- Shark_fan
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 28.02.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 735i '98
- Мечтае да кара: Москвич
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели.
Колата е седан, без шибидах...

Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели.


- Kostadin`
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 16.06.2016
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3er e92 330d 6МТ
Re: Бързи въпроси и отговори
Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели.Колата е седан, без шибидах...
Колега зад ботушите,непосредствено под предното стъкло има две цедки и надолу са два канала,по един от всеки край.Тези канали го играят улук

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Бързи въпроси и отговори
exc написа: Доколкото знам, серийно всички са с ел. рейка
Моята май си е с най-бикновенна хидравлична рейка. Предполагам, че ако беше ЕЛ нямаше да е толкова тежък волана. На бащата пасатчето е с ел рейка и на място се върти с един пръст

Преди си мислех, че на 36тицата


Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка.
+1
Чакам да се постопли малко и да свалям кората, защото на тоя студ ми се струва много нездравословно да се бута каквото и да е пласмасово.
Някой ми беше казал някакво битумно лепило да търся и да залепя наново звукоизлоацията. Предполагам, че нещо такова ще свърши работа:
https://gsstroimarket.bg/bg/product/129 ... tn-0-300ml
Но нека някой минал по този път да каже какво е ползвал.
Re: Бързи въпроси и отговори
k.milanov написа:Моята май си е с най-бикновенна хидравлична рейка. Предполагам, че ако беше ЕЛ нямаше да е толкова тежък волана. На бащата пасатчето е с ел рейка и на място се върти с един пръст![]()
Преди си мислех, че на 36тицатае тежък волана, тук си е доста по-тежък
, но пък колата дори с обикновенно окачване я усещам по-директна отколкото 36тицата свалена с окачване...
Може, някъде тук бях чел, но явно бъркам. Моята е с ел. рейка, което за мен е едно от нещата, които най-много ме радват.
Mежду другото, все още не мога да разбера каква реално е разликата при БМВ между ел. рейката и сервотроника. Имал съм друга марка кола със сервотроник и принципа на управление(лек волан при ниски скорости и твърд и директен при високи) е същия.
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Бързи въпроси и отговори
Вдигаш капака - отляво ако имаш казанче за хидравлично масло - хидравлична рейка. Ако нямаш - ел. Ел рейката е приятно лека при паркиране.
За вратата - няма какво лепило да търсите. Просто взимате пистолет за горещ въздух, нагрявате да се разтопи болкита и залепяте.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
За вратата - няма какво лепило да търсите. Просто взимате пистолет за горещ въздух, нагрявате да се разтопи болкита и залепяте.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk

- nikola59
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 749
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Бързи въпроси и отговори
Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели.Колата е седан, без шибидах...
Писано е в много теми. Това се използва:
Номенклатурен номер : 83190429522
Описание : УПЛЪТНИТЕЛ TEROSTAT 2460 1М
Ед.цена (с ДДС) : 8.93 BGN
На линеен метър си поръчай при някои от дилърите. Става и с горещ въздух както е написал колегата по-горе, но сместа с времето старее. Ако старата се е втвърдила прекалено много трябва нова.
- Gladiator_BG
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 29.10.2007
- Кара: BMW E90 320d
- Мечтае да кара: АТВ в саваната
- Детайли за колата: Е90 130kW
Re: Бързи въпроси и отговори
Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели.Колата е седан, без шибидах...
под ръка имах полиуретан на SIKA. Наносех тънка 4-5мм ивица върху металната част по дължината на вратата за да може ако се наложи да се разглобява да се пререже с макетно ножче без да се къса изолацията. Изчаках 2 часа и монтирах кората. Теча спря и вече половин година няма проблеми.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани