Мога ли да си позволя e92?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Мога ли да си позволя e92?
Здравейте,
Обмислям да си закупя e92 320d автоматик (първа кола, наскоро взех книжка) от Германия. Бюджетът ми е около 20-25к. Въпросът ми не е свързан със самата стойност на колата (парите вече са заделени), а с поддръжката след закупуването й. Финансово възможно ли е да се поддържа качествено с месечен доход от 1900лв. (несемеен, 23год, под наем в София) с каране 15-тина хил.км. годишно, без да треперя всеки път, когато стане време за ремонт. Знам, че това силно зависи от състоянието на колата, но нека предположим, че ще се намери нещо що-годе добро в рамките на бюджета.
Благодаря!
Обмислям да си закупя e92 320d автоматик (първа кола, наскоро взех книжка) от Германия. Бюджетът ми е около 20-25к. Въпросът ми не е свързан със самата стойност на колата (парите вече са заделени), а с поддръжката след закупуването й. Финансово възможно ли е да се поддържа качествено с месечен доход от 1900лв. (несемеен, 23год, под наем в София) с каране 15-тина хил.км. годишно, без да треперя всеки път, когато стане време за ремонт. Знам, че това силно зависи от състоянието на колата, но нека предположим, че ще се намери нещо що-годе добро в рамките на бюджета.
Благодаря!
Re: Мога ли да си позволя e92?
Според мен можеш да си го позволиш !
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
- FE LIPE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Мога ли да си позволя e92?


- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Мога ли да си позволя e92?
В официален сервиз според мен не можеш да поддържаш Е9* с такъв доход. Трябва да се насочиш към неофициален такъв, където цените за труд са коренно различни и ще можеш да постигнеш по-добра крайна цена за даден ремонт.
Re: Мога ли да си позволя e92?
Ще можеш, вероятно, зависи от това как си управляваш доходите. Със сигурност едни 150-200 лв/месец ще ти отиват за неизбежните разходи (данък, ГО, каско, масло и филтри). Качествено, с този бюджет, едва ли ще можеш да я поддържаш според мен, без да се лишаваш от нещо.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Мога ли да си позволя e92?
kalo122 написа:Здравейте,
Обмислям да си закупя e92 320d автоматик (първа кола, наскоро взех книжка) от Германия. Бюджетът ми е около 20-25к. Въпросът ми не е свързан със самата стойност на колата (парите вече са заделени), а с поддръжката след закупуването й. Финансово възможно ли е да се поддържа качествено с месечен доход от 1900лв. (несемеен, 23год, под наем в София) с каране 15-тина хил.км. годишно, без да треперя всеки път, когато стане време за ремонт. Знам, че това силно зависи от състоянието на колата, но нека предположим, че ще се намери нещо що-годе добро в рамките на бюджета.
Благодаря!
Сигурен съм, че съм чел вече абсолютно същата тема за същата кола и за същите средства или пак ти си я писал, или я потърси

А по темата - точно на твоите години си взех Е90-то 320д, но със 163 коня мотора и според мен тези пари ще ти стигат. Ти най-вероятно с този бюджет гледаш 2011,2012 с 184 коня, сменяш веригата и няма да имаш грижи.
Re: Мога ли да си позволя e92?
Примерно за София, за E90 320i:
- Данък - 250 лева
- ГО - 250 лева
- Каско - 800 лева (тук може да варира)
- Гараж - 1200 на година (тук също от 600 до 2400 на година според зависи къде, може и 0 де, ако искаш да е на пътя
)
- Винетка - 100
Т.е. ~220 лева на месец да стои като паметник, но готов за каране
С тези 15к км на година сложи и едни 3600 лева на година за бензин (очаква се скок до 2.30 на литър лятото
) -> 300 лева на месец.
Станаха 520 лева на месец. Слагаме едно обслужване на масла с филтри (все пак 15к км на година) и сме на около 550 лева на месец.
Това е при условие, че нищо друго не се чупи и не се прави по колата. Ако трябват летни + зимни гуми нови, както и спирачки и окачване цената рязко скача поне първата година.
Според мен вече ти си прецени как ти се струват като разходи
Мое виждане е, че е ако цепиш квартирата можеш да я имаш, но ако си сам на квартира малко ще е зор (тук визирам хубава квартира, не дупка, в кофти квартал за 400 лева на месец).

- Данък - 250 лева
- ГО - 250 лева
- Каско - 800 лева (тук може да варира)
- Гараж - 1200 на година (тук също от 600 до 2400 на година според зависи къде, може и 0 де, ако искаш да е на пътя

- Винетка - 100
Т.е. ~220 лева на месец да стои като паметник, но готов за каране

С тези 15к км на година сложи и едни 3600 лева на година за бензин (очаква се скок до 2.30 на литър лятото

Станаха 520 лева на месец. Слагаме едно обслужване на масла с филтри (все пак 15к км на година) и сме на около 550 лева на месец.
Това е при условие, че нищо друго не се чупи и не се прави по колата. Ако трябват летни + зимни гуми нови, както и спирачки и окачване цената рязко скача поне първата година.
Според мен вече ти си прецени как ти се струват като разходи




Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: Мога ли да си позволя e92?
Rainbow написа:Примерно за София, за E90 320i:
- Данък - 250 лева
- ГО - 250 лева
- Каско - 800 лева (тук може да варира)
- Гараж - 1200 на година (тук също от 600 до 2400 на година според зависи къде, може и 0 де, ако искаш да е на пътя)
- Винетка - 100
Т.е. ~220 лева на месец да стои като паметник, но готов за каране![]()
С тези 15к км на година сложи и едни 3600 лева на година за бензин (очаква се скок до 2.30 на литър лятото) -> 300 лева на месец.
Станаха 520 лева на месец. Слагаме едно обслужване на масла с филтри (все пак 15к км на година) и сме на около 550 лева на месец.
Това е при условие, че нищо друго не се чупи и не се прави по колата. Ако трябват летни + зимни гуми нови, както и спирачки и окачване цената рязко скача поне първата година.
Според мен вече ти си прецени как ти се струват като разходиМое виждане е, че е ако цепиш квартирата можеш да я имаш, но ако си сам на квартира малко ще е зор (тук визирам хубава квартира, не дупка, в кофти квартал за 400 лева на месец).
![]()
Деля квартира и живея скромно, и разходите за гориво ги смятах ~200лв/месец (дизел), но като тегля чертата пак идва множко. Може би е по-разумно да изчакам повишение на работа.

- donybg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 18.07.2013
- Кара: E91 320d xDrive 2010 184к.с.
Re: Мога ли да си позволя e92?
Би могъл да я поддържаш с каквото ти остава от (1900 лева - наем), но въпросът по-скоро е дали ти е приоритет колата, защото може да се превърне в основен генератор на разходи. Да приемем, че намериш нещо читаво(не е невъзможно – трябва търпение и трезва мисъл, BMW имат способността да предизвикват силно желание да повярваме на приказките, които ни разказват предишни собственици или собственици на автокъщи).
Иначе ако попаднеш на запазена наистина си заслужават колите, удоволствие е да се карат и са изключително надеждни.
Абсолютно минимални разходи, без които няма да минеш:
1. Гражданска – мин. 200 лева
2. Каско – 1200+ лева. (на теория може без него, но е въпрос на време да не си намериш колата, където си я паркирал)
3. Данък от 350 до към 600+ лева (зависи от община и мощност)
4. Преглед – 40 лева
5. Абсолютно минимално годишно обслужване(масло, филтри) – 200 лева с възможност да се увеличи доста.
6. Винетка – 97 лева.
Това прави едни 150-200 лева минимален месечен разход, при условие, че колата не се разваля.
Към тези пари добави горивото. Ако приемем, че караш кротко и доста извънградско с по-малък мотор, средния ти разход може да е към 6,5-7,5 или към 2400 лева за 15000 километра.
До тук имаме 400 лева разход на месец за кола + гориво.
И тук започваш да осъзнаваш, че колата си иска своето. Колкото и да е запазена и нова все нещо ще има да се смени или направи, пример при мен:
1. 300 лева за ключ – единия беше в окаяно състояние и реално не можеше да се разчита на него.
2. Аларма – 300 лева.
3. Първоначално обслужване - тук зависи какво смениш и къде, но абсолютния минимум е едни 300 лева.
4. Гуми. Комплект зимни с монтажа(17ки континентал) – над 1000 лева. Сега предстоят летни(700-800 лева). Е92 обикновено са оборудвани с височки джанти и съответните гуми си струват пари. Да пестиш от гуми за BMW е глупаво, а може да бъде и опасно.
5. Капаче на пръскалката на ляв фар – 20 лева + още толкова да стане в правилния цвят.
6. Смяна на кабел от перката до CIC модула (реши, че му време да се пенсионира на моя) – 120 лева.
7. Акумулатор(дойде с един 60А, а аз дори не погледнах какъв е при покупката) – АГМ на банер – към 300 лева.
8. Сега ще сменям превантивно верига – 2500+, но тях си ги предвиди още като избрах този модел.
В крайна сметка зависи дали колата ти е приоритет или не. От 1900 като махнем квартирата и 400 лева за колата, ще ти остават едни 1000 лева, с които може да се живее нормално. Съветвам те да си заделиш едни 2000 лева авариен фонд(само за колата), ако се случи нещо сериозно да можеш да ремонтираш без да счупиш личния си бюджет.
Много се колебах дали да си купя пак БМВ, когато стана време за смяна на старото е46. При мен колата е необходимост, а личното ми оправдание да поддържам БМВ, а не нещо по-евтино, е че не пуша и не пия. И парите, които други хора(включително и аз преди 6 години) биха дали за цигари, аз ги давам да покрият разликата между поддръжката на истински автомобил и някой ръждив курник, дето да го псувам всеки ден.
Това е неприятната част с разходите и по никакъв начин не искам да те разубеждавам. Колите са страхотни и ще ти се отблагодарят с комфорт, удоволствие и много позитивни емоции. Просто действай разумно.
Иначе ако попаднеш на запазена наистина си заслужават колите, удоволствие е да се карат и са изключително надеждни.
Абсолютно минимални разходи, без които няма да минеш:
1. Гражданска – мин. 200 лева
2. Каско – 1200+ лева. (на теория може без него, но е въпрос на време да не си намериш колата, където си я паркирал)
3. Данък от 350 до към 600+ лева (зависи от община и мощност)
4. Преглед – 40 лева
5. Абсолютно минимално годишно обслужване(масло, филтри) – 200 лева с възможност да се увеличи доста.
6. Винетка – 97 лева.
Това прави едни 150-200 лева минимален месечен разход, при условие, че колата не се разваля.
Към тези пари добави горивото. Ако приемем, че караш кротко и доста извънградско с по-малък мотор, средния ти разход може да е към 6,5-7,5 или към 2400 лева за 15000 километра.
До тук имаме 400 лева разход на месец за кола + гориво.
И тук започваш да осъзнаваш, че колата си иска своето. Колкото и да е запазена и нова все нещо ще има да се смени или направи, пример при мен:
1. 300 лева за ключ – единия беше в окаяно състояние и реално не можеше да се разчита на него.
2. Аларма – 300 лева.
3. Първоначално обслужване - тук зависи какво смениш и къде, но абсолютния минимум е едни 300 лева.
4. Гуми. Комплект зимни с монтажа(17ки континентал) – над 1000 лева. Сега предстоят летни(700-800 лева). Е92 обикновено са оборудвани с височки джанти и съответните гуми си струват пари. Да пестиш от гуми за BMW е глупаво, а може да бъде и опасно.
5. Капаче на пръскалката на ляв фар – 20 лева + още толкова да стане в правилния цвят.
6. Смяна на кабел от перката до CIC модула (реши, че му време да се пенсионира на моя) – 120 лева.
7. Акумулатор(дойде с един 60А, а аз дори не погледнах какъв е при покупката) – АГМ на банер – към 300 лева.
8. Сега ще сменям превантивно верига – 2500+, но тях си ги предвиди още като избрах този модел.
В крайна сметка зависи дали колата ти е приоритет или не. От 1900 като махнем квартирата и 400 лева за колата, ще ти остават едни 1000 лева, с които може да се живее нормално. Съветвам те да си заделиш едни 2000 лева авариен фонд(само за колата), ако се случи нещо сериозно да можеш да ремонтираш без да счупиш личния си бюджет.
Много се колебах дали да си купя пак БМВ, когато стана време за смяна на старото е46. При мен колата е необходимост, а личното ми оправдание да поддържам БМВ, а не нещо по-евтино, е че не пуша и не пия. И парите, които други хора(включително и аз преди 6 години) биха дали за цигари, аз ги давам да покрият разликата между поддръжката на истински автомобил и някой ръждив курник, дето да го псувам всеки ден.
Това е неприятната част с разходите и по никакъв начин не искам да те разубеждавам. Колите са страхотни и ще ти се отблагодарят с комфорт, удоволствие и много позитивни емоции. Просто действай разумно.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Мога ли да си позволя e92?
Това е сметката. А винаги излизат едни задължителни неща при дизела като свещи и евентуално реле, филтър картерни газове, почиствания на егр и колектори, хубаво е да се ползват добри добавки за дюзи дето не са евтини. Не те плашим, реалисти сме. Ако си готов да харчиш за колата повече отколкото за себе си (след режийните разходи), може да се справиш. Аз съм го правил на твоята възраст и от опит - не си заслужава от дистанцията на годините. Може и да не правиш каско и да спестяваш разни ремонти и поддръжка, но за резултата се досещаш сам... Ако ти се кара БМВ, с този пробег, намери си едно запазено бензиново Е46 от 320 нагоре или 1 серия 2005-2006г от 118 нагоре, хем разходите са други, хем няма да ги мислиш толкова. Даже Е36 бих ти препоръчал, но не искам да отварям спорове, а и явно търсиш по-нова кола.
Never mistake motion for action...
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Мога ли да си позволя e92?
Аз съм съгласен с колегите по-горе. Само да вметна, че тук 1500лв уж стигаха за E91 330xd
viewtopic.php?f=112&t=405431
viewtopic.php?f=112&t=405431
- devent
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: Мога ли да си позволя e92?
Аз пък бих ти дал малко по-различна перспектива, която ще е малко офтопик, но пък може да ти помогне, а именно - не се притеснявай да се надскочиш(малко) на годините ти. Аз съм го правил като по-малък и общо взето бързо разбрах, че съм си взел кола, която не мога да поддържам(е46 328 тогава) и се наложи да стана по-добър в работата си и да си намеря по-добре платена, за което съм мноооооого доволен, че така се случи, защото ме научи, че съм сам и сам трябва да се справям със трудностите и в момента имам съвсем различна нагласа за живота, кариерата, развитието ми и т.н.
това е урок, който научих по по-сложния начин, но пък колкото и да ми го говореха тогава, аз не го вярвах.
Единственото, което може да ти се случи е че ще трябва да се лишиш от нещо друго в името на колата, но пък ако тя ти е мечта и искаш да си вземеш такава няма нищо по-хубаво от това да си изпълняваш мечтите.

Единственото, което може да ти се случи е че ще трябва да се лишиш от нещо друго в името на колата, но пък ако тя ти е мечта и искаш да си вземеш такава няма нищо по-хубаво от това да си изпълняваш мечтите.
- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Мога ли да си позволя e92?
Грешно зададен е този въпрос.
И 5000 лева, ако получаваш на месец, каква файда, ако не ти се дават повече от 200 за колата.
Много по-лесно ще се получи, ако кажеш колко пари би заделял на месец, тогава вече колегите ще могат много по-добре да те ориентират към модел, вид двигател и т.н. и т.н.
Поне аз така мисля..
Проста идея, която съм чувал няколко пъти, но не съм виждал някой да я прилага
На всеки 20 лева заредено гориво - слагаш по 20 лева в буркан, който да пипаш само, когато се налагат ремонти, поддръжки и каквито и да е разходи по колата 
И 5000 лева, ако получаваш на месец, каква файда, ако не ти се дават повече от 200 за колата.
Много по-лесно ще се получи, ако кажеш колко пари би заделял на месец, тогава вече колегите ще могат много по-добре да те ориентират към модел, вид двигател и т.н. и т.н.
Поне аз така мисля..
Проста идея, която съм чувал няколко пъти, но не съм виждал някой да я прилага



Re: Мога ли да си позволя e92?
Благодаря за коментарите, определено помагат да взема правилното решение.
Като се замисля, наистина е така. Планът беше да отделям ~400лв/месец (без да броя извънредните ремонти), което ми изглежда постижимо, ако спестя от гараж (което бих направил само, ако имам пълно каско).

Knoxville_ написа:Грешно зададен е този въпрос.
И 5000 лева, ако получаваш на месец, каква файда, ако не ти се дават повече от 200 за колата.
Много по-лесно ще се получи, ако кажеш колко пари би заделял на месец, тогава вече колегите ще могат много по-добре да те ориентират към модел, вид двигател и т.н. и т.н.
Поне аз така мисля..
Като се замисля, наистина е така. Планът беше да отделям ~400лв/месец (без да броя извънредните ремонти), което ми изглежда постижимо, ако спестя от гараж (което бих направил само, ако имам пълно каско).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани