Различните двигатели и техните кодове

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от Leon » 04 Дек 2012, 15:14

Всъщност това са два различни мотора 163 к.с. мотора е М47N2, a 177 к.с. (от март 2007г.) е с означение N47. Вторият мотор се предлага и с редуцирана мощност от 163 к.с. най-вече заради екологията като Efficient Dynamics версия. Преди отпадането на акцизите 163 к.с. беше прага и доста фирми, включително БМВ вкарваха редуцирана мощност на някои модели, за да паднат под акцизния праг, но в момента за европейски коли това не се прави.
Never mistake motion for action...

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от Turturelo » 05 Дек 2012, 0:14

винаги "чипосването" е за сметка на фабрично заложения ресурс .. няма го този филм "шефа на сервиза е мой човек на комшията шурей и ме прати та ми качиха новия софтуер и сега от 177 стана 184". Както каза колегата по-рано в случая има различни елементи физически подменени и подобрени, за да увеличат мощността, запазвайки същата доза фабричен резерв, съобразен с еко-стандартни, температурен диапазон на заложена издръжливост или грубо казано да работи и в Дубай през лятото и във Финландия през зимата.. Не се подлъгвайте, че 2.0 дизел в Е46 със 136 к.с. и в F30 със 184 к.с. е един и същ мотор. Базата му е, но самия двигател е тотално различен и от различно поколение. Турбо, дюзи, управление, изходни и входни трактове, материали, налягане и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от Gqbriel » 05 Дек 2012, 9:23

Turturelo написа:винаги "чипосването" е за сметка на фабрично заложения ресурс .. няма го този филм "шефа на сервиза е мой човек на комшията шурей и ме прати та ми качиха новия софтуер и сега от 177 стана 184". Както каза колегата по-рано в случая има различни елементи физически подменени и подобрени, за да увеличат мощността, запазвайки същата доза фабричен резерв, съобразен с еко-стандартни, температурен диапазон на заложена издръжливост или грубо казано да работи и в Дубай през лятото и във Финландия през зимата.. Не се подлъгвайте, че 2.0 дизел в Е46 със 136 к.с. и в F30 със 184 к.с. е един и същ мотор. Базата му е, но самия двигател е тотално различен и от различно поколение. Турбо, дюзи, управление, изходни и входни трактове, материали, налягане и т.н.


Специално при дизелите не е така - точно с шурей ми става ,явно в realoem-а за Е46 и Е90 дизелите,не можах да го намеря (но е същото перка/радиатор + кулер + ДДЕ )..но това по-долу е за Ф30.
Изображение
И до там и вече нямаш 184 а 214 коня (около),нито ти е развалена гаранцията нито ресурса ти е отишъл на кино...а "Не се подлъгвайте, че 2.0 дизел в Е46 със 136 к.с. и в F30 със 184 к.с. е един и същ мотор" еми да единия е common rail другия не е - съществена разлика.
Отделно,че има разлика и в Е46 с вакуумно управление и с ел такова на турбината - при бензините се сменят доста неща ,за пърформанс кит-а но не и при дизела специално на 3-те...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 25.09.2011
Пол: Мъж
Кара: The black devil-335i e92

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от ND1 » 05 Дек 2012, 12:19

Интересна стана темата .Добре ясно стана вече,че има разлики,но тъй тъй сме захванали темата: Кажете си мнението за чипване на 2.0Д 163хп ? Има ли някои който го е направил и някакъв отзвук да даде като : Заслужава ли си,има ли коренна разлика,с разхода как стоят нещата (при не агресивен чип и нормално каране ) .. Да обсъдим темата като цяло.Преди се интересувах,но не можах така и да говоря с някой колега с чипната е90-ка в БГ и така ..
Поздрави :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от Alegron » 05 Дек 2012, 12:32

Мисля че колегата Dimitroff беше писал някъде надълго и нашироко. Общо взето, ще трябва да се сбогуваме с катализаторите и вихровите клапи (ако все още ги имаш), чистене на колектор и ЕГР. Редовна смяна на масло на 9-10к км., смяна на филтъра на картерните газове на всеки 30к км и т.н.
Четох че разликата във вървежа е огромна, но само съм чел...


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от Gqbriel » 05 Дек 2012, 12:56

Alegron написа:Мисля че колегата Dimitroff беше писал някъде надълго и нашироко. Общо взето, ще трябва да се сбогуваме с катализаторите и вихровите клапи (ако все още ги имаш), чистене на колектор и ЕГР. Редовна смяна на масло на 9-10к км., смяна на филтъра на картерните газове на всеки 30к км и т.н.
Четох че разликата във вървежа е огромна, но само съм чел...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Разликата е дооста голяма след ремап,но и съдинителя поема ,по-голямо натоварване...има тема в Е46 подфорума - доста обширна с доста информация и впечатления
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 5.03.2004
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: E90 320D

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от alex70 » 05 Дек 2012, 15:55

ND1 написа:Интересна стана темата .Добре ясно стана вече,че има разлики,но тъй тъй сме захванали темата: Кажете си мнението за чипване на 2.0Д 163хп ? Има ли някои който го е направил и някакъв отзвук да даде като : Заслужава ли си,има ли коренна разлика,с разхода как стоят нещата (при не агресивен чип и нормално каране ) .. Да обсъдим темата като цяло.Преди се интересувах,но не можах така и да говоря с някой колега с чипната е90-ка в БГ и така ..
Поздрави :yes:


Колата става около 200 к.с , окло 400 н.м. Между Ботевград и София съм изпреварвал от място 3 тира. :bowdown: На Бойко по новата магистрала залепих 250 км, иначе в града си я карам нормално. Не надувам турбото излишно, махнал съм пеперудките и не забелязвам промяна в разхода. Зимата градско при всички случаи е над 10 , извънградско 7-7.5.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от Alegron » 05 Дек 2012, 17:18

alex70 написа:
ND1 написа:Интересна стана темата .Добре ясно стана вече,че има разлики,но тъй тъй сме захванали темата: Кажете си мнението за чипване на 2.0Д 163хп ? Има ли някои който го е направил и някакъв отзвук да даде като : Заслужава ли си,има ли коренна разлика,с разхода как стоят нещата (при не агресивен чип и нормално каране ) .. Да обсъдим темата като цяло.Преди се интересувах,но не можах така и да говоря с някой колега с чипната е90-ка в БГ и така ..
Поздрави :yes:


Колата става около 200 к.с , окло 400 н.м. Между Ботевград и София съм изпреварвал от място 3 тира. :bowdown: На Бойко по новата магистрала залепих 250 км, иначе в града си я карам нормално. Не надувам турбото излишно, махнал съм пеперудките и не забелязвам промяна в разхода. Зимата градско при всички случаи е над 10 , извънградско 7-7.5.


Катализатора/ите махнал ли си? Също така, при ремапа вероятно нямаш турбо лаг в началото, предполагам...



Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 5.03.2004
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: E90 320D

Re: Различните двигатели и техните кодове

Мнение от alex70 » 05 Дек 2012, 18:54

Alegron написа:
alex70 написа:
ND1 написа:Интересна стана темата .Добре ясно стана вече,че има разлики,но тъй тъй сме захванали темата: Кажете си мнението за чипване на 2.0Д 163хп ? Има ли някои който го е направил и някакъв отзвук да даде като : Заслужава ли си,има ли коренна разлика,с разхода как стоят нещата (при не агресивен чип и нормално каране ) .. Да обсъдим темата като цяло.Преди се интересувах,но не можах така и да говоря с някой колега с чипната е90-ка в БГ и така ..
Поздрави :yes:


Колата става около 200 к.с , окло 400 н.м. Между Ботевград и София съм изпреварвал от място 3 тира. :bowdown: На Бойко по новата магистрала залепих 250 км, иначе в града си я карам нормално. Не надувам турбото излишно, махнал съм пеперудките и не забелязвам промяна в разхода. Зимата градско при всички случаи е над 10 , извънградско 7-7.5.


Катализатора/ите махнал ли си? Също така, при ремапа вероятно нямаш турбо лаг в началото, предполагам...



Sent from my iPhone using Tapatalk


Катализатора не съм махнал все още, мненията които ми дават за него са разнопосочни. Турбо лага намалява значително и почти не се усеща. Това са мои наблюдения и не знам при другите мапнати коли как е, но определено съм доволен
Изображение

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook