Вибрация във волана при движение

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Вибрация във волана при движение

Мнение от def1nity » 03 Авг 2019, 0:35

Здравейте,

Малко предистория - Колата е90 330д 2007ма префейс, проблемът е лека вибрация/тресене във волана на определени скорости с летните 18ки(няма фланци), с което се бях примирил. Дойде време обаче за обслужване и реших да го оправя и това покрай другите работи.

Смених следните неща по предницата миналата седмица, тъй като им беше дошъл момента - предни дискове и накладки, предни амортисьори с тампони(старите бяха смачкани с по 2см навътре), тампони на предна и задна стабилизиращи щанги(бяха оригиналните :mhihi:) и разни други дреболии. Помолих майстора до огледа и провери окачването за евентуални луфтове и проблеми - каза че всичко е наред. Колата доста се стегна, много се подобри комфорта и съответно това вади наяве следващото слабо звено... Тъй като ми бяха казали, че вибрацията не е от джантите(били супер прави, даже ме похвалиха, че явно ги пазя) а е от криви гуми(Dunlop Sportmaxx RT2), следващото беше да ги сменя и тях. Смених ги с чисто нови Fulda Sport control 2 0619 dot, пресни, пресни и отидох при същите момчета, които този път казаха, че гуми и джанти нямат грешка! Качваме ги на колата, реглаж за всеки случай и газ. Какво да видя, тресенето го няма(може би наистина са били криви), но пък има лека вибрация във волана, която почва около 80 и се засилва докъм 100-110, след което постепенно отшумява. Също, воланът ми доста подскача насам натам, нещо не ми се вижда нормално да е толкова... хлабав на моменти, не знам и аз как да го опиша, но определено сега като е постегната предницата, усещам прекалено много в него като че ли... При някои видове легнали полицаи или разни неравности, сега след амортисьори и тампони и гуми и т.н., доста повече усещам разни неща във волана и му влият много разни резки промени в пътната настилка. Та за вибрацията, настъпях я за всеки случай и до 140 за момент и съвсем леко се усеща вибрацията, но беше за кратко и нямах много време да преценя. Тепърва ще имам възможност да покарам извънградско и да пробвам различни варианти, но определно между 80-110 се усеща най-добре. Също така колата дърпа съвсеееем леко надясно. Върнах се при момчетата с баланса и реглажа и ми казаха, че няма вариант да е от гумите или реглажа. Наистина, момчето на реглажа е фен на марката и отдели 1 час да я направи веднъж! Уви, завъртяха предните гуми, лява с дясна и обратното и ми казаха да покарам така малко(нямаше никаква разлика след завъртането само да кажа). Бил съм сменил много неща, можело да е от накладката, ама нещо не разбрах каква е връзката, въпреки че няколко пъти им казах, че е в движение а не при спиране!? Та да покарам така малко и ако продължава да се върна пак да ги били балансирали.

Цялата тази работа нещо не ми се връзва, почвам да мисля, че проблема е някъде в окачването.... Четох и гледах за подобни проблеми с вибрации при разбити/тръгнали кормилни накрайници, но пък дърпането откъде? Да уточня, че под дърпане, визирам съвсем леко по-скоро носене надясно, волана седи направо(пускам го и го гледам как не мърда), но колата постепенно почва да се изнася надясно дори и с по-ниска скорост. Налага се съвсем лека контра с волана за да ходи направо, което вече ми се иска да реша, така и така нялах една кофа пари :banghead:

Още нещо, единият носач (не знам кой от двата), отдясно го сменихме, защото се беше поразскърцал и няма и 5к км сигурно. Двете главини отпред са сменяни преди време и са на не повече от 20-30к км.

От всичко прочетено съм ограничил възможностите до А) кормилни накрайници ; Б) носач/тампон на носач?

tl;dr

Нови гуми, перфектен баланс и реглаж - леки вибрации във волана (не тресене) между 80-110, съмнително хлабав е при неравности и колата съвсем леко дърпа надясно.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1885
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от Top Gun Maverick » 03 Авг 2019, 8:33

Чисто новите гуми често имат склонност да се "наместват" и може да усетиш проблеми след съвсем малко каране, затова след 100-200 км. иди пак за баланс на гумите. Това за вибрациите, а за дърпането кормилните накрайници на кола, която е смляла другите изредени неща съм почти сигурен, че са тръгнали и то може да е от това, но при рязко(не много, но рязко)спиране би трябвало леко да се засилва в посоката му. Тогава идват вече тампоните на носача, шарнир или целия носач.
За вибрациите най-последно, но най-кофти може да се окаже рейката, особено ако чуква по неравности. Самото чукване обаче може да е и от горните неща. Оправи и тях и няма да имаш такъв кеф от перфектна ходовата част на кола, все едно излиза от завода става.
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от SpeedyMan » 03 Авг 2019, 8:36

Колега, тия гумаджии имат ли скорошна калибрация на машината?
Иди за мнение в друга гумаджийница с нови машини с ВАЛЯЦИ, които притискат гумата докато се балансира, провери стикерите за калибрация (ако няма такива искай протокол)

След това може да пробваш с друг комплект джанти - например от колега, който няма проблеми или ако имаш зимен комплект...
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1043
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от NGneer4eto » 03 Авг 2019, 13:07

SpeedyMan написа:Колега, тия гумаджии имат ли скорошна калибрация на машината?
Иди за мнение в друга гумаджийница с нови машини с ВАЛЯЦИ, които притискат гумата докато се балансира, провери стикерите за калибрация (ако няма такива искай протокол)

След това може да пробваш с друг комплект джанти - например от колега, който няма проблеми или ако имаш зимен комплект...


Аз съм за същото. Смених поне 4-5 гумаджийници, докато намеря нормален баланс. Търси където има нови машини. Баланс машините имали лагери, които се износвали и ако не се подменят редовно дават отклонения особено на по-големите цолажи. А повечето гаражни гумаджии изобщо не се занимават с калибрация и разчитат на клиентите до 16", при които няма проблеми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от SpeedyMan » 03 Авг 2019, 17:26

Това го разбрах когато бях на 15 цола, така, че не разчитайте, че при малките цолажи.. ще ви се усмихне късмета.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от def1nity » 03 Авг 2019, 18:39

Благодаря за мненията колеги.

Относно гумаджиите, голям сервиз е от верига в София, името ще го спестя да не правим реклама. Самият обект на веригата е от миналата година и вътре всичко е сравнително ново. Не са кварталните Пешо и Гошо, но и аз си го помислих това за машината, защото тяхната не е с валяци.

За джантите - сигурен съм, че са 100% прави, нямат заварки и не са били изправяни. Оригинални са със сигурност, защото преди тях, бях със същите, но бяха имитация и бяха меки като кашкавал. Откакто ги смених с оригинални, не съм имал проблем с изкривяване или каквото и да е.

Аз го споменах в началото, но все пак да кажа, със зимните 17ки нямам никакви проблеми. Логиката ми, е че с по-големите е нормално да усещам повече, но според мен и проблемите в окачването се усещат повече по този начин.

Чакам днес един приятел с лифт да я вдигнем и да пробваме метода с разклащане на гумата на 9 и 3 часа. Имам няколко идеи как да проверим за луфтове и т.н. и прочетох доста ръководства за това как се диагностицират крайниците.

Засега ми се заформя горе-долу някакъв план - сменяне на всички накрайници + 4-те тампона на предните носачи... Намерих някакви полиуретанови PowerFlex, които по западните форуми ги хвалят много. Общо взето ги сменяш и ги забравяш - по-здрави от оригиналните и се водят като своеобразен upgrade.

Както каза колегата горе, след смяната на тези работи, предницата би трябвало да е като от завода :driving:

Какво мислите колеги?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от SpeedyMan » 03 Авг 2019, 19:05

Верифицирай си джантите и гумите в друга гумаджийница, щом нямаш проблеми с друг комплект, значи в този е проблема.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1885
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от Top Gun Maverick » 04 Авг 2019, 16:27

Само да вметна, че по-здрави от оригиналните елементи по окачването ще издържат повече, но това пренася натоварването повече върху други части от него. Все едно като сложиш керамичен съединител и после вибрациите ти отиват в маховика или директно в кутията. Тоест всяко пренесено натоварване отива някъде и както се казва, нищо не се губи във Вселената, само се трансформира. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от SpeedyMan » 04 Авг 2019, 22:14

NGneer4eto написа:Аз съм за същото. Смених поне 4-5 гумаджийници, докато намеря нормален баланс. Търси където има нови машини. Баланс машините имали лагери, които се износвали и ако не се подменят редовно дават отклонения особено на по-големите цолажи. А повечето гаражни гумаджии изобщо не се занимават с калибрация и разчитат на клиентите до 16", при които няма проблеми.

Това в Стара Загора предполагам. И в крайна сметка в коя гумаджийница се поличиха нещата, ако не е тайна?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1043
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от NGneer4eto » 05 Авг 2019, 18:03

SpeedyMan написа:
NGneer4eto написа:Аз съм за същото. Смених поне 4-5 гумаджийници, докато намеря нормален баланс. Търси където има нови машини. Баланс машините имали лагери, които се износвали и ако не се подменят редовно дават отклонения особено на по-големите цолажи. А повечето гаражни гумаджии изобщо не се занимават с калибрация и разчитат на клиентите до 16", при които няма проблеми.

Това в Стара Загора предполагам. И в крайна сметка в коя гумаджийница се поличиха нещата, ако не е тайна?


Нещата се получиха почти идеално на тази точно след Мото-Пфое вдясно. Не помня името, а и да не правя реклами. След тях ми остана съвсем лека вибрацийка между 90 и 100 км/ч, но е почти не дразнеща. Следващият път бих отишъл на Диана-та, защото е чисто нов магазина и се предполага че оборудването ще е топ. Нямам никакви отзиви от там, само знам, че дерат повече от останалите. Но ако е качествено си струва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от def1nity » 25 Сеп 2019, 16:24

Здравейте колеги

Малко да вдигна темата и да ви кажа докъде съм го добутал... Оказа се, че една от чисто новите гуми е КРИВА фабрично. Две отделни хънтър роуд форс машини го потвърдиха, включително и машината в магазина , от който ги бях купил. Последва рекламация и след 3 седмици ме извикаха да ми сложат нова, нова гума. Изисках да я завъртят на роуд форса и наистина вече всичко беше ОК и гуми с джанти бяха перфектни.

Излизам аз доволен от магазина и тъй като е на околовръстното, веднага се вижда дали проблема е отстранен. Ами вибрациите намаляха, но определено още си ги има. Тъй като не им вярвам, се върнах при Иван в Младост 3, който също завъртя новата гума на неговата роуд форс машина и каза - супер е! След като ме нави, че и от завода не е излязла с толкова перфектни гуми, решихме че трябва пак реглаж.

За по-сигурно отидох на препоръчано от него място. Момчетата си играха пак около час и нещо и казаха, че въобще не е права колата (предните дето ми се кълняха, че по-права не били виждали, да го...), но успяха да я изправят максимално.

Интересното беше, че за 5 години и амнайсе реглажа и прегледа и какво ли не, тези са първите които ми обърнаха внимание на факта, че междуосието между десните гуми е с 1см по-късо отколкото между левите. Търсиха, гледаха, мериха, но така и не можаха да разберат откъде идва разликата. Казаха, че не би трябвало да е чак такъв проблем и че по-криви коли са виждали, без такива оплаквания!

След този последен реглаж, колата наистина се усеща много по-добре! Търкаля се много леко, НО УВИ проблемът с вибрациите и носенето надясно продължава!

Вибрациите изчезват на около 140-150, но преди това се усещат на 90,100,110. Леко, но са там и ме дразни.

Следващата стъпка наистина са носачите май колеги... Гледам даже, че е доста популярно да сложиш направо от М3-ка носачи. Хем били по-здрави, хем и този лек отрицателен кембър, колата стояла по-добре в завоите.

Гледам ето този комплект - https://www.turnermotorsport.com/p-3399 ... x/?pdk=AwE

Като така и така ще ги сменям, какво друго да сменя, което директно контактува с носачите. Идеята ми е да не се получава, ето този 13 годишен болт с този чисто нов носач ще заспат! :banghead:

Шарнирите и биалетките мисля, че са в кюпа. Кормилните накрайници да ги сменя ли и тях? Ами задницата, все пак и там има тампони, носачи... кое е хубаво да се обслужи там? Засега само стаб щангата съм обслужил отзад.

Също така сега трябва да си намеря и майстор, който да ги сложи, тъй като моя не работи с части на клиенти.... Препоръчайте моля, ако трябва и на лично, човек за София, който може да ми оправи окачването. Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 968
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от SpeedyMan » 25 Сеп 2019, 22:06

Колега,

1. Казах ти да си сложиш друг комплект гуми и джанти. Ти каза, че си пробвал и всичкосе оправя с друг комплект. Т.е. проблемите остават при този комплект, въпреки кривата гума и нейната подмяна. То лека вибрация може да имаш и при неравномерно износване, дължащо се на лоши амортисьори или блокаж при спиране.. палене на гуми и т.н., неща, които не мисля, че може да се хванат с баланс машина, понеже са радиални.

2. Какви амнайсе реглажа са ти правили, след като си имал 1 см. разлика в междуосието ляво и дясно?

3. Криви гуми се намират доволно като нови, особено в не-масовите размери и по-скъпите марки. Просто защото позастояват... При средния клас и бюджетния няма такива проблеми.

Та причината не мисля, че ти е в колата.
Иначе ако сменяш нещо по колата, то трябва да е за смяна, а не да смениш всичко и нищо да не разрешиш...
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от pimpo » 26 Сеп 2019, 8:25

Аз съм почти същия случай като колегата def1nity само че на е60. Разликата е, че при мен и със зимния комплект ми тресе. И освен волана, на 130 ми тресе и купето. Леко е, не е винаги тресе, но е факт. Смених:
1. всички лагер главини
2. Тампони на кривите носачи
3. полуоски
4. всички дискове
След всичко това проблема си е същия.
Това което забелязвам при мен е една характерна вибрация, с определена честота, която се усеща в цялото купе дори, при преминаване на легнал полицай с 10кмч. Т.е вместо еднократен удар на гумата в ръба, усещам последващи пулсации в колата с определена честота. Все едно цялото купе ми е от желе и се разтриса от удара. Много е леко и ако не си познавах колата, нямаше да го забележа. Но определено това е нещо, което ми прави впечатление спрямо всички други коли, които съм карал.
Правих тест на амортисьори - перфектни са. Гледаха ми окачването - идеално било. Но все пак имам леко похлопване понякога в предницата, което го отдавам на рейка. Няма какво друго да е. Въпроса е дали може от нея да играе волана и купето? Имам е36 и е46 със хлопащи рейки, но нямам такъв проблем.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 21.12.2018
Пол: Мъж

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от Vernibgs » 26 Сеп 2019, 11:25

Възможно е вибрации да се получат и от гумените карета на кардана,също и от висящия лагер.... прегледайте си и тях... просто съвет

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Вибрация във волана при движение

Мнение от pimpo » 26 Сеп 2019, 13:25

Вибрацията от кардана,според мен, трябва да е с 3-4 пъти по-висока честота. Зависи от предавателното число на диференциала. А аз я усещам, че е равна на честотата на въртене на колелата.
И забравих да допълня, че при продължителен завой, когато ляво и дясно колело се движат по различна траектория, вибрацията плавно се намалява или увеличава. Т.е. зависи от положението на едното спрямо другото колело.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook