Премахване на DPF и катализатор
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- alma359
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 e90 330d
- Детайли за колата: Ръчка
Re: Премахване на DPF и катализатор
NGneer4eto написа:Благодаря за изчерпателната информация!
А датчика 7808013 е този квадратния на снимките:
Въпросът е дали проблемният датчик не е този вляво на пътвата снимка. Той изглежда взима сигнал точно между катализатора и DPF-a, а на този квадратния тръбичката му е свързана с изпускателната тръба преди карализатора. Не е ли логично да е за смяна левия датчик?![]()
СЪщо ме тормози този болт на маркуча - с някаква супер извратена глава е:
Някой има ли идея с какъв инструмент се развива това? Мисля да пробвам с клещите, но все пак...
Извинявам се за лошата снимка, но мястото не е особено удобно.
Мисля да развия маркуча и да пробвам да прокарам някаква тънка тел по тръбичката да видя дали има проходимост.
Някой може ли със 100% сигурност да потвърди, че грешка 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor е точно за квадратния датчик, че цената им е по 160 лв и на двата и ще излезе скъпичко проба-грешка.
Аз имах абсолютно същите грешки миналата година и при мен като ги изтрия оставаше същата една грешка. Също ми отчиташе нереални данни под нулата. След като смених квадратния (задния) датчик се оправи. Купих датчика от немския ebay от катастрофирало bmw x6. Доколкото си спомням беше към 10-15 евро. Най-добре смени първо задния. В немския форум доста са писали по тази тема и обикновено първо задния се поврежда, също така е и по-евтин.
Sent from my POCO F1 using Tapatalk
Re: Премахване на DPF и катализатор
Малко ъпдейт от мен по темата:
Онзи ден смених квадратния датчик 7808013 - този, който е вдясно от за течността за чистачките. Резултат - отрицателно обратно налягане в idle, т.е. никакъв. Вероятността да е дефектен я има, но според мен е минимална.
Вчера поръчах и другия(продълговатия 7805152), ще видим тогава как ще са нещата.
Най-много да събера някой здрав датчик за резерва.
Онзи ден смених квадратния датчик 7808013 - този, който е вдясно от за течността за чистачките. Резултат - отрицателно обратно налягане в idle, т.е. никакъв. Вероятността да е дефектен я има, но според мен е минимална.
Вчера поръчах и другия(продълговатия 7805152), ще видим тогава как ще са нещата.
Най-много да събера някой здрав датчик за резерва.

- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Премахване на DPF и катализатор
При мен след смяна на датчика се оправи за известно време сега пак прави номера на изгасен мотор 28hpa на запален 35hpa
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Премахване на DPF и катализатор
NGneer4eto написа:Благодаря за изчерпателната информация!
А датчика 7808013 е този квадратния на снимките:
Въпросът е дали проблемният датчик не е този вляво на пътвата снимка. Той изглежда взима сигнал точно между катализатора и DPF-a, а на този квадратния тръбичката му е свързана с изпускателната тръба преди карализатора. Не е ли логично да е за смяна левия датчик?![]()
СЪщо ме тормози този болт на маркуча - с някаква супер извратена глава е:
Някой има ли идея с какъв инструмент се развива това? Мисля да пробвам с клещите, но все пак...
Извинявам се за лошата снимка, но мястото не е особено удобно.
Мисля да развия маркуча и да пробвам да прокарам някаква тънка тел по тръбичката да видя дали има проходимост.
Някой може ли със 100% сигурност да потвърди, че грешка 004D03 - DDE: Exhaust backpressure sensor е точно за квадратния датчик, че цената им е по 160 лв и на двата и ще излезе скъпичко проба-грешка.
Интересно това на 330д ли е снимката?
Моя на 325д и на 530д е само с един сензор за обратно налягане, за първи път виждам ДПФ с два сензора.
Всички които съм виждал до сега са били все с един сензор за обратно налягане, два температурни и една ламбда сонда.

- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Премахване на DPF и катализатор
Тези стойности нормални ли са 330хд 245 коня мотора. Колата постоянно вдига градусите в дпф гледам я през b-tool приложението ту мине на регенерация дигне градусите до към 400-500℃ после излезне от регенерация падне на 300-350 после пак мине и се така като я изгася перката се включва и започва да върти!!
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Премахване на DPF и катализатор
Добре е, че колата регенерира, но вземайки предвид количеството Ash, филтъра е запушен, и регенерира твърде често най-вероятно. Този backpressure над 85 mbar на свободен ход е показателен...това е твърде много, всъщност това показание след регенерация ли е? При мен тръгва регенерация още на 16-18 mbar на свободен ход. Филтъра е за сериозно почистване.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Премахване на DPF и катализатор
Е как ASH му е 4 грама, на моя ДПФ е 50 грама това е средата на живота на филтъра, на 100 е за смяна, тази стойност се повишава с една десета от единицата на всяка регенерация.
Soot е повече, при мен на 40-45 тръгва регенерация и я сваля до нула.
Проблема ти е в сензора за обратно налягане смени го за да знае колата кога какво става, така като има грешни стойности прави нелогични неща.
Soot е повече, при мен на 40-45 тръгва регенерация и я сваля до нула.
Проблема ти е в сензора за обратно налягане смени го за да знае колата кога какво става, така като има грешни стойности прави нелогични неща.

- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Премахване на DPF и катализатор
Да прав си, объркал съм се
Да и повече от 40-45 Soot не съм виждал, след което тръгва регенерацията. Иначе тези стойности на Ash,които му показва на колегата вероятно са рисетвани.

- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Премахване на DPF и катализатор
Да преди време ги ресетвах преди 10000км ,сензора го смених и пак показва грешни стойности на изгасен двигател 22hpa на запален 28hpa неразбирам какво се бъзика в цялата работа
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Премахване на DPF и катализатор
Soot след регенерация пада докъм едно как приключи и веднага скача на 40-50
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Премахване на DPF и катализатор
Вероятно някой датчик е с грешни показания. И въпреки всичко, едно машинно почистване няма да навреди. Колеги, само за информация, на 230к км. (истински пробег), филтъра бе на 62% запушен, така че лесно може да прецените в какво състояни са филтрите ви. Да регенерираше си, но твърде често...
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Премахване на DPF и катализатор
Днес пуснах принудителна регенерация карах я с 3500оборота и свали soot на 0 но след 6км стана soot45 и регенерацията пак тръгна
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани