Богата смес N52B25

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Djaniko0o » 01 Дек 2024, 15:24

Здравейте! Току що смених дебитомера с друг работещ от приятел и изчезна грешката 2d06 колата работи отново зле по-добре изчезна грешката 2d06, но записва нова 2d07, която ми е много чужда и не мога да разбера от къде е май е за дросел, но го чистих и бачка.
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Ивайло Димов » 01 Дек 2024, 15:33

Потенциометъра на дроселовата клапа .Ако приятелят ти разреши ,покарай известно време в града 20-30 минути,да видиш дали клапата няма сама да се адаптира.Тя цялата система е свързана -MAF ,дросел,вихрови клапи(ако има) .Логиката следва ,че ако дебитомера е развален дросела седи отворен по-дълго време ,ЕКУ управлява целия процес в авариен режим.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Djaniko0o » 01 Дек 2024, 17:01

Ивайло Димов написа:Потенциометъра на дроселовата клапа .Ако приятелят ти разреши ,покарай известно време в града 20-30 минути,да видиш дали клапата няма сама да се адаптира.Тя цялата система е свързана -MAF ,дросел,вихрови клапи(ако има) .Логиката следва ,че ако дебитомера е развален дросела седи отворен по-дълго време ,ЕКУ управлява целия процес в авариен режим.

Да, има логика, но след като покарах светна чека и постоянно набиваше 2d07 и ужасни гърмежи :D сега си върнах моя дебитометри има грешка 2d06 shadow error, върви добре без да прекъсва, но трябва по-добре да е…
В ниските има леки вибрации
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Богата смес N52B25

Мнение от The Heartlistener » 01 Дек 2024, 18:19

При валвтроник моторите дроселовата клапа е винаги отворена. Спомага стабилния празен ход като като тогава остава на около 30% за да създаде леко завихряне във всмукателя. Но главната и роля е да поеме пълноценна функция в случай че валвтроника спре да работи поради повреда в някои от компонентите му (т.н. авариен режим)...
Колега, пробва ли това което ти казах?
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Djaniko0o » 01 Дек 2024, 18:57

Благодаря и на двама ви, и се извинявам че ви занимавам :D утре ще опитам да махна буксата и ще покарам малка градско. Също така проверих и PCV, но има го характерният звук при отворен капак за маслото.
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Ивайло Димов » 01 Дек 2024, 19:30

:bchug: Всеки помага с каквото може ,но за мен лично тази кола има нужда от сервиз ,който има опит с тези коли .Не на принципа проба-грешка и да се подменят здрави детайли,докато накрая ти писне и смениш тва между двата рег.номера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Djaniko0o » 02 Дек 2024, 13:04

Здравейте! колата я карам само извън града и между другото разходът ми е добър. Нямам завишение но продължава това пропадане на обороти в ниските. Пробвах без датчика няма разлика но е доста омаслена буксата и пиновете което е интересно..
П.п https://youtu.be/5RYGPaRoRXU?si=druNfMOSMtfDk7sF едно клипче със стойности
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Богата смес N52B25

Мнение от The Heartlistener » 02 Дек 2024, 15:24

Това е добре, от това което си дал всичко е нормално, ваносите са добре, регулиращите сонди са живи и работят. Маслото при пиновете на сензора няма как да влезе отгоре, а прониква отдолу през корпуса му. Лошото е че това не е обикновен сензор, има електроника вътре и е доста скъп. Но засега го оставяш. При изключване на сензора на валвтроника, двигателят би трябвало да мине в Limp mode, дросела да поеме нещата и да стабилизира ниските и празния ход - ако работи коректно, разбира се.
От по-елементарните неща - можеш да тестваш целостта на мембраната на РСV клапана. Когато мембраната е скъсана се получават точно такива неприятни симптоми на загрял мотор. Клапанът има едно дудуче с тапичка и се вижда отгоре между ребрата на колектора 5-6 цилиндър. Махаш тапичката, нанизваш едно маркуче на дудучето и надуваш с уста. Ако въздухът започне да преминава - макар и в малко количество, значи мембраната е скъсана и клапана е за смяна.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Djaniko0o » 02 Дек 2024, 16:38

The Heartlistener написа:Това е добре, от това което си дал всичко е нормално, ваносите са добре, регулиращите сонди са живи и работят, но стойностите много играят нагоре-надолу, това са широколентови сонди, не е нормално за празен ход. Което говори че има колебания в смесообразуването. Маслото при пиновете на сензора няма как да влезе отгоре, а прониква отдолу през корпуса му. Лошото е че това не е обикновен сензор, има електроника вътре и е доста скъп. Но засега го оставяш. При изключване на сензора на валвтроника, двигателят би трябвало да мине в Limp mode, дросела да поеме нещата и да стабилизира ниските и празния ход - ако работи коректно, разбира се.
От по-елементарните неща - можеш да тестваш целостта на мембраната на РСV клапана. Когато мембраната е скъсана се получават точно такива неприятни симптоми на загрял мотор. Клапанът има едно дудуче с тапичка и се вижда отгоре между ребрата на колектора 5-6 цилиндър. Махаш тапичката, нанизваш едно маркуче на дудучето и надуваш с уста. Ако въздухът започне да преминава - макар и в малко количество, значи мембраната е скъсана и клапана е за смяна.


Благодаря много. Днес ресетнах всички адаптации на двигателя и след ресет ми светна гомям check engine с записана грешка да throttle body. Изтрих я колата до сега не е вървяла така. Надявам се да не се появи неща отново, но така ли иначе на ден карам по 200-300км ще стане ясно скоро, ако има ядове ще се насоча към мембраната. Благодаря ви отново!
П.п до края на седмицата ще пиша отново как са нещата
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Богата смес N52B25

Мнение от The Heartlistener » 02 Дек 2024, 17:36

Ясно, нормално е след триене на адаптациите, но след определени километри пак ще се върнат нещата. Ако симптомите действително са изчезнали за момента - PCV-то спокойно го изключваме. От това което казваш - имаш вече потвърдена насока. Изключването на валвтроника и липсата на подобрение при limp mod-а логично води до извода че клапата не си е свършила работата адекватно.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Djaniko0o » 06 Дек 2024, 15:32

Здравейте! След като ресетнах адаптациите съм минал близо 800км нямам грешки и проблеми. Благодаря ви! :bang:
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1199
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Богата смес N52B25

Мнение от The Heartlistener » 06 Дек 2024, 17:18

Интересно е сега какви кг/ч показва дебитомера, в смисъл смъкнал ли е стойностите до нормалното :) .
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: Богата смес N52B25

Мнение от Djaniko0o » 07 Дек 2024, 13:01

The Heartlistener написа:Интересно е сега какви кг/ч показва дебитомера, в смисъл смъкнал ли е стойностите до нормалното :) .

Няма кой знае каква разлика в показанието на дебитомера, но интересното е че се промениха стойностите на Дросела. :mhihi: ъгъла и процента на отваряне. За да съм точен ще кача стойностите тези дни за да ги сверим.
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook