E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: E9x M57 информация и тунинг
Здравейте,
Дълга борба, но му се вижда края. Окачване, спирачки, кутия, двигател, всичко беше проверено/променено/подменено/подсилено и т.н. Обичайните ъпгрейди от-до + разни не толкова често срещани. Дойде време и за ремапа преди около месец, след като всичко по хардуера беше наредено. Резултата за мен лично е доста приличен. Колицата изкара на 2.2 бара налягане 360кс/820нм на гуми спрямо 202кс/480нм преди настройката. Приличен резултат, но под очакваното. Мапера установи, че налягането в рейла пада между 2-3к оборота, като след 3к всичко е наред... При раздаване на цялата газ се случва и произволно може да запише грешката, но не влиза в лимп, само чек. След рестарт изчезва. Друг път я мачкам доста и няма проблем, няма чекове, но на моменти усещам едно като заглъхване за 1 сек, сякаш не стига горивото и после пак откача. От това, което си говорихме с момчето, нещата сочат към помпата за ниско налягане в резервоара. Нямах време да ходя да я закачим с манометър, но предвид, че вероятно е оригиналната помпа на 15г+ и незнайно колко км съм склонен да вярвам, че от нея идва всичко. Иначе бях отворил да погледна дали има боклуци в резервоара и за моя изненада беше абсолютно чисто...
Някой да е имал подобни проблеми? Засега мапера се възползва от доколкото разбрах аванс на Р90-тката, да заявява по-рано горивото. Това компенсира и донякъде проблема не е толкова осезаем, но предвид, че съм с турбина предвидена за 2.5-2.6 бара за ежедневна употреба ми се иска да го оправя този дребен проблем и да вляза в 400+ на гуми
Едни казват, че стоковата помпа в добро състояние няма проблеми до 550-600кс на мотор, други съветват да се замени с "тунерска" (walbro някаква) или да се добави спомагателна по-малка някаква на Бош.
Какво ще ме посъветвате?
Дълга борба, но му се вижда края. Окачване, спирачки, кутия, двигател, всичко беше проверено/променено/подменено/подсилено и т.н. Обичайните ъпгрейди от-до + разни не толкова често срещани. Дойде време и за ремапа преди около месец, след като всичко по хардуера беше наредено. Резултата за мен лично е доста приличен. Колицата изкара на 2.2 бара налягане 360кс/820нм на гуми спрямо 202кс/480нм преди настройката. Приличен резултат, но под очакваното. Мапера установи, че налягането в рейла пада между 2-3к оборота, като след 3к всичко е наред... При раздаване на цялата газ се случва и произволно може да запише грешката, но не влиза в лимп, само чек. След рестарт изчезва. Друг път я мачкам доста и няма проблем, няма чекове, но на моменти усещам едно като заглъхване за 1 сек, сякаш не стига горивото и после пак откача. От това, което си говорихме с момчето, нещата сочат към помпата за ниско налягане в резервоара. Нямах време да ходя да я закачим с манометър, но предвид, че вероятно е оригиналната помпа на 15г+ и незнайно колко км съм склонен да вярвам, че от нея идва всичко. Иначе бях отворил да погледна дали има боклуци в резервоара и за моя изненада беше абсолютно чисто...
Някой да е имал подобни проблеми? Засега мапера се възползва от доколкото разбрах аванс на Р90-тката, да заявява по-рано горивото. Това компенсира и донякъде проблема не е толкова осезаем, но предвид, че съм с турбина предвидена за 2.5-2.6 бара за ежедневна употреба ми се иска да го оправя този дребен проблем и да вляза в 400+ на гуми

Едни казват, че стоковата помпа в добро състояние няма проблеми до 550-600кс на мотор, други съветват да се замени с "тунерска" (walbro някаква) или да се добави спомагателна по-малка някаква на Бош.
Какво ще ме посъветвате?
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x M57 информация и тунинг
Извинявай ,ако прозвучи грубо колега,ама никакви подробности за колата, за тунинга....хвърляш някакви числа,като к.с, барове на турбина....как да ти помогне някой като не знаем нищо за турбина,помпа, и т.н какво търсиш от колата и т.н,дай някакви подрбности и дет се вика някой може и да ти помогне със съвет ....
Re: E9x M57 информация и тунинг
choio написа:Извинявай ,ако прозвучи грубо колега,ама никакви подробности за колата, за тунинга....хвърляш някакви числа,като к.с, барове на турбина....как да ти помогне някой като не знаем нищо за турбина,помпа, и т.н какво търсиш от колата и т.н,дай някакви подрбности и дет се вика някой може и да ти помогне със съвет ....
Да, абсолютно си прав! Извинявам се за пропуска, ако не е станало ясно говоря за е90 330д М57 и ето какво е правено:
1. Двигател:
- Ревизия включваща основни и биелни лагери, сегменти, гарнитури, вериги (комплект), семерингите откъм трансмисията, гумички на клапаните, зъбно колело на гнп-то, болтове глава, ремъци, термостат, водна помпа и т.н. разни дреболии
- Чугунен блок
- Репрофилирани плътни разпределителни валове
- 70% по-твърди пружинки на клапаните
- Горивната система беше надградена с проверени 35д дюзи, преден и заден датчик на рейла до 2.5 бара, Р90 помпа
- Въздушен филтър КН в кутия от 535д, заедно с дебитомер и капак клапани от същата
- Интеркулер вагнер реплика
- Турбото е лагерно HTD3073BB от турбосистемс
- Downpipe на ф90 с оем 35д генерация след това
- Custom турбо и кулер пътища
- Спортен воден радиатор
Със сигурност пропускам някакви неща, но тези мисля са достатъчни да придобиете представа...
2. Кутия
- ZF 6hp28 ревизирана изцяло с подсилен хидро трансформатор и пакети от кевлар
- охладител за маслото
- xhp stage 3
Относно останалите системи като спирачки, окачване и т.н. + промените по тях смятам, че нямат отношение в случая и ще си спестя писането. Обърнато е също толкова внимание и на тях.
Междувременно онзи ден погледнах какви грешки е записала 2000км след настройката и единствените свързани с DDE-то бяха 41АА Boost-pressure sensor и 4650 Rail-pressure too low. Изтрих ги и след 100км мачкане в града все още не са се появили, уикенда ще пътувам и там вече със сигурност ще светне, но не очаквам да са по-различни. Специално този за бууста ми се струва, че може би просто е зацапан датчика и смятам да го извадя и пръсна с контактен спрей + едно ново уплътнение за 5лв и ще го наблюдавам. Този за рейла ми е по-интересен. Не знам дали има общо, но тази зима за първи път ми се случи на -10* студен старт и едвам, едвам да запали. Мотора си въртеше, не съм го мъчил и правех паузи, изчакване на подгрев и т.н. след около 10мин успя чак. Така и не разбрах какво се случи, дали просто нафтата е била гадна и е замръзнала или нещо друго си беше прецакало. Изминах 15км някъде и паркирах за 1 час, след това си запали от раз...
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x M57 информация и тунинг
Честно казано при така наредена кола,само мапера може да ти каже какво и липсва в даден момент ,реално нямаш нищо общо с нормален такъв автомобил и всяка една грешка няма как да я разглеждаш като нещо като отправна точка. Както всеки би ти казал в момента в който го прави на живи данни може да я хванете и ще си каже кво и липсва....мен лично ме съмнява да имаш проблем с подкачващата помпа. Успех.
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: E9x M57 информация и тунинг
Без да претендирам за някакви сериозни знания смятам, че при всичките тия модификации за мен лично това са супер малко коне и доста добър разултат от към нютони. При положение, че масово само с един глупав ремап 330д-тата изкарват 70-80кс по-малко, а ти имаш една камара модификации още.
Търси друг мапер или диагностициарай от къде идва проблема. Щом глъхне в 3000 оборота, няма причина да не изкара коне, а според мен се целиш поне в 400.

--
Искам да попитам отново за 325д какви дюзи трябваха като номер? Разбрах, че трябва да са от 320д или 535д 272кс, но ако някой услужи с номера ще е супер
Търси друг мапер или диагностициарай от къде идва проблема. Щом глъхне в 3000 оборота, няма причина да не изкара коне, а според мен се целиш поне в 400.


--
Искам да попитам отново за 325д какви дюзи трябваха като номер? Разбрах, че трябва да са от 320д или 535д 272кс, но ако някой услужи с номера ще е супер

- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: E9x M57 информация и тунинг
k.milanov написа:Без да претендирам за някакви сериозни знания смятам, че при всичките тия модификации за мен лично това са супер малко коне и доста добър разултат от към нютони. При положение, че масово само с един глупав ремап 330д-тата изкарват 70-80кс по-малко, а ти имаш една камара модификации още.
Търси друг мапер или диагностициарай от къде идва проблема. Щом глъхне в 3000 оборота, няма причина да не изкара коне, а според мен се целиш поне в 400.:lalal
--
Искам да попитам отново за 325д какви дюзи трябваха като номер? Разбрах, че трябва да са от 320д или 535д 272кс, но ако някой услужи с номера ще е супер
Колега малко не четеш кат хората,380 к.с. на колела е друга бира от постедствен мап на 300 к.с на мотор....разликата е около 120 к.с ,грубо, ккато и да е...номер на дюзи ,като напишеш в нета има...но ето 7792096 на 535д 272 к.с .
Сега не зная тази турбинка какъв и е потенциала ,някъде четох ,че стига за около 420+ ама на мотор ли на колела ли не разбрах...ако е на колела имаш мегдан макар че на чиста нафта може би ще е трудно,доста ще топли и може би ще ти трябва метанол....ако е на мотор ,си ги доатигнал според мен,пробвай едно време 100-200 ,че от място ще ти е забавно да видим къде си горе долу,че в бг дино цифрите винаги са едни палави

choio написа:k.milanov написа:Без да претендирам за някакви сериозни знания смятам, че при всичките тия модификации за мен лично това са супер малко коне и доста добър разултат от към нютони. При положение, че масово само с един глупав ремап 330д-тата изкарват 70-80кс по-малко, а ти имаш една камара модификации още.
Търси друг мапер или диагностициарай от къде идва проблема. Щом глъхне в 3000 оборота, няма причина да не изкара коне, а според мен се целиш поне в 400.:lalal
--
Искам да попитам отново за 325д какви дюзи трябваха като номер? Разбрах, че трябва да са от 320д или 535д 272кс, но ако някой услужи с номера ще е супер
Колега малко не четеш кат хората,380 к.с. на колела е друга бира от постедствен мап на 300 к.с на мотор....разликата е около 120 к.с ,грубо, ккато и да е...номер на дюзи ,като напишеш в нета има...но ето 7792096 на 535д 272 к.с .
Сега не зная тази турбинка какъв и е потенциала ,някъде четох ,че стига за около 420+ ама на мотор ли на колела ли не разбрах...ако е на колела имаш мегдан макар че на чиста нафта може би ще е трудно,доста ще топли и може би ще ти трябва метанол....ако е на мотор ,си ги доатигнал според мен,пробвай едно време 100-200 ,че от място ще ти е забавно да видим къде си горе долу,че в бг дино цифрите винаги са едни палави
Благодаря за мнението, бях в чужбина миналата седмица и не съм се занимавал с колата. Само да ми остане време и ще се заиграя с логовете и живите данни да видим... Малко е кофти, че на подкачващата помпа освен напрежението друго не се вижда... Иначе грешката си е все тая - 4560, само при WOT и то не винаги. На прибиране миналата седмица след 400км път и вече в София стана нещо странно, което за сефте виждам и не успях да повторя след това. Тръгнах да ускорявам за включване в околовръстното, беше рампа с лек наклон (~5-10% най много) и на 50% газ до 80км/ч още на рампата. При връщане на газта, за 1 сек направо тръгна да изгасва! Смисъл оборотите паднаха рязко от 2500-2600 до 1700, километража премигна за части от секундата и аз си я усетих как леко заби муцуната и тръгна да припада. Буквално за 1 сек и след това се съживи и оборотите скочиха обратно. Грешка не записа, погледнах и после с лаптопа и нямаше нищо. Все едно тотално спря горивоподаването в този момент. Странното беше, че бях върнал газта напълно непосредствено преди да се случи това. Почвам да се чудя дали пък нещо с акумулатор/алтернатор не е в ред

Ясно, че на този етап само боб хвърляме, но го споменавам с идеята, че може и при някой друг да се е случвало нещо подобно.
Относно мапера - има същия сетъп откъм мотор и кутия и под същия имам предвид 1:1 и на същото дино неговата вади 420 коня на колела, което са си към 500 на мотор +/- само на нафта. Това при настройки препоръчвани от производителя на турбината, по спомен 2.5 бара, тоест далеч от мапове ала "на ръба е". Предполагам това отговаря на въпроса за цитираните в сайта 420+ кс на какво са


Другата седмица мисля да влезе в бокса и да се измерят ръчно наляганията за да се разбере помпа ли е, датчик ли е или нещо тривиално като зацапване/недозавито болтче/маркуч/акумулатор и т.н. С моя късмет и предишен опит с тази кола вероятно търсим пак под вола тела и накрая ще се окаже нещо абсурдно като крушката на преден десен фар за мъгла примерно

За 100-200 ми се искаше първо да се реши този проблем, да се донастрой и след това ще взема назаем рейсбокс, че с GPS апликации на телефона е несериозно

Иначе от място не е толкова зле, понеже до 1700-1800 оборота си е чист дизел и чак тогава почва да става страшно

- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
Здравейте, колата е Х5 Е70 3.0д пре фейс и имам въпрос. Къде в софия(или околностите) могат да ми махнат дпф и егр и да настроят колата, не искам макс мощност а нещо напълно сейфти, също така искам и софтуера на кутията да се подобри. Благодаря предварително.
Re: E9x M57 информация и тунинг
don't be написа:Смени си Р90-ката и колата ти ще се оправи.
Бях забравил за тази тема. Ще опиша развръзката за всеки случай, може да е полезно за някой, който има подобни грешки и проблеми и попадне тук

Реших проблемите с горивото, спадовете на налягането в рейла, заглъхвания, чекове и прочие в началото на есента.


Вече има предостатъчно нафта, рейла се държи супер и поддържа 2000 бара при WOT

НО


Също така отпред при ремъците беше станал мазаляк, всичко лъщеше като от охладителна течност... Малкия дявол се оказа след диагностика... Не беше от антифриз, а от маслени пари... Гуменото коляно непосредствено преди всмукателния колектор, се беше сцепило "лекичко" в сгъвката от долната си страна (тоест никога нямаше да видя дупката без да е демонтирано) и нагнетения въздух a.k.a. бууста от турбото лека полека с времето(и разширяването на дупката) е бягал все повече оттам

Подменихме го с хубаво силиконово коляно и пак си давам газ без грам пушеци

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- xapubg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 19.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530xD '06
- Мечтае да кара: Вече не мечтае.
- Детайли за колата: Е60 530xD '06
Re: E9x M57 информация и тунинг
... Не е много по темата, но преди доста години имах един форд сиера (бензинов) дето правеше подобни номера и тамън се бях наканил да сменям дебитомера, то се оказа спукан мъркуч от към филтъра, пак така оптдолу
олепих го с тиксо и си карах така още 5г. ако не и повече, че цената на маркуча беше колкото на половината кола ... Иначе по темата 530хд, с лек ремап на мотора стейдж 3 на кутията и резултата е 270 к.ц. на гумите и 490нм, не е кой знае какво но ме устройва. дпф, егр и всички карантии са си по местата и работят (за сега) колата е уж на 197к км.

- Powerslide
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: E9x M57 информация и тунинг
Днес ме ремапнаха
Е90 231кс на задно
автоматик + xhp stage 3
няма дпф
изключен егр
Първи рън 232 кс , похвалиха я ,казаха че е доста жива колата
Последен рън 273 кс ,620 нм
аз настоявах да не я напъват на макс , можело и още
Е90 231кс на задно
автоматик + xhp stage 3
няма дпф
изключен егр
Първи рън 232 кс , похвалиха я ,казаха че е доста жива колата

Последен рън 273 кс ,620 нм


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
Powerslide написа:Днес ме ремапнаха
Е90 231кс на задно
автоматик + xhp stage 3
няма дпф
изключен егр
Първи рън 232 кс , похвалиха я ,казаха че е доста жива колата![]()
Последен рън 273 кс ,620 нмаз настоявах да не я напъват на макс , можело и още
тва на гуми, нали?

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Powerslide
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d Mpack
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: E90 330dA 12.2007 Titan Silber / M SPORT package / Style 193 / Navigation / Recaro / Shadow Line / Xenon / Light package
VD86338
E91 330dA 12.2006 Black sapphire metallic / Navigation / Recaro / PDC / Light package
SOLD
328iА sedan Technoviolett 12.1996 Mpack,LSD 3.15
AU60415
SOLD
318is coupe 10.1998 SOLD
E39 530d 1999 Mpack SOLD
Re: E9x M57 информация и тунинг
vicho написа:Powerslide написа:Днес ме ремапнаха
Е90 231кс на задно
автоматик + xhp stage 3
няма дпф
изключен егр
Първи рън 232 кс , похвалиха я ,казаха че е доста жива колата![]()
Последен рън 273 кс ,620 нмаз настоявах да не я напъват на макс , можело и още
тва на гуми, нали?
Мисля че на мотор
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
премери 100-200 и ще разбереш горе-долу колко коня е колата...
но 270 коня на двигател са прекалено малко за "чипнат" 330d ръчка
на 1.75 налягане аз имах 295 на гуми
на 2.05-2.10 - 330 на гуми (11.5 сек 100-200)
но 270 коня на двигател са прекалено малко за "чипнат" 330d ръчка
на 1.75 налягане аз имах 295 на гуми

на 2.05-2.10 - 330 на гуми (11.5 сек 100-200)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани