как да следим температуратата на нашите е 9X
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Първия пример не е верен според мен. Спускал съм така Шипка (имаше малко сняг и почти не съм докосвал педала на газта) и на влизане в Габрово стрелката не беше помръднала от средата на скалата (Х3 20dА).
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
stocky написа:Първия пример не е верен според мен. Спускал съм така Шипка (имаше малко сняг и почти не съм докосвал педала на газта) и на влизане в Габрово стрелката не беше помръднала от средата на скалата (Х3 20dА).
Съгласен със това мнение и това се опитах да обеся че при инерция температурата може да спадне няколко градуса под температурата на която работи термостата, при положение че отваря на 88C а двигателя е загрял на 90C или повече и температурата започне да спада и достигне температурата на термостата тои затваря и не позволява на температурата да спада, няма как да затваря и отваря на 88C и от 90 да спадне на 70C е то тогава термостата си е останал отворен и течността продължава да охлажда двигателя. Това че може да има и друг проблем не е никога изключено но термостата няма вечен живот и тои наи силно влияе на охладителната система
Със поздрави.

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
За да не отварям нова тема, а видях в тази че се е обсъждало бавното загряване.
Значи карам си колата всеки ден и сутрин тръгвам от кв. Витоша, минавам покрай зоологическата, покрай Южен парк до Гоце Делчев, после през Лозенец и се връщам до КАТ и колата ми за тези 30-40 минути не достига 90 градуса, което според мене не е нормално. Днеска я гледах покрай семинарията, че беше 80 градуса. Въпроса ми е това нормално ли е? Сменял съм големия термостат, както и антифриза. Възможно ли е това бавно загряване да се дължи на малкия термостат, който е на ЕГР или? Става дума за 2.0Д 163 коня. Да отбележа, че колата нощува в гараж и температурата не пада под 12 градуса, притеснява ме, че скоро ще се местя и няма да имам гараж, тоест сигурно и тези градуси няма да достига. Съвети?
Значи карам си колата всеки ден и сутрин тръгвам от кв. Витоша, минавам покрай зоологическата, покрай Южен парк до Гоце Делчев, после през Лозенец и се връщам до КАТ и колата ми за тези 30-40 минути не достига 90 градуса, което според мене не е нормално. Днеска я гледах покрай семинарията, че беше 80 градуса. Въпроса ми е това нормално ли е? Сменял съм големия термостат, както и антифриза. Възможно ли е това бавно загряване да се дължи на малкия термостат, който е на ЕГР или? Става дума за 2.0Д 163 коня. Да отбележа, че колата нощува в гараж и температурата не пада под 12 градуса, притеснява ме, че скоро ще се местя и няма да имам гараж, тоест сигурно и тези градуси няма да достига. Съвети?
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Да, бявното загряване е от малкия термостат. Ако загрява бързо, но след това не държи температурата, обикновено е виновен големият.
Never mistake motion for action...
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Някой може ли да даде номер на тая гад, че не я намирам в realoem?
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
От известно време се каня да се поровя в това скрито меню и вчера, след 10-на опита да го отключа, се порових. Трудността на отключването е да хванеш логиката и интервалите, с които трябва да се натиска бутона, затова няма да се спирам на това.
Запалих колата в гараж, където охладителната течност беше 24 градуса. На дневния километраж можете да видите изминатото разстояние до достигане на градусите. Шофирането е в центъра, с нормален трафик, без сериозно задръстване. И така, 3 минути по-късно показанието беше следното:

Точно преди тази снимка, шест минути след потеглянето, температурата стигна 90 градуса, докато пусна камерата на телефона и я наглася, спадна до 82...

И много бързо се вдигна пак...

Впоследствие температурата се закрепи така и мърдаше рядко в диапазона 85-87 градуса.

Което напълно отговаря на показанията на производителя за градско шофиране. При първото пътуване на дълъг път ще тествам и ще пиша.
Запалих колата в гараж, където охладителната течност беше 24 градуса. На дневния километраж можете да видите изминатото разстояние до достигане на градусите. Шофирането е в центъра, с нормален трафик, без сериозно задръстване. И така, 3 минути по-късно показанието беше следното:

Точно преди тази снимка, шест минути след потеглянето, температурата стигна 90 градуса, докато пусна камерата на телефона и я наглася, спадна до 82...

И много бързо се вдигна пак...

Впоследствие температурата се закрепи така и мърдаше рядко в диапазона 85-87 градуса.

Което напълно отговаря на показанията на производителя за градско шофиране. При първото пътуване на дълъг път ще тествам и ще пиша.
Never mistake motion for action...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
awful написа:stocky написа:Първия пример не е верен според мен. Спускал съм така Шипка (имаше малко сняг и почти не съм докосвал педала на газта) и на влизане в Габрово стрелката не беше помръднала от средата на скалата (Х3 20dА).
Съгласен със това мнение и това се опитах да обеся че при инерция температурата може да спадне няколко градуса под температурата на която работи термостата, при положение че отваря на 88C а двигателя е загрял на 90C или повече и температурата започне да спада и достигне температурата на термостата тои затваря и не позволява на температурата да спада, няма как да затваря и отваря на 88C и от 90 да спадне на 70C е то тогава термостата си е останал отворен и течността продължава да охлажда двигателя. Това че може да има и друг проблем не е никога изключено но термостата няма вечен живот и тои наи силно влияе на охладителната система
Със поздрави.
това на теория е вярно но забравяш за парното .. то е към малкия кръг и няма как като се пускаш по наклон на скорост ( в мотора няма горене дюзите изключват ) а парното работи да не ти поизстине двигателя ..
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Alexi написа:awful написа:stocky написа:Първия пример не е верен според мен. Спускал съм така Шипка (имаше малко сняг и почти не съм докосвал педала на газта) и на влизане в Габрово стрелката не беше помръднала от средата на скалата (Х3 20dА).
Съгласен със това мнение и това се опитах да обеся че при инерция температурата може да спадне няколко градуса под температурата на която работи термостата, при положение че отваря на 88C а двигателя е загрял на 90C или повече и температурата започне да спада и достигне температурата на термостата тои затваря и не позволява на температурата да спада, няма как да затваря и отваря на 88C и от 90 да спадне на 70C е то тогава термостата си е останал отворен и течността продължава да охлажда двигателя. Това че може да има и друг проблем не е никога изключено но термостата няма вечен живот и тои наи силно влияе на охладителната система
Със поздрави.
това на теория е вярно но забравяш за парното .. то е към малкия кръг и няма как като се пускаш по наклон на скорост ( в мотора няма горене дюзите изключват ) а парното работи да не ти поизстине двигателя ..
Колкото и странно да звучи, аз исках да се убедя в правотата си при спускане и качване на в.Столетов (Шипка). С двама души... ненатоварен трафик... нормално студено време - 6 градуса на самия връх..... карайки без газ(нафта)... на 1000-1500 оборота разликата и в едната и в другата посока беше в порядък около 2 градуса (по скрито меню). Останах дълбоко учуден защо и как се случва това, но факта си е факт... РАЗЛИКА НЯМА (незабележима е). Така, че искам да си опровергая мнението и примера за "Шипка" - когато термосите са си на място и работят - отклоненията са минимални - клонящи към "0"...
Успех на всички и съжалявам, че съм ви подвел със мнението си!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Ето резултатите:
62 градуса, но пада и до 55 при леко каране по инерция на парно на две черти на 22С зададена температура.
Външна температура, 8С по термометър на Сребърна, колата също показва 8:
62 градуса, но пада и до 55 при леко каране по инерция на парно на две черти на 22С зададена температура.
Външна температура, 8С по термометър на Сребърна, колата също показва 8:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Та при мен имаше диапазони при първото замерване, но после постоянно си държеше ниски температури - незагрята кола задържа 55С при бавно каране. Като вдигне 90 (при повече ръчка) трудно слиза под 77С. Та явно проблемът са термостатите.
От топдрайв ми дадоха следните цени:
Термостати+антифриз труд 80
Термостати ориг 138 голям и 105 малък и пръстенче 3 лв
Антифриз на бмв 66 лева, 22 за 1.5 литра
Тия цени прилични ли са?
Топдрайв са едно гаражче с два подемника на околовръстното и черни връх - май един двама от тях са бивши на Дарукар или Камор.
От топдрайв ми дадоха следните цени:
Термостати+антифриз труд 80
Термостати ориг 138 голям и 105 малък и пръстенче 3 лв
Антифриз на бмв 66 лева, 22 за 1.5 литра
Тия цени прилични ли са?
Топдрайв са едно гаражче с два подемника на околовръстното и черни връх - май един двама от тях са бивши на Дарукар или Камор.
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Преди няколко години сменях антифриза на 320д и въпреки,че бях купил 3 бутилки антифриз,използвах само две от тях(явно една част от антифриза остава в системата).За конкурентни цени може да провериш при колегата - viewtopic.php?f=63&t=159594 ,БМВ антифриза е около 15лв бутилката,предполагам и термосите ще са на конкурентна цена...Смяната им може да направиш при някой от колегите със сервизи - dimitroff,lacho,sachs...
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Благодаря, колега.
Питах laviatan, dimitroff, lacho и sachs за цени.
Питах laviatan, dimitroff, lacho и sachs за цени.
- gin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E90N '2009
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Здравейтв, струва ми се че откакто захладня нещо термостатът ми работи доста лениво. Когато спра на светофар и почва леко да спада температурата. Дайте мнение как ви се струват тези показания?
- Потеглям: 1.5 градуса навън; 34 градуса на антифриза
- Достигам 70 градуса на антифриза на 7-ма минута, след 4 км
- Достигам колебливо 87-88-87 градуса на антифриза на 14-та минута, след 9 км
- Достигам дестинацията: все още са 88 градуса на антифриза на 24-та минута, след 14 км
- Върша си нещо за 15 минути и тръгвам наобратно
- Най-сетне достигам 90 градуса на антифриза на 41-ва минута, след 18 км
- Оттам нататък температурата се движи между 88 и 92 градуса
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
На мен ми звучи като да си за малък термостат, но това е мнение от обща култура...
Never mistake motion for action...
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Аз имах проблема с бавното загряване с 320Д, смених малкия термостат и нещата значително се подобриха, но пак не съм особено щастлив, струва ми се бавно загряването. Аз смених и двата термостата, но по съвет на моя майстор, първо само големия (защото не държеше стабилни температури), а после по съвети от колеги тук (по-скоро Leon май ме ориентира) смених и малкия. Колега кара Civic (предпоследна генерация, не ги помня вече, тези оприличавани на космически кораби
) и когато с неговата кола ходим някъде, температурата достига работни граници доста по-бързо.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани