Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Alek_SV написа:И какво толкова идва в Ф30?
Ами прочутия N20 от 328i и 528i например го пишат, че има проблеми още от рано с веригата и маслената помпа. Не е много сериозно, ако се сменят на време, но виж мераклиите тунери разбраха, че при по-сериозен ремап директно пука глава, което си е кофти. Последното ми го потвърди приятел приемчик в Ауто Бавариа.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Е хубаво де, малко ли са му 245кс. от два литра, че и още да се надува?
Едва ли ще му е проблем да изкара 300кс. но все пак от два литра?!? аз бих си го карал стоков този мотор, мой познат ми беше споделил, че е много доволен, ама не съм го виждал отдавна да го разпитам, как се държи колицата последните години.
Разправяше че разхода му в града е едноцифрено число с 8 степенния автомат
Едва ли ще му е проблем да изкара 300кс. но все пак от два литра?!? аз бих си го карал стоков този мотор, мой познат ми беше споделил, че е много доволен, ама не съм го виждал отдавна да го разпитам, как се държи колицата последните години.
Разправяше че разхода му в града е едноцифрено число с 8 степенния автомат


- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Bexim написа:Нека ви го кажа така:
N53/N54/N55 -
помпа за високо налягане,
дюзи,
аз за заминали турбини не съм чувал...
N52 -
чукащи повдигачи - които се решават с нова глава,
разход на масло,
Валвтроник,
Поне е това, което съм чел.
Няма прост двигател след 2000, вие си избирате какво да си поддържате и да карате!
Колкото и да гледаш все нещо ще те изненада..
Ама при N52 чукащите повдигачи ще ги чуеш освен ако не си купуваш колата от горубляне и не е мега побългарена нещо с добавки, въпреки че пак не ми се вярва да спре да чука,
N52NB25 няма проблеми с маслото само по старите със сивите капаци т.е оправен е като N52B30 и в Е92 явно се монтира само оправения, в Е90 се монтира и стария.
Не съм видял Valvetronic-a при N52 да е проблемен освен,че издава странни звуци както всеки един ванос при M52/M54.
Дори колата да е за глава излиза по евтино накрая щото при N53/N54 имаш помпа 1500лв, дюзи 6х500лв.
А за тая прословута помпа к'во ли не четох с 2 думи може и да откаже след 500км може и след 100 000км. с една дума божа работа.
И като си познавам марката BMW със всеки изминал ден горните цени се вдигат.
Като цяло проблемно е директното впръскване вече на всички марки бензинки, станаха като дизелите скъпи и там същата работа.. помпа и дюзи ..

А и на N54 работната температура е 115 градуса което с времето се сещате всички до какво води
Мотора може да е хубав за тунинг и здрав като железа, но е скъп за поддръжка и т'ва е факт.
На турботата според mywikimotors им дават 100 000 км. живот, на водната помпа също толкова
Също така и на свещите им дават супер къс живот 20 000км.
При N52 имаш един скъп консуматив и т'ва е водната помпа, ако попаднеш на здрава кола и сипваш само хубаво масло няма да чакаш нещо да изреве като при N53/54.
А като се сетиш,че сме в България и горивото е пълен шит, а това е главната причина да се предават помпите и дюзите си ставаш абонат.
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте,
за тази какво ще кажете ?
http://ww3.autoscout24.de/classified/296348361?asrc=st%7Cas
Обадих се на собственика. Каза, че дисплея на навигацията е черен и не работи и че била скъсана шофьорска седалка.
Иначе колата нямала проблеми - с два комплекта джанти с гуми.
Проблеми с този мотор има ли? Веригата на 400к ли се очаква да се сменя ?
за тази какво ще кажете ?
http://ww3.autoscout24.de/classified/296348361?asrc=st%7Cas
Обадих се на собственика. Каза, че дисплея на навигацията е черен и не работи и че била скъсана шофьорска седалка.
Иначе колата нямала проблеми - с два комплекта джанти с гуми.
Проблеми с този мотор има ли? Веригата на 400к ли се очаква да се сменя ?
If today was perfect, there would be no need for tomorrow!

- sincheto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
stjoker написа:Здравейте,
за тази какво ще кажете ?
http://ww3.autoscout24.de/classified/296348361?asrc=st%7Cas
Обадих се на собственика. Каза, че дисплея на навигацията е черен и не работи и че била скъсана шофьорска седалка.
Иначе колата нямала проблеми - с два комплекта джанти с гуми.
Проблеми с този мотор има ли? Веригата на 400к ли се очаква да се сменя ?
Най-вероятно ЦЦЦ-то е сдало багажа, приготви поне едни 500 лв за поправка. Отделно няма как да провериш дали бачка парктроника, ако има, защото звука минава през ЦЦЦ-то, абе доста неща не можеш да провериш. Имай го в предвид...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Nedko Anev написа:Bexim написа:Нека ви го кажа така:
N53/N54/N55 -
помпа за високо налягане,
дюзи,
аз за заминали турбини не съм чувал...
N52 -
чукащи повдигачи - които се решават с нова глава,
разход на масло,
Валвтроник,
Поне е това, което съм чел.
Няма прост двигател след 2000, вие си избирате какво да си поддържате и да карате!
Колкото и да гледаш все нещо ще те изненада..
Ама при N52 чукащите повдигачи ще ги чуеш освен ако не си купуваш колата от горубляне и не е мега побългарена нещо с добавки, въпреки че пак не ми се вярва да спре да чука,
N52NB25 няма проблеми с маслото само по старите със сивите капаци т.е оправен е като N52B30 и в Е92 явно се монтира само оправения, в Е90 се монтира и стария.
Не съм видял Valvetronic-a при N52 да е проблемен освен,че издава странни звуци както всеки един ванос при M52/M54.
Дори колата да е за глава излиза по евтино накрая щото при N53/N54 имаш помпа 1500лв, дюзи 6х500лв.
А за тая прословута помпа к'во ли не четох с 2 думи може и да откаже след 500км може и след 100 000км. с една дума божа работа.
И като си познавам марката BMW със всеки изминал ден горните цени се вдигат.
Като цяло проблемно е директното впръскване вече на всички марки бензинки, станаха като дизелите скъпи и там същата работа.. помпа и дюзи ..
А и на N54 работната температура е 115 градуса което с времето се сещате всички до какво води
Мотора може да е хубав за тунинг и здрав като железа, но е скъп за поддръжка и т'ва е факт.
На турботата според mywikimotors им дават 100 000 км. живот, на водната помпа също толкова
Също така и на свещите им дават супер къс живот 20 000км.
При N52 имаш един скъп консуматив и т'ва е водната помпа, ако попаднеш на здрава кола и сипваш само хубаво масло няма да чакаш нещо да изреве като при N53/54.
А като се сетиш,че сме в България и горивото е пълен шит, а това е главната причина да се предават помпите и дюзите си ставаш абонат.
Това с чукащите повдигачи е малко както каза Недко - я се чуе я не,аз съм с нова глава+ валове(само незнам как сметна,че е по-евтино от дюзи и помпа на н54 ,ще ти снимам фактурата - само 3700 евро е

Свещите на н52 карат над 50 000км ако съдя по моите,които пак са сменяни при дилър,общо взето харча на масло е и от маслото...само ще вметна,че по чуждите форуми специлано при б30 е голяма рядкост да "яде" масло но и той работи на не-малка темп както н54,но ако е като лейка - не съветвам покупка,макар че е според зависи..
За скъп консуматив Н52 ДИСА-та е на цена колкото помпата а те са 2...общо взето по тоя мотор афтър маркет части (предполагам и н54) почти няма,гарнитурки,маркучи - аз каквото и да съм гледал само ОЕМ нямало е алтернатива,не че съм сменял кой знае какво,но като цяло по мое наблюдение..
За мен лично и н52/н53/н54 са много хубави мотори,но нека не забравяме,че си искат тяхното,все пак и 3те въртят до 7000 оборота ,че и малко стокови,по-високи работни темп от предходните,по-голям дебит на масло и вода,доста оптимизирани ,така че имат си недостатъци ,но пък си имат и тяхната благина..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
sincheto написа:stjoker написа:Здравейте,
за тази какво ще кажете ?
http://ww3.autoscout24.de/classified/296348361?asrc=st%7Cas
Обадих се на собственика. Каза, че дисплея на навигацията е черен и не работи и че била скъсана шофьорска седалка.
Иначе колата нямала проблеми - с два комплекта джанти с гуми.
Проблеми с този мотор има ли? Веригата на 400к ли се очаква да се сменя ?
Най-вероятно ЦЦЦ-то е сдало багажа, приготви поне едни 500 лв за поправка. Отделно няма как да провериш дали бачка парктроника, ако има, защото звука минава през ЦЦЦ-то, абе доста неща не можеш да провериш. Имай го в предвид...
- може да мине и с 50лв за поправка...та нали,но за другото си правприготви поне едни 500 лв за поправка
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Nedko Anev написа:Bexim написа:Нека ви го кажа така:
N53/N54/N55 -
помпа за високо налягане,
дюзи,
аз за заминали турбини не съм чувал...
N52 -
чукащи повдигачи - които се решават с нова глава,
разход на масло,
Валвтроник,
Поне е това, което съм чел.
Няма прост двигател след 2000, вие си избирате какво да си поддържате и да карате!
Колкото и да гледаш все нещо ще те изненада..
Ама при N52 чукащите повдигачи ще ги чуеш освен ако не си купуваш колата от горубляне и не е мега побългарена нещо с добавки, въпреки че пак не ми се вярва да спре да чука,
N52NB25 няма проблеми с маслото само по старите със сивите капаци т.е оправен е като N52B30 и в Е92 явно се монтира само оправения, в Е90 се монтира и стария.
Не съм видял Valvetronic-a при N52 да е проблемен освен,че издава странни звуци както всеки един ванос при M52/M54.
Дори колата да е за глава излиза по евтино накрая щото при N53/N54 имаш помпа 1500лв, дюзи 6х500лв.
А за тая прословута помпа к'во ли не четох с 2 думи може и да откаже след 500км може и след 100 000км. с една дума божа работа.
И като си познавам марката BMW със всеки изминал ден горните цени се вдигат.
Като цяло проблемно е директното впръскване вече на всички марки бензинки, станаха като дизелите скъпи и там същата работа.. помпа и дюзи ..
А и на N54 работната температура е 115 градуса което с времето се сещате всички до какво води
Мотора може да е хубав за тунинг и здрав като железа, но е скъп за поддръжка и т'ва е факт.
На турботата според mywikimotors им дават 100 000 км. живот, на водната помпа също толкова
Също така и на свещите им дават супер къс живот 20 000км.
При N52 имаш един скъп консуматив и т'ва е водната помпа, ако попаднеш на здрава кола и сипваш само хубаво масло няма да чакаш нещо да изреве като при N53/54.
А като се сетиш,че сме в България и горивото е пълен шит, а това е главната причина да се предават помпите и дюзите си ставаш абонат.
Та като цяло да повторим изводът

b00st написа:Alek_SV написа:И какво толкова идва в Ф30?
Ами прочутия N20 от 328i и 528i например го пишат, че има проблеми още от рано с веригата и маслената помпа. Не е много сериозно, ако се сменят на време, но виж мераклиите тунери разбраха, че при по-сериозен ремап директно пука глава, което си е кофти. Последното ми го потвърди приятел приемчик в Ауто Бавариа.
Имам едно много лесно решение на този проблем . Ремапваш на 270 коня , а не на 300 и най-вероятно няма да се сцепи нищо. 270 коня от двулитров мотор малко ли е вече ?

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колеги, аз си мислех, че бензиновия 3л двигател в Е92 е по-безпроблемен, а излиза, че е по-добре откъм здравина да се вземе дизелов.
Габриел, къв е тоя ремонт 7к лева? И то кола с доказан произход...
Май ще търся пак дизел...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Габриел, къв е тоя ремонт 7к лева? И то кола с доказан произход...
Май ще търся пак дизел...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Оня ден сипвах гориво в туба. Е тубата беше 4 литра, ама колонката беше 4.73
Има 'Metallic Ticking noise' така да го кажа които по скоро идва от Hydralic Valve Lifters
Имат и друг яд с валовете да, от intake side-a копае направо в главата и затова се сменя от гадно и не сменяно масло на време
Колите се поддържат в BG предполагам, сами преценете к'во масло сипват в оторизираните сервизи дори.
Между другото от българските известни масла няма нито едно което да става за нещо.
Начи стигнахме до нов извод, от новите се боклуци

Има 'Metallic Ticking noise' така да го кажа които по скоро идва от Hydralic Valve Lifters
Имат и друг яд с валовете да, от intake side-a копае направо в главата и затова се сменя от гадно и не сменяно масло на време

Колите се поддържат в BG предполагам, сами преценете к'во масло сипват в оторизираните сервизи дори.
Между другото от българските известни масла няма нито едно което да става за нещо.
Начи стигнахме до нов извод, от новите се боклуци

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Nedko Anev написа:Bexim написа:Нека ви го кажа така:
N53/N54/N55 -
помпа за високо налягане,
дюзи,
аз за заминали турбини не съм чувал...
N52 -
чукащи повдигачи - които се решават с нова глава,
разход на масло,
Валвтроник,
Поне е това, което съм чел.
Няма прост двигател след 2000, вие си избирате какво да си поддържате и да карате!
Колкото и да гледаш все нещо ще те изненада..
Ама при N52 чукащите повдигачи ще ги чуеш освен ако не си купуваш колата от горубляне и не е мега побългарена нещо с добавки, въпреки че пак не ми се вярва да спре да чука,
N52NB25 няма проблеми с маслото само по старите със сивите капаци т.е оправен е като N52B30 и в Е92 явно се монтира само оправения, в Е90 се монтира и стария.
Не съм видял Valvetronic-a при N52 да е проблемен освен,че издава странни звуци както всеки един ванос при M52/M54.
Дори колата да е за глава излиза по евтино накрая щото при N53/N54 имаш помпа 1500лв, дюзи 6х500лв.
А за тая прословута помпа к'во ли не четох с 2 думи може и да откаже след 500км може и след 100 000км. с една дума божа работа.
И като си познавам марката BMW със всеки изминал ден горните цени се вдигат.
Като цяло проблемно е директното впръскване вече на всички марки бензинки, станаха като дизелите скъпи и там същата работа.. помпа и дюзи ..
А и на N54 работната температура е 115 градуса което с времето се сещате всички до какво води
Мотора може да е хубав за тунинг и здрав като железа, но е скъп за поддръжка и т'ва е факт.
На турботата според mywikimotors им дават 100 000 км. живот, на водната помпа също толкова
Също така и на свещите им дават супер къс живот 20 000км.
При N52 имаш един скъп консуматив и т'ва е водната помпа, ако попаднеш на здрава кола и сипваш само хубаво масло няма да чакаш нещо да изреве като при N53/54.
А като се сетиш,че сме в България и горивото е пълен шит, а това е главната причина да се предават помпите и дюзите си ставаш абонат.
Честно незнаех, че и N54 ли са го направили да работи на 115 градуса, че това повече даже от оная фурна N46

N52-то работи на 90-100 макс. Маслото над 90 не съм го виждал при мен. Единствения проблем с валвтроника може да са соленоидите, които се задръстват, тогава почва да работи неравномерно или се спъва колата и набива грешка VANOS Intake или VANOS Exhaust. Чистене или смяна и се оправя. Цената е 240лв на брой в дару без отстъпката, а те са 2, но поне се сменят за 10 минути без да се разглабя нищо. Чел съм за повдигачите в щатсктие форуми, може да издават звук при каране на къси разстояния градско, честно казано има официален бюлетин по въпроса от BMW, в който пише, че колата трябва да се кара над 3000 оборота по-продължително или да се задържи газта на място 15 минути и се оправя.
Иначе аз имам двама познати с N52B30, единия в 630i, другия в Е90 330i от първите. И двамата ги карат колите над 2-3г. Харч на масло нямат, проблеми също никакви. За мен това си остава един от най-коравите "модерни" бензинови мотори на BMW.
This Service Information bulletin supersedes SI 11 09 07 dated April 2008.
designates changes to this revision
SUBJECT
Intermittent Hydraulic Valve Adjuster (HVA): "Ticking" or "Rattling" Noises
MODEL
All E82, E83, E85, E86, E88, E60, E61, E70, E90, E91, E92, and E93 with the N51, N52 or N52K engines
SITUATION
An occasional ticking or rattling noise from the HVA elements may occur during cold engine starts or frequent short-distance driving.
CAUSE
In these situations, the HVA elements may not yet have been supplied with sufficient amounts of air-free oil. This condition will not cause any damage to the engine, and usually remedies itself with a longer driving distance or operating times at full operating temperature.
Alek_SV написа:Имам едно много лесно решение на този проблем . Ремапваш на 270 коня , а не на 300 и най-вероятно няма да се сцепи нищо. 270 коня от двулитров мотор малко ли е вече ?
С тия даунсайзинг тъпотии, всичко по двигателя да е здраво след 150к, пък ремапа е последния дерт. Щото те като са нови и в гаранция са супер, ама след 5г и 150к знаеш ли го какво ще се обади?
Ония отвъд океана са го казали - No replacement for displacement и са били прави, ама там кой ти гледа стрелката за MPG?

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Аз също не съм фен на Downsize-инга , но за това което представлява N20 в комбинация с 8-тепенният ZF , не мисля че може да има оплаквания . Доста приятен вървеж с прилична икономия.
Бмв интерес да ни оставят много място за безпроблемен ремап нямат . Все пак разбери ги - малко почелят и трябва да се хранят и от вторичния пазар с частите
Бмв интерес да ни оставят много място за безпроблемен ремап нямат . Все пак разбери ги - малко почелят и трябва да се хранят и от вторичния пазар с частите

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
dextuar написа:Колеги, аз си мислех, че бензиновия 3л двигател в Е92 е по-безпроблемен, а излиза, че е по-добре откъм здравина да се вземе дизелов.
Габриел, къв е тоя ремонт 7к лева? И то кола с доказан произход...
Май ще търся пак дизел...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Предния собственик

Аз също съм на мнение,че Н52 си е здрав мотор,въпреки че знам за един тоталка в 1чка ,но целия мотор излезе около 2к от 630i.
Може би е последния шестак с поддръжка различна от дизел...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Мда аз още не съм се отказал от N52ката, то е ясно,че рано или късно ще трябва да сменя 46цата.
Като се строши ще се прави, то е неизбежно

Като се строши ще се прави, то е неизбежно

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
stjoker написа:Здравейте,
за тази какво ще кажете ?
http://ww3.autoscout24.de/classified/296348361?asrc=st%7Cas
Обадих се на собственика. Каза, че дисплея на навигацията е черен и не работи и че била скъсана шофьорска седалка.
Иначе колата нямала проблеми - с два комплекта джанти с гуми.
Проблеми с този мотор има ли? Веригата на 400к ли се очаква да се сменя ?
Веригата на макс 300к се сменя, дпф-а го няма тоест лъже в обявата и като нищо колата да е над 400к, ццц за 50 лв няма да се оправи, 500 лв за ремонт или 600 за по-новия модел, м пакета е слаган. Колата изглежда много уморена и амортизирана и трябва да имаш предвид едни 3-4к, които могат да литнат само в стягането и.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани