Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Подобрно ревю на 320D + DIY EGR почистване
Ето го и резултата, след около два часа стъргане, пръскане и киснене мръсотията е неистова - ПОСТЕЛЕТЕ нещо!
Не съм правил снимки от кисненето на колектора, защото е сложна работа и не искам някой от вас да се наиграе -все пак сода каустик може да ви причини сериозни бели. Като цяло колектора може лесно да проверите за нагар през входа към ЕГР-а и като прегледате отворите на пеперудите(които почти не бяха черни, направо останах смаян)
ВНИМАНИЕ! Ако някой от вас на своя глава реши да подхване колектора имайте предвид, че содата каустик разгражда алуминий, др. метали и гума т.е. всичко от колектора трябва да се премахне! НЕ ПОЛЗВАЙТЕ сода каустик върху алуминиевия ви EGR клапан!!
Не съм правил снимки от кисненето на колектора, защото е сложна работа и не искам някой от вас да се наиграе -все пак сода каустик може да ви причини сериозни бели. Като цяло колектора може лесно да проверите за нагар през входа към ЕГР-а и като прегледате отворите на пеперудите(които почти не бяха черни, направо останах смаян)
ВНИМАНИЕ! Ако някой от вас на своя глава реши да подхване колектора имайте предвид, че содата каустик разгражда алуминий, др. метали и гума т.е. всичко от колектора трябва да се премахне! НЕ ПОЛЗВАЙТЕ сода каустик върху алуминиевия ви EGR клапан!!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Браво колега
, чистих моята преди доста време на км беше 165 когато е купих и си бяха реални а клапата беше със щата като твоите черна и гнасна. Понеже и аз е киснах във препарати падна си малко от мърсутията но за наи добър ефект използвах паруструика която работеше ма 12 бара и разбира се подгряваше водата, ефекта след като е измих, стана като нова само тя премахна всичките боклуци дори това което на теб е останало по ъглите, така че ако някои има възможност да използва да го направи отнема малко време и резултата е много добър.

- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Колега Taruno, това натрупване на мръсотия е за 107к км при кола която си вкарал от чужденеция нали? При нашите реалности, може и доста по-рано да настъпи тази смрад. Дали и при N47 е такова положението. Аз още съм гаранционен и не ми се ще да я бърникам още, ама като гледам как ...
А филтъра за картерните газове как изглежда и къде да го търся - още не съм пипал кората на мотора
но вече съм на 42к км.
А филтъра за картерните газове как изглежда и къде да го търся - още не съм пипал кората на мотора

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Да вкарана е от чужбина, като цяло няма какво да развалиш, за да ти се провали ганацията, но ако от тези 42к дето си навътял поне половината са извънградско бъди спокоен натрупването ще е минимално, ти си с циклонния филтър и той не е нужно да се сменя, може да го зачистиш, но пак това го дават на 60к имаш време.
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
При Н47 нещата не са така обаче - аз смених моя преди седмица и беше само поопушен ,но на н47 принципа е доста по разли4ен

това е на почти 200к - като не съм го барал беше в това състояние в което е на снимката

това е на почти 200к - като не съм го барал беше в това състояние в което е на снимката
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Да ти е честита новата придобивка и много безаварийни километри! Много хубава тема, ще я ползвам да споделя нещо. И аз като колегата, реших да почистя АГР клапана. Колата тогава беше на 47к км, но карана само в БГ и нагара въобще не беше по-малко от твоя! Скапана нафта! След перфектно почистване /на ръка/, се запознах с един проблем при е90 320д, за който само бях чел във форума. Придръпване, при много леко подаване на газ, усеща се наи-добре на трета. Когато се подаде повече газ изчезва, но макар и много слабо изразено - дразни! И така до днес. Отидох да я закача на една диагностика, гледаме няма грешки, говорим си и изведнъж колегата ми извади вакум-маркучето от клапана на АГР-а. Вика ми, я пробвай така! За моя изненада, придръпването изчезна!
Сега колата е на 63к км и не мисля, че тъпия клапан трябва да се скапе толкова рано! На старата ми е46 го бях изолирал, но на тая не ми се искаше /предвид малкото километри/. Естествено веднага наби грешка "енджин чек", но придръпването го няма! Незнам дали не съм прецакал клапана при чистенето /макар,че не виждам как/ или е някакво съвпадение. Диагностика ми вика да изолираме АГР-а софтуерно, за да не дава грешка, но още се чудя. Дайте мнение и съвет! Ще покарам малко така, да видя дали ще се появи пак, тъпото придръпване.

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Има една мембрана във тръбата, която влиза във вакуум маркучето и тя може да се спука при миене ако влезе течност и тогава си преебаваш ЕГР-а
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Точно така ми беше на е46 - спукана мембрана, която фактически управлява клапана. Това ще е първото нещо, което ще проверя.
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
baga написа:Точно така ми беше на е46 - спукана мембрана, която фактически управлява клапана. Това ще е първото нещо, което ще проверя.
Ако е така както казваш, затапи си маркучето с нещо и изчисти грешката (без да премахваш АГР софтуерно). По този начин няма да бараш АГР и компа ти няма да отчита грешка!
А дали е спукана мембраната, можеш лесно да провериш - при надуване, не трябва да издиша, а буралцето вътре трябва да се движи (ако не си демонтирал, пак можеш да тестваш, но няма да виждаш буталцето дали работи)
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Миналата година чистих въпросния клапан. Най-добрия препарат е 50/50 бензин и нафта
Накисване и търкане с четка за зъби - всичко падна.
Успех на всички

Накисване и търкане с четка за зъби - всичко падна.
Успех на всички

- The^Maniac
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Един въпрос и от мен (с 330д съм). Мисля да мап-вам колата и се чудя дали софт-а ограничава ЕГР клапана да не работи? Ако не, дали този клапан може да бъде затапен/изолиран? Знам, че той е направен само за екология и на някои коли може да се изолира да не работи. Как е при БМВ?
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
The^Maniac написа:Един въпрос и от мен (с 330д съм). Мисля да мап-вам колата и се чудя дали софт-а ограничава ЕГР клапана да не работи? Ако не, дали този клапан може да бъде затапен/изолиран? Знам, че той е направен само за екология и на някои коли може да се изолира да не работи. Как е при БМВ?
Мапера променя в горивните таблици - мап значи карта, няма общо с ограничването на ЕГР-а пък и той не пречи на ремапа. Колкото до изолирането, не е само екология, пробвай зимата без ЕГР на къси разстояния кога ще загрее колата

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
И ако имаш катализор и ДПФ без ЕГР ще се позабавляваш да ги задръстваш на две години 

- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Добре, че колата е без ДПФ филтър и няма да го задръсти ако премахна АГР-а. Други мотиви да го оставя /АГР-а/, като изключим по-бързото загряане? Ааа и съм почти сигурен, че само със затапването на вакум маркуча няма да стане!
Грешката я набива май от другаде!

- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Вчера проверих Агр-а - работи, не е спукана мембраната. Интересното е, че веднага след като го включих да работи, мизериите се появиха отново. Почвам да си мисля, че проблема идва от ел. клапана, който управлява вакума за Агр-а. Самия Агр е чист /чистен е преди 17000 км/ и работи, значи проблема е другаде. А и иначе грешката изчезва сама, като покараш малко. Май ще го изолирам софтуерно, дайте идеи къде.
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани