Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Това е положението. Другият вариант е да купуваш и да се молиш парите за обслужването да не са колкото проверката на 10-15 коли
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
А последният вариант да отидеш с майстор + диагностика + 2 крокодила - вдигаш и оглеждаш на място.
То какво толкова има да се види при вдигната кола - някой по-сериозен теч (в доста случаи може да се види и без да се вдига), груб преглед на окачване (някой тампон и шарнир няма да те откажат от покупка), интервенции по генерацията, евентуално по-сериозни ръжди/удар (ако знаеш къде да гледаш пак не е нужно да се вдига колата за това).
П.П. Дори при преглед в сервиз - аз лично до сега не съм чул мнение от сорта "Закарахме я за преглед в зервиз, свалиха корите отдолу и майстора откри нещо, което никога нямаше да забележа, което тотално ме отказа от колата". По-голямата полза е да се ползва някоя забележка като основание за коментар на цената, но пък о детските болести на тия коли са ясни - спокойно може да използваш тях като основание за коментар
То какво толкова има да се види при вдигната кола - някой по-сериозен теч (в доста случаи може да се види и без да се вдига), груб преглед на окачване (някой тампон и шарнир няма да те откажат от покупка), интервенции по генерацията, евентуално по-сериозни ръжди/удар (ако знаеш къде да гледаш пак не е нужно да се вдига колата за това).
П.П. Дори при преглед в сервиз - аз лично до сега не съм чул мнение от сорта "Закарахме я за преглед в зервиз, свалиха корите отдолу и майстора откри нещо, което никога нямаше да забележа, което тотално ме отказа от колата". По-голямата полза е да се ползва някоя забележка като основание за коментар на цената, но пък о детските болести на тия коли са ясни - спокойно може да използваш тях като основание за коментар

Последна промяна drago9205 на 11 Яну 2019, 9:07, променена общо 1 път
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Gorchev87 написа:Колеги мнение за този автомобил https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9enxdl благодаря
Имай в предвид, че е с директно впръскване и трябва да си готов с едни 2-3 бона по всяко врме ако "пръцнат" дюзите. Не се изкушавай от апетитната цена.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Знам, че много хора сега ще скочат, ама ако финансово това би те натоварило, според мен въобще не си за този модел все още...BeHk0 написа:dextuar написа:Репатрак?BeHk0 написа:Здравейте, Колеги,
Отново изскачам с въпрос и моля за съвет - какво правите, като сте харесали автомобил за покупка, но той е без номера и не може да стигне до сервиза, в който искате да го прегледате....Няма транзитни, никакви...
Защото се появи едно е91, което май е на реални километри, но е без номера и не мога да го "отнеса" при моя майстор, за да си каже тежката дума....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Репатрак - 100-ина лева, преглед + диагностика - пак там някъде. 5 коли да "прегледам" така и ми замина облсужването на новата кола
Sent from my iPhone using Tapatalk
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
dextuar написа:Знам, че много хора сега ще скочат, ама ако финансово това би те натоварило, според мен въобще не си за този модел все още...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eдно е да дадеш 1000лв. на вятъра за проверки, съвсем друго си е примерно да обслужиш мотор и скоростна кутия с тези пари или нови гуменки да купиш. Няма абсолютно значение колко си скъсан, щото истината е, че 99% от форума сме скъсани. Ако не бяхме щяхме да вадим колите нови от магазина, а не да мислим чий отпадък на Европа ни е най-изгоден на джоба.
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Абе принципно факта, че харесвам БМВ и искам да купя БМВ, независимо дали G07 ли е30, не е оправдание да пръскам едни пари ей така по репатраци и диагностики. Всеки сам си прави сметка на финансите, всеки сам си знае как си е изкарал парите, какво му е коствало това, и доколко е навит да плаща за това и онова. Вярно, тия пари може да спестят големи главоболия, но може и да са ненужен харч. Аз бях късметлия да купя още 3-тата кола, която прегледахме - и тя беше със забележки, но продавача си ги описа и изкоментира цената. Но имам и познати, обикаляли половин Б-я в рамките на 6-7 месеца да ходят да гледат...
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Въпросът е принципен, мисля.
Да отделиш 10-15% от цената, около която си търсиш автомобил на старо, за обслужване и превантивна подмяна на части, за които се знае, че дефектират често и създават големи главоболия, е задължително. Поне според мен. Да отделиш още 5-8% за застраховки, винетки, регистрации и още куп подобни щуротии, също е задължително.
Но, да отделя, 8-10% , за да карам старите колици на Ханс и Паоло с репатрак до сервизи, ми се струва туу мач. Отново - поне според мен.
Явно ще се чака регистрирана колица или поне с транзитни.
Между другото, имам проверка от http://auto-records.com за два автомобила:
https://www.mobile.bg/11545477843925877
https://www.mobile.bg/11547034938436033 (тази й се чудех доста, ама ме спира репатрак-а...)
Ако някой желае, мога да му пратя инфо-то.
Да отделиш 10-15% от цената, около която си търсиш автомобил на старо, за обслужване и превантивна подмяна на части, за които се знае, че дефектират често и създават големи главоболия, е задължително. Поне според мен. Да отделиш още 5-8% за застраховки, винетки, регистрации и още куп подобни щуротии, също е задължително.
Но, да отделя, 8-10% , за да карам старите колици на Ханс и Паоло с репатрак до сервизи, ми се струва туу мач. Отново - поне според мен.
Явно ще се чака регистрирана колица или поне с транзитни.
Между другото, имам проверка от http://auto-records.com за два автомобила:
https://www.mobile.bg/11545477843925877
https://www.mobile.bg/11547034938436033 (тази й се чудех доста, ама ме спира репатрак-а...)
Ако някой желае, мога да му пратя инфо-то.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Напълно те разбирам, как аз бих процедирал и как знам, че повечето хора правят.BeHk0 написа:Въпросът е принципен, мисля.
Да отделиш 10-15% от цената, около която си търсиш автомобил на старо, за обслужване и превантивна подмяна на части, за които се знае, че дефектират често и създават големи главоболия, е задължително. Поне според мен. Да отделиш още 5-8% за застраховки, винетки, регистрации и още куп подобни щуротии, също е задължително.
Но, да отделя, 8-10% , за да карам старите колици на Ханс и Паоло с репатрак до сервизи, ми се струва туу мач. Отново - поне според мен.
Явно ще се чака регистрирана колица или поне с транзитни.
Между другото, имам проверка от http://auto-records.com за два автомобила:
https://www.mobile.bg/11545477843925877
https://www.mobile.bg/11547034938436033 (тази й се чудех доста, ама ме спира репатрак-а...)
Ако някой желае, мога да му пратя инфо-то.
1. Намираш си някой с оригинална диагностика да я види на място, важно е колата да не е палена за деня
2. Правите диагностика на място
3. Ако мине горното, говорите за едно малко кръгче и гледате живи данни
4. Оглеждаш я отвсякъде визуално за удари, някакви шумове и т.н
И накрая, ако след всичките тези стъпки, колата все още изглежда читава, я качваш на репатрак и я водиш където искаш.
Мисля, че без проблем ще намериш някой да ти направи диагностика за около 50-тина лева. Спрямо % от цената на колата, това не е много. Поне аз така си мисля.
Разбира се, нищо не пречи и сам да си правиш диагностиката

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Отдавна вече не карам колите по прегледи преди покупка..
До сега от толкоз БМВ-та само две съм карал и с двете беше шоу след това. Та за какво..
И понеже говорите за проценти. То, че аз съм си за бой, съм... Черната за 3 години - 50% отгоре и това без застраховки/данъци/гориво, разбира се. Не, че е калпава колата, супер си е, ама аз явно мисля, че ще я направя нова. Та, аз съм за бой.
F-ката я взех по снимки през океана... Явно ставам все по-безразсъден.
ПП Повече кола от авто-къща няма да си взема. Много по-скъпо излиза, от човек - чиста работа, виждаш човека, виждаш колата, сметка, пазарлък и така.
До сега от толкоз БМВ-та само две съм карал и с двете беше шоу след това. Та за какво..
И понеже говорите за проценти. То, че аз съм си за бой, съм... Черната за 3 години - 50% отгоре и това без застраховки/данъци/гориво, разбира се. Не, че е калпава колата, супер си е, ама аз явно мисля, че ще я направя нова. Та, аз съм за бой.

F-ката я взех по снимки през океана... Явно ставам все по-безразсъден.
ПП Повече кола от авто-къща няма да си взема. Много по-скъпо излиза, от човек - чиста работа, виждаш човека, виждаш колата, сметка, пазарлък и така.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Какво мислите за тази https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9eze6z
Само да спомена, че не съм човека, който я продава, а търся такава. Интерсено ми е дали трябва да се смени веригата веднага след като се купи?
Само да спомена, че не съм човека, който я продава, а търся такава. Интерсено ми е дали трябва да се смени веригата веднага след като се купи?
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Аз лично мисля, че ако имаш възможност да добавиш още малко пари може да си купиш от модела след 2009 година, който е по добре от към ангренаж. Ако 12 хиляди са ти всичко, което имаш, не се занимавай с е92 (без да ми се сърдиш).trayanov написа:Какво мислите за тази https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9eze6z
Само да спомена, че не съм човека, който я продава, а търся такава. Интерсено ми е дали трябва да се смени веригата веднага след като се купи?
Като гледам и колко редовно е обслужвана си е по скоро за мотор, а не за вериги.
Защо не се замислиш за е46, тройка дизел с ръчни скорости 204 коня, купенце... не че и те вече не са на половин милион ама първо е по здрав мотора и върви доволно.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
vvasilev1 написа:Аз лично мисля, че ако имаш възможност да добавиш още малко пари може да си купиш от модела след 2009 година, който е по добре от към ангренаж. Ако 12 хиляди са ти всичко, което имаш, не се занимавай с е92 (без да ми се сърдиш).trayanov написа:Какво мислите за тази https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9eze6z
Само да спомена, че не съм човека, който я продава, а търся такава. Интерсено ми е дали трябва да се смени веригата веднага след като се купи?
Като гледам и колко редовно е обслужвана си е по скоро за мотор, а не за вериги.
Защо не се замислиш за е46, тройка дизел с ръчни скорости 204 коня, купенце... не че и те вече не са на половин милион ама първо е по здрав мотора и върви доволно.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Не са всичко. Това е просто пример, който давам и се чудя за тази година дали си заслужава. От 2009 ли са по-добре или от 2010 нагоре.
Не мисля, че има голям смисъл да се взима много скъп модел, а по-скоро запазен. Така или иначе пари ще се вкарват в него. Въпросът е все пак да не е прекалено зле. Не ми трябва и много напудрена, но поне да има кожен салон.
Примерно не искам навигация, защото смисъла е нулев. Каквата и кола да вземеш, ако няма Google Maps е пълен та..к
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
trayanov написа:Примерно не искам навигация, защото смисъла е нулев. Каквата и кола да вземеш, ако няма Google Maps е пълен та..к
Заводската навигация на БМВ от CCC нагоре е мноооого добре, рядко използвам нещо друго и то е главно в града. Извън града, използвам 99% от случаите заводската навигация, много е точна в определяне позицията на колата и точно колко метра ти остават до отбивка и т.н
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
От 2009 година, капака на мотора N47 е черен и е една идея по добре с ангренажа. Лично за мен проблемите с веригата са следствие на безумия интервал за смяна на масло от 30 000 км. Често даже го удържават до 40-50 000. Ако тези километри са минати в градски цикъл - кви ангренажи, кви вериги или пък дпф-и, турбини ... всичко се насира. Сложи, че тука им въртят километрите за "добро утро" и за купувача остава едно скъпо и мъчително реставриране... ако му пука за колата, иначе следващите поемат щафетата.trayanov написа:vvasilev1 написа:Аз лично мисля, че ако имаш възможност да добавиш още малко пари може да си купиш от модела след 2009 година, който е по добре от към ангренаж. Ако 12 хиляди са ти всичко, което имаш, не се занимавай с е92 (без да ми се сърдиш).trayanov написа:Какво мислите за тази https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9eze6z
Само да спомена, че не съм човека, който я продава, а търся такава. Интерсено ми е дали трябва да се смени веригата веднага след като се купи?
Като гледам и колко редовно е обслужвана си е по скоро за мотор, а не за вериги.
Защо не се замислиш за е46, тройка дизел с ръчни скорости 204 коня, купенце... не че и те вече не са на половин милион ама първо е по здрав мотора и върви доволно.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Не са всичко. Това е просто пример, който давам и се чудя за тази година дали си заслужава. От 2009 ли са по-добре или от 2010 нагоре.
Не мисля, че има голям смисъл да се взима много скъп модел, а по-скоро запазен. Така или иначе пари ще се вкарват в него. Въпросът е все пак да не е прекалено зле. Не ми трябва и много напудрена, но поне да има кожен салон.
Примерно не искам навигация, защото смисъла е нулев. Каквата и кола да вземеш, ако няма Google Maps е пълен та..к
Аз лично следващата кола ще си я купя от Германия или Швейцария с пробег до 100 хиляди, вярно че цената е различна ама нямам нервите за реставрация.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8374
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
това с бюджета малко едностранчиво го гледате...
ако 12 хиляди е всичко което има, но изкарва 2,500-3,000лв / месец и е решил, че бюджета е 12к, защо да не си я вземе
всеки си има глава на раменете... уж
виж, ако 12,000лв е бюджета и заплатата е 1к... проблемче
ако 12 хиляди е всичко което има, но изкарва 2,500-3,000лв / месец и е решил, че бюджета е 12к, защо да не си я вземе

всеки си има глава на раменете... уж
виж, ако 12,000лв е бюджета и заплатата е 1к... проблемче

You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани