Моят път от E30 до Е90
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: Моят път от E30 до Е90
" съответно по-трудното овладяване на автомобила в критични ситуации"
Да, със сигурност автомобил, разполагащ с в пъти по-добри спирачки и волан, който от крайна лява до крайна дясна точка го дели оборот, оборот и малко (Active Steering-а при Е90) се овладява по-трудно...
Както и да е, не е тук мястото за спорове. Евала на автора, аз съм на същото мнение от години, но мен няма кой да ме чуе. 
Да, със сигурност автомобил, разполагащ с в пъти по-добри спирачки и волан, който от крайна лява до крайна дясна точка го дели оборот, оборот и малко (Active Steering-а при Е90) се овладява по-трудно...


- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Моят път от E30 до Е90
Андро, когато разбрах, че си минал на Е90, ми беше трудно да повярвам. Най-големият Е30 фен, е отишъл в лагера на "новите" модели, които не са най-шофьорските автомобили... Реших, че просто ЕГН-то и "порастването" са си казали думата и си взел нещо да се возиш. Обаче малко след това стана така, че пътувах до Велинград с подобна на твоята кола (която видя в Дару) и първото ми съприкосновение със завои веднага ми обясни решението ти. А и моето. Дотогава бях правил само няколко кръгчета из града с Е90, 318 и 320д. След доста километри на Е36 и Е46 в няколко модификации, тази кола ми пасна като ръкавица от самото начало. И с всеки следващ завой я натисках още малко и още малко, просто правеше каквото исках и когато трябваше, само автоматика малко ми разваля удоволствието, но на ръчен режим не е толкова неприятен. Когато жена ми започна да натиска спирачките на съседната седалка, стана ясно, че трябва да си продължа упражнението друг път, а и колата не беше обслужена с ново масло и т.н. Е36 винаги ще остане колата, която ме направи БМВ фен, много по-първична, казва ти какво ще направи и как ще го направи, чуваш какво точно се случва с двигателя и т.н. По-новите модели са притъпени, обезшумени, култивирани, някак по-цивилизовани, но за щастие все така приятни за шофиране. И сега, повече от всякога, нямам търпение да ми се отвори дупка да пътувам някъде извън мъчителния софийски трафик.
Never mistake motion for action...
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Re: Моят път от E30 до Е90
TsvetanVR написа:" съответно по-трудното овладяване на автомобила в критични ситуации"
Да, със сигурност автомобил, разполагащ с в пъти по-добри спирачки и волан, който от крайна лява до крайна дясна точка го дели оборот, оборот и малко (Active Steering-а при Е90) се овладява по-трудно...
За съвсем друго нещо ставаше дума по-горе, ама да не разваляме темата

ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: Моят път от E30 до Е90
@gazzzar
Братчед, мисля посочи нещо много вярно. В крайна сметка масата си е маса. Няма как да се избяга от законите на физиката. Неминуемо преимущество по повратливост и динамика ще имат по-леките автомобили. И все пак по-голямата маса донякъде се компенсира с по-голяма мощ. Това обаче не означава, че по-тежките коли са по-лоши: пример //М5. Те са друг вид предизвикателство пред инженерния гений на БМВ. Но все пак има и плюс - масата води след себе си до по-голям импулс, а от там и – по-голяма стабилност.
Иначе, самият аз също се съмнявам, че Е90 ще има продължителност на живота си като Е30. По-сложните решения обаче неминуемо водят до по-кратък жизнен цикъл. Една сложна система по-бързо започва да се разлага, просто има повече елементи, които потенциално да се повредят. Голяма част от преимуществата на Е90 се дължат на по-съвършената му, но и по-сложна конструкция от Е30. Изкарах точно 12 години с Е30, като не съм имал съществени проблеми през това време. Дълбоко се съмнявам че цялата тази електроника и сложни системи ще издържат без проблеми 20 години. Той един лаптоп започва да става не-надежден след 3 години до 5 години. Но такъв е духът на времето – кой мисли днешно време в далечна перспектива? Забързан живот, но се бърза да се случи нещо в момента... А какво ще е утре, а камо ли след 20г – почти никой не се интересува. Това се изисква на пазара, така че и БМВ за да оцелеят са принудени да правят малко или много юзърски автомобили. Отделен е въпроса - дали потребителите първи са изискали по-юзърски продукти, или пазара първи е решил да им наложи такива. Тук ще влезем във философски спор ала първо е кокошката или първо е яйцето. Факта си е факт – духът на нашата цивилизация към момента е такъв, че дълготрайността не е качество, което се цени. Като мине жизнения цикъл на продукта, се хвърля и давай нов. Добре е за индустрията, добре е за работните места и т.н. Отделен е въпросът, че това не е съобразено с реалността – живеем на ограничена планета, с ограничени ресурси, които се изчерпват. Текущия ни начин на живот просто няма как да продължи вечно. Но за сега... си караме. Както и да е, отплеснах се от темата, а и не вярвам тук да бъда напълно разбран.
@Leon
Всъщност възрастта, семейното положение си каза също думата. Но и чисто икономическата логика беше основен мотив при мен. Да, частите за Е90, не са евтини. Но пък Е30 мина в мобайл традишън и в Дарукар започнах да получавам отговори от сорта на „този номер част вече не може да се поръчва – изчерпан“. Е30-ските станаха кът, в моргите все по-малко се намират, а пък избора на читави неща е още по-беден. Вярно има отделни ентусиасти (примерно Явор), при които има не малко стока. Друг основен проблем, е че системата е така организирана, че не се толерира поддръжката на стари автомобили: най-малкото ако се случи нещо, да не дава бог, дори и да не си виновен, дали имаш каско или не – няма да ти платят адекватно на щетата. Обяснението е „пазарната логика го налага“. Един 20+ годишен автомобил дори и в перфектна форма технически, за повечето „отговорни органи“ е просто една таратайка. При тотална щета, пак казвам – дано не се случва, ще си получиш там 1000 – 2000лв, колкото сметнат че е пазарната стойност. Какъв тогава е смисъла да наливаш в поддръжка на Е30 с цел перфектна кондиция ежегодно суми надвишаващи пазарната стойност? Щеш или нещеш – принуден си да станеш юзър. При мен естествено се получи така, че все по-малко и все по-малко си карах Е30-ската. Все така обичам Е30, но самата логика на живота му отрежда заслужено място... в музея.
Това че Е90 е по-голямо, по-тежко... след 10+ години с Е30 купе за мен това е добре дошло. Защото вече има семейство, деца. Макар че първоначално хич не ми хареса обезшумеността на купето, веднага видях и плюсове – жената се вози спокойно, без въобще да подозира с каква скорост реално се движим. В Е30ската този номер не минаваше! Ако бях по-млад и необвързан вероятно щях да съм не с 330, а с 130. Покрай моето Е90 се научих да карам по-спокойно (когато возя семейството)... и преоткрих класическата музика – намирам я за подходящ фон на шофиране. Е90, макар и да е по-юзърска, за моето моментно положение перфектно съчетава две неща – комфортна семейна кола за случаите когато возя семейството, и балансиран автомобил със подчертано спортни заложби, за случаите когато съм сам (е, добре де, случвало се е да взема няколко невинни жертви – случайни пътници, които по собствена воля са се качили при мен, когато децата и жената не са в колата; затова вече ме наплюха в темата). Истината е, както и ти си подчертал, че новите модели, макар и различни, са все така приятни за шофиране.
Накрая може би ще е интересно да дам малко статистика, породена от навика ми винаги да зареждам до горе и да следят точния разход.
Братчед, мисля посочи нещо много вярно. В крайна сметка масата си е маса. Няма как да се избяга от законите на физиката. Неминуемо преимущество по повратливост и динамика ще имат по-леките автомобили. И все пак по-голямата маса донякъде се компенсира с по-голяма мощ. Това обаче не означава, че по-тежките коли са по-лоши: пример //М5. Те са друг вид предизвикателство пред инженерния гений на БМВ. Но все пак има и плюс - масата води след себе си до по-голям импулс, а от там и – по-голяма стабилност.
Иначе, самият аз също се съмнявам, че Е90 ще има продължителност на живота си като Е30. По-сложните решения обаче неминуемо водят до по-кратък жизнен цикъл. Една сложна система по-бързо започва да се разлага, просто има повече елементи, които потенциално да се повредят. Голяма част от преимуществата на Е90 се дължат на по-съвършената му, но и по-сложна конструкция от Е30. Изкарах точно 12 години с Е30, като не съм имал съществени проблеми през това време. Дълбоко се съмнявам че цялата тази електроника и сложни системи ще издържат без проблеми 20 години. Той един лаптоп започва да става не-надежден след 3 години до 5 години. Но такъв е духът на времето – кой мисли днешно време в далечна перспектива? Забързан живот, но се бърза да се случи нещо в момента... А какво ще е утре, а камо ли след 20г – почти никой не се интересува. Това се изисква на пазара, така че и БМВ за да оцелеят са принудени да правят малко или много юзърски автомобили. Отделен е въпроса - дали потребителите първи са изискали по-юзърски продукти, или пазара първи е решил да им наложи такива. Тук ще влезем във философски спор ала първо е кокошката или първо е яйцето. Факта си е факт – духът на нашата цивилизация към момента е такъв, че дълготрайността не е качество, което се цени. Като мине жизнения цикъл на продукта, се хвърля и давай нов. Добре е за индустрията, добре е за работните места и т.н. Отделен е въпросът, че това не е съобразено с реалността – живеем на ограничена планета, с ограничени ресурси, които се изчерпват. Текущия ни начин на живот просто няма как да продължи вечно. Но за сега... си караме. Както и да е, отплеснах се от темата, а и не вярвам тук да бъда напълно разбран.
@Leon
Всъщност възрастта, семейното положение си каза също думата. Но и чисто икономическата логика беше основен мотив при мен. Да, частите за Е90, не са евтини. Но пък Е30 мина в мобайл традишън и в Дарукар започнах да получавам отговори от сорта на „този номер част вече не може да се поръчва – изчерпан“. Е30-ските станаха кът, в моргите все по-малко се намират, а пък избора на читави неща е още по-беден. Вярно има отделни ентусиасти (примерно Явор), при които има не малко стока. Друг основен проблем, е че системата е така организирана, че не се толерира поддръжката на стари автомобили: най-малкото ако се случи нещо, да не дава бог, дори и да не си виновен, дали имаш каско или не – няма да ти платят адекватно на щетата. Обяснението е „пазарната логика го налага“. Един 20+ годишен автомобил дори и в перфектна форма технически, за повечето „отговорни органи“ е просто една таратайка. При тотална щета, пак казвам – дано не се случва, ще си получиш там 1000 – 2000лв, колкото сметнат че е пазарната стойност. Какъв тогава е смисъла да наливаш в поддръжка на Е30 с цел перфектна кондиция ежегодно суми надвишаващи пазарната стойност? Щеш или нещеш – принуден си да станеш юзър. При мен естествено се получи така, че все по-малко и все по-малко си карах Е30-ската. Все така обичам Е30, но самата логика на живота му отрежда заслужено място... в музея.
Това че Е90 е по-голямо, по-тежко... след 10+ години с Е30 купе за мен това е добре дошло. Защото вече има семейство, деца. Макар че първоначално хич не ми хареса обезшумеността на купето, веднага видях и плюсове – жената се вози спокойно, без въобще да подозира с каква скорост реално се движим. В Е30ската този номер не минаваше! Ако бях по-млад и необвързан вероятно щях да съм не с 330, а с 130. Покрай моето Е90 се научих да карам по-спокойно (когато возя семейството)... и преоткрих класическата музика – намирам я за подходящ фон на шофиране. Е90, макар и да е по-юзърска, за моето моментно положение перфектно съчетава две неща – комфортна семейна кола за случаите когато возя семейството, и балансиран автомобил със подчертано спортни заложби, за случаите когато съм сам (е, добре де, случвало се е да взема няколко невинни жертви – случайни пътници, които по собствена воля са се качили при мен, когато децата и жената не са в колата; затова вече ме наплюха в темата). Истината е, както и ти си подчертал, че новите модели, макар и различни, са все така приятни за шофиране.
Накрая може би ще е интересно да дам малко статистика, породена от навика ми винаги да зареждам до горе и да следят точния разход.
E30 BMW 325i - 170 hp - avg 11.04 l/100km (за 90 770km)
E30 BMW 320i - 129 hp - avg 10.17 l/100km (за 50 848km)
E46 BMW 325i - 192 hp - avg 10.23 l/100km (за 1 282km)
E90 BMW 330i - 258 hp - avg 10.27 l/100km (за 14 233km)
- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: Моят път от E30 до Е90
LandShark написа: ....Добре е за индустрията, добре е за работните места и т.н. Отделен е въпросът, че това не е съобразено с реалността – живеем на ограничена планета, с ограничени ресурси, които се изчерпват. Текущия ни начин на живот просто няма как да продължи вечно. Но за сега... си караме.

LandShark написа:е, добре де, случвало се е да взема няколко невинни жертви – случайни пътници, които по собствена воля са се качили при мен, когато децата и жената не са в колата; затова вече ме наплюха в темата
Това си е съвсем естествено. Тролове си има навсякъде.

- miro78mm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 9.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320D E91
- Мечтае да кара: /// G POWER
Re: Моят път от E30 до Е90
Браво колега
не съм срещал нещо по-добре написано скоро, и честито 


- vgza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: A7
Re: Моят път от E30 до Е90
Доста интересен пост, с удоволствие го изчетох. Накара ме да се замисля над доста неща...
- mindpixel
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 30.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: нов трактор
- Мечтае да кара: Singer 911
Re: Моят път от E30 до Е90
е90 330и е много балансиран автомобил който може да достави голямо удоволствие и много добър конфорт. Макар и малко в сянката на 335и е можеби най-добре звучащия не М е9х автомобил. Единственето нещо което му липсва в заводски вид (убеден съм че е така по маркетингови и финансови причини) е шпер. Добавянето на такъв преобразява поведението на колата в завои и по-хлъзгави настилки! Честито!
"If you can leave two black stripes from the exit of one corner to the braking zone of the next, you have enough horsepower."
- Mark Donohue
- Mark Donohue
- АзОбичамBMW
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW M3
Re: Моят път от E30 до Е90
Много интересно четиво за преди събуждане
Е90 наистина е страхотен автомобил, oсобено в 330 вариант, но пък Е30 е гигант по значителност (както в исторически аспект, така и в сърцата на истинските фенове/собственици) 


- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Моят път от E30 до Е90
gazzzar написа:Не трябва да забравяме, че с появата на първата тройка БМВ прокрадват идеята за т.нар. КОМПАКТЕН СПОРТЕН СЕДАН и точно тук идва времето да се запитаме какво спортно и компактно има в един седан тежащ 1600+ килограма, ами за отговвора помислете сами…. Ако трябва да съм честен, размерите на сегашната тройка (Ф30) подхождат повече на размерите на петицата от първите поколения
Аз пък съм на мнение, че няма нужда се питаме какво спортно има в един седан, макар и тежащ повече от 1600 кг


- Hadjy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 7.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
Re: Моят път от E30 до Е90
Здравейте,
Хубава тема и наистина считам , че е написана от сърце. За съжаление не можем (или поне е много трудно) да избягаме от тежеста на възрастта. От личен опит разбирам какво е да смениш кола която си обичал. Разбирам също и какво е човечето с двата ербега до теб (мома) да те гледа с мътен поглед
, а на по късен етап и да има малък човек на задната седалка. Всичко това ни кара да ставаме по-внимателни на пътя, и ако понякога ни се прииска някоя простотийка гледаме да сме сами. Това е пичове.
Дори добре да живее един мъж, идва ден и се жени...
Хубава тема и наистина считам , че е написана от сърце. За съжаление не можем (или поне е много трудно) да избягаме от тежеста на възрастта. От личен опит разбирам какво е да смениш кола която си обичал. Разбирам също и какво е човечето с двата ербега до теб (мома) да те гледа с мътен поглед

Дори добре да живее един мъж, идва ден и се жени...
- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: Моят път от E30 до Е90
raduslaf написа:gazzzar написа:Не трябва да забравяме, че с появата на първата тройка БМВ прокрадват идеята за т.нар. КОМПАКТЕН СПОРТЕН СЕДАН и точно тук идва времето да се запитаме какво спортно и компактно има в един седан тежащ 1600+ килограма, ами за отговвора помислете сами…. Ако трябва да съм честен, размерите на сегашната тройка (Ф30) подхождат повече на размерите на петицата от първите поколения
Аз пък съм на мнение, че няма нужда се питаме какво спортно има в един седан, макар и тежащ повече от 1600 кгТова означава, че М5 не може да бъде наречен спортен автомобил. Виж за компактността съм съгласен, но в крайна сметка наричаме компактно това, което в сравнение с другите седани е компактно. От своя страна 5-ците станаха колкото някогашните 7-ци и т.н. и в тоя ред на мисли 3-ката винаги ще си остане компактният седан предвид, че вече понятието "компактен" просто има друго значение. Такава е моята логика, никой не е длъжен да се съгласява
А аз пък не мога да разбера защо в един пренаселен свят, изпълнен със задръствания и силно ограничени места за паркиране, всяко следващо поколение на даден модел е все по-огромно и тежко? И в повечето случаи дори не е по-широко в купето...на хартия може би има 1-2см повече място за краката на тия отзад, но като седнеш да шофираш не ти е особено широко...навсякъде са набутани модули за всевъзможни глупости и вече колите нямат дори нормална жабка, в която да си държиш документите без да ги прегъваш на шест..
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Моят път от E30 до Е90
Направих си кафе,седнах да разгледам форума,попаднах на тази тема и докато я изчета и кафето ми изстина.
Поздравления за наистина добре разказаната история.
Поздравления за наистина добре разказаната история.




- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Re: Моят път от E30 до Е90
В живота има неща, които през определен период от време се повтарят... по един или друг начин
:




Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Моят път от E30 до Е90
Човек и добре да живее - изтрезнява
Честита

Честита



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани