Изключване на всички системи + висока скорост ...

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от Alek_SV » 15 Ное 2014, 21:59

DaveBG написа:,,, Даже на нормално е90 мисля че не може да спре стабилити контрола въпреки че човека твърди че го бил спирал.
....


Човекът не търди такова нещо. Става въпро за 5 секундното задържане на DSC бутона при , което излиза :

Изображение

Кво точно и на колко % спира не съм сигурен , знам само че разликата в поведението на колата става много голяма,


Основно идеята на темата беше някой да сподели какво става , когато трябва да намалиш рязко от 170 до 120 примерно (защотот някой не те вижда и си те засича ).
При ниски скорости и най-лекото движение на волан в момента на "удряне на спирачката" я завърта доста ( колко точно зависи от много фактори).
Дали колата ще се завърти (което би било най-вероятно фатално) при ситуация на рязко спиране съпроводено с корекция на траекторията , съответно движение с волата.


Няколко дървени философа тръгнаха да задават заядливи въпроси , за които никой не ги е питал въпреки , че изрично помолих , който няма какво да каже по темата да не пише.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от adovet » 15 Ное 2014, 22:22

ABS няма как да го изключиш. При такова спиране ще ти трябва ABS. Темата е без никакъв смисъл.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от Nickelback » 15 Ное 2014, 23:36

Не знам, преди на Е36-цата още с паленето и спирах ASC-то, защото просто работеше неадекватно. На Е39-ката работи доста по-прецизно, а и мощностните и характеристики са значително по-сериозни и рядко си позволявам да го изключа. Особено на мокро и когато искам да не мисля много за шофирането. Единствено, ако имам самоцел "да покарам" го спирам. Помня веднъж на магистралата застигнах някаква колона тирове. Намалих до 120 и се приготвих да изпреварвам с пуснат мигач, когато некви "батки" с моден дизел Алди се навряха до мен без никакъв сигнал за подобна маневра :dunno: Бях си нещо нервен преди това, ама и тия ме издразниха доста, при което, както си бях на 6-та вкарах 3-та и набих яко газта с леко навит волан... Голяма грешка! По принцип не го правя, ама тоя път бях изнервен и не мислех много, много... Задницата тръгна за момент, но не можа да стане беля благодарение на DSC-то. Задните гуми чак изпищяха. Такива спирачки удари :roll: Оттогава доста я уважавам системата :yes: :mhihi:
Разправяли са ми че няк'ви пичове с GT-R спукали гума с 200. Колата само се разтресла малко, размигали се няк'ви лампи и хората си спрели като че ли нищо не е станало. Та не са нещо лошо тия системи :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 26.04.2014
Пол: Мъж
Кара: Е90 320d
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от TSMT » 16 Ное 2014, 8:27

Alek_SV написа:
DaveBG написа:,,, Даже на нормално е90 мисля че не може да спре стабилити контрола въпреки че човека твърди че го бил спирал.
....


Основно идеята на темата беше някой да сподели какво става , когато трябва да намалиш рязко от 170 до 120 примерно (защотот някой не те вижда и си те засича ).
При ниски скорости и най-лекото движение на волан в момента на "удряне на спирачката" я завърта доста ( колко точно зависи от много фактори).
Дали колата ще се завърти (което би било най-вероятно фатално) при ситуация на рязко спиране съпроводено с корекция на траекторията , съответно движение с волата.


Правил съм подобен опит /повече мисля да не го повтарям/, а той беше така - с изключено ДТЦ изпреварих една кола с около 150 км/ч, като нямах проблем при маневрата. Веднага след нея, обаче трябваше рязко да намаля защото трябваше да завия на ляво /около 120 градусов ляв завой/, при което гумите изсвириха от рязкото намаляване. Навих волана за да взема завоя, но колата беше доста нестабилна и почти влязох в мантинелата.
Определено със системи не би станало така, та да сме благодарни, че хората са ги измислили защото вършат мн добра работа. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от gentata » 16 Ное 2014, 12:37

DaveBG написа:..... кажи на кратко като човек как мислиш че ще има полза от тракшън контрол при 200 с неговата кола???
Код: Избери целия код
Кара: E92 335d с доста екстри
:lol:

Ще има полза от тракшън контрола ако при движение с тази скорост едно от задвижващите колела от едната страна на колата застъпи заледен участък от пътя и в същото време или се отпусне газта или се подаде повече. Тези условия са напълно възможни в това време и тази скорост. И за да превърти колело на заледен участък дори и при висока скорост е необходима далеч по-малка мощност от 7-800 коня.
Случвало се е да сработва ASC-то на 525тдс комби на 5-та зимата на магистрала със скорост 120-130км/ч. Както е известно тдс-а е с далеч по-ниска мощност от 335d а на тегло е нагоре от Е92.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 5.12.2012
Кара: 318 D

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от xcm » 16 Ное 2014, 12:49

adovet написа:ABS няма как да го изключиш. При такова спиране ще ти трябва ABS. Темата е без никакъв смисъл.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


+1
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от mili4uk » 18 Ное 2014, 11:25

Аз само не разбрах каква е идеята на автора да изключи тракшъните при висока скорост ? Иска да се пързаля с по-висока скорост ли ... или просто защото е мъж да покаже нещо ?
С отоврен диф, висока скорост, коне под 300 .... каква е логиката не мога да разбера ?

PS. -> задай параметрите на висока скорост... защото на Витошка със 100 си е доста висока скорост. На магистралата със 160 не чак толкова.... на магистралата с 250-300 си е друго... на писта -там пък съвсем няма нищо общо !
Гуми за сезона... имаш предвид зимни ли ?

Моето лично мнение е че няма смисъл от изключване на системите ! Не мога да се сетя за някаква полза от това, при скорост над 100, отворен диф и каране с други участници в движението. Само негативи ми идват в главата :)
С ниски скорости до 50 мисля че всички малко или много правим "някакви" опити и предполагам е разбираемо. Има си и профита разибра се... ама всеки знае - без диф си е крива работа !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 12.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 2007 M47
Мечтае да кара: BMW F3x

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от dogo_stz » 18 Ное 2014, 19:34

Както повечето от нас и аз съм правил доста екперименти с включено DTC и с изключено DSC. Предимствата на системата са неуспорими, особено при коли над 200кс. и задно предаване.

Та, тъй като съм си правил няколко замервания от 0-100 с включено DSC, включено DTC и изключено DSC ( на сух и прав участък ) и резултатите са прегресивни в ползва на без DSC, ясно е, че БЕЗ не сработват спирачките и не се отнема мощността на мотора, но някой има ли представа дали нещата свършват до тук. Мойте наблюдения са, че колата става доста по-"респонсив" и набира по-добре в рамките на целия range ( не само в ниските, където реално се намесва системата при 320D ). Някой знае ли нещо?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от Alek_SV » 18 Ное 2014, 20:17

mili4uk написа:Аз само не разбрах каква е идеята на автора да изключи тракшъните при висока скорост ? Иска да се пързаля с по-висока скорост ли ... или просто защото е мъж да покаже нещо ?
С отоврен диф, висока скорост, коне под 300 .... каква е логиката не мога да разбера ?

PS. -> задай параметрите на висока скорост... защото на Витошка със 100 си е доста висока скорост. На магистралата със 160 не чак толкова.... на магистралата с 250-300 си е друго... на писта -там пък съвсем няма нищо общо !
Гуми за сезона... имаш предвид зимни ли ?

Моето лично мнение е че няма смисъл от изключване на системите ! Не мога да се сетя за някаква полза от това, при скорост над 100, отворен диф и каране с други участници в движението. Само негативи ми идват в главата :)
С ниски скорости до 50 мисля че всички малко или много правим "някакви" опити и предполагам е разбираемо. Има си и профита разибра се... ама всеки знае - без диф си е крива работа !


Не нямам амбиции да се правя на Мъж . Аз съм и тук във форума няма как да го доказвам нито имам мерак да се пробвам.
Идеята на темата е точно това :

dogo_stz написа:Както повечето от нас и аз съм правил доста екперименти с включено DTC и с изключено DSC. Предимствата на системата са неуспорими, особено при коли над 200кс. и задно предаване.

Та, тъй като съм си правил няколко замервания от 0-100 с включено DSC, включено DTC и изключено DSC ( на сух и прав участък ) и резултатите са прегресивни в ползва на без DSC, ясно е, че БЕЗ не сработват спирачките и не се отнема мощността на мотора, но някой има ли представа дали нещата свършват до тук. Мойте наблюдения са, че колата става доста по-"респонсив" и набира по-добре в рамките на целия range ( не само в ниските, където реално се намесва системата при 320D ). Някой знае ли нещо?



Искам да си ползвам максималната мощност и възможност на колата , но не искам да се убия като глупак и да зема да завлека и някой с мен , затова си задавам въпроса и чаках отговори от колеги с повече опит с любимата ни марка от мен .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 13.03.2013

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от yordan_ichev » 18 Ное 2014, 20:19

Не разбирам какви са тези изказвания, че видиш ли няма смисъл от системи за сигурност ако колата е под 200 коня...
Мен лично DSC не веднъж ме е спасявало от поднасяне на задницата с 150-160 км/ч след преминаване през локва в завой (да по нашите магистрали има неравни участъци, където се образуват локви). Тази скорост е достижима дори за автомобил с мощност 100 к.с.
Не съм усетил никога системата да подава повече въртене към колело, ами точно обратното - бие спирачка и ме вкарва в пътя (или поне на където съм навил волана).
Те щом са го сложили в колите сигурно е имало защо. По принцип се интересувам само от техническите теми, обаче заядливите и "компетентните" постове ме провокираха...
Хора, моля Ви се карайте си колите и се придържайте към инструкциите на производителя - те са направили повече тестове за безопасност от Вас!
Все пак децата ни пресичат по тези улици - за избиване на комплекси си има определени за целта места.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 9.11.2008

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от DJaM0 » 19 Ное 2014, 0:13

dogo_stz написа:Та, тъй като съм си правил няколко замервания от 0-100 с включено DSC, включено DTC и изключено DSC ( на сух и прав участък ) и резултатите са прегресивни в ползва на без DSC, ясно е, че БЕЗ не сработват спирачките и не се отнема мощността на мотора, но някой има ли представа дали нещата свършват до тук. Мойте наблюдения са, че колата става доста по-"респонсив" и набира по-добре в рамките на целия range ( не само в ниските, където реално се намесва системата при 320D ). Някой знае ли нещо?

И аз имам същото наблюдение ,дори мислех ,че се залъгвам и всичко си ми е в главата ,но определено с изключено DSC колата все едно има повече сила...и не само на 1-2 скорост ,а разгърната мощност като цяло...наблюденията са ми върху 320d с чип и махнат DPF.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 26.04.2014
Пол: Мъж
Кара: Е90 320d
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от TSMT » 19 Ное 2014, 8:22

Темата е безсмислена, особено с това заяждане помежду ви...
Въпреки това ето малко инфо за тези, които все още не са си прочели менюала:

Dynamic Traction Control (DTC).

Dynamic Traction Control (DTC) allows more wheel slip and thus a more dynamic driving style with higher wheel traction and DSC controlling stability. A small amount of spin on the drive wheels improves traction when pulling off from a standstill in snow or on loose terrain.

Dynamic Traction Control (DTC) is a sub-function of the Dynamic Stability Control (DSC) system that can be turned on and off. DTC has two major roles: to regulate traction and to enable sports-style driving while providing active stability control.
When the drive wheels start losing traction the DSC automatically begins stabilisation measures. The Dynamic Stability Control system curbs the engine output and stops slip on the wheels. In exceptional situations, however, a small amount of wheel slip can be an advantage.

When driving in deep snow, slush or on loose terrain a small amount of wheel spin improves traction. For these occasions, as well as those when the drivers want a sportier driving style, the DTC can be activated by pressing a button and this allows more slip and reduces the DSC’s curbing of the engine. The result: better traction and more thrust.

The DTC also makes driving on snow and ice-free roads more dynamic. When activated, the DTC allows sporty drivers more room to manoeuvre around curves than the Dynamic Stability Control and even permits controlled drifts. The driver retains complete control over the vehicle in every situation and the Dynamic Stability Control’s stabilising measures remain active even when the DTC is activated.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Изключване на всички системи + висока скорост ...

Мнение от Bexim » 19 Ное 2014, 16:31

Изключват се на 100%... Аз поне така знам и не съм забелязал поне при градско каране да остават включени.. Зимата си е много показателно..
При висока скорост - не знам...

Със 140 ми направи аквапланинг това лято.. Направо настрани си тръгнах и мога само и единствено да съм благодарен на DTC системата :bowdown: ... От там нататък има писти за лудаци :winky:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook