Bmw 330xd e90

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Plamenv » 27 Окт 2016, 20:21

Сложна ли е смяната на тия термостати и как г/д протича смяната им? По колата гледам всичко сам да си правя защото не разчитам много на майстори.. Днес на път към вкъщи ( към 300 км път) на места температурата стига до 60 градуса, а интересното е, че в града и на място прави по 97 98 вместо да ги държи само ниски.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от vld » 28 Окт 2016, 8:24

Plamenv написа:Сложна ли е смяната на тия термостати и как г/д протича смяната им? По колата гледам всичко сам да си правя защото не разчитам много на майстори.. Днес на път към вкъщи ( към 300 км път) на места температурата стига до 60 градуса, а интересното е, че в града и на място прави по 97 98 вместо да ги държи само ниски.

Не е трудно, даже никък.
Сваляш капака на мотора
Сваляш пласмасовия въздуховод над радятора развиват се три винта.
Сваляш електрическата перка има един винт горе в ляво и една пластмасова закопчалка от дясно, там е и буксата за захранването, после излиза нагоре.
Маркучите от термостатите се отделят чрез освобождаване на скоби (на бързи връзки са).
Малкия термостат е на два болта седи върху ЕГР охладителя, големия е на три и седи върху водната помпа.
Демонтираш, почистваш хубаво, промиваш системата с един маркуч с вода, за по пълноценно можеш да дадеш контакт и да пуснеш парното докато промиваш, за да измиеш и радятора на парното.
По обратния ред събираш, като на термостата скобите които държат маркучите да не излизат ги закопчаваш и после вкарваш маркуча докато скобата не "щракне".
Може да ги намажеш по малко с масло или грес за да влезнат по лесно, съвсем малко по гумените уплътнения.
Събираш всичко, отваряш пробката на разширителния съд и наливаш три шишета концентрат от БМВ антифриза, по 1.5л. са, допълваш до горе с вода, докато почне да излиза вода от пробката.
Като я понапълниш палиш мотора и пускаш парното на топло за да отворят клапаните и да се напълни и неговото радяторче.
Като обезвъздушиш, затваряш капачката на разширителното казанче и караш.
На следващия ден сутринта на студено проверяваш нивото на антифриза.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Plamenv » 30 Окт 2016, 0:43

Благодаря за изчерпателното обяснение братле. Тая седмица ще ги купувам като ида на Пловдив и ще ги сменя в петък. Вчера смених филтъра на картерни газове и ще видим какво ще го прави тва масло. Карам с репсол 5в30 елит и няма да е лошо да дадете някакъв съвет и за маслото.. какво и от къде което е по важно защото е пълно с всякакви ментета. Мислех си за б партс Пловдив..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Plamenv » 13 Ное 2016, 16:15

Здравейте, колеги! Чак днес си смених термостатите и мисля, че нещо не е наред. Колата на място с включено парно на 28 градуса на авто изтива до 80 някъде, а ако е изключено парното загрява над 93( нз колко точно защото не съм го чакал много но и 94 изписа). С яко гас на голям наклон стигна до 95 6, на равно с нормално каране без парно 91. Термостатите са оригинални, но мисля че не съм обезвъздушил систелата хубаво. Обезвъдушавам от пробката до капачката на казанчето.. нивото го нагодих по норма, от пробката тече вода без въздух и го държи това ниво на водата до сега. Бихте ли ми обяснили как точно да го обезвъздуша хубаво.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от vld » 14 Ное 2016, 13:55

Това е няма какво повече да обезвъздушаваш, като покараш така няколко дни провери нивото на антифриза, ако е спаднало долей колкото трябва.
Проверява се на студен мотор, не работил.
Като работи на място и и пуснеш парното на макс да духа ще се охлажда, все пак няма натоварване на мотора което да загрява повече от колкото се охлажда.
Въпроса е като я подкараш да не пада пот 85-86 градуса на равно, при катерене ще вдига нагоре, при продължително спускане съответно може да падне малко.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Taruno » 14 Ное 2016, 14:39

Plamenv написа:Здравейте, колеги! Чак днес си смених термостатите и мисля, че нещо не е наред. Колата на място с включено парно на 28 градуса на авто изтива до 80 някъде, а ако е изключено парното загрява над 93( нз колко точно защото не съм го чакал много но и 94 изписа). С яко гас на голям наклон стигна до 95 6, на равно с нормално каране без парно 91. Термостатите са оригинални, но мисля че не съм обезвъздушил систелата хубаво. Обезвъдушавам от пробката до капачката на казанчето.. нивото го нагодих по норма, от пробката тече вода без въздух и го държи това ниво на водата до сега. Бихте ли ми обяснили как точно да го обезвъздуша хубаво.


колите ни са с автоматично обезвъздушаване - та само да поработи с отворен капачка 5 -10 мин е достатъчно. Иначе vld ти го е казал, в движение не трябва да спада, на парно на място е нормално да пада нали ако ти прегрее колата за това се НАДУВА ПАРНОТО НА МАКС ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Plamenv » 14 Ное 2016, 17:44

Добре колеги, само ще проверя антифриза сутринта на студен двигател. В тубата намерих е това https://youtu.be/7uxJBoE89Zk и мислех, че така някак става(сигурно това е другия начин).. вие знаете ли какво правят на клипа?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от vld » 15 Ное 2016, 9:21

Plamenv написа:Добре колеги, само ще проверя антифриза сутринта на студен двигател. В тубата намерих е това https://youtu.be/7uxJBoE89Zk и мислех, че така някак става(сигурно това е другия начин).. вие знаете ли какво правят на клипа?

Колега това е за бензиновите мотори, вероятно си разбрал те са с електрическа помпа, там обезвъздушаването го правят на контакт.
При дизелите се прави като запалиш мотора, защото помпата е механична и се върти от пистовия ремък.
Същото е, само дето като налееш антифриз при отворена пробка, щом налееш затваряш пробката, палиш мотора и поглеждаш какво става в казанчето, ще видиш същото, ще падне малко нивото, доливаш, пак отваряш пробката за малко да изкара въздуха и затваряш, ако има нужда пак доливаш.
После караш и да има малко въздух той ще се качи в казанчето защото там е най високата точка, затова е проверката на следващия ден.
Парното трябва да е на топло за да са отворени клапите към радяторчето в купето.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Plamenv » 15 Ное 2016, 13:20

Ясно :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Plamenv » 15 Ное 2016, 18:38

Колеги, днес из малките улички и на място тая кола пак загрява... Седях на място с мисълта, че ще се охлади ама не.. Вече след като надух парното на макс се охлади. А за изстиване по дълги нанадолнища няма проблем..по на доло от 86 не стига, но на горе...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от vld » 15 Ное 2016, 22:01

Ама това и е работната температура, тя на 97 включва първа степен за охлаждане на перката, на 105 включва на макс.
Ако има жалюзи ги отваря чак на 102 градуса.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Plamenv » 15 Ное 2016, 23:38

От тебе го чувам братле.. мислех, че трябва да седи на 90. Знам, че не е хубаво да се гаси много загряла кола защото като спре да върти водата и продължава да загрява. Чел съм също, че след дълъг път е хубаво да оставиш колата да поработи за да поизстине. Моита на място от 90 ги прави над 95 :D ..Проблем ли е ако я гася на 97 градуса примерно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 24.04.2015
Пол: Мъж
Кара: Е91 163PS 160,8кс 2006
Мечтае да кара: Ф10

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от kvasilev76 » 16 Ное 2016, 8:06

По принцип най лошо е за турбото да се изгаси колата веднага след голямо натоварване.Колега беше писъл за проблем при спиране на магистралата за зареждане.Хубаво е да се покара малко на по ниски обороти или да се остави да поработи на място за да охлади маслото малко за да не запече по маслените пътища. Ако колата е каране спокойно мисля че няма да е проблем да се гаси веднага,ама нищо не пречо да поработва на място 1мин.преди за я изгасиш.Аз от магистралата до вкъщи имам 6км които изминавам възможно най-спокойно за да поохлади масалцето малко.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от vld » 16 Ное 2016, 8:42

Plamenv написа:От тебе го чувам братле.. мислех, че трябва да седи на 90. Знам, че не е хубаво да се гаси много загряла кола защото като спре да върти водата и продължава да загрява. Чел съм също, че след дълъг път е хубаво да оставиш колата да поработи за да поизстине. Моита на място от 90 ги прави над 95 :D ..Проблем ли е ако я гася на 97 градуса примерно?

Няма никакъв проблем, тя лятото ще се върти около 97-100 като катериш баири или висиш по задръстванията без да е включен климатика.
Когато е включен климатика перката духа почти постоянно и като седиш на място ще я сваля до 87-88, но в движение пак ще вдига повече.
Това е режима на работа на тоя мотор.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Bmw 330xd e90

Мнение от Satanism » 17 Ное 2016, 16:43

Plamenv написа:От тебе го чувам братле.. мислех, че трябва да седи на 90. Знам, че не е хубаво да се гаси много загряла кола защото като спре да върти водата и продължава да загрява. Чел съм също, че след дълъг път е хубаво да оставиш колата да поработи за да поизстине. Моита на място от 90 ги прави над 95 :D ..Проблем ли е ако я гася на 97 градуса примерно?

Споко, противно на мнението тук, допълнителната водна помпа се грижи за тая работа и остава да работи дори след като изгасиш колата, ако се налага.Температурата ти е нормална.Моята вдига и до 100гр, на Витиня, например.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook