Xdrive + сняг/киша/лед
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Габриел, от миналата година и аз съм 4х4. За нещастие не БМВ, но тъкмо да установя, че явно няма особена разлика в поведението. Мисля че представата ни с теб (без да те познавам), как се държи и кара 4х4 е сходна. Явно обаче сме били в грешка с представите си, защото се оказва, поне при мен, че няма нищо общо с тази фантазия. Със задното не съм имал такива приключения, като за щастие засега не съм имал твоите неволи. Имах няколко поднасяния минлата зима, след които редуцирах увереността си във възможностите си да я командвам тази кола, както го правя с предно или задно. Оказа се, че 4х4 се кара по-специфично, да не казвам съвсем различно. По-напред колегите казаха, че трябва да се дава газ в завоите, да не въртиш обратен и т.н. Така и пробвах няколко пъти, но като тръгне понякога, по рефлекс отнемам газта. Още не съм толкова в час, че да давам акъл. Просто исках да споделя, че шофирането на 4х4 не е точно толкова лесно, колкото си го представях. За щастие на едно, две места имах възможност да я приплъзна хубаво и удоволствието си заслужава, но се чувствам още като ученик. Кофти е, че не знам и къде мога да ходя да потренирам, защото около София има повече коли, когато има сняг, отколкото като пече слънце.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Карал съм само quattro на лед сняг и в такива условия се дава гас в завоя и онова направо те изнася в посоката където гледаш. По друг начин се кара колата, може би още не си свикнал, то е като от предно да се качиш на задно - нищо общо.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
b00st написа:Карал съм само quattro на лед сняг и в такива условия се дава гас в завоя и онова направо те изнася в посоката където гледаш. По друг начин се кара колата, може би още не си свикнал, то е като от предно да се качиш на задно - нищо общо.
От предно на задно,беше много естествено за мен.Да опит на сняг а и сухо до гранично сьепление с 4х4 нямам,но ако е задно няма да се мудя какво да правя - ше свикна,налага се

Да гумите са кофти,незнам дали факта,че съм на 255 не играе лоша шега,но пред мен един тип с митсубиши джипка (не се сещам модела) летеше по завоите ,без да помръдне.Бих взел нови гуми и днес,но 1200лв за една седмица не си заслужават..
Трябва да се съберем някъде,да ги тестваме да видим гумите ,опита или какво прави разликата

Sent from nokia 6310
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Колега, а регулаж на преден и заден мост минавал ли си скоро? Карам 4х4 и съм карал няколко коли 4х4, но не са били бмв. Според мене или гумите са за кофата (ама много трябва да са зле) или нещо не е окей.. каквото и да си направил в тая ситуация, освен, ако просто не си завил или наковал бясно спирачки, не виждам как може да се случи това.. Кола 4х4 се кара като всяка друга кола на мокри/заледени пътища според мене, а когато поднесе - тогава я настъпваш в дъно и се опитваш да я спасиш/вкараш в пътя. Единствените проблеми, които аз съм имал с 4х4 е затъването в дълбок сняг, защото си мисля че ще излезене. Проблема е, че като легне дъното на колата на твърд сняг, нищо не те спасява, просто гумите са във въздуха.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
wmalevski написа:Колега, а регулаж на преден и заден мост минавал ли си скоро? Карам 4х4 и съм карал няколко коли 4х4, но не са били бмв. Според мене или гумите са за кофата (ама много трябва да са зле) или нещо не е окей.. каквото и да си направил в тая ситуация, освен, ако просто не си завил или наковал бясно спирачки, не виждам как може да се случи това.. Кола 4х4 се кара като всяка друга кола на мокри/заледени пътища според мене, а когато поднесе - тогава я настъпваш в дъно и се опитваш да я спасиш/вкараш в пътя. Единствените проблеми, които аз съм имал с 4х4 е затъването в дълбок сняг, защото си мисля че ще излезене. Проблема е, че като легне дъното на колата на твърд сняг, нищо не те спасява, просто гумите са във въздуха.
Колата с 200 върви направо,без да държа волана..но не съм ходил на реглаж ,след като я взех.Незнам гумите ли какво ли,но са стари,обаче пък в дълбог сняг и киша рина като снегорин.За съжаление втори път излетях от пътя в събота по абсолютния начин,от Боровец към София,скоростта при онзи сняг (киша) не е била повече от 60,като цяло карах 60-70 максимум но около шъркелово гнездо същата ситуация,но бяхме 3ма в колата,отново за небивал късмет,ме спря снега отстрани,колата се спря в едно дръвче,но няма драскотинка - само леко огънат номер,и ако не бях спрели едни страхотни хора,да ми помогнат (спряха на секундата след като ме видяха) нямаше вадене защото остана по корем.
Абе 4х4 не се кара като всяка кола,на задно тоя път съм го взимал на врати не един път ,в смисъл такъв при това количество сняг,съм я пускал задницата но съм я контролирал - никога ама никога не съм изпадал в ситуация ,да нямам контрол и просто да излети от пътя 2 пъти за 12 часа...
Може просто да трябва,коренно да проемня стила си на шофиране,покрай задното реагирам явно грешно за такъв тип задвижване,защото контрирам волана и от там със спирачка и газ запазвам колата или да презавива или да я изправя,тук ни едно ни другото..но гледайки клипове,волана се врътка съвсеем леко и много газ...ще си намеря къде да я пробвам на широко и това е..а и догодина нови гуи,ако пак се случи нещо пдообно - ще си търся само задно

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Значи до колкото разбирам, за да се овладее колата с xdrive-а волана не се върти в обратна посока на завоя (или поне не, както обикновено се прави със задно) и не се отпуска газта, за да може задвижването да отиде на предния мост и да измъкне колата. Това ми е първа зима с xdrive и още ѝ свиквам. До сега съм карал БМВ само със задно и там нещата са простички 

Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Не съм карал БМВ 4х4, но пак казвам, че според мене, колата ако ще и средно да е, когато е в покой (без резки газ/спирачки или завиване), не трябва да тръгва да поднася на подобен завой по тоя начин. Не може да ме убедите, че колите 4х4 тръгват да поднасят на всеки завой и разбираш ли, трябва специално обучение за да я овладееш.. Ако всичко е наред, караш си колата с малко газ и плавни движения, искате да ме убедите, че е нормално тя да си тръгва да поднася в завой? Ако това е така, ще преобмисля връщането ми към БМВ, защото обмислях точно за Х драйв 3-ка, която да се управлява от по-добрата ми половинка в повечето случаи.. Смятам, че всичко казано до момента е правилно при положение, че колата вече е тръгнала да поднася, тогава овладяването и е различно от задното, не споря. НО аз все още не разбирам обаче, защо тръгва да излиза така, без обяснима причина. (пояснявам, за да не остана недоразбран)
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Да ти кажа тая система още си я усъвършенстват. На е70 примерно е космически години по-назад съпоставена с тази във F15 според мене.
Последна промяна Sharo на 09 Мар 2015, 14:33, променена общо 1 път
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Още със закупуването на Х3-ката от Камор ни предупредиха следното: изгуби ли сцепление -> само газ! Тогава мислех, че преувеличават и че го казват с маркетингов тон. Преди това карах голяма и тежка шведска кола с предно - абсолютен снегорин, с който неведнъж сме дърпали закъсали коли по ски курортите. При първия сняг с Х3-ката бях като попарен - никаква предвидимост. Когато реши недозавива, когато реши презавива. Това с моя стар стил на каране. По-късно след няколко инфарктни поднасяния на предницата, подобни на това в клипчето, разбрах, че Xdrive иска постоянна равномерна газ и плавно боравене с волана. Когато свикнах с поведението на колата всичко си дойде на мястото и започнах да виждам ползите от AWD системата. Дотогава се чувствах доста по-уверен в кола с предно предаване! От тази зима смених и размера на зимните гуми от 235 на 215. Намирам страхотна разлика. Гумите и в двата случая бяха нови със звездичката на BMW, но тази зима при бедственото положение в Сърбия по Коледа колата беше със много предвидимо и сигурно управление! От друга страна пък съм абсолютно възхитен от Е92 на задно с нови хубави гуми. Колата е супер предвидима и предницата се контролира все едно по усет, а не с волана - страхотно е усещането и колата спира да върви чак когато опре по корем.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Sharo написа:Да ти кажа тая система още си я усъвършенстват. На е70 примерно е космически години по-назад съпоставена с тази във F15 според мене.
Абе нещо ,не са я изчислили правилно

На сухо и мокро наистина е стабилна осезаемо повече ,нооо явно "стила" ми на шофиране е крайно грешен за подобно задвижване...или самото задвижване не е както трябва по време на движение...че копа и излиза от всякакви места (до колкото просвета позволява) е така,но ако в движение,трябва да смачкам газта и допълнително да ускоря за да изправя колата - ами не мерси..не съм WRC съзтезател

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Като загубиш сцепление и намачкаш газта не значи, че ще ускориш! Ще придадеш повече въртящ момент, който системата ще разпредели по колелата спрямо това, къде има най-добро сцепление! Ако обаче никъде няма сцепления, DSC ще върне газта.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
stocky написа:Като загубиш сцепление и намачкаш газта не значи, че ще ускориш! Ще придадеш повече въртящ момент, който системата ще разпредели по колелата спрямо това, къде има най-добро сцепление! Ако обаче никъде няма сцепления, DSC ще върне газта.
Мда ,но аз бях в DTC режим...с всичкло включено айде,ще те спре донякъде или нацяло,но в DTC може и да е до скапани гуми,но преди малко пробвах на едно място ,само да тръгна с леко завъртян волан,върти отпред но задницата сякаш има 2пъти повече сцепленив и колата бута напред а предните гуми въобще не изтеглят..незнам ,но вече няма място достатъчно широко да разбера какво става а ме е яд
Sent from nokia 6310
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Щом още при потегляне предницата губи сцепление, мисля че гумите ще са проблемното звено при теб. Освен ако не говорим за потегляне на заледено с някакъв надлъжен или страничен наклон с цялата газ.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
stocky написа:Щом още при потегляне предницата губи сцепление, мисля че гумите ще са проблемното звено при теб. Освен ако не говорим за потегляне на заледено с някакъв надлъжен или страничен наклон с цялата газ.
Е не с цялата газ,ако я пусна и само галя педала си излиза,но дам ли айде до 3000 оборота ,си представи натисната предна спирачка на колело и да въртиш педалите,ей това се получава...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Xdrive + сняг/киша/лед
Аз за това питах за регулаж на преден мост, защото ако нещо има наклон или гумите са изядени под ъгъл, реално контактната площ е малка и тн и тн. При мене с ВАГ, също с завъртян волан тръгва отначало напред, докато се усети на къде да предаде въртящите усилия, но след това си поема.. но карайки на обикновен път, без кой знае какви препятствия и без шофьорска грешка, определено трябва да има някакъв проблем или гумите за нищо не стават. Реално ако беше само заради пътя, след тебе някой щеше да изкочи. Дори ако бях на твое място бих си взел 2 добри гуми втора ръка, ако не ти се купува от сега нови за другия сезон, колкото да не стане някой фал. Защото това може да се случи следващия път на магистралата с 120-30 км при някоя локва или нещо такова..
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани