Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- mopasan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Taruno написа::OT: Fulda SportControl е страхотна гума, карам всичките коли на нея и съм адски доволен
Още един плюс за Fulda Sportcontrol

L
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Аз като минах от летни рън флат на зимни не рън флат Континентал не усетих разлика във возията. Става въпрос за 16 цолови джанти. Купих си от колегата Ивайло Захариев патерица 16-ка с крик и ключ (чисто нови ми изпрати благодаря за което) от е46 и си я разкарвам сега в багажника.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Здравейте колеги,
малко да вдигна темата за рън-флет гумите.
От няколко дни съм с Е90 и се втрещих че няма място за резервна гума, няма крик, няма ключ (само накрайник за секретния болт).
Ще минавам на по-големи джанти и мисля да са с нормални гуми. 17-ка патерица и крик ще заемат доста голяма част от малкия багажник и затова се чудя тези спрейове за гуми, които продават дали вършат работа.
След като се вулканизира временно гумата с такъв спрей, същата става ли за каране след това (след съответния ремонт)? Също така дали тези спрейове, за които се твърди че напомпват гумата вършат работа за 18-ки примерно или си трябва и компресор.
ПП: лично за мен това с липсата на резервна гума е адската недомислица, но нямам право да се оплаквам - никой не ме е накарал на сила да си купувам такава кола
малко да вдигна темата за рън-флет гумите.
От няколко дни съм с Е90 и се втрещих че няма място за резервна гума, няма крик, няма ключ (само накрайник за секретния болт).
Ще минавам на по-големи джанти и мисля да са с нормални гуми. 17-ка патерица и крик ще заемат доста голяма част от малкия багажник и затова се чудя тези спрейове за гуми, които продават дали вършат работа.
След като се вулканизира временно гумата с такъв спрей, същата става ли за каране след това (след съответния ремонт)? Също така дали тези спрейове, за които се твърди че напомпват гумата вършат работа за 18-ки примерно или си трябва и компресор.
ПП: лично за мен това с липсата на резервна гума е адската недомислица, но нямам право да се оплаквам - никой не ме е накарал на сила да си купувам такава кола

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: Run-flat или обикновени гуми?
Спукаш ли гума - обади се на приятел или пътна помощ.
Аз доколкото проучих тези спрейове надуват гумата сами и едновременно запълват и не ти трябва компресор. Ако има голям разрез на гумата не стават. Сега само чакам някой да каже за добър модел спрей.
Аз доколкото проучих тези спрейове надуват гумата сами и едновременно запълват и не ти трябва компресор. Ако има голям разрез на гумата не стават. Сега само чакам някой да каже за добър модел спрей.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Run-flat или обикновени гуми?
На Michelin ме прибра от Гърция до БГ и то на мотор!
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Карам с 19-ки run-flat, търпи се, но определено е малко по- твърдо от обикновената гума. Но пък съм се прибирал от Банкя до София с над 100 км/ч ( тъй като не знаех, че е спаднала ) и колата си се държеше нормално. Напомпах я и не съм имал проблеми с гумата след това ( след като ми завариха джантата де
) Когато ги износа ще сложа обикновени, ще метна една патерица в багажника, крик и ключ, защото искам да ми вози по- меко. А и вече няма да съм със сток пружини, а H&R 


- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Run-flat или обикновени гуми?
ivodivo написа:Спукаш ли гума - обади се на приятел или пътна помощ.
Аз доколкото проучих тези спрейове надуват гумата сами и едновременно запълват и не ти трябва компресор. Ако има голям разрез на гумата не стават. Сега само чакам някой да каже за добър модел спрей.
На всеки спрей пише за колко цола гуми става. Това е важна подробност

- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Аз вече мога да споделя малко повече наблюдения върху летни рънфлат гуми. Старите ми бяха Conti SportContact 2 SSR със звездичката на BMW - оригиналните на колата. Имаха много добро сцепление и при сух и при мокър асфалт. Прекрасно чувство във волана както при turn-in, така и в средата на завоя - лесно се разгадават на границата на сцеплението. Зимните ми гуми са Conti WinterContact ts830p с мерцедесова хомологация. Возят по-комфортно, по-тихо и са по-леки. Управлението на автомобила обаче е малко по-притъпено. Отделно, че на границата на сцеплението на са достатъчно информативни и на сух студен асфалт губят сцеплението изведнъж, а не постепенно. Като зимни гуми обаче са перфектни и аз нямам никакви забележки към тях - колата се придвижва уверено и предсказуемо, като това, което в повечето случаи я ограничава е просвета. За това лято взех Conti SportContact 5 SSR, като отново целях да са със звездичката на BMW. Гумите са с дот 0515. Значително по-комфортни са от предишното поколение рънфлат, които ползвах. Дори мога да кажа, че съм ползвал по-некомфортни обикновени летни гуми на други марки. Разликата в шума е по-малка, но отново е осезаемо по-тихо. Управлението е все така директно. Гумите са все така тежки. Не знам дали управлението не се дължи на това, че сравнявам "мерцедесови" с BMW гуми (по хомологация), но съм по-склонен да вярвам, че е заради усиления страничен борд на рънфлат гумите.
P.S.: става дума за размер 225/45/17
P.S.: става дума за размер 225/45/17
- vixx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: Run-flat или обикновени гуми?
stocky написа:Аз вече мога да споделя малко повече наблюдения върху летни рънфлат гуми. Старите ми бяха Conti SportContact 2 SSR със звездичката на BMW - оригиналните на колата. Имаха много добро сцепление и при сух и при мокър асфалт. Прекрасно чувство във волана както при turn-in, така и в средата на завоя - лесно се разгадават на границата на сцеплението. Зимните ми гуми са Conti WinterContact ts830p с мерцедесова хомологация. Возят по-комфортно, по-тихо и са по-леки. Управлението на автомобила обаче е малко по-притъпено. Отделно, че на границата на сцеплението на са достатъчно информативни и на сух студен асфалт губят сцеплението изведнъж, а не постепенно. Като зимни гуми обаче са перфектни и аз нямам никакви забележки към тях - колата се придвижва уверено и предсказуемо, като това, което в повечето случаи я ограничава е просвета. За това лято взех Conti SportContact 5 SSR, като отново целях да са със звездичката на BMW. Гумите са с дот 0515. Значително по-комфортни са от предишното поколение рънфлат, които ползвах. Дори мога да кажа, че съм ползвал по-некомфортни обикновени летни гуми на други марки. Разликата в шума е по-малка, но отново е осезаемо по-тихо. Управлението е все така директно. Гумите са все така тежки. Не знам дали управлението не се дължи на това, че сравнявам "мерцедесови" с BMW гуми (по хомологация), но съм по-склонен да вярвам, че е заради усиления страничен борд на рънфлат гумите.
P.S.: става дума за размер 225/45/17
Аз изхвърлих Pirelli SottoZero 2 RFT 18-ки и ги замених с Kumho KU39 XL, които не са RFT. Не намерих никаква разлика - на Kumho XL са толкова твърди стените, че все едно съм си с рънфлет. Обаче сцеплението им е малко по-малко, освен ако не са много загряти (Което го намирам трудно за постигане в градски условия).
Иначе зимния ми сетъп почти като твоя - Conti WinterContact TS850, но те са на 16-ки. Усещането ми е същото като твоето - Притъпено, много по-меко и комфортно, и тихо, но и много нединамично и "лигаво".
Продължавам да си държа на моето - рънфлет гумите са много хубаво нещо, но просто не са никак ценово изгодни, или по-точно - не са чак токова хубави и важни, че да струват чак толкова много. Един мобилити кит в багажникаи си ти.
ПС> Кумхото е толкова твърдо, че задницата прави оня типичен страничен подскок при неравности, който го правят Е90-ките със спортно окачване когато ги караш с ниски рънфлет гуми отзад.
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Имах го това странично подхвърляне на задницата и в Мкар ме посъветваха просто да сменя гумите. Това става въпрос за предишните ми рънфлатки. Послушах ги и ги свалих с още оставащ грайфер за един сезон и сега с новите рънфлатки го няма този феномен. Иначе за моя малък размер 225/45/17 разликата в цената беше 50лв на гума, което не се брои за разлика направо. Аз лятото карам доста магистрално и рядко със 140км/ч. Затова съм по-спокоен с рънфлат гумите. Ако при спукване с висока скорост успея да спря безопасно - за мен това е достатъчен аргумент.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Run-flat или обикновени гуми?
stocky написа:Имах го това странично подхвърляне на задницата и в Мкар ме посъветваха просто да сменя гумите. Това става въпрос за предишните ми рънфлатки. Послушах ги и ги свалих с още оставащ грайфер за един сезон и сега с новите рънфлатки го няма този феномен. Иначе за моя малък размер 225/45/17 разликата в цената беше 50лв на гума, което не се брои за разлика направо. Аз лятото карам доста магистрално и рядко със 140км/ч. Затова съм по-спокоен с рънфлат гумите. Ако при спукване с висока скорост успея да спря безопасно - за мен това е достатъчен аргумент.
Колега да не говорим за старите гуми с вътрешна гума

- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Не искам по никакъв начин да го приемаш като заяждане, но да чакаш возия в джип, еле пък BMW, си е да чакаш от умрял писмо! Не съм се возил в кой-знае колко джипове, но освен във Discovery/RR Vogue с въздушно окачване, не съм видял читава возия. Дори тези същите с конвенционалното окачване пак не ме кефят как возят. ML с възд. окачване (поне първите 10к км докато е здраво де) също вози приятно, но не е страхотия някаква. При BMW !според мен! всичко различно от 5-ца с електронни амортисьори и 7-ца вози твърдо!
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Не знам какво толкова се оплаквате с тези цени на рънфлета. Колко по-скъпи са, за 17-ки, като ги разделиш на 3 сезона нормално каране? Ваша си работа, всеки си го знае.. но някои "съображения" за "рационалност" са ми много непонятни...
- vixx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Shadowed написа:Не знам какво толкова се оплаквате с тези цени на рънфлета. Колко по-скъпи са, за 17-ки, като ги разделиш на 3 сезона нормално каране? Ваша си работа, всеки си го знае.. но някои "съображения" за "рационалност" са ми много непонятни...
Ако визираш мен - съображенията са ми , че не си заслужава. Толкоз. Иначе и мен ме е прибирал скъсан рънфлет от чужбина. Не съм против тая технология.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани