как да следим температуратата на нашите е 9X

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от 90e90e » 13 Май 2013, 20:56

awful написа:Аз също бях за смяна на термостати, едвам стигаше 75 градуса когато се движа, поради причината че идва лятото и автомобила ще загрява доста бърже реших да си сменя първо малкия термостат така да прави по бърже 70 градуса, от това което установих е че: температурата до 70г се достига значително бърже, и ги надминава но ако пусна някъде по инерция започва да стада стига 68 градуса и повече на долу не мърда това че рече че малкия термостат затваря, обае големия не съм го сменил понеже лятото си е яго горещо и ще ги вдига градусите 95 много бърже.
Към колегата които ги е сменил и двата а спадат градусите до 80, според мен е от големия термостат тои отваря на 88г ако спадне температурата под 88 тои требва да затвори за да запази градусите на мотора, ако спадат под 85 значи не затваря както трябва, причината може да е не добре обезвъздушена система или калпав термостат но си е маи калпав термостат и да затваря чак при 80 градиса :dunno:.
На мен смяната ми излезна 0 а термостата го поръчах от друга държава за 28 еуро :)


Писал си много "бърже", колега и това което си казал, се основава единствено на твоето мнение, което обаче не означава, че е правилно... Правописа ти е досаден за четене, но това не е най-важното все пак (извинявам се ако съм те засегнал)...

Относно проблема с незагряването на автомобила ти, спокойно можеш да го отнесеш към голям термостат. Абсолютно погрешна логика имаш, че евентуалния работещ теромстат ще ти пречи за охлаждането на автомобила а именно обратното - щом не работи правилно - то той е за смяна... И за да подкрепя мнението си с пример - ще ти кажа, че е все и едно да кажеш, че ще караш с вода, защото през лятото няма опасност от замръзване...За да поясня ЗАЩО Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СЕ СМЕНИ НАВРЕМЕ НЕРАБОТЕЩИЯ ТЕРМОСТАТ, ще ти кажа, че двигателя загрява (ако вообще загрее), до една определена температура, която не е работна... Това автоматично те вкарва в преразход. Освен това работната температура има особено голямо значени за редица други процеси в самата съвременна система за вътрешно горене... Това не е руския дизел, работещ в тайгата, който се пали веднъж и се гаси само тогава, когато трябва да му се направи основен ремонт... Когато двигателчето не успее да я достигне тази т.н. работна температура, процесите са малко по-различни (ако вообще се стартират, като например почистване на DPF филтъра). Дори и в най-големите жеги, автомобила ти рядко би доближил 90 градуса и то при точно определени обстоятелства. Не забравяй също, че БМВ има уникална система за охлаждане, при която дори и при ниски скорости, огромен въздухопоток преминава през уникалната маска и през огромния радиатор. Та в този ред на мисли, бих те посъветвал при първа възможност да смениш набедения термостат (щом другия вече си го сменил) и да се похвалиш с по-малък разход от досегашния!

Желая ти късмет!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от awful » 14 Май 2013, 13:21

90e90e написа:
awful написа:Аз също бях за смяна на термостати, едвам стигаше 75 градуса когато се движа, поради причината че идва лятото и автомобила ще загрява доста бърже реших да си сменя първо малкия термостат така да прави по бърже 70 градуса, от това което установих е че: температурата до 70г се достига значително бърже, и ги надминава но ако пусна някъде по инерция започва да стада стига 68 градуса и повече на долу не мърда това че рече че малкия термостат затваря, обае големия не съм го сменил понеже лятото си е яго горещо и ще ги вдига градусите 95 много бърже.
Към колегата които ги е сменил и двата а спадат градусите до 80, според мен е от големия термостат тои отваря на 88г ако спадне температурата под 88 тои требва да затвори за да запази градусите на мотора, ако спадат под 85 значи не затваря както трябва, причината може да е не добре обезвъздушена система или калпав термостат но си е маи калпав термостат и да затваря чак при 80 градиса :dunno:.
На мен смяната ми излезна 0 а термостата го поръчах от друга държава за 28 еуро :)


Писал си много "бърже", колега и това което си казал, се основава единствено на твоето мнение, което обаче не означава, че е правилно... Правописа ти е досаден за четене, но това не е най-важното все пак (извинявам се ако съм те засегнал)...

Относно проблема с незагряването на автомобила ти, спокойно можеш да го отнесеш към голям термостат. Абсолютно погрешна логика имаш, че евентуалния работещ теромстат ще ти пречи за охлаждането на автомобила а именно обратното - щом не работи правилно - то той е за смяна... И за да подкрепя мнението си с пример - ще ти кажа, че е все и едно да кажеш, че ще караш с вода, защото през лятото няма опасност от замръзване...За да поясня ЗАЩО Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СЕ СМЕНИ НАВРЕМЕ НЕРАБОТЕЩИЯ ТЕРМОСТАТ, ще ти кажа, че двигателя загрява (ако вообще загрее), до една определена температура, която не е работна... Това автоматично те вкарва в преразход. Освен това работната температура има особено голямо значени за редица други процеси в самата съвременна система за вътрешно горене... Това не е руския дизел, работещ в тайгата, който се пали веднъж и се гаси само тогава, когато трябва да му се направи основен ремонт... Когато двигателчето не успее да я достигне тази т.н. работна температура, процесите са малко по-различни (ако вообще се стартират, като например почистване на DPF филтъра). Дори и в най-големите жеги, автомобила ти рядко би доближил 90 градуса и то при точно определени обстоятелства. Не забравяй също, че БМВ има уникална система за охлаждане, при която дори и при ниски скорости, огромен въздухопоток преминава през уникалната маска и през огромния радиатор. Та в този ред на мисли, бих те посъветвал при първа възможност да смениш набедения термостат (щом другия вече си го сменил) и да се похвалиш с по-малък разход от досегашния!

Желая ти късмет!


Да бързах и го написах малко неграмотно, за което се извинявам ама понякога се случва, знам че колата не загрява бърже поради причината че големи термостат стои отворен и не работи правилно. Казал съм че няма да го сменям сега понеже идват жеги и колата си загрява спокоино н 97 градуса, и това при температури от 24 градуса.И си напълно прав че не достигне ли двигателя своята работна температура ще има след време проблеми.

П.П Има ли някои колега които да е сменял сам големия термостат да каже дали се обезвъздушава и ако да? как става или пък някои които е гледал как са му го сменили термостата?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от Nasko_ » 14 Май 2013, 20:35

memorex написа:
Nasko_ написа:Аз вчера следих цял ден температурата, в задръстване стига до 108 градуса, като после на магистралата стоеше на 85 градуса!

Искам да попитам знаещите за едно нещо, което ми казаха вчера, докато бях на диагностика.
Става въпрос за това, че на оборотомера има същото разстояние, което има и на километража (там където се показва стрелката за темпомат)! Казаха ми, че там по някакъв начин могла да се следи температурата! Да, ама аз нищо не виждам там да излиза или да показва ,нямам идея как би могло от там да се следи температурата. Някой знае ли нещо по въпроса? :)

DSCI1037.JPG


Колега тези чертички над червената зона не мърдат ли при загряване на двигателя ?Като при E60 pre-LCI


Не колега, когато е студена пак са си толкова...не съм забелязал да се местят! :dunno:
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от memorex » 14 Май 2013, 20:57

Тогава това което са ти споменали се отнася за по- старите и остава само скритото меню.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от bELiAr » 08 Окт 2013, 14:19

Момчета, малко помощ ми трябва .. гледам от няколко дни температурата .. качва много бързо до към 70 градуса от там по-бавно до 97 и като ги чукне изведнъж спада на 76 и започва да се мотае около 80 градуса каквото и да правя. Колата е 325и н52б25 и съм чувал че трябва да прави 110 градуса, а не 80 - карам бавничко по принцип. Кой термостат е заминал според вас :?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от kraska » 08 Окт 2013, 16:12

Имаш един термостат само, термостата ти работи. 110 гр. ти прави в задръствания ,градско само. Извън града в зависимост от стила на каране 80-90 бързо каране и до 100 при умерено каране е при мен. Мисля че всичко ти е о.к. Ако ли не, то и аз имам същия проблем като теб. Двигатела ми е същия като твоя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от bELiAr » 09 Окт 2013, 8:39

Колега прав си .. 2 дена под ред дигна над 100 .. днес сутринта дори беше студено и с парното на макс пак си стигна 96-7 изглежда много съм карал по инерция и затова. Благодаря все пак за коментара

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от raz0r » 23 Окт 2013, 11:04

Здравейте колеги,
Колата е 320д, Е90, двигателят М47N2.

При повечето от вас температурата стои ниско, при мен стои на около 90, но в редки случаи скача надолу или нагоре с по 10тина градуса.

Температурата стои основно около 87-92 градуса, но в разни случаи се движи в доста по-широк диапазон.

Карането е градско, външна температура 10-20 градуса. Основно без ръчкане, че след тренировки карам по принцип като баба.

При едно спускане на излизане от околовръстното, температурата свали до 77С.
При паркиране пред супермаркета, я изчаках и на място за 5-6 минути, качи до 98С.
Разходът ми за последните няколко месеца е макс 9л/100км. Само градско.


Screen Shot 2013-10-23 at 11.21.37 AM.png
,
Screen Shot 2013-10-23 at 11.21.48 AM.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от awful » 23 Окт 2013, 13:03

raz0r написа:Здравейте колеги,
Колата е 320д, Е90, двигателят М47N2.

При повечето от вас температурата стои ниско, при мен стои на около 90, но в редки случаи скача надолу или нагоре с по 10тина градуса.

Температурата стои основно около 87-92 градуса, но в разни случаи се движи в доста по-широк диапазон.

Карането е градско, външна температура 10-20 градуса. Основно без ръчкане, че след тренировки карам по принцип като баба.

При едно спускане на излизане от околовръстното, температурата свали до 77С.
При паркиране пред супермаркета, я изчаках и на място за 5-6 минути, качи до 98С.
Разходът ми за последните няколко месеца е макс 9л/100км. Само градско.


Screen Shot 2013-10-23 at 11.21.37 AM.png
,
Screen Shot 2013-10-23 at 11.21.48 AM.png


Големия термостат е за смяна щом при спускане спада до 77С знаяи тои е останал отворен и за това спада на 77С тои отваря на 88С демек ако слезне под 88С затваря и не позволява температурата да се понижава.
Шом е тръгнал големия сигорно и малкия е заминал вземи ги смени и двата да ти е мирна главата :D
Като паркираш на задна радиатора не се обдухва и за това качва температурата по бърже. Като ги смеяш и двата направо смени и антифриза да ти е чиста работата
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от raz0r » 23 Окт 2013, 14:16

Благодаря, колега.

Ей сега пак следих. За 5-6км вдига до 78-79. Нагоре малко зор. Като настъпя леко и заспива на 89. Пусна ли я по инерция за 2 км каране пада рязко до 76. На круз контрол вдига плавно до към 84 за 4-5 км

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от raz0r » 23 Окт 2013, 14:17

Вие къде ги сменяте, че аз не съм много доволен от мойте сервизи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от 90e90e » 23 Окт 2013, 15:22

awful написа:Големия термостат е за смяна щом при спускане спада до 77С знаяи тои е останал отворен и за това спада на 77С тои отваря на 88С демек ако слезне под 88С затваря и не позволява температурата да се понижава.
Шом е тръгнал големия сигорно и малкия е заминал вземи ги смени и двата да ти е мирна главата :D
Като паркираш на задна радиатора не се обдухва и за това качва температурата по бърже. Като ги смеяш и двата направо смени и антифриза да ти е чиста работата


колега awful,

Много бърже го даваш това заключение... Аз пък бих коментирал, че не е нужна смяна а по-задълбочена проверка...
колега, raz0r,
Ако има постоянно работещ термостат, то гарантирам, че 80 градуса ще се стигат много рядко... Ако беше споменал по малък диапазон на лавиране на температурата - всеки щеше да каже, че е нормално, но тия + - 10 - плашат малко. Имам към теб няколко съвета:
1. Провери нивото на охл. течност!
2. Провери кога е сменяна и ПРОМИВАНА (има ли замърсявания и отлагания).
3. Провери си работоспособността на датчика . най леесно е когато колата седи в гараж да се погледне външен и вътрешен "термометър" - не трябва да имат повече от 1-2 градуса разлика.
4. Преди да тръгнеш да правиш каквито и да е профилактики, ползвай това скрито меню, за да си следиш температурата при различни ситуации.
5 Провери си перката на радиатора дали сработва
6. Мненията си по една и съща тема, МНОГО ТЕ МОЛЯ, да ги публикуваш само веднъж, за да не ми се налага да чета едно и също нещо по няколко пъти...

Приятна Вече и успех!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от raz0r » 23 Окт 2013, 18:47

Колега,
Благодаря за всички съвети.

Утре ще погледна охладителната течност и ще снимам, че не вярвам особено на експертното си мнение.
Трябва да намеря някой достатъчно точен външен термометър, на който да имам доверие и да сравним температурата.

Има ли интелигентен начин за проверка на перката или трябва да изляза и да видя дали върти?

За дублираното мнение, моля за извинение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от awful » 23 Окт 2013, 22:05

90e90e написа:
awful написа:Големия термостат е за смяна щом при спускане спада до 77С знаяи тои е останал отворен и за това спада на 77С тои отваря на 88С демек ако слезне под 88С затваря и не позволява температурата да се понижава.
Шом е тръгнал големия сигорно и малкия е заминал вземи ги смени и двата да ти е мирна главата :D
Като паркираш на задна радиатора не се обдухва и за това качва температурата по бърже. Като ги смеяш и двата направо смени и антифриза да ти е чиста работата


колега awful,

Много бърже го даваш това заключение... Аз пък бих коментирал, че не е нужна смяна а по-задълбочена проверка...
колега, raz0r,
Ако има постоянно работещ термостат, то гарантирам, че 80 градуса ще се стигат много рядко... Ако беше споменал по малък диапазон на лавиране на температурата - всеки щеше да каже, че е нормално, но тия + - 10 - плашат малко. Имам към теб няколко съвета:
1. Провери нивото на охл. течност!
2. Провери кога е сменяна и ПРОМИВАНА (има ли замърсявания и отлагания).
3. Провери си работоспособността на датчика . най леесно е когато колата седи в гараж да се погледне външен и вътрешен "термометър" - не трябва да имат повече от 1-2 градуса разлика.
4. Преди да тръгнеш да правиш каквито и да е профилактики, ползвай това скрито меню, за да си следиш температурата при различни ситуации.
5 Провери си перката на радиатора дали сработва
6. Мненията си по една и съща тема, МНОГО ТЕ МОЛЯ, да ги публикуваш само веднъж, за да не ми се налага да чета едно и също нещо по няколко пъти...

Приятна Вече и успех!


Колега не искам да се заяждам ама може да се обзаложим че термостата на колега е заминал има признаци по които се разбира дали е така или не! Не бих лъгал никои със измишлотини, това което казвам е от тествания не само на моята е91 а и на доста приятели не задалжавам никои със моето мнение си. Нека колегата кажа как е решил проблема................
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: как да следим температуратата на нашите е 9X

Мнение от 90e90e » 24 Окт 2013, 7:50

awful написа:Колега не искам да се заяждам ама може да се обзаложим че термостата на колега е заминал има признаци по които се разбира дали е така или не! Не бих лъгал никои със измишлотини, това което казвам е от тествания не само на моята е91 а и на доста приятели не задалжавам никои със моето мнение си. Нека колегата кажа как е решил проблема................


Няма да се заяждаме - тук сме за да си помагаме, а не да се заяждаме!

Коментирам за пореден път, защото последния ми беше много набързо и като повторно си чета поста - виждам заядлива нотка в собствения си пост по-горе, за което се извинявам на засегнатите...

Та сега по темата: Не казвам, че термостата (термостатите) не са за смяна. Просто искам да предупредя, че преди вземате на ТВЪРДО решение, е по-добре да се "огледа" проблема отвсякъде. Това го коментирам, защото според симптомите на "болния" колега има шанс да е хванал определени ситуации при които градусите които е снимал да са слезли или да са се качили до такива от показаните от него снимки. Давам пример, при който можете да експериментирате:
1. За да свалите температурата под допуските, е необходимо да качите "Шипка" (колата ще загрее достатъчно) и когато тръгнете са я спускате - просто НЕ ДАВАЙТЕ ГАЗ (поддържайте 1500 об./мин.).За да е по-голям ефекта, може да си пуснете топлото в колата (най добре на макс). Та по този начин долу в ниското(без значение от посоката на пътуване), автомобила няма да е над 55градуса (при изрядно работещи термоси)!!!
2. 3а да стигнете 98 градуса, можете просто карайте колата в 2 различни режима с редуване... Динамично и пенсионерски... След няколко смени на режима - може да видите и по-фрапиращи температури, което в този случай е нормално!!! Карането на прекалено ниски обороти качва градусите също!

Успех и пак ви казвам, не искам да се заяждаме, а да си помагаме!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook