E90 325 N53 или дизел?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от Bexim » 05 Яну 2017, 14:26

Водната помпа е около 500 лв, Пиербург..
Други легенди?

Турбото е 1К лв за рециклаж и актуаторът НЕ се прави, втора ръка или се молиш да не се предаде по-рано..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от vld » 05 Яну 2017, 14:32

Bexim написа:Водната помпа е около 500 лв, Пиербург..
Други легенди?

Турбото е 1К лв за рециклаж и актуаторът НЕ се прави, втора ръка или се молиш да не се предаде по-рано..

ми то ново се намира на 1600, та нали.
Иначе за водната помпа съм чел, че е 900+лв. сега на половин цена е доста по приемливо.
За мен ремонтите по дадена кола с който и да е мотор не са нещо което би ме спряло при покупка, по скоро експлоатационните разходи биха ме спрели.
Щото на всяка една кола 2-3к са само освежаващи в началото като я придобиеш.
Но вече като трябва да пълниш 5-6 резервоара на месец и си става тегаво, аз сега минавам с 2 и малко на месец...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от nero_ » 05 Яну 2017, 14:48

Отделих си 5 мин да сметна разликата в разхода между дизел и бензин. Смятам, че горе-долу обективни цифри съм използвал:

Пробег 12 000км (средно статистически за бг, колегата кара е36 на бензин, едва ли минава по 30к на година)

325д - 70% извънградско (6л/100), 30% градско (9л/100)
325и - 70% извънградско (9л/100), 30% градско (15л/100)

Приемаме едно обслужване масло и филтри на всеки 12000км. На дизела е средно около 150лв по-скъпо.

Раликата на този пробег за година е 65лв на месец при цена на горивата 2лв/л. Вечеря за двама... вие сериозно ли?! Това ви определя избора на автомобил...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от Bexim » 05 Яну 2017, 14:53

Аз не можах да го намеря ново на такава цена като разпитвах 2,5 беше най-малко и не съм сигурен дали актуаторът вървеше с него. Имах проблем с него - изключваше над 200, не че съм карал така, но мразех да имам нещо, което не е както трябва..
Това казвам и винаги съм казвал, купуваш си това, което ти е кеф!!! ЕДНА И СЪЩА Е ПОДДРЪЖКАТА ПОЧТИ, разбира се. А `почти`-то зависи от екземпляра! Престанете да изкарвате, че дизелът е едва ли не песен за поддръжка.. Не е така! Особено с милионниците, които са на пазара..

Ето какво беше правено по моето 320д за 125К км - реални. И тримата собственици сме във форума:
около 70К - турбо!!!
до 90К - 2-та термостата,
до 125К - ремъци, ролки, демпферна шайба, подгревни свещи и реле, КОМПРЕСОР КЛИМАТИК..
Винаги е обслужвана и карана съвсем по правилата и културно. Никога не е издевателствано над нея.

За Н53 сега събирам таблицата :mrgreen:

Не ме разбирайте погрешно, не съм луд фен или защитник на ДВ, просто колата ми хареса и състоянието й най-вече!
Винаги съм давал съвет - 328 от САЩ, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО след началото на 2009. До преди това е със старата глава и може да има проблеми. Става за газ, мас, оцет и е здрава стара порт инжекция с изчистени болести!

ПП Алекс, малко по-ниски са цифрите на 325i :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от Dextuar » 05 Яну 2017, 14:53

nero_ написа:Отделих си 5 мин да сметна разликата в разхода между дизел и бензин. Смятам, че горе-долу обективни цифри съм използвал:

Пробег 12 000км (средно статистически за бг, колегата кара е36 на бензин, едва ли минава по 30к на година)

325д - 70% извънградско (6л/100), 30% градско (9л/100)
325и - 70% извънградско (9л/100), 30% градско (15л/100)

Приемаме едно обслужване масло и филтри на всеки 12000км. На дизела е средно около 150лв по-скъпо.

Раликата на този пробег за година е 65лв на месец при цена на горивата 2лв/л. Вечеря за двама... вие сериозно ли?! Това ви определя избора на автомобил...


Махни ги тия 150лв по-скъпо, че на бензина трябва да долееш масълце, а то не пада от небето...

И нещо ти куца малко сметката - не мисля, средностатистически както го смяташ българина да прави 70% извънградско и само 30% градско, по-скоро е на обратно. Я ги сметни на обратно да видим колко скъпа ще излезе вечерята... :mhihi:
Последна промяна Dextuar на 05 Яну 2017, 14:57, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от nero_ » 05 Яну 2017, 14:55

dextuar написа:
Махни ги тия 150лв по-скъпо, че на бензина трябва да долееш масълце, а то не пада от небето...


Е 10 литра ли ще доливаме, колега... хайде малко по-сериозно :mhihi:

Ако градското е 70% малко е объркан избора на автомобил (друга тема). Отделно дизела "обожава" градско... и загрява като стигнеш.

Понеже Excel е готина програма и отнема 5с да ги смениш го направих - разликата е 90лв/м. Малко по-скъп ресторант.
Последна промяна nero_ на 05 Яну 2017, 15:06, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от nero_ » 05 Яну 2017, 14:58

Bexim написа:
ПП Алекс, малко по-ниски са цифрите на 325i :yes:


В опит да покажа обективност, реших да не рискувам да ги изтънявам много :D

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от vld » 05 Яну 2017, 15:13

Чакай малко, колко струва смяната на маслото на бензинивата 70-80лв ли?
Защото 10л.5в30 масло + маслен филтър + въздушен и този на климатика са в порядъка на 230-250лв.(филтрите кнехт-мале)
Картерни газове и горивен не се сменяват на всяко масло ами през 3, може и повече...
При бензиновите честичко има драма и с бобини лули ваноси,валвтроник, диса-клапа, дросл, дебитомер, ламбди и какво ли още....
При мен градското е 90% от 20-25к на година.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от Dextuar » 05 Яну 2017, 15:21

Ей сега ме вкара в сериозен размисъл :lol: . Ще направя и аз една екселска таблица, че за 90лв/м човек да си разваля кефа... Но някак, без да съм задълбавал, четейки форума, оставам с впечатлението, че Н53 и нагоре са доста по-скъпи за поддръжка/не само гориво/ от еквивалентен дизел...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от nero_ » 05 Яну 2017, 15:27

vld написа:Чакай малко, колко струва смяната на маслото на бензинивата 70-80лв ли?
Защото 10л.5в30 масло + маслен филтър + въздушен и този на климатика са в порядъка на 230-250лв.(филтрите кнехт-мале)
Картерни газове и горивен не се сменяват на всяко масло ами през 3, може и повече...
При бензиновите честичко има драма и с бобини лули ваноси,валвтроник, диса-клапа, дросл, дебитомер, ламбди и какво ли още....


Цените на филтрите при дилър са 150% по-високи за дизел + маслото е 2.5л в повече (ще долеем един литър на бензина, за да са доволни критиците).

Кой за колко обслужва не знам има ли смисъл да обсъжаме - един налива масло от варел, друг филтър от магазина за прахосмукачки, трети подарява 6-700лв на Дару. 150лв разлика смятам са доста честна сметка.

Нали уж не говорихме за ремонти... какво пак се впуснахте в диси и дросели... много е забавно хора, които не са притежавали, обслужвали или дори мирисали конкретния бензин да коментират толкова смело на база 2-те теми във форума за бензинови коли и проблемите на 3-ма човека (образно казано).

Хем се пазя от форумни спорове и пак се набутах. :mhihi:

Не опитвам да кажа, че бензина е супер и избора е един и ясен. Всъщност той е един и ясен ако сте фенове на автомобилите. Ако само се возите избора се свежда до колко километра минавате, какво ви харесва и какво ще уцелите от пазара.

Мир да има :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от drago9205 » 05 Яну 2017, 15:34

И аз не мисля, че разликата при смяна на масло е 150 лева. Все пак цената на маслото, маслен, въздушен филтър и този на купето би трябвало да е идентична или поне доста близка (+- 20 лева). Дори и със смяна на горивен заедно с всяка смяна на масло мисля, че не може да се докара 150лв. разлика (а според мен не е нужно - аз свалих горивен филтър на 16000 км и си беше чист).

П.С. Мисля, че дизелът събира 7.5 литра или 1 литър повече. От изчетеното в другите теми останах с впечатление, че бензиновите нормално горят по 200-300 грама на 1000 км, в крайна сметка така ли е или това е голям разход на масло? Защото ако е така за 12 хил км пробег това са си 2.5-3 литра.
Последна промяна drago9205 на 05 Яну 2017, 15:41, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от Bexim » 05 Яну 2017, 15:40

Нека ви го кажа така.. Преди време като млад БМВ-джия, като си купих 330д (комбито) бях тръгнал за 323 или 328 купе :lol:
Е, ако тогава си бях купил това, което исках щях да съм спестил толкова много пари, че не ми се мисли..
Сега вече, след години смяна на модели и коли тръгнах точно за това, което си взех. Дето се вика, покарал съм и съм си намерил мястото.
Какво да ви кажа, във всеки тунел, в който си сваля джама и върна предавка или 2, усмивката сама идва на лицето ми.. Караме само по правилата, просто в обороти, за да пее 6-така :oops:
Бензин или Дизел, трябва да се позиционираш ценово според приходите и разходите си, за да можеш да си го поддържаш както трябва. В главата си правиш най-лош сценарии, за да си готов за него и всичко друго е бонус.

Ей това най-много ми хареса:
nero_ написа:Не опитвам да кажа, че бензина е супер и избора е един и ясен. Всъщност той е един и ясен ако сте фенове на автомобилите. Ако само се возите избора се свежда до колко километра минавате, какво ви харесва и какво ще уцелите от пазара.
Мир да има :bchug:

Ама то и ние сме си малко луди.. :ok:

ПП И да не кажете, че съм с октановите очила, все пак и на дизела е яко да те изрита в гърба резко и да заредиш на близо 1К изминати км.. Въпрос на предпочитания.. НО ПОДДРЪЖКАТА Е ЩО ГОДЕ ЕДНА И СЪЩА.. :lol:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 8.05.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW E36

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от the7one » 05 Яну 2017, 17:37

От автора:

Разходът на гориво не е толкова голям проблем. Предпочитам парите да ги дам за гориво, отколкото за сервизи и да чакам колата, докато я оправят, да се разкарвам и т.н.. Затова търся нещо, което по-рядко ще се оказва в сервиза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от bai_ILIA » 05 Яну 2017, 20:33

"Искал бензиново купе, купил си дизелово комби" Пабло Ескобар за колегата Bexim и драмата бензин vs. диезел :ok:

Да караш дизелово БМВ е същото като да си емигрант в Германия - пребиваваш легално, работиш и плащаш данъци, децата ти учат в немско училище, но ти НЕ си немец и никога няма да бъдеш!! Пабло за дизелите и ИСТИНСКИТЕ БМВ-та :driving:
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Бургас
Кара: много
Мечтае да кара: винаги

Re: E90 325 N53 или дизел?

Мнение от Инаф » 05 Яну 2017, 21:14

:yes: Това е много много добре казано :bchug: Дизелът е обречен винаги да се свързва с думата Компромис :!:
E60 ///M5 is the ultimate BMW.

..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook