Run-flat или обикновени гуми?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
За да имаш управляемост колега
От опит - като имаш проблем със сцеплението отзад си имаш педал на газта за корекция, ама когато гумите изтърват и да навиваш, изправяш, контрираш... ефект е 0.
Та и аз залагам на по-добрите отпред (ако има разлика). Иначе аз залагам на рънфлат на предните, защото просто е безумие в БГ. Миналата година с 60км/ч след някакво село, някой си беше изкопал идеално право каналче с остър ръб да си пусне маркуч между двете ниви от двете страни на шосето = 1 сцепена джанта, 1 преебан рънфлет, 1 крива джанта. Ако бяха обикновени замръквах в 22:00 на междуградски път да чакам пътна помощ.

Та и аз залагам на по-добрите отпред (ако има разлика). Иначе аз залагам на рънфлат на предните, защото просто е безумие в БГ. Миналата година с 60км/ч след някакво село, някой си беше изкопал идеално право каналче с остър ръб да си пусне маркуч между двете ниви от двете страни на шосето = 1 сцепена джанта, 1 преебан рънфлет, 1 крива джанта. Ако бяха обикновени замръквах в 22:00 на междуградски път да чакам пътна помощ.
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
host написа:За да имаш управляемост колегаОт опит - като имаш проблем със сцеплението отзад си имаш педал на газта за корекция, ама когато гумите изтърват и да навиваш, изправяш, контрираш... ефект е 0.
Та и аз залагам на по-добрите отпред (ако има разлика). Иначе аз залагам на рънфлат на предните, защото просто е безумие в БГ. Миналата година с 60км/ч след някакво село, някой си беше изкопал идеално право каналче с остър ръб да си пусне маркуч между двете ниви от двете страни на шосето = 1 сцепена джанта, 1 преебан рънфлет, 1 крива джанта. Ако бяха обикновени замръквах в 22:00 на междуградски път да чакам пътна помощ.
Зависи колко голям ти е проблема отзад, колега, хаха


Да сме живи и здрави да си караме колиците, и това е. Ако не се съобразяваш с времето, пътя и скоростта, каквито и гуми да има човек .. няма смисъл да пиша.

- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
rocknrolla написа:Дали ще окаже някакво влияние на поведението на колата,ако карам с две runflat и две обикновени.Гумите са една марка(Michelin PS2) и 225/40/18.
Никакво. Аз съм карал така миналото лято и поведението на колата си е като с четири еднакви. Все пак не участвам във WRC, че толкова дребни детайли да се усещат. Отпред ми бяха рън флат, за по-сигурно ако се спука гума. Тази година ще съм с 4 рънфлата отново. Лично аз не откривам особена разлика в комфорта. Може би защото при мен окачването си е по-твърдо и вози като лагерна количка

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Run-flat или обикновенни гуми?
Shadowed написа:Leon написа:Аз бих сложил тези с по-добро сцепление отпред, по принципА в конкретния случай, можеш да караш, но в екстремна ситуация гумите ще се държат различно, та ти си знаеш.
Аз бих ги сложил отзад - до колкото знам и съм чел на доста места, когато задните са по-износени от предните, шансът за въртене в завой и аква-планинг отзад нараства многократно. BMW-тата по принцип си завиват добре, така че за мен understeer-a никога не е бил проблем. Нека да сменим опит и знание - каква е причината ти да искаш отпред? Да избегнеш недозавиване?
Просто е, хубавите гуми винаги са на колелата, които управляваш и не по-малко важно, с които спираш.
Оправям правописната грешка в заглавието на темата, че ме дразни от доста време...
Never mistake motion for action...
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Благодаря за отговорите, колеги. Ще споделя малко линкове в защита, новите(с по-добро сцепление, за да сме по темата) гуми да са отзад:
Tire Manufacturers' Recommendations. What the Manufacturers Say.
Goodyear: http://www.goodyeartires.com “When you select a pair of replacement tires in the same size and construction as those on the car, we recommend you put them on the rear axle.“
Bridgestone/Firestone: http://www.tiresafety.com from the Replacement Manual: “Winter tires are best applied to all vehicle positions. If winter tires are applied to the front axle of any vehicle, they must also be installed on the rear. Do not apply winter tires to only the front axle --- this applies to all passenger cars and light trucks, including front wheel drive, 4x4 and all-wheel drive vehicles.“
Dunlоp: http://www.dunloptires.com “When you select a pair of replacement tires in the same size and construction as those on the car, we recommend you put them on the rear axle.”
Michelin: http://www.michelinman.com “A pair of new tires should go in back. See video.”
Other tire prevention tips:
BF Goodrich: http://www.bfgoodrichtires.com “REPLACEMENT OF TWO (2) TIRES It is recommended that all four (4) tires are replaced at the same time. However, whenever only two tires are replaced, the new ones should be put on the rear. The new tires, with deeper tread, may provide better grip and water evacuation in wet driving conditions.”
Continental: continentaltire.custhelp.com "Winter tires should be used on all four wheel positions. Never put non-radial winter tires on the rear if radials are on the front, except when the vehicle has duals on the rear. On front-wheel-drive or performance vehicles, it may be advisable to install winter or all season tires on all wheel positions to maintain consistent handling in winter conditions."
Видео с тест от MICHELIN, отпред или отзад да са новите гуми - http://www.youtube.com/watch?v=TP75f7eQ87E
И последен линк от този тип - http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52
Няма да разводнявам повече темата.
п.с. Oказва се, че в чужбина дори могат да ти откажат изплащане на застраховка, ако по време на аква-планинг катастрофираш и отзад са ти износени гумите.
Tire Manufacturers' Recommendations. What the Manufacturers Say.
Goodyear: http://www.goodyeartires.com “When you select a pair of replacement tires in the same size and construction as those on the car, we recommend you put them on the rear axle.“
Bridgestone/Firestone: http://www.tiresafety.com from the Replacement Manual: “Winter tires are best applied to all vehicle positions. If winter tires are applied to the front axle of any vehicle, they must also be installed on the rear. Do not apply winter tires to only the front axle --- this applies to all passenger cars and light trucks, including front wheel drive, 4x4 and all-wheel drive vehicles.“
Dunlоp: http://www.dunloptires.com “When you select a pair of replacement tires in the same size and construction as those on the car, we recommend you put them on the rear axle.”
Michelin: http://www.michelinman.com “A pair of new tires should go in back. See video.”
Other tire prevention tips:
BF Goodrich: http://www.bfgoodrichtires.com “REPLACEMENT OF TWO (2) TIRES It is recommended that all four (4) tires are replaced at the same time. However, whenever only two tires are replaced, the new ones should be put on the rear. The new tires, with deeper tread, may provide better grip and water evacuation in wet driving conditions.”
Continental: continentaltire.custhelp.com "Winter tires should be used on all four wheel positions. Never put non-radial winter tires on the rear if radials are on the front, except when the vehicle has duals on the rear. On front-wheel-drive or performance vehicles, it may be advisable to install winter or all season tires on all wheel positions to maintain consistent handling in winter conditions."
Видео с тест от MICHELIN, отпред или отзад да са новите гуми - http://www.youtube.com/watch?v=TP75f7eQ87E
И последен линк от този тип - http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52
Няма да разводнявам повече темата.
п.с. Oказва се, че в чужбина дори могат да ти откажат изплащане на застраховка, ако по време на аква-планинг катастрофираш и отзад са ти износени гумите.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Привет колеги,
качих се на чисто нови летни: BRIDGESTONE ER300 205/55 R16 91V FR RFT 1&3SERIE
Чувството си е великолепно. Нито ми е твърдо, нито ми е меко. Завивам си с поглед само едва ли не. Не съм карал баварката с нормални гуми, но с тези въобще не е "неприятно".
И пак казвам, помнете как ми се спука гума на връх нова година в Добринище. Тогава, ако не си с рън флет предполагам ще кълнеш поне 2 часа
качих се на чисто нови летни: BRIDGESTONE ER300 205/55 R16 91V FR RFT 1&3SERIE
Чувството си е великолепно. Нито ми е твърдо, нито ми е меко. Завивам си с поглед само едва ли не. Не съм карал баварката с нормални гуми, но с тези въобще не е "неприятно".
И пак казвам, помнете как ми се спука гума на връх нова година в Добринище. Тогава, ако не си с рън флет предполагам ще кълнеш поне 2 часа

- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
А какво правим ако спукаме run-flat гума? Хвърляме и купуваме нова или и тя се лепи като обикновената?
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
stocky написа:А какво правим ако спукаме run-flat гума? Хвърляме и купуваме нова или и тя се лепи като обикновената?
Лепи се

- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Shadowed написа:stocky написа:А какво правим ако спукаме run-flat гума? Хвърляме и купуваме нова или и тя се лепи като обикновената?
Лепи сеАко не се скъса при силен удар, лепи се без проблеми. За около 3 години с runflat, съм пукал 2 пъти и двата пъти съм лепил.
Зависи обаче колко километра си я търкалял..Обикновено я дават за 250 км. После се хвърля. Моите точно преди смяна ги тествах(едната намери загубен по шосето болт) - издържаха ме 15 км, ама външните и ръбове излязоха на конци... Иначе ме прибра... Беше така или иначе за смяна, а и болта който си беше харесала беше направил непоправим отвор точно там където по принцип не се слага фитил... Горещо препоръчвам да не се разчита на "каране без въздух"... има поне 3 неща които могат да се направят, за да не се кара РФ гума без въздух, но смятам за излишно да ги коментирам.
Иначе и аз да кажа, че се лепи като обикновена гума
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- Shakesbeer
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 24.03.2008
Re: Run-flat или обикновени гуми?
още един глас за обикновените, зимните бяха рънфлет дот 2008 - мн шум, две криви джанти без да съм скачал в кой знае кви трапове и почти секи месец ходих на зъболекар за римейк на пломбите, са сложих чисто нови гудиър ефишънт грип дот 0813 и напрао се преродих, няма по хубаво от новата гума 

- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Shakesbeer написа:още един глас за обикновените, зимните бяха рънфлет дот 2008 - мн шум, две криви джанти без да съм скачал в кой знае кви трапове и почти секи месец ходих на зъболекар за римейк на пломбите, са сложих чисто нови гудиър ефишънт грип дот 0813 и напрао се преродих, няма по хубаво от новата гума
Гума на 5 години и хиляди километри, какво очакваш? Сложи нови рънфлет с дот 2013 да видим дали пак няма да се природиш


- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Shakesbeer написа:още един глас за обикновените, зимните бяха рънфлет дот 2008 - мн шум, две криви джанти без да съм скачал в кой знае кви трапове и почти секи месец ходих на зъболекар за римейк на пломбите, са сложих чисто нови гудиър ефишънт грип дот 0813 и напрао се преродих, няма по хубаво от новата гума
Изкривил си две джанти, а очакваш гумите да са ОК?! Само Run Flat!
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Shakesbeer написа:..... чисто нови гудиър ефишънт грип дот 0813 и напрао се преродих, няма по хубаво от новата гума
И аз сложих преди месец същите, със същия дот дори но с една подробност... на тях пише runOnflat... Мога да кажа, че са уникални в сравнение с обикновените зимни гуми, които вече се на 2 сезона... Не знам дали си се надъхвам, но разхода ми иска корекция в сравнение с това което зареждам в резервоара и то в "хубавата посока"; шум нямам (освен един лагер, който се обажда между 80 и 120км/ч) и стъпването по пътя е уникално, сякъш са правени от дъвка....Дано да могат и добър пробег да ми дадат... тогава ще мога да кажа, че по всички показатели съм поставил отлична оценка... (между другото за "205/55R16" - демонтаж, проверка на джанти, монтаж, баланс и гаранция ми излезе на 184лв/бр. с ДДС)...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- atilaatila
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 26.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Днес сложих на Е90 чисто нови летни Бриджстоун рънфлет 205 /55 /16 и мога да кажа че няма никаква разлика, дори мога да кажа че возят малко по меко от старичките летни Good Year. Досега не съм карал с рънфлет но се надявам да си заслужат парите 

- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Run-flat или обикновени гуми?
Преди месец и нещо смених 225/45/17 Дънлоп РФТ с нови Нокиан Z-line. Новите возят като зимни 16-ки, само че и по-тихо
Бях се зачудил след изписаното по темата и твърдите Дънлопи, но сега съм супер доволен, че взех рън флат.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани