Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Leon написа:По нашите пътища не ти трябват - меки бордове, правят лесно балони, леко са лигави и се износват сравнително бързо. Това за марката като цяло. Точно с този модел не съм карал, но впечатленията, които съм чел,са подобни. Въпреки, че приятел си ги търкаля 3 години на една астра без никаква грижа. На следващата кола сцепи 2 мишлен-а за три месеца. Мисълта ми е, че зависи от размера и употребата, не само от гумата.
За варианта XL става въпрос колега, чак меки бордове?
Иначе сцеплението в града си е зле по принцип, не от гумите, ми с тоя излъскан асфалт няма и как по друг начин да е.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Не видях XL-а, но реално тези гуми не са правени за високи температури, та не знам как ще им се отразят нашите пътища. Така или иначе, новите гуми са си нови, слагай и ще разбереш.
Never mistake motion for action...
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Run-flat или обикновени гуми?
dextuar написа:Когато монтираха моите DUNLOP SP MAXX RT 2* XL, поразпитах гумаджията и от бюджетния клас каза, че всички са много доволни от NEXEN, въпреки че колеги от форума се изказаха негативно.
Дано имаш късмет с дънлопа, аз тази марка я задрасках от списъка с варианти, двапъти ми дават дефект чисто нови гуми на 2-3000км. едните се изкривиха и станаха като яйце, другите на едната и се отлепи между страничния борд и грайфера, а гараняцията не важи естествено....
Затова съм се спрял на този модел ханкук или ънроял рейн спорт 3, само, че за него навсякъде дават мнение че му е мек страничния борд...., което пък ме насочва към ханкука, но още се чудя.


- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
И аз бих взел ханкук-а. Имам познат, който кара на няколко служебни коли, гумите са доста надеждни. Обаче ме изненадва това, което пишеш за дънлоп. И аз сложих отпред RT2 наскоро. Купувал съм сумарно 4-5 комплекта дънлоп за последните 5 години, различни модели и размери, никакви проблеми.
Never mistake motion for action...
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Еми ще си кажа, ако има нещо. Взех 4 броя, единствено не ми хареса монтажа и баланса, но това заради гумаджията. Иначе още не мога да им свикна, не знам защо, с предните някак им знаех лимита, на тези не мога още да го усетя, а и си ги пазя.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Leon написа:И аз бих взел ханкук-а. Имам познат, който кара на няколко служебни коли, гумите са доста надеждни. Обаче ме изненадва това, което пишеш за дънлоп. И аз сложих отпред RT2 наскоро. Купувал съм сумарно 4-5 комплекта дънлоп за последните 5 години, различни модели и размери, никакви проблеми.
На Х3ката сме с Dunlop и съм доста недоволен, малко непредсказуема гума (предишните бяха BF Goodrich) и смея да кажа малко шумна ?!
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Run-flat или обикновени гуми?
И аз от пред имам Dunlop RT и не съм доволен доста твърда и шyмна гума ми се струва във сравнение със Fulda sportcontrol. Братовчеда ми кара е61 със Ханкок и е доволен.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Run-flat или обикновени гуми?
awful написа:И аз от пред имам Dunlop RT и не съм доволен доста твърда и шyмна гума ми се струва във сравнение със Fulda sportcontrol. Братовчеда ми кара е61 със Ханкок и е доволен.
Зимните на Х-са са ми Пирели и съм доволен. Миналата година взех летни Barum Bravuris 3 HM и съм приятно изненадан от тях.
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Не е впечатление за конкретни гуми, по-скоро да споделя нов за мен опит с рънфлат гумите.
Ударих в завой камък на платното с около 40км/ч. Видях го в последния момент , но не успях да го избегна и го настъпих със страничната част на предна дясна гума. Спрях да огледам след 1км и нямаше нищо видимо по гумата и джантата. Спрях след още 5км и пак нямаше нищо. Реших, че съм се разминал и след това последва много здраво каране по завои. На другия ден забелязах, че все пак гумата е с балон, но диаметърът му беше не повече от монета от 50ст и ако е в долната част на колелото, като стъпи колата и не се забелязва. Яд ме хвана, защото знам, че рънфлат гума не се поправя и си взех нови гуми същия модел (Conti Sport Contact 5 SSR). Като погледнах гумата отвътре не можах да повярвам - поне една педя пречупени телове по страничния борд. Според гумаджиите ми, обикновена гума би се пръснала веднага. Аз с тази гума минах поне 120км без драми, а на някой по-непукист шофьор дори няма да му направи впечатление балона. Джантата няма забележка, окачването също го проверих и няма драми - само гумата. От една страна съм доволен, че останах мобилен във важен за мен момент, от друга страна ме е яд, че заради такъв малък балон трябва да купувам нови гуми.
Ударих в завой камък на платното с около 40км/ч. Видях го в последния момент , но не успях да го избегна и го настъпих със страничната част на предна дясна гума. Спрях да огледам след 1км и нямаше нищо видимо по гумата и джантата. Спрях след още 5км и пак нямаше нищо. Реших, че съм се разминал и след това последва много здраво каране по завои. На другия ден забелязах, че все пак гумата е с балон, но диаметърът му беше не повече от монета от 50ст и ако е в долната част на колелото, като стъпи колата и не се забелязва. Яд ме хвана, защото знам, че рънфлат гума не се поправя и си взех нови гуми същия модел (Conti Sport Contact 5 SSR). Като погледнах гумата отвътре не можах да повярвам - поне една педя пречупени телове по страничния борд. Според гумаджиите ми, обикновена гума би се пръснала веднага. Аз с тази гума минах поне 120км без драми, а на някой по-непукист шофьор дори няма да му направи впечатление балона. Джантата няма забележка, окачването също го проверих и няма драми - само гумата. От една страна съм доволен, че останах мобилен във важен за мен момент, от друга страна ме е яд, че заради такъв малък балон трябва да купувам нови гуми.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Цената на 2 гуми е малка в сравнение с белята, която може да стане в такава ситуация. Мисли го, че си спестил пари и си опазил здраве.
Never mistake motion for action...
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Разбира се, че така приемам нещата. Не съм се и замислял по друг начин. Мнението ми е по-скоро в подкрепа на рънфлат технологията именно от тази гледна точка. По-скъпа, тежка и некомофортна гума, но пък веднъж като ме е спасила от беля, трудно ще погледна друга гума.
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Малък офтопик. Смених амортисьори, за първи път днес, на 320 000км. Колата е карана винаги на runflats, и зима и лято, 17".
Re: Run-flat или обикновени гуми?
stocky написа:Не е впечатление за конкретни гуми, по-скоро да споделя нов за мен опит с рънфлат гумите.
Ударих в завой камък на платното с около 40км/ч. Видях го в последния момент , но не успях да го избегна и го настъпих със страничната част на предна дясна гума. Спрях да огледам след 1км и нямаше нищо видимо по гумата и джантата. Спрях след още 5км и пак нямаше нищо. Реших, че съм се разминал и след това последва много здраво каране по завои. На другия ден забелязах, че все пак гумата е с балон, но диаметърът му беше не повече от монета от 50ст и ако е в долната част на колелото, като стъпи колата и не се забелязва. Яд ме хвана, защото знам, че рънфлат гума не се поправя и си взех нови гуми същия модел (Conti Sport Contact 5 SSR). Като погледнах гумата отвътре не можах да повярвам - поне една педя пречупени телове по страничния борд. Според гумаджиите ми, обикновена гума би се пръснала веднага. Аз с тази гума минах поне 120км без драми, а на някой по-непукист шофьор дори няма да му направи впечатление балона. Джантата няма забележка, окачването също го проверих и няма драми - само гумата. От една страна съм доволен, че останах мобилен във важен за мен момент, от друга страна ме е яд, че заради такъв малък балон трябва да купувам нови гуми.
Все пак колко е бил голям камъка? Аз на магистралата със 140км/ч настъпих (минах през него) паве от по-малките 5х5х5см с предна лява MICHELIN Pilot Super Sport 245/35/19 и трябваше да се взирам 1ч за да забележа едвам доловим балон(че). Повече от 20к имам минати, няма проблем гумата.
За това не бих казал че само рънфлата е як.
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Парче свлечена скала с неправилни размери и остри ръбове. За размер не мога да кажа със сигурност, но не успях да го хвана с една ръка за да го отместя от платното. Извадих донякъде и късмет, че само странично го ударих, а не минах централно през него.
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
- Soultaker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 31.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xD M
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Здравейте колеги,
Карам 325Д Sports package с различни предни/задни гуми : 225/40/18 и 255/35/18
Колата я взех нова и дойде с Bridgestone Potenza RFT. Бях изключително недоволен, тъй като съм с М-окачване, возията беше ад. Да не говорим че се износиха за има няма 30 000км.
Преди 2 сезона ги смених с Michelin Pilot Sport 2 ZP и колата буквално се преобрази. Возят значително по-меко, по-безшумни и колата поне на мокро е осезаемо по-стабилна. Изкарах с тях 45 000км и пак ще си купя.
Цената е потресаваща (около 1800лв за 4бр.), но лично за мен си струва. Най-малкото не мъкнеш в и без това малкия багажник резервна гума, която да заема място и да изглежда ГРОЗНО.
Мишелина все пак е малко "по-нежен" от Бриджстона, имах няколко пъти балони и се наложи каското да ги сменя гумите, но пък и с балони съм карам дълги км без проблеми. Пред блока ми нарязаха едната гума (с доста усилия
) и успях да отида на работа и после до сервиза без проблем.
Не съм пробвал нормални гуми, но ако ще пробвам съм се наточил много на Michelin Pilot Sport 4. Те за съжаление нямат рънфлат версия все още. Някой има ли наблюдения за тях ?
Карам 325Д Sports package с различни предни/задни гуми : 225/40/18 и 255/35/18
Колата я взех нова и дойде с Bridgestone Potenza RFT. Бях изключително недоволен, тъй като съм с М-окачване, возията беше ад. Да не говорим че се износиха за има няма 30 000км.
Преди 2 сезона ги смених с Michelin Pilot Sport 2 ZP и колата буквално се преобрази. Возят значително по-меко, по-безшумни и колата поне на мокро е осезаемо по-стабилна. Изкарах с тях 45 000км и пак ще си купя.
Цената е потресаваща (около 1800лв за 4бр.), но лично за мен си струва. Най-малкото не мъкнеш в и без това малкия багажник резервна гума, която да заема място и да изглежда ГРОЗНО.
Мишелина все пак е малко "по-нежен" от Бриджстона, имах няколко пъти балони и се наложи каското да ги сменя гумите, но пък и с балони съм карам дълги км без проблеми. Пред блока ми нарязаха едната гума (с доста усилия

Не съм пробвал нормални гуми, но ако ще пробвам съм се наточил много на Michelin Pilot Sport 4. Те за съжаление нямат рънфлат версия все още. Някой има ли наблюдения за тях ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани