Бързи въпроси и отговори

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Leon » 05 Яну 2019, 23:20

90% дюза/и.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 12.01.2016
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от imanov » 06 Яну 2019, 10:11

ervice написа:Колата е е90 N43B20A.Светна ми чек-а и след проверката излезе грешка P2097 Post catalyst fuel trim system too rich ( Bank 1) Проблем имам с първо палене при студено време сякаш не заработва единия цилондър,но се иправя след 10с. после няма проблеми,но грешката я даде след 2-3 часа каране извънградско.Някакви идей къде е проблема?


Сипи си един препарат за чистене на дюзи за профилактикаи може и да и помогне ако е дюза. Виж свещи и бобини дали са ок на този цилиндър ( може да ги размениш но ако са сменяни наскоро значи много вероятно да е дюза, както казва колегата). Не знам ламбда сонда дали също може да е причина за тази грешка. Най-добре да каже някой майстор защото няма смисъл да се гадае и сменят различни неща.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 17.12.2018
Пол: Мъж

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от ervice » 06 Яну 2019, 12:01

imanov написа:
ervice написа:Колата е е90 N43B20A.Светна ми чек-а и след проверката излезе грешка P2097 Post catalyst fuel trim system too rich ( Bank 1) Проблем имам с първо палене при студено време сякаш не заработва единия цилондър,но се иправя след 10с. после няма проблеми,но грешката я даде след 2-3 часа каране извънградско.Някакви идей къде е проблема?


Сипи си един препарат за чистене на дюзи за профилактикаи може и да и помогне ако е дюза. Виж свещи и бобини дали са ок на този цилиндър ( може да ги размениш но ако са сменяни наскоро значи много вероятно да е дюза, както казва колегата). Не знам ламбда сонда дали също може да е причина за тази грешка. Най-добре да каже някой майстор защото няма смисъл да се гадае и сменят различни неща.

Ами ще я водя на майстор,но грешката я изтрих та трябва пак да се появи.А това с паленето сутрин четох,ще може да е от дюза,която пропуска бензин, когато двигателя не работи и после колата се дави докато го изгори.Вярно ли е ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 854
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от turbonetic » 06 Яну 2019, 14:16

Колеги да ви питам за 325д е90 чувам от много места ,че е доста здрав мотор,питането ми е има ли проблем с веригата както при 330д и реално какви са разликите между тези 2 мотора..Вече чета няколко теми за 330д с пукнато бутало ,проблем с веригите и тем подобни.Като цяло ме интересува този 325д има ли проблен с веригите ,вихрови клапи има ли?

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 13.09.2017

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от punish » 06 Яну 2019, 22:21

Здравейте колеги! Имам едно питане, нагревателя на задното ми стъкло не работи , от къде може да е проблема? С Е90 318Д 2011 г. съм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от k.milanov » 06 Яну 2019, 22:34

325д и 330д са различни модификации на един и същи мотор - М57.

Дюзите на 25тицата са по-стар модел,технология - електромагнитни. Плюс е, че се рециклират за по-малко пари от тези на 30ката, които са пиезо-кристални.

На 99.9% съм сигурен, че всички 25тици нямат вихрови клапи, но както добре знаем всичко е възможно и може да има някоя с такива. Като вкараш vin-а в realoem си излиза колектора с или без е.

За мен един двигател има проблем с веригата само ако тя масово се скъса преди препоръчителния интервал за смяна. Да кажем ако от БМВ са казали, че трябва да се сменят на около 200к, а те се късат на 120 - тогава имаме проблем. М57 не е от моторите с такаква слава. Но взимайки кола на поне 200-250к е редно човек да се замисли за тяхната смяна.

Плюс на 25тицата е чугуненият изпускателен колектор, който не страда от често срещания проблем с напукването.


Разликите май са до тук, поне аз не се сещам за други. Ако някъде съм сгрешил, някой да ме поправи. Все пак съм от скоро :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от drago9205 » 07 Яну 2019, 11:15

k.milanov написа:Разликите май са до тук, поне аз не се сещам за други. Ако някъде съм сгрешил, някой да ме поправи. Все пак съм от скоро :yes:


Това са разликите, за които и аз се сещам. Като цяло е ясно, че 330-ката ще върви доста по-добре, но откъм подръжка 25 има няколко малки предимства. Чисто теоретично понижената мощност би следвало да оказва положително влияние и върху живота веригата и периферията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от exc » 07 Яну 2019, 11:32

В общи линии това са разликите. 325 са само на задно, нямат вариант с 4х4. Доколкото знам, серийно всички са с ел. рейка и нямат вихрови клапи.
330 не късат верига, поне не и на нормални километри и експлоатация. Повечето такива случаи при трилитровите дизели са при N57.
За вървенето - 330 върви повече, но не бих казал, че разликата е огромна. 325-цата си върви повече от доволно, особено на фона на смешния разход, като за 6 цилиндров дизел.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 28.02.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 735i '98
Мечтае да кара: Москвич

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Shark_fan » 07 Яну 2019, 20:43

Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели. :roll: Колата е седан, без шибидах...

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.06.2016
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW 3er e92 330d 6МТ

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kostadin` » 07 Яну 2019, 21:21

Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели. :roll: Колата е седан, без шибидах...

Изображение

Колега зад ботушите,непосредствено под предното стъкло има две цедки и надолу са два канала,по един от всеки край.Тези канали го играят улук :duel: провери си и там да нямаш запушване,събират се листа.На една кола със същия теч като твоя от снимката се оказа оттам - запушени канали...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от k.milanov » 07 Яну 2019, 21:59

exc написа: Доколкото знам, серийно всички са с ел. рейка


Моята май си е с най-бикновенна хидравлична рейка. Предполагам, че ако беше ЕЛ нямаше да е толкова тежък волана. На бащата пасатчето е с ел рейка и на място се върти с един пръст :lol:
Преди си мислех, че на 36тицата :mhihi: е тежък волана, тук си е доста по-тежък :shock: , но пък колата дори с обикновенно окачване я усещам по-директна отколкото 36тицата свалена с окачване...

Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка.


+1
Чакам да се постопли малко и да свалям кората, защото на тоя студ ми се струва много нездравословно да се бута каквото и да е пласмасово.
Някой ми беше казал някакво битумно лепило да търся и да залепя наново звукоизлоацията. Предполагам, че нещо такова ще свърши работа:
https://gsstroimarket.bg/bg/product/129 ... tn-0-300ml

Но нека някой минал по този път да каже какво е ползвал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от exc » 07 Яну 2019, 22:15

k.milanov написа:Моята май си е с най-бикновенна хидравлична рейка. Предполагам, че ако беше ЕЛ нямаше да е толкова тежък волана. На бащата пасатчето е с ел рейка и на място се върти с един пръст :lol:
Преди си мислех, че на 36тицата :mhihi: е тежък волана, тук си е доста по-тежък :shock: , но пък колата дори с обикновенно окачване я усещам по-директна отколкото 36тицата свалена с окачване...


Може, някъде тук бях чел, но явно бъркам. Моята е с ел. рейка, което за мен е едно от нещата, които най-много ме радват.
Mежду другото, все още не мога да разбера каква реално е разликата при БМВ между ел. рейката и сервотроника. Имал съм друга марка кола със сервотроник и принципа на управление(лек волан при ниски скорости и твърд и директен при високи) е същия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от chris_barnes » 08 Яну 2019, 0:24

Вдигаш капака - отляво ако имаш казанче за хидравлично масло - хидравлична рейка. Ако нямаш - ел. Ел рейката е приятно лека при паркиране.

За вратата - няма какво лепило да търсите. Просто взимате пистолет за горещ въздух, нагрявате да се разтопи болкита и залепяте.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 749
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от nikola59 » 08 Яну 2019, 2:38

Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели. :roll: Колата е седан, без шибидах...

Писано е в много теми. Това се използва:
Номенклатурен номер : 83190429522
Описание : УПЛЪТНИТЕЛ TEROSTAT 2460 1М
Ед.цена (с ДДС) : 8.93 BGN
На линеен метър си поръчай при някои от дилърите. Става и с горещ въздух както е написал колегата по-горе, но сместа с времето старее. Ако старата се е втвърдила прекалено много трябва нова.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 29.10.2007
Кара: BMW E90 320d
Мечтае да кара: АТВ в саваната
Детайли за колата: Е90 130kW

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Gladiator_BG » 09 Яну 2019, 9:29

Shark_fan написа:Здравейте колеги, имам вода в купето/ шоф. врата, след силен дъжд или автомивка. След търсене по въпроса разбрах че в болшинството от случаите е изолацията между вратата и кората. От тук следва въпросът с какво да я залепя? Само да я притисна в/у оригиналното черно лепило, силикон, двойно залепваща лента на 3М или друго?
Някой ако се сеща и за друг виновник за теча, нека сподели. :roll: Колата е седан, без шибидах...

Изображение



под ръка имах полиуретан на SIKA. Наносех тънка 4-5мм ивица върху металната част по дължината на вратата за да може ако се наложи да се разглобява да се пререже с макетно ножче без да се къса изолацията. Изчаках 2 часа и монтирах кората. Теча спря и вече половин година няма проблеми.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook