E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
koksimir написа:Здравейте колеги,
Изскочи ми тази грешка за запушен филтър, прочетох документа и виждам, че като информация пише, че трябва да се кара с над 55 мили в час и е препоръчително това да се случи в продължението на 45 мин. Всичко много добре, че някъде @Taruno беше писал над 140 км/ч регенерация се прекъсва.
В този ред на мисли ще излизам тези дни извънградско и искам да създам максимално перфектни условия за регенерация.
Има ли някакво значение на коя предавка си за регенерация на моята 320d мога спокойно на 3-та да закова 120 на по-високи обороти?
Помагат ли високите обороти за по-лесното достигане на температура за регенерация- звучи ми логично но може все пак да бъркам?
Пречи ли темпомата на този процес - с други думи ако закова с темпомат 45 мин ще може ли колата да извърши регенерацията успешно?
Друго нещо, което ми прави впечатление докато карам на темпопат е, че доста често стрелката за моментния разход намалява и седи на около 5-6 или по надолу, това означава ли, специално за процедурата с регенерация е по-добре да разчитам на моя крак, който със сигурност няма да може да поддържа постоянно тези стойности на стрелката?
Не знам дали някои от другите, колеги са им изниквали подобни мисли но все си мисля, че повече от тях ще играят роля в една успешна регенерация на проклетия DPF филтър.
Ти никога няма да поддържаш толкова добре скорост колкото темпомата!
Иначе просто излез карай и с 90 и със 130 все та важното е да е постоянна, колата сама си вдига налягането без да покачва обороти, при нужда си вкарва микровпръсквания и т.н., което не може да се случи над 160 не 140

Директен пример при мен ако на магистрала на равно със 140 седи точно на 5.5, по време на регенерация скача на 6.1 и задържа там докато премине самия цикъл.
Още нещо при излезнала 48А0 препоръчвам цикъл на принудителна регенерация - той е по-дълъг и то значително и е по-голяма вероятността да издуха максимално.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Цикъла обаче е на тласъци, не е еднократен за определено време.
Ако следиш процеса с компютър в колата ще видиш, че на няколко пъти може би 10 може и повече, колата пуска повече гориво и повишава температурата в ДПФ, после спада после пак повишава и тн. процеса е около 20 минути.
Ако следиш процеса с компютър в колата ще видиш, че на няколко пъти може би 10 може и повече, колата пуска повече гориво и повишава температурата в ДПФ, после спада после пак повишава и тн. процеса е около 20 минути.

Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Taruno написа:koksimir написа:Здравейте колеги,
Изскочи ми тази грешка за запушен филтър, прочетох документа и виждам, че като информация пише, че трябва да се кара с над 55 мили в час и е препоръчително това да се случи в продължението на 45 мин. Всичко много добре, че някъде @Taruno беше писал над 140 км/ч регенерация се прекъсва.
В този ред на мисли ще излизам тези дни извънградско и искам да създам максимално перфектни условия за регенерация.
Има ли някакво значение на коя предавка си за регенерация на моята 320d мога спокойно на 3-та да закова 120 на по-високи обороти?
Помагат ли високите обороти за по-лесното достигане на температура за регенерация- звучи ми логично но може все пак да бъркам?
Пречи ли темпомата на този процес - с други думи ако закова с темпомат 45 мин ще може ли колата да извърши регенерацията успешно?
Друго нещо, което ми прави впечатление докато карам на темпопат е, че доста често стрелката за моментния разход намалява и седи на около 5-6 или по надолу, това означава ли, специално за процедурата с регенерация е по-добре да разчитам на моя крак, който със сигурност няма да може да поддържа постоянно тези стойности на стрелката?
Не знам дали някои от другите, колеги са им изниквали подобни мисли но все си мисля, че повече от тях ще играят роля в една успешна регенерация на проклетия DPF филтър.
Ти никога няма да поддържаш толкова добре скорост колкото темпомата!
Иначе просто излез карай и с 90 и със 130 все та важното е да е постоянна, колата сама си вдига налягането без да покачва обороти, при нужда си вкарва микровпръсквания и т.н., което не може да се случи над 160 не 140и обикновено по време на регенерация моментния разход се покачва.
Директен пример при мен ако на магистрала на равно със 140 седи точно на 5.5, по време на регенерация скача на 6.1 и задържа там докато премине самия цикъл.
Още нещо при излезнала 48А0 препоръчвам цикъл на принудителна регенерация - той е по-дълъг и то значително и е по-голяма вероятността да издуха максимално.
Принудителна регенерация предполагам имаш предвид да се закачи на диагностика?
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Да питам и аз тук, понеже за ДПФ-и говорите.
Имам следната драма:
Преди година имах драма с въпросните две грешки, поради забил дросел(грешка за дросела, спираща регенерациите).Изчистихме филтъра, регенерира се, смених и един от датчиците, защото даваше леко лъжливи данни и всичко точно.Зимата ми се развалиха термостатите, но ги смених преди да запише грешка.В периода между миналото лято и зимата не знам, дали се е регенерирал, но откакто смених термостатите, не ще да се регенерира сам.Карам го на принудителни регенерации през 3-4000км. При последната даже беше записало наново 480А, 40тина километра преди това.След принудителната си се изчиства много хубаво...но сам неще.Колата си загрява нормално(90-98С), няма други грешки в ЕКУ-то...
Карам 90% извънградско, също така....
Имам следната драма:
Преди година имах драма с въпросните две грешки, поради забил дросел(грешка за дросела, спираща регенерациите).Изчистихме филтъра, регенерира се, смених и един от датчиците, защото даваше леко лъжливи данни и всичко точно.Зимата ми се развалиха термостатите, но ги смених преди да запише грешка.В периода между миналото лято и зимата не знам, дали се е регенерирал, но откакто смених термостатите, не ще да се регенерира сам.Карам го на принудителни регенерации през 3-4000км. При последната даже беше записало наново 480А, 40тина километра преди това.След принудителната си се изчиства много хубаво...но сам неще.Колата си загрява нормално(90-98С), няма други грешки в ЕКУ-то...
Карам 90% извънградско, също така....
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Satanism написа:Да питам и аз тук, понеже за ДПФ-и говорите.
Имам следната драма:
Преди година имах драма с въпросните две грешки, поради забил дросел(грешка за дросела, спираща регенерациите).Изчистихме филтъра, регенерира се, смених и един от датчиците, защото даваше леко лъжливи данни и всичко точно.Зимата ми се развалиха термостатите, но ги смених преди да запише грешка.В периода между миналото лято и зимата не знам, дали се е регенерирал, но откакто смених термостатите, не ще да се регенерира сам.Карам го на принудителни регенерации през 3-4000км. При последната даже беше записало наново 480А, 40тина километра преди това.След принудителната си се изчиства много хубаво...но сам неще.Колата си загрява нормално(90-98С), няма други грешки в ЕКУ-то...
Карам 90% извънградско, също така....
Само да знаеш, че 3-4000 км е абсурдно много, колата регенерира между 800-1500 при изряден филтър.
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Аз мисля, че зависи от карането....моето, както казах, е почти изцяло на магистрала, със скорост около 120-130км/ч.....Интересното е, че когато беше записала 480А, сега, последно, след 3000км филтъра беше далеч надолу от границата, за грешката....А нея я беше записало 2550км след последната регенерация.
След регенерацията се изчисти и налягането падна до 9мбар на празен ход.
След регенерацията се изчисти и налягането падна до 9мбар на празен ход.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Satanism написа:Аз мисля, че зависи от карането....моето, както казах, е почти изцяло на магистрала, със скорост около 120-130км/ч.....Интересното е, че когато беше записала 480А, сега, последно, след 3000км филтъра беше далеч надолу от границата, за грешката....А нея я беше записало 2550км след последната регенерация.
След регенерацията се изчисти и налягането падна до 9мбар на празен ход.
Да зависи от карането точно така описал съм условията при които запова регенерация и не си мисли, че е нормално. При градско каране за сравнително чист филтър нормалното е 650-800 км, при предимно извънградско 1200 до максимума е 1500 при 1500 колата запова регенерация, която протича независимо от колко е заталачен филтъра. След около 2000 до макс 3000 км след последната регенерация си натрупваш толкова много Soot, че колата записва 480А.
btw повтарям се ама очевидно ако не го напиша и тук никой не чете в другата тема.
Регенерациите имат много условия за стартиране:
- при наличието на 50 гр soot започва веднага след постигане на температура и при наличие на повече от 10 л бензин ДОРИ И В ГРАДСКО каране
- при завишено обратно налягане дори и по-малко soot - тук в важен момента, защото колкото повече ash има толкова по-рано почва регенерацията, колата сприа да следва 1вото правило
- при липса на регенерация повече от 2 месеца - това явно са го сложили, за коли, които се карат малко и soot-a би се запекал (мои разсъжданиея)
- при изминати 1500 км от последната регенерация
Всички тези условия са събирани от DIS и други сервизни програми и съм наблюдавал работата .
При теб понеже не иска да стартира никога имам подозренията, че някой е бърникал по софтуера и може да е забранил нормални регенерации.
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Възможно е и така да е....това как може да се провери?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Честно каза аз не мога да кажа никога не съм се интересувал как точно забраняват и т.н.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Това неможе да се забрани от диагностичен софтуер.
За да се забрани регенерацията трябва да се редактира паметта на ДДЕ, което няма как да стане онлайн.
Определено има нещо нередно което не позволява да се стартира регенерацията.
За да се забрани регенерацията трябва да се редактира паметта на ДДЕ, което няма как да стане онлайн.
Определено има нещо нередно което не позволява да се стартира регенерацията.

- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Мисля да я мапвам скоро....с презаписван софтуер предполагам може да се забранят регенерации?Ще се поровим с мапъра, да видим.
А иначе, какво освен термостат не записва грешка, но спира регенерациите?
А иначе, какво освен термостат не записва грешка, но спира регенерациите?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Свещите и релето за тях, дросела и температурните датчици които са на ДПФ също участват в процеса, ако нещо от тях не работи коректно няма да направи регенерация.
Трябва да се види какво се случва на живи данни кое каква температура показва.
Ако ще я напомпваш няма особен смисъл да го оставяш ДПФ-а, по леко ще и са турбото и за изпускателния колектор да е махнат.
Трябва да се види какво се случва на живи данни кое каква температура показва.
Ако ще я напомпваш няма особен смисъл да го оставяш ДПФ-а, по леко ще и са турбото и за изпускателния колектор да е махнат.

- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Свещи и реле не би ли трябвало да запишат някакви грешки?Дроселът записва със сигурност, защото ми беше спрял регенерациите първият път, това го знам.За другите датчици, нямам си идея, дали записват или не.
Иначе колата ще се мапва, да, но ще си оставя ДПФ-а и няма да затапвам ЕГР, по мои си лични причини.
Иначе колата ще се мапва, да, но ще си оставя ДПФ-а и няма да затапвам ЕГР, по мои си лични причини.
Re: E92: Процедура при DPF грешки 480A и 481A
Да бе не спират,ела го кажи на моя DPF 
На мене грешка в дебитомера ми я спираше.Някъде бях чел,че всички грешки отнасящи се за горивната и изпускателната система я спират.

На мене грешка в дебитомера ми я спираше.Някъде бях чел,че всички грешки отнасящи се за горивната и изпускателната система я спират.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани