E90 325 N53 или дизел?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: E90 325 N53 или дизел?
Водната помпа е около 500 лв, Пиербург..
Други легенди?
Турбото е 1К лв за рециклаж и актуаторът НЕ се прави, втора ръка или се молиш да не се предаде по-рано..
Други легенди?
Турбото е 1К лв за рециклаж и актуаторът НЕ се прави, втора ръка или се молиш да не се предаде по-рано..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E90 325 N53 или дизел?
Bexim написа:Водната помпа е около 500 лв, Пиербург..
Други легенди?
Турбото е 1К лв за рециклаж и актуаторът НЕ се прави, втора ръка или се молиш да не се предаде по-рано..
ми то ново се намира на 1600, та нали.
Иначе за водната помпа съм чел, че е 900+лв. сега на половин цена е доста по приемливо.
За мен ремонтите по дадена кола с който и да е мотор не са нещо което би ме спряло при покупка, по скоро експлоатационните разходи биха ме спрели.
Щото на всяка една кола 2-3к са само освежаващи в началото като я придобиеш.
Но вече като трябва да пълниш 5-6 резервоара на месец и си става тегаво, аз сега минавам с 2 и малко на месец...

Re: E90 325 N53 или дизел?
Отделих си 5 мин да сметна разликата в разхода между дизел и бензин. Смятам, че горе-долу обективни цифри съм използвал:
Пробег 12 000км (средно статистически за бг, колегата кара е36 на бензин, едва ли минава по 30к на година)
325д - 70% извънградско (6л/100), 30% градско (9л/100)
325и - 70% извънградско (9л/100), 30% градско (15л/100)
Приемаме едно обслужване масло и филтри на всеки 12000км. На дизела е средно около 150лв по-скъпо.
Раликата на този пробег за година е 65лв на месец при цена на горивата 2лв/л. Вечеря за двама... вие сериозно ли?! Това ви определя избора на автомобил...
Пробег 12 000км (средно статистически за бг, колегата кара е36 на бензин, едва ли минава по 30к на година)
325д - 70% извънградско (6л/100), 30% градско (9л/100)
325и - 70% извънградско (9л/100), 30% градско (15л/100)
Приемаме едно обслужване масло и филтри на всеки 12000км. На дизела е средно около 150лв по-скъпо.
Раликата на този пробег за година е 65лв на месец при цена на горивата 2лв/л. Вечеря за двама... вие сериозно ли?! Това ви определя избора на автомобил...
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: E90 325 N53 или дизел?
Аз не можах да го намеря ново на такава цена като разпитвах 2,5 беше най-малко и не съм сигурен дали актуаторът вървеше с него. Имах проблем с него - изключваше над 200, не че съм карал така, но мразех да имам нещо, което не е както трябва..
Това казвам и винаги съм казвал, купуваш си това, което ти е кеф!!! ЕДНА И СЪЩА Е ПОДДРЪЖКАТА ПОЧТИ, разбира се. А `почти`-то зависи от екземпляра! Престанете да изкарвате, че дизелът е едва ли не песен за поддръжка.. Не е така! Особено с милионниците, които са на пазара..
Ето какво беше правено по моето 320д за 125К км - реални. И тримата собственици сме във форума:
около 70К - турбо!!!
до 90К - 2-та термостата,
до 125К - ремъци, ролки, демпферна шайба, подгревни свещи и реле, КОМПРЕСОР КЛИМАТИК..
Винаги е обслужвана и карана съвсем по правилата и културно. Никога не е издевателствано над нея.
За Н53 сега събирам таблицата
Не ме разбирайте погрешно, не съм луд фен или защитник на ДВ, просто колата ми хареса и състоянието й най-вече!
Винаги съм давал съвет - 328 от САЩ, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО след началото на 2009. До преди това е със старата глава и може да има проблеми. Става за газ, мас, оцет и е здрава стара порт инжекция с изчистени болести!
ПП Алекс, малко по-ниски са цифрите на 325i
Това казвам и винаги съм казвал, купуваш си това, което ти е кеф!!! ЕДНА И СЪЩА Е ПОДДРЪЖКАТА ПОЧТИ, разбира се. А `почти`-то зависи от екземпляра! Престанете да изкарвате, че дизелът е едва ли не песен за поддръжка.. Не е така! Особено с милионниците, които са на пазара..
Ето какво беше правено по моето 320д за 125К км - реални. И тримата собственици сме във форума:
около 70К - турбо!!!
до 90К - 2-та термостата,
до 125К - ремъци, ролки, демпферна шайба, подгревни свещи и реле, КОМПРЕСОР КЛИМАТИК..
Винаги е обслужвана и карана съвсем по правилата и културно. Никога не е издевателствано над нея.
За Н53 сега събирам таблицата

Не ме разбирайте погрешно, не съм луд фен или защитник на ДВ, просто колата ми хареса и състоянието й най-вече!
Винаги съм давал съвет - 328 от САЩ, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО след началото на 2009. До преди това е със старата глава и може да има проблеми. Става за газ, мас, оцет и е здрава стара порт инжекция с изчистени болести!
ПП Алекс, малко по-ниски са цифрите на 325i

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: E90 325 N53 или дизел?
nero_ написа:Отделих си 5 мин да сметна разликата в разхода между дизел и бензин. Смятам, че горе-долу обективни цифри съм използвал:
Пробег 12 000км (средно статистически за бг, колегата кара е36 на бензин, едва ли минава по 30к на година)
325д - 70% извънградско (6л/100), 30% градско (9л/100)
325и - 70% извънградско (9л/100), 30% градско (15л/100)
Приемаме едно обслужване масло и филтри на всеки 12000км. На дизела е средно около 150лв по-скъпо.
Раликата на този пробег за година е 65лв на месец при цена на горивата 2лв/л. Вечеря за двама... вие сериозно ли?! Това ви определя избора на автомобил...
Махни ги тия 150лв по-скъпо, че на бензина трябва да долееш масълце, а то не пада от небето...
И нещо ти куца малко сметката - не мисля, средностатистически както го смяташ българина да прави 70% извънградско и само 30% градско, по-скоро е на обратно. Я ги сметни на обратно да видим колко скъпа ще излезе вечерята...

Последна промяна Dextuar на 05 Яну 2017, 14:57, променена общо 2 пъти
Re: E90 325 N53 или дизел?
dextuar написа:
Махни ги тия 150лв по-скъпо, че на бензина трябва да долееш масълце, а то не пада от небето...
Е 10 литра ли ще доливаме, колега... хайде малко по-сериозно

Ако градското е 70% малко е объркан избора на автомобил (друга тема). Отделно дизела "обожава" градско... и загрява като стигнеш.
Понеже Excel е готина програма и отнема 5с да ги смениш го направих - разликата е 90лв/м. Малко по-скъп ресторант.
Последна промяна nero_ на 05 Яну 2017, 15:06, променена общо 2 пъти
Re: E90 325 N53 или дизел?
Bexim написа:
ПП Алекс, малко по-ниски са цифрите на 325i
В опит да покажа обективност, реших да не рискувам да ги изтънявам много

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E90 325 N53 или дизел?
Чакай малко, колко струва смяната на маслото на бензинивата 70-80лв ли?
Защото 10л.5в30 масло + маслен филтър + въздушен и този на климатика са в порядъка на 230-250лв.(филтрите кнехт-мале)
Картерни газове и горивен не се сменяват на всяко масло ами през 3, може и повече...
При бензиновите честичко има драма и с бобини лули ваноси,валвтроник, диса-клапа, дросл, дебитомер, ламбди и какво ли още....
При мен градското е 90% от 20-25к на година.
Защото 10л.5в30 масло + маслен филтър + въздушен и този на климатика са в порядъка на 230-250лв.(филтрите кнехт-мале)
Картерни газове и горивен не се сменяват на всяко масло ами през 3, може и повече...
При бензиновите честичко има драма и с бобини лули ваноси,валвтроник, диса-клапа, дросл, дебитомер, ламбди и какво ли още....
При мен градското е 90% от 20-25к на година.

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: E90 325 N53 или дизел?
Ей сега ме вкара в сериозен размисъл
. Ще направя и аз една екселска таблица, че за 90лв/м човек да си разваля кефа... Но някак, без да съм задълбавал, четейки форума, оставам с впечатлението, че Н53 и нагоре са доста по-скъпи за поддръжка/не само гориво/ от еквивалентен дизел...

Re: E90 325 N53 или дизел?
vld написа:Чакай малко, колко струва смяната на маслото на бензинивата 70-80лв ли?
Защото 10л.5в30 масло + маслен филтър + въздушен и този на климатика са в порядъка на 230-250лв.(филтрите кнехт-мале)
Картерни газове и горивен не се сменяват на всяко масло ами през 3, може и повече...
При бензиновите честичко има драма и с бобини лули ваноси,валвтроник, диса-клапа, дросл, дебитомер, ламбди и какво ли още....
Цените на филтрите при дилър са 150% по-високи за дизел + маслото е 2.5л в повече (ще долеем един литър на бензина, за да са доволни критиците).
Кой за колко обслужва не знам има ли смисъл да обсъжаме - един налива масло от варел, друг филтър от магазина за прахосмукачки, трети подарява 6-700лв на Дару. 150лв разлика смятам са доста честна сметка.
Нали уж не говорихме за ремонти... какво пак се впуснахте в диси и дросели... много е забавно хора, които не са притежавали, обслужвали или дори мирисали конкретния бензин да коментират толкова смело на база 2-те теми във форума за бензинови коли и проблемите на 3-ма човека (образно казано).
Хем се пазя от форумни спорове и пак се набутах.

Не опитвам да кажа, че бензина е супер и избора е един и ясен. Всъщност той е един и ясен ако сте фенове на автомобилите. Ако само се возите избора се свежда до колко километра минавате, какво ви харесва и какво ще уцелите от пазара.
Мир да има

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E90 325 N53 или дизел?
И аз не мисля, че разликата при смяна на масло е 150 лева. Все пак цената на маслото, маслен, въздушен филтър и този на купето би трябвало да е идентична или поне доста близка (+- 20 лева). Дори и със смяна на горивен заедно с всяка смяна на масло мисля, че не може да се докара 150лв. разлика (а според мен не е нужно - аз свалих горивен филтър на 16000 км и си беше чист).
П.С. Мисля, че дизелът събира 7.5 литра или 1 литър повече. От изчетеното в другите теми останах с впечатление, че бензиновите нормално горят по 200-300 грама на 1000 км, в крайна сметка така ли е или това е голям разход на масло? Защото ако е така за 12 хил км пробег това са си 2.5-3 литра.
П.С. Мисля, че дизелът събира 7.5 литра или 1 литър повече. От изчетеното в другите теми останах с впечатление, че бензиновите нормално горят по 200-300 грама на 1000 км, в крайна сметка така ли е или това е голям разход на масло? Защото ако е така за 12 хил км пробег това са си 2.5-3 литра.
Последна промяна drago9205 на 05 Яну 2017, 15:41, променена общо 1 път
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: E90 325 N53 или дизел?
Нека ви го кажа така.. Преди време като млад БМВ-джия, като си купих 330д (комбито) бях тръгнал за 323 или 328 купе
Е, ако тогава си бях купил това, което исках щях да съм спестил толкова много пари, че не ми се мисли..
Сега вече, след години смяна на модели и коли тръгнах точно за това, което си взех. Дето се вика, покарал съм и съм си намерил мястото.
Какво да ви кажа, във всеки тунел, в който си сваля джама и върна предавка или 2, усмивката сама идва на лицето ми.. Караме само по правилата, просто в обороти, за да пее 6-така
Бензин или Дизел, трябва да се позиционираш ценово според приходите и разходите си, за да можеш да си го поддържаш както трябва. В главата си правиш най-лош сценарии, за да си готов за него и всичко друго е бонус.
Ей това най-много ми хареса:
Ама то и ние сме си малко луди..
ПП И да не кажете, че съм с октановите очила, все пак и на дизела е яко да те изрита в гърба резко и да заредиш на близо 1К изминати км.. Въпрос на предпочитания.. НО ПОДДРЪЖКАТА Е ЩО ГОДЕ ЕДНА И СЪЩА..

Е, ако тогава си бях купил това, което исках щях да съм спестил толкова много пари, че не ми се мисли..
Сега вече, след години смяна на модели и коли тръгнах точно за това, което си взех. Дето се вика, покарал съм и съм си намерил мястото.
Какво да ви кажа, във всеки тунел, в който си сваля джама и върна предавка или 2, усмивката сама идва на лицето ми.. Караме само по правилата, просто в обороти, за да пее 6-така

Бензин или Дизел, трябва да се позиционираш ценово според приходите и разходите си, за да можеш да си го поддържаш както трябва. В главата си правиш най-лош сценарии, за да си готов за него и всичко друго е бонус.
Ей това най-много ми хареса:
nero_ написа:Не опитвам да кажа, че бензина е супер и избора е един и ясен. Всъщност той е един и ясен ако сте фенове на автомобилите. Ако само се возите избора се свежда до колко километра минавате, какво ви харесва и какво ще уцелите от пазара.
Мир да има
Ама то и ние сме си малко луди..

ПП И да не кажете, че съм с октановите очила, все пак и на дизела е яко да те изрита в гърба резко и да заредиш на близо 1К изминати км.. Въпрос на предпочитания.. НО ПОДДРЪЖКАТА Е ЩО ГОДЕ ЕДНА И СЪЩА..

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: E90 325 N53 или дизел?
От автора:
Разходът на гориво не е толкова голям проблем. Предпочитам парите да ги дам за гориво, отколкото за сервизи и да чакам колата, докато я оправят, да се разкарвам и т.н.. Затова търся нещо, което по-рядко ще се оказва в сервиза.
Разходът на гориво не е толкова голям проблем. Предпочитам парите да ги дам за гориво, отколкото за сервизи и да чакам колата, докато я оправят, да се разкарвам и т.н.. Затова търся нещо, което по-рядко ще се оказва в сервиза.
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: E90 325 N53 или дизел?
"Искал бензиново купе, купил си дизелово комби" Пабло Ескобар за колегата Bexim и драмата бензин vs. диезел
Да караш дизелово БМВ е същото като да си емигрант в Германия - пребиваваш легално, работиш и плащаш данъци, децата ти учат в немско училище, но ти НЕ си немец и никога няма да бъдеш!! Пабло за дизелите и ИСТИНСКИТЕ БМВ-та

Да караш дизелово БМВ е същото като да си емигрант в Германия - пребиваваш легално, работиш и плащаш данъци, децата ти учат в немско училище, но ти НЕ си немец и никога няма да бъдеш!! Пабло за дизелите и ИСТИНСКИТЕ БМВ-та

"Чемодан, вокзал, Москва"
- Инаф
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Бургас
- Кара: много
- Мечтае да кара: винаги
Re: E90 325 N53 или дизел?



E60 ///M5 is the ultimate BMW.
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
..."The second race saw one of Andy Priaulx’s famous solo escapes from the pole position on the reverse grid."
60 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани