Вибрация във волана при движение
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Вибрация във волана при движение
Здравейте,
Малко предистория - Колата е90 330д 2007ма префейс, проблемът е лека вибрация/тресене във волана на определени скорости с летните 18ки(няма фланци), с което се бях примирил. Дойде време обаче за обслужване и реших да го оправя и това покрай другите работи.
Смених следните неща по предницата миналата седмица, тъй като им беше дошъл момента - предни дискове и накладки, предни амортисьори с тампони(старите бяха смачкани с по 2см навътре), тампони на предна и задна стабилизиращи щанги(бяха оригиналните
) и разни други дреболии. Помолих майстора до огледа и провери окачването за евентуални луфтове и проблеми - каза че всичко е наред. Колата доста се стегна, много се подобри комфорта и съответно това вади наяве следващото слабо звено... Тъй като ми бяха казали, че вибрацията не е от джантите(били супер прави, даже ме похвалиха, че явно ги пазя) а е от криви гуми(Dunlop Sportmaxx RT2), следващото беше да ги сменя и тях. Смених ги с чисто нови Fulda Sport control 2 0619 dot, пресни, пресни и отидох при същите момчета, които този път казаха, че гуми и джанти нямат грешка! Качваме ги на колата, реглаж за всеки случай и газ. Какво да видя, тресенето го няма(може би наистина са били криви), но пък има лека вибрация във волана, която почва около 80 и се засилва докъм 100-110, след което постепенно отшумява. Също, воланът ми доста подскача насам натам, нещо не ми се вижда нормално да е толкова... хлабав на моменти, не знам и аз как да го опиша, но определено сега като е постегната предницата, усещам прекалено много в него като че ли... При някои видове легнали полицаи или разни неравности, сега след амортисьори и тампони и гуми и т.н., доста повече усещам разни неща във волана и му влият много разни резки промени в пътната настилка. Та за вибрацията, настъпях я за всеки случай и до 140 за момент и съвсем леко се усеща вибрацията, но беше за кратко и нямах много време да преценя. Тепърва ще имам възможност да покарам извънградско и да пробвам различни варианти, но определно между 80-110 се усеща най-добре. Също така колата дърпа съвсеееем леко надясно. Върнах се при момчетата с баланса и реглажа и ми казаха, че няма вариант да е от гумите или реглажа. Наистина, момчето на реглажа е фен на марката и отдели 1 час да я направи веднъж! Уви, завъртяха предните гуми, лява с дясна и обратното и ми казаха да покарам така малко(нямаше никаква разлика след завъртането само да кажа). Бил съм сменил много неща, можело да е от накладката, ама нещо не разбрах каква е връзката, въпреки че няколко пъти им казах, че е в движение а не при спиране!? Та да покарам така малко и ако продължава да се върна пак да ги били балансирали.
Цялата тази работа нещо не ми се връзва, почвам да мисля, че проблема е някъде в окачването.... Четох и гледах за подобни проблеми с вибрации при разбити/тръгнали кормилни накрайници, но пък дърпането откъде? Да уточня, че под дърпане, визирам съвсем леко по-скоро носене надясно, волана седи направо(пускам го и го гледам как не мърда), но колата постепенно почва да се изнася надясно дори и с по-ниска скорост. Налага се съвсем лека контра с волана за да ходи направо, което вече ми се иска да реша, така и така нялах една кофа пари
Още нещо, единият носач (не знам кой от двата), отдясно го сменихме, защото се беше поразскърцал и няма и 5к км сигурно. Двете главини отпред са сменяни преди време и са на не повече от 20-30к км.
От всичко прочетено съм ограничил възможностите до А) кормилни накрайници ; Б) носач/тампон на носач?
tl;dr
Нови гуми, перфектен баланс и реглаж - леки вибрации във волана (не тресене) между 80-110, съмнително хлабав е при неравности и колата съвсем леко дърпа надясно.
Малко предистория - Колата е90 330д 2007ма префейс, проблемът е лека вибрация/тресене във волана на определени скорости с летните 18ки(няма фланци), с което се бях примирил. Дойде време обаче за обслужване и реших да го оправя и това покрай другите работи.
Смених следните неща по предницата миналата седмица, тъй като им беше дошъл момента - предни дискове и накладки, предни амортисьори с тампони(старите бяха смачкани с по 2см навътре), тампони на предна и задна стабилизиращи щанги(бяха оригиналните

Цялата тази работа нещо не ми се връзва, почвам да мисля, че проблема е някъде в окачването.... Четох и гледах за подобни проблеми с вибрации при разбити/тръгнали кормилни накрайници, но пък дърпането откъде? Да уточня, че под дърпане, визирам съвсем леко по-скоро носене надясно, волана седи направо(пускам го и го гледам как не мърда), но колата постепенно почва да се изнася надясно дори и с по-ниска скорост. Налага се съвсем лека контра с волана за да ходи направо, което вече ми се иска да реша, така и така нялах една кофа пари

Още нещо, единият носач (не знам кой от двата), отдясно го сменихме, защото се беше поразскърцал и няма и 5к км сигурно. Двете главини отпред са сменяни преди време и са на не повече от 20-30к км.
От всичко прочетено съм ограничил възможностите до А) кормилни накрайници ; Б) носач/тампон на носач?
tl;dr
Нови гуми, перфектен баланс и реглаж - леки вибрации във волана (не тресене) между 80-110, съмнително хлабав е при неравности и колата съвсем леко дърпа надясно.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1885
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Вибрация във волана при движение
Чисто новите гуми често имат склонност да се "наместват" и може да усетиш проблеми след съвсем малко каране, затова след 100-200 км. иди пак за баланс на гумите. Това за вибрациите, а за дърпането кормилните накрайници на кола, която е смляла другите изредени неща съм почти сигурен, че са тръгнали и то може да е от това, но при рязко(не много, но рязко)спиране би трябвало леко да се засилва в посоката му. Тогава идват вече тампоните на носача, шарнир или целия носач.
За вибрациите най-последно, но най-кофти може да се окаже рейката, особено ако чуква по неравности. Самото чукване обаче може да е и от горните неща. Оправи и тях и няма да имаш такъв кеф от перфектна ходовата част на кола, все едно излиза от завода става.
За вибрациите най-последно, но най-кофти може да се окаже рейката, особено ако чуква по неравности. Самото чукване обаче може да е и от горните неща. Оправи и тях и няма да имаш такъв кеф от перфектна ходовата част на кола, все едно излиза от завода става.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 968
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Вибрация във волана при движение
Колега, тия гумаджии имат ли скорошна калибрация на машината?
Иди за мнение в друга гумаджийница с нови машини с ВАЛЯЦИ, които притискат гумата докато се балансира, провери стикерите за калибрация (ако няма такива искай протокол)
След това може да пробваш с друг комплект джанти - например от колега, който няма проблеми или ако имаш зимен комплект...
Иди за мнение в друга гумаджийница с нови машини с ВАЛЯЦИ, които притискат гумата докато се балансира, провери стикерите за калибрация (ако няма такива искай протокол)
След това може да пробваш с друг комплект джанти - например от колега, който няма проблеми или ако имаш зимен комплект...
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1043
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Вибрация във волана при движение
SpeedyMan написа:Колега, тия гумаджии имат ли скорошна калибрация на машината?
Иди за мнение в друга гумаджийница с нови машини с ВАЛЯЦИ, които притискат гумата докато се балансира, провери стикерите за калибрация (ако няма такива искай протокол)
След това може да пробваш с друг комплект джанти - например от колега, който няма проблеми или ако имаш зимен комплект...
Аз съм за същото. Смених поне 4-5 гумаджийници, докато намеря нормален баланс. Търси където има нови машини. Баланс машините имали лагери, които се износвали и ако не се подменят редовно дават отклонения особено на по-големите цолажи. А повечето гаражни гумаджии изобщо не се занимават с калибрация и разчитат на клиентите до 16", при които няма проблеми.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 968
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Вибрация във волана при движение
Това го разбрах когато бях на 15 цола, така, че не разчитайте, че при малките цолажи.. ще ви се усмихне късмета.
Re: Вибрация във волана при движение
Благодаря за мненията колеги.
Относно гумаджиите, голям сервиз е от верига в София, името ще го спестя да не правим реклама. Самият обект на веригата е от миналата година и вътре всичко е сравнително ново. Не са кварталните Пешо и Гошо, но и аз си го помислих това за машината, защото тяхната не е с валяци.
За джантите - сигурен съм, че са 100% прави, нямат заварки и не са били изправяни. Оригинални са със сигурност, защото преди тях, бях със същите, но бяха имитация и бяха меки като кашкавал. Откакто ги смених с оригинални, не съм имал проблем с изкривяване или каквото и да е.
Аз го споменах в началото, но все пак да кажа, със зимните 17ки нямам никакви проблеми. Логиката ми, е че с по-големите е нормално да усещам повече, но според мен и проблемите в окачването се усещат повече по този начин.
Чакам днес един приятел с лифт да я вдигнем и да пробваме метода с разклащане на гумата на 9 и 3 часа. Имам няколко идеи как да проверим за луфтове и т.н. и прочетох доста ръководства за това как се диагностицират крайниците.
Засега ми се заформя горе-долу някакъв план - сменяне на всички накрайници + 4-те тампона на предните носачи... Намерих някакви полиуретанови PowerFlex, които по западните форуми ги хвалят много. Общо взето ги сменяш и ги забравяш - по-здрави от оригиналните и се водят като своеобразен upgrade.
Както каза колегата горе, след смяната на тези работи, предницата би трябвало да е като от завода
Какво мислите колеги?
Относно гумаджиите, голям сервиз е от верига в София, името ще го спестя да не правим реклама. Самият обект на веригата е от миналата година и вътре всичко е сравнително ново. Не са кварталните Пешо и Гошо, но и аз си го помислих това за машината, защото тяхната не е с валяци.
За джантите - сигурен съм, че са 100% прави, нямат заварки и не са били изправяни. Оригинални са със сигурност, защото преди тях, бях със същите, но бяха имитация и бяха меки като кашкавал. Откакто ги смених с оригинални, не съм имал проблем с изкривяване или каквото и да е.
Аз го споменах в началото, но все пак да кажа, със зимните 17ки нямам никакви проблеми. Логиката ми, е че с по-големите е нормално да усещам повече, но според мен и проблемите в окачването се усещат повече по този начин.
Чакам днес един приятел с лифт да я вдигнем и да пробваме метода с разклащане на гумата на 9 и 3 часа. Имам няколко идеи как да проверим за луфтове и т.н. и прочетох доста ръководства за това как се диагностицират крайниците.
Засега ми се заформя горе-долу някакъв план - сменяне на всички накрайници + 4-те тампона на предните носачи... Намерих някакви полиуретанови PowerFlex, които по западните форуми ги хвалят много. Общо взето ги сменяш и ги забравяш - по-здрави от оригиналните и се водят като своеобразен upgrade.
Както каза колегата горе, след смяната на тези работи, предницата би трябвало да е като от завода

Какво мислите колеги?
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 968
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Вибрация във волана при движение
Верифицирай си джантите и гумите в друга гумаджийница, щом нямаш проблеми с друг комплект, значи в този е проблема.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1885
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Вибрация във волана при движение
Само да вметна, че по-здрави от оригиналните елементи по окачването ще издържат повече, но това пренася натоварването повече върху други части от него. Все едно като сложиш керамичен съединител и после вибрациите ти отиват в маховика или директно в кутията. Тоест всяко пренесено натоварване отива някъде и както се казва, нищо не се губи във Вселената, само се трансформира. 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 968
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Вибрация във волана при движение
NGneer4eto написа:Аз съм за същото. Смених поне 4-5 гумаджийници, докато намеря нормален баланс. Търси където има нови машини. Баланс машините имали лагери, които се износвали и ако не се подменят редовно дават отклонения особено на по-големите цолажи. А повечето гаражни гумаджии изобщо не се занимават с калибрация и разчитат на клиентите до 16", при които няма проблеми.
Това в Стара Загора предполагам. И в крайна сметка в коя гумаджийница се поличиха нещата, ако не е тайна?
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1043
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Вибрация във волана при движение
SpeedyMan написа:NGneer4eto написа:Аз съм за същото. Смених поне 4-5 гумаджийници, докато намеря нормален баланс. Търси където има нови машини. Баланс машините имали лагери, които се износвали и ако не се подменят редовно дават отклонения особено на по-големите цолажи. А повечето гаражни гумаджии изобщо не се занимават с калибрация и разчитат на клиентите до 16", при които няма проблеми.
Това в Стара Загора предполагам. И в крайна сметка в коя гумаджийница се поличиха нещата, ако не е тайна?
Нещата се получиха почти идеално на тази точно след Мото-Пфое вдясно. Не помня името, а и да не правя реклами. След тях ми остана съвсем лека вибрацийка между 90 и 100 км/ч, но е почти не дразнеща. Следващият път бих отишъл на Диана-та, защото е чисто нов магазина и се предполага че оборудването ще е топ. Нямам никакви отзиви от там, само знам, че дерат повече от останалите. Но ако е качествено си струва.
Re: Вибрация във волана при движение
Здравейте колеги
Малко да вдигна темата и да ви кажа докъде съм го добутал... Оказа се, че една от чисто новите гуми е КРИВА фабрично. Две отделни хънтър роуд форс машини го потвърдиха, включително и машината в магазина , от който ги бях купил. Последва рекламация и след 3 седмици ме извикаха да ми сложат нова, нова гума. Изисках да я завъртят на роуд форса и наистина вече всичко беше ОК и гуми с джанти бяха перфектни.
Излизам аз доволен от магазина и тъй като е на околовръстното, веднага се вижда дали проблема е отстранен. Ами вибрациите намаляха, но определено още си ги има. Тъй като не им вярвам, се върнах при Иван в Младост 3, който също завъртя новата гума на неговата роуд форс машина и каза - супер е! След като ме нави, че и от завода не е излязла с толкова перфектни гуми, решихме че трябва пак реглаж.
За по-сигурно отидох на препоръчано от него място. Момчетата си играха пак около час и нещо и казаха, че въобще не е права колата (предните дето ми се кълняха, че по-права не били виждали, да го...), но успяха да я изправят максимално.
Интересното беше, че за 5 години и амнайсе реглажа и прегледа и какво ли не, тези са първите които ми обърнаха внимание на факта, че междуосието между десните гуми е с 1см по-късо отколкото между левите. Търсиха, гледаха, мериха, но така и не можаха да разберат откъде идва разликата. Казаха, че не би трябвало да е чак такъв проблем и че по-криви коли са виждали, без такива оплаквания!
След този последен реглаж, колата наистина се усеща много по-добре! Търкаля се много леко, НО УВИ проблемът с вибрациите и носенето надясно продължава!
Вибрациите изчезват на около 140-150, но преди това се усещат на 90,100,110. Леко, но са там и ме дразни.
Следващата стъпка наистина са носачите май колеги... Гледам даже, че е доста популярно да сложиш направо от М3-ка носачи. Хем били по-здрави, хем и този лек отрицателен кембър, колата стояла по-добре в завоите.
Гледам ето този комплект - https://www.turnermotorsport.com/p-3399 ... x/?pdk=AwE
Като така и така ще ги сменям, какво друго да сменя, което директно контактува с носачите. Идеята ми е да не се получава, ето този 13 годишен болт с този чисто нов носач ще заспат!
Шарнирите и биалетките мисля, че са в кюпа. Кормилните накрайници да ги сменя ли и тях? Ами задницата, все пак и там има тампони, носачи... кое е хубаво да се обслужи там? Засега само стаб щангата съм обслужил отзад.
Също така сега трябва да си намеря и майстор, който да ги сложи, тъй като моя не работи с части на клиенти.... Препоръчайте моля, ако трябва и на лично, човек за София, който може да ми оправи окачването. Благодаря!
Малко да вдигна темата и да ви кажа докъде съм го добутал... Оказа се, че една от чисто новите гуми е КРИВА фабрично. Две отделни хънтър роуд форс машини го потвърдиха, включително и машината в магазина , от който ги бях купил. Последва рекламация и след 3 седмици ме извикаха да ми сложат нова, нова гума. Изисках да я завъртят на роуд форса и наистина вече всичко беше ОК и гуми с джанти бяха перфектни.
Излизам аз доволен от магазина и тъй като е на околовръстното, веднага се вижда дали проблема е отстранен. Ами вибрациите намаляха, но определено още си ги има. Тъй като не им вярвам, се върнах при Иван в Младост 3, който също завъртя новата гума на неговата роуд форс машина и каза - супер е! След като ме нави, че и от завода не е излязла с толкова перфектни гуми, решихме че трябва пак реглаж.
За по-сигурно отидох на препоръчано от него място. Момчетата си играха пак около час и нещо и казаха, че въобще не е права колата (предните дето ми се кълняха, че по-права не били виждали, да го...), но успяха да я изправят максимално.
Интересното беше, че за 5 години и амнайсе реглажа и прегледа и какво ли не, тези са първите които ми обърнаха внимание на факта, че междуосието между десните гуми е с 1см по-късо отколкото между левите. Търсиха, гледаха, мериха, но така и не можаха да разберат откъде идва разликата. Казаха, че не би трябвало да е чак такъв проблем и че по-криви коли са виждали, без такива оплаквания!
След този последен реглаж, колата наистина се усеща много по-добре! Търкаля се много леко, НО УВИ проблемът с вибрациите и носенето надясно продължава!
Вибрациите изчезват на около 140-150, но преди това се усещат на 90,100,110. Леко, но са там и ме дразни.
Следващата стъпка наистина са носачите май колеги... Гледам даже, че е доста популярно да сложиш направо от М3-ка носачи. Хем били по-здрави, хем и този лек отрицателен кембър, колата стояла по-добре в завоите.
Гледам ето този комплект - https://www.turnermotorsport.com/p-3399 ... x/?pdk=AwE
Като така и така ще ги сменям, какво друго да сменя, което директно контактува с носачите. Идеята ми е да не се получава, ето този 13 годишен болт с този чисто нов носач ще заспат!

Шарнирите и биалетките мисля, че са в кюпа. Кормилните накрайници да ги сменя ли и тях? Ами задницата, все пак и там има тампони, носачи... кое е хубаво да се обслужи там? Засега само стаб щангата съм обслужил отзад.
Също така сега трябва да си намеря и майстор, който да ги сложи, тъй като моя не работи с части на клиенти.... Препоръчайте моля, ако трябва и на лично, човек за София, който може да ми оправи окачването. Благодаря!
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 968
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Вибрация във волана при движение
Колега,
1. Казах ти да си сложиш друг комплект гуми и джанти. Ти каза, че си пробвал и всичкосе оправя с друг комплект. Т.е. проблемите остават при този комплект, въпреки кривата гума и нейната подмяна. То лека вибрация може да имаш и при неравномерно износване, дължащо се на лоши амортисьори или блокаж при спиране.. палене на гуми и т.н., неща, които не мисля, че може да се хванат с баланс машина, понеже са радиални.
2. Какви амнайсе реглажа са ти правили, след като си имал 1 см. разлика в междуосието ляво и дясно?
3. Криви гуми се намират доволно като нови, особено в не-масовите размери и по-скъпите марки. Просто защото позастояват... При средния клас и бюджетния няма такива проблеми.
Та причината не мисля, че ти е в колата.
Иначе ако сменяш нещо по колата, то трябва да е за смяна, а не да смениш всичко и нищо да не разрешиш...
1. Казах ти да си сложиш друг комплект гуми и джанти. Ти каза, че си пробвал и всичкосе оправя с друг комплект. Т.е. проблемите остават при този комплект, въпреки кривата гума и нейната подмяна. То лека вибрация може да имаш и при неравномерно износване, дължащо се на лоши амортисьори или блокаж при спиране.. палене на гуми и т.н., неща, които не мисля, че може да се хванат с баланс машина, понеже са радиални.
2. Какви амнайсе реглажа са ти правили, след като си имал 1 см. разлика в междуосието ляво и дясно?
3. Криви гуми се намират доволно като нови, особено в не-масовите размери и по-скъпите марки. Просто защото позастояват... При средния клас и бюджетния няма такива проблеми.
Та причината не мисля, че ти е в колата.
Иначе ако сменяш нещо по колата, то трябва да е за смяна, а не да смениш всичко и нищо да не разрешиш...
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Вибрация във волана при движение
Аз съм почти същия случай като колегата def1nity само че на е60. Разликата е, че при мен и със зимния комплект ми тресе. И освен волана, на 130 ми тресе и купето. Леко е, не е винаги тресе, но е факт. Смених:
1. всички лагер главини
2. Тампони на кривите носачи
3. полуоски
4. всички дискове
След всичко това проблема си е същия.
Това което забелязвам при мен е една характерна вибрация, с определена честота, която се усеща в цялото купе дори, при преминаване на легнал полицай с 10кмч. Т.е вместо еднократен удар на гумата в ръба, усещам последващи пулсации в колата с определена честота. Все едно цялото купе ми е от желе и се разтриса от удара. Много е леко и ако не си познавах колата, нямаше да го забележа. Но определено това е нещо, което ми прави впечатление спрямо всички други коли, които съм карал.
Правих тест на амортисьори - перфектни са. Гледаха ми окачването - идеално било. Но все пак имам леко похлопване понякога в предницата, което го отдавам на рейка. Няма какво друго да е. Въпроса е дали може от нея да играе волана и купето? Имам е36 и е46 със хлопащи рейки, но нямам такъв проблем.
1. всички лагер главини
2. Тампони на кривите носачи
3. полуоски
4. всички дискове
След всичко това проблема си е същия.
Това което забелязвам при мен е една характерна вибрация, с определена честота, която се усеща в цялото купе дори, при преминаване на легнал полицай с 10кмч. Т.е вместо еднократен удар на гумата в ръба, усещам последващи пулсации в колата с определена честота. Все едно цялото купе ми е от желе и се разтриса от удара. Много е леко и ако не си познавах колата, нямаше да го забележа. Но определено това е нещо, което ми прави впечатление спрямо всички други коли, които съм карал.
Правих тест на амортисьори - перфектни са. Гледаха ми окачването - идеално било. Но все пак имам леко похлопване понякога в предницата, което го отдавам на рейка. Няма какво друго да е. Въпроса е дали може от нея да играе волана и купето? Имам е36 и е46 със хлопащи рейки, но нямам такъв проблем.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Вибрация във волана при движение
Възможно е вибрации да се получат и от гумените карета на кардана,също и от висящия лагер.... прегледайте си и тях... просто съвет
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Вибрация във волана при движение
Вибрацията от кардана,според мен, трябва да е с 3-4 пъти по-висока честота. Зависи от предавателното число на диференциала. А аз я усещам, че е равна на честотата на въртене на колелата.
И забравих да допълня, че при продължителен завой, когато ляво и дясно колело се движат по различна траектория, вибрацията плавно се намалява или увеличава. Т.е. зависи от положението на едното спрямо другото колело.
И забравих да допълня, че при продължителен завой, когато ляво и дясно колело се движат по различна траектория, вибрацията плавно се намалява или увеличава. Т.е. зависи от положението на едното спрямо другото колело.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани