Каква е работната температура на Е90 320i N46

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от FE LIPE » 30 Апр 2015, 11:42

Ами аз гледам за елмове в олкс,пълно е,даже днес ще го вземам от един градски(от Асеновград съм),предлага дори диск с Torque Pro за телефона,само,че аз едва ли ще го ползвам(торка),вчера инсталирах шестнайстата версия на BMWhat,(кракната,платена е 86 лева)която може да работи и с блутут и с кабел вързан към телефона през USB On The Go преходник,през кабела(K+DCAN) даже можела да кодира,луда работа :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 5.12.2012
Кара: 318 D

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от xcm » 30 Апр 2015, 15:24

в Продавалника е пълно с такива. Моята джаджа я взех за 20 лв с доставката. Поздрави
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от awful » 30 Апр 2015, 15:37

Аз имам такова чудо и работи супер, и ще ви споделя че не очаквах като имам и блутут във колата да се вържат едновремени и този на колата и този на елма обаче става демек гледам си аз температурата и тем подобни работи и хоп някои ми звани и си излиза на навигацията :shock:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от FE LIPE » 30 Апр 2015, 17:55

Сега тествах с телефона , Торка си работи супер,показва температура,обороти,скорост и т.н.,чете и трие грешки,а бе супер си е,но,BMWhat не работи, в смисъл намира си адаптера,връзва се,но не можах да подкарам нито приборите,нито диагностиката,нищо...за приборите казва ,че моя двигател не бил тестван и не се поддържал :shock: ,което ми се струва невероятно,ще пробвам с лайт версията от маркета,да видим дали ще тръгне,да не са от крака проблемите,иначе програмата е супер,гледам има опция даже за регистриране при смяна на акумулатор,указване на А/ч ,ако са сменени ,обяснение на грешки, ако са намерени такива,принудително чистене на DPF и т.н.
П.П.Впрочем утре ще тествам беемве програмката с кабел да видим и с нея какво ще стане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от 2707E91 » 01 Май 2015, 9:14

И при мене BMW What не се свързва с блутут, тябва само с OTG кабелче.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от vanka7a » 05 Юни 2015, 12:54

E92 335i, N54 - темп. ми е между 90 (когато се движи или съм на климатик) и 108 на място. Тези дни ще сменям водна помпа, защото Fail-на :evil: и ще изчистим радиатора, но температурите предполагам, че ще са пак там някъде :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от vanka7a » 05 Юни 2015, 14:47

Интересно четиво -> http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=38856. Изтегли engine managment.
От тук се оказва, че за N54 икономичният режим на колата е 108 градуса, ако я настъпваш сменя режима и понижава градусите, като помпата циркулира по- бързо антифриза.
При теб предполагам, че това стриктно контролиране на градусите липсва, но температурата ти според мен е напълно нормална :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: гр.Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
Детайли за колата: arctic metallic

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от FE LIPE » 05 Юни 2015, 17:25

Тези дни чета по руските форуми за бензиновите двигатели на BMW,та имаше една тема за 335i(предполагам за 320i е същото),та ставаше въпрос за температурата на маслото,нормална била около 120 до 125 градуса,при положение,че маслото завира на около 130 :shock: ,луди,луди немски инженери,хората измислили този температурен режим са за разстрел,и то публичен,тези температури,комбинирани с 30 000 км препоръчвана смяна на маслото,и то от BMW,го карат да коксува в двигателя и всичко вътре се покрива с много неприятни отлагания,в същото време тази температура скапва всичко гумено по двигателя ведно със сегментите :lol: ,смятай ресурса на N46 е около 120 000 км ,а на N52 е максимум 150 000 км,когато в горенето на масло се включват с пълна сила вече и сегментите,луда работа,трихилядикубиков бензинов мотор с ресурс 150 000 км :clap:
Какво ли би било ,ако тези мотори си работеха на една нормална температура ,да кажем 90-95 градуса на антифриза,щяха да са вечни,мамка му,та в този ред на мисли,колеги с N46(N42) двигатели(на N52 е ел. и се командва от компа),не можем ли да измислим някакви термостати да отварят на 90 градуса ,вместо на 105 :lol: ,моторите ни ще се родят и ще изкарат двойно повече ресурс,лъч надежда ми дава факта,че примерно N43(двигателя с директно впръскване) си работи на 95 градуса на антифриза и е един от малкото,да не кажа единствения, съвременен бензинов двигател на BMW с нормален температурен режим,значи е възможно...
Впрочем ето един цитат,ако някой случайно реши да ми опонира :D
Код: Избери целия код
N52

Принципиально новое (если считать по сути – всего лишь третье) поколение, стартовавшее в 2005 году. Мотор "горячий" не только по режиму термостатирования, но и по причине тесной компоновки моторного отсека. Эволюционное развитие получили практически все известные ранее системы: датчики кислорода теперь широкополосные, длина впускного коллектора изменяется двухстадийно, все это в той или иной форме присутствовало ранее. Добавились мелкие конструктивные улучшения в виде масляного насоса переменной производительности, более надежного клапана вентиляции картера, теплообменника масляного стакана и т.д. Блок также изготовляется из очередного «продвинутого» магниево-алюминиевого сплава, но теперь вместо вставных хонингованных чугунных гильз в нем используется химически вытравленное маслоудерживающее покрытие. Революция коснулось системы подачи воздуха – дебютировавшая в 2001 году на экономичных «четверках» система Valvetronic (непосредственное управление подачей воздуха в цилиндры через открытие клапана, минуя дроссельный узел) теперь переехала на основной модельный ряд двигателей. Решенная с ее помощью проблема т.н. «потерь на дросселирование» якобы позволила снизить расход топлива в среднем на 12% (так и хочется добавить «теоретически»), но потребовала добавления сложного механизма, включающего дополнительный эксцентриковый вал с дополнительной, отличной от двигателей прежнего поколения, арматурой клапанов. Выражение «попал на вальветроник» среди владельцев BMW с моторами этого поколения означает, как правило, нестабильный холостой ход и затраты в пределах 1000 евро. Утешение можно найти разве что в попытке пересчитать мнимые 12% топливной экономии в пробег. Моторам поколения «N» также свойственны специфические проблемы работы двигателя, связанные с микропрограммой блока управления. Путь, выбранный для незначительного увеличения мощности, оказался совсем уж тривиальным – двигатель просто «накрутили» до 7000 оборотов/мин. «Честно» увеличивать объем не стали – оптимальное значение около 0,5 л на цилиндр уже было достигнуто в трехлитровой версии предшественника.

Проблемы с залеганием колец (степень всегда выше средней) касаются почти всех экземпляров внутригородской эксплуатации с пробегом более 40 ткм и возрастом от 2 лет, полная обратимость наблюдается лишь до пробега 60-65 ткм. К рубежу 50-60 ткм уже возможны проблемы с маслосъемными колпачками. К пробегу 80-100 ткм и возрасту 4-5 лет, обе проблемы встречаются и обеспечивают кумулятивный эффект, что гарантирует расход около 1 л на 1000 км и более – это небывало рано. К 110-120 ткм, как правило, забивается катализатор. Было обнаружено несколько экземпляров с малым пробегом, после обработки которых, измерения по пакетам поршневых колец свидетельствовали об отсутствии нормальной обкатки(!) - кольца залегли ранее, чем успели "прикататься". Прогнозируемый ресурс при стандартной эксплуатации - не более 150-180 ткм. Подавляющее число осмотренных экземпляров не рекомендовано к приобретению уже на рубеже 80-120 ткм и возрасте 5-6 лет. Трехлитровая модель имеет больший примерно на треть ресурс, наиболее вероятно объясняемый иным материалом маслосъмных колец. Двигатель почти также распространен как и предшественник и встречается, преимущественно, на автомобилях 1,3,5 серий, а также – на купе и BMW серии X.

Вопреки распространенному заблуждению, ни модифицированная версия колец, ни слегка измененная форма юбки поршня никак на ресурсе мотора не сказались. Модифицированная вентиляция картера через интегрированный в крышку клапан, появившаяся на N52N также никакого улучшения не гарантирует.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от vanka7a » 06 Юни 2015, 9:54

Така е, колега - правят го за икономия на гориво... На моята и смених всички гарнитури, защото тази темп. Им беше разказала играта. Ако става термостат от n54 - слагайте, отваря на 97 градуса ;) Най интересното е, че на n55 отваря на 10-5 :shock: .А маслото нямам идея защо работи на такива температури, а дори имам маслен кулер :evil:
Не ги правят така здрави тия коли, както е36 примерно...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от nero_ » 07 Юни 2015, 19:44

Доста неверни твърдения има в горните няколко поста:

- маслото в никакъв случай не завира при 130 градуса :kuku: При н54 при леко каране маслото е около 110-115 градуса. При малко по ентусиазирано каране става 120-125, при доста даване на газ стига 130. Колата започва да предприема мерки за намаляване на температурата при 150 градуса! Мотора се гаси при 160 градуса.

- шест-цилиндровите мотори имат ресурс 150хил. км... Не знам това как да го приема, при положение, че повечето се внасят на по 200-250 хил. и тук минават още толкова. Имам познат с 325и на газ на около 350хил (почти всичките минати на газ) и колата няма почти никакви ремонти.

- термостата на н54 отваря на 97 градуса - не, термостата е електрически и се контролира от ECU-то и се отваря според температурната карта. Работи в тандем с електрическата помпа за да постигне желаната температура.

- да, на н46 термостата отваря на 105, но температурата на водата и температурата на маслото не са напълно директно свързани. Например в лек режим при н54, водата е на около 105 градуса, а маслото е 110. При натоварване водата става около 85, а маслото 120. В крайна сметка маслото е това, което е от значение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от vanka7a » 08 Юни 2015, 10:21

nero_ написа:Доста неверни твърдения има в горните няколко поста:

- маслото в никакъв случай не завира при 130 градуса :kuku: При н54 при леко каране маслото е около 110-115 градуса. При малко по ентусиазирано каране става 120-125, при доста даване на газ стига 130. Колата започва да предприема мерки за намаляване на температурата при 150 градуса! Мотора се гаси при 160 градуса.

- шест-цилиндровите мотори имат ресурс 150хил. км... Не знам това как да го приема, при положение, че повечето се внасят на по 200-250 хил. и тук минават още толкова. Имам познат с 325и на газ на около 350хил (почти всичките минати на газ) и колата няма почти никакви ремонти.

- термостата на н54 отваря на 97 градуса - не, термостата е електрически и се контролира от ECU-то и се отваря според температурната карта. Работи в тандем с електрическата помпа за да постигне желаната температура.

- да, на н46 термостата отваря на 105, но температурата на водата и температурата на маслото не са напълно директно свързани. Например в лек режим при н54, водата е на около 105 градуса, а маслото е 110. При натоварване водата става около 85, а маслото 120. В крайна сметка маслото е това, което е от значение.


- Напълно съм съгласен с теб, може и аз да съм се заблудил с отварянето на термостата на N54, макар че във всички сайтове пише, че отваря при тази работна температура ( български, руски и т.н ). А температурата на водата зависи от водната помпа, която е електрическа и се управлява от компа. Според натоварването си мени оборотите и съответно може да циркулира повече или по- малко вода, а може и да спира. Моята имаше ел. проблем с високите обороти и сега ми се налага да я сменя, тъй като колата прегрява при голямо натоварване (термостата си отваря нормално).

- За маслото е ясно, че не завира при 130 градуса, трябват му поне 250-300.

- Това с ресурса зависи от какво естество е - моята е на 215 000км. и единственото нещо, което се наблюдава в двигателя е нагар по клапаните, който го имат всички мотори с директно впръскване. ( Между другото, ако някой знае сервиз, в който го чистят - без да отварят главата, нека драсне Л.С ).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от Leon » 27 Юли 2015, 9:37

Не съм с N46, но е най-подходящата тема, вместо да пускам нова. От известно време имам някакви съмнения в термостата, защото перката ми върти като луда. Миналата седмица в два поредни дни на тръгване от работа пуснах да я следя и ето резултата (занулих дневния километраж за по-лесно ориентиране). Външната температура е около 32 градуса, трафикът не е кой знае какъв:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

На другия ден, по същото време, същия маршрут:
Изображение
Изображение

Аз съм раздвоен как да тълкувам тези данни. Работната температура ми се струва твърде ниска. Термостатът видимо работи, като отвори темпреатурата пада от 100 до 80 градуса между два светофара на бул. България. Допълнителни мнения ще са ми от полза. Има ли смисъл да сменям термостата, дори профилактично (купил съм го така или иначе)?
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от vanka7a » 27 Юли 2015, 9:52

Колега, с какъв мотор беше ти? Имай предвид, че перката работи постоянно, ако си на климатик, а в тези жеги предполагам, че е пуснат постоянно :mhihi: Тази температура от 76-80 градуса ми се струва малко ниска, за вече загрял автомобил. Попринцип е нормално градусите да варират според това как я караш, движиш ли се или си на място.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от Leon » 27 Юли 2015, 9:55

Те си варират с 2-3 градуса според това дали е на място или в движение, гледаме диапазона. БМВ дават работна температура 80 градуса при динамично шофиране. Икономичното е над 100. Тук се вижда горе-долу обратното...
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: Каква е работната температура на Е90 320i N46

Мнение от vanka7a » 27 Юли 2015, 15:06

Искаш да кажеш, че като я настъпваш вдига малко над 100, а на задръстванията под 100? Не знам дали ще ти помогне това, но моята работи така:
При настъпване - ~85-90 градуса, по задръствания, светофари и спокойно каране 100-108 градуса. Перката работи по- бързо като включа климатик, а ако работи на максимални обороти и колата е още студена или пък я настъпвам... сменям водна помпа :mhihi: Пробвай с една диагностика, ако нещо те съмнява. При всички случаи, ако има нещо, ще излезе грешка.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook