Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Ревю на 320D + DIY EGR почистване
Така колеги след цялата драма с Армееци и моята 5тица дойде времето и съм много горд собственик на 320d 05.2007ма М47.
За две три седмици навъртях близо 3к километра и имам вече повече усещане за колата, както и някои технически наблюдения.
Малко повече за колата. Тя е buyback автомобил и е на 107к км, вътре и вън е почти неразличима от нова, като изкл;юча някои драскотини по дръжката на врата от вътре на шофьорската. Всичко е проверено и я купувам от мой човек официален дилър на БМВ, по негови думи и клоня да му вярвам - коли в такова състояние и на такива км изпадали веднъж два пъти в годината.
След като я докарах и регистрирах и обезопасих срещу кражби(не питайте как, не бих отговорил и на лично) колата влезе за диагностика в М-кар като единственото за смяна бяха двата термостата(единия, но аз предпочитам да си ги сменям комплект да ми е мирна главата) дюзите нямат отклонения, турбото е сменяно гаранционно на 91к заради запушен филтър картерни газове като и той е подменен с циклонен такъв. Колеги мога да кажа, че на 107к по двигателя няма капка омасляване, вибрации или каквито и да е признаци, че колата не е изляза преди година от салона.
Започвам с подробното сравнение с 530xd 2006та или бившата кола. Плюсове / минуси на тройката спрямо петицата:
Плюсове:
+много нисък разход
> извънградско - спокойно каране 100-110 пада под 5 като най-ниското е било 4.4, а средното е 4.8
> извънградско - магистрално каране 130-140 държи около 5.7 като съм минал четири пъти маршрута София - Пловдив и цифрата все е около 5.7
> градско - Пловдив 8 до 9 в зависимост от това колко ми е тежък крака
+в пъти по евтина поддръжка(визирам масла / филтри и др. консумативи) всички филтри + масла (Castrol 5w40) ми излезе 250 лв.
+по-ниско застрахователно число от петицата
+доста по директно управление и по-забавна за шофиране
+по-малко детски болести - няма проблеми с рейката, въздушни компресори и т.н.
+това, че е по-разпространена я прави по-лесна за поддръжка, заради абсурдното количество части, които се намират.
Минуси:
-по-бавна е от петицата, както и да го гледам усеща се
-по-малка е макар да не се усеща от шофьорското място определено, кораба майка беше огромен
-вози доста по твърдо като съм на 17" джанти със 225/45 гуми Fulda Sportcontrol чисто нови и не RF(личното ми мнение е, че по БГ пътищата RF само ти съсипва колата / тежи повече и струва повече ) извън БГ си имам патерица
-черна е
и тоя прахоляк ми къса нервите
-сумата, за която я взех е над пазарната цена, но взех добър екземпляр
-без ксенон съм, но го преживях вече
Какво съм направил по колата
Сменени са маслата + всички филтри - 250 лв. Смених си сам филтъра на картерни газове с циклонен такъв 80 лв. на Valeo(въпреки, че беше сменен с такъв, както съм описал по-горе). Сам си прегледах демферната шайба, както и всички тампони - 0 лв. и много псувни. Пастиране и поливане, за да е огледална - сумата е субективна
Сменени са гумите с нови такива Fulda Sportcontrol 700 лв +-, изправени са три джанти и са балансирани 60 лв., диагностиката ми бе безплатна, но това е заради връзки, застраховката е, който както се уреди(Никога вече няма да застраховам в Армеец). прегледал съм на пръв поглед турбото, което е толкова лъскаво и чисто явно тези 16к км нищо не са за него
Какво предстои
Този уикенд ще почистя ЕГР клапана понеже съм сигурен, че има нагар, като ще сваля и колектора за баня в сода каустик(тъкмо ще прегледам пеперудите дали да не хванат пътя), ще прегледам турбо пътищата, както и маслодайните тръби на турбото тъй като този модел е с Митсубиши турбо и то сдава багажа при лошо омасляване по-бързо.
Забелязах, че буксата на скоростите е тръгнала леко, няма солидно омасляване освен като пипнеш там където се свързва, но ще бъде сменена заедно с маслото и филтъра на скоростите някъде лятото.
За две три седмици навъртях близо 3к километра и имам вече повече усещане за колата, както и някои технически наблюдения.
Малко повече за колата. Тя е buyback автомобил и е на 107к км, вътре и вън е почти неразличима от нова, като изкл;юча някои драскотини по дръжката на врата от вътре на шофьорската. Всичко е проверено и я купувам от мой човек официален дилър на БМВ, по негови думи и клоня да му вярвам - коли в такова състояние и на такива км изпадали веднъж два пъти в годината.
След като я докарах и регистрирах и обезопасих срещу кражби(не питайте как, не бих отговорил и на лично) колата влезе за диагностика в М-кар като единственото за смяна бяха двата термостата(единия, но аз предпочитам да си ги сменям комплект да ми е мирна главата) дюзите нямат отклонения, турбото е сменяно гаранционно на 91к заради запушен филтър картерни газове като и той е подменен с циклонен такъв. Колеги мога да кажа, че на 107к по двигателя няма капка омасляване, вибрации или каквито и да е признаци, че колата не е изляза преди година от салона.
Започвам с подробното сравнение с 530xd 2006та или бившата кола. Плюсове / минуси на тройката спрямо петицата:
Плюсове:
+много нисък разход
> извънградско - спокойно каране 100-110 пада под 5 като най-ниското е било 4.4, а средното е 4.8
> извънградско - магистрално каране 130-140 държи около 5.7 като съм минал четири пъти маршрута София - Пловдив и цифрата все е около 5.7
> градско - Пловдив 8 до 9 в зависимост от това колко ми е тежък крака
+в пъти по евтина поддръжка(визирам масла / филтри и др. консумативи) всички филтри + масла (Castrol 5w40) ми излезе 250 лв.
+по-ниско застрахователно число от петицата
+доста по директно управление и по-забавна за шофиране
+по-малко детски болести - няма проблеми с рейката, въздушни компресори и т.н.
+това, че е по-разпространена я прави по-лесна за поддръжка, заради абсурдното количество части, които се намират.
Минуси:
-по-бавна е от петицата, както и да го гледам усеща се
-по-малка е макар да не се усеща от шофьорското място определено, кораба майка беше огромен
-вози доста по твърдо като съм на 17" джанти със 225/45 гуми Fulda Sportcontrol чисто нови и не RF(личното ми мнение е, че по БГ пътищата RF само ти съсипва колата / тежи повече и струва повече ) извън БГ си имам патерица
-черна е

-сумата, за която я взех е над пазарната цена, но взех добър екземпляр
-без ксенон съм, но го преживях вече
Какво съм направил по колата
Сменени са маслата + всички филтри - 250 лв. Смених си сам филтъра на картерни газове с циклонен такъв 80 лв. на Valeo(въпреки, че беше сменен с такъв, както съм описал по-горе). Сам си прегледах демферната шайба, както и всички тампони - 0 лв. и много псувни. Пастиране и поливане, за да е огледална - сумата е субективна


Какво предстои
Този уикенд ще почистя ЕГР клапана понеже съм сигурен, че има нагар, като ще сваля и колектора за баня в сода каустик(тъкмо ще прегледам пеперудите дали да не хванат пътя), ще прегледам турбо пътищата, както и маслодайните тръби на турбото тъй като този модел е с Митсубиши турбо и то сдава багажа при лошо омасляване по-бързо.
Забелязах, че буксата на скоростите е тръгнала леко, няма солидно омасляване освен като пипнеш там където се свързва, но ще бъде сменена заедно с маслото и филтъра на скоростите някъде лятото.
Последна промяна Taruno на 12 Апр 2014, 20:06, променена общо 2 пъти
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
А какво ще кажеш за скоростния лост, как влиза в сравнение с на 5-та ?
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
хубава кола! Та тя е на по-малко отколкото имам аз със моята! БРАВО!!!! Аз пък се загледах днес, че съм стигнал на 316 000 километра... Взех я от "горе" на 200 и мъничко... август 2006 - и аз съм с 320Д - само дето при мен е N47 (поне така ми казаха)... Та за тия 3-4 години не съм правил почти нищо освен термостати и едни задни накладки... останалото са консумативи + по един комплект зимни и летни гуми. От 10 000 километра карам с една добавка "БАРДАЛ", с която свалих разхода драстично.... Иначе за последните ми 107 098км. съм изгорил точно 5 641,52 литра дизел (което прави среден разход 5,268л/100км). Уникален автомобил... ако не го откраднат, мисля да го покарам още поне 2-3 годинки... - живи и здрави да сме само!
Късмет на всички!
Късмет на всички!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
kraska написа:А какво ще кажеш за скоростния лост, как влиза в сравнение с на 5-та ?
В смисъл? Тя е автомат колега и не мисля, че маслото е намаляло от букса-теча още тъй като сменя мазно, на петицата е 6hp26 на тая е 6hp19 от време на време сменя малко рязко между 2-3та и 1-2, но забелязах, че това се случва ако пусна газта точно, когато е решила да смени

п.с. очаквайте снимките от почистването на ЕГР-а, не знам дали има смисъл да пускам от содената баня на колектора, че там е пипкаво и някой ще се нарани

п.с. п.с. също така скоро ще пусна технически блог на тема поддръжката на моята кола, в който ще пускам много теми с различни неща свързани с тройката и едно от петицата , което ми е останало

п.с. п.с. п.с. както съм написал по-горе аз НЕ съм привърженик на "вечните" смазочни течности т.е. като мине още малко време ще сменя и масло скорости и ще пиша отзиви и от това, а някои от вас вече са чели мненията ми от темата за торка в Е60.
Сервизните ми интервали ще са на максимум 15-16к като всяка година ще почиствам ЕГР + колектор, защото така смятам, че ще удължа живота на тоя двигател бая.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
A, извинявай, помислих че 3-та е ръчка и там казват че скоростите не влизат много приятно.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
Не жена ми държеше на автомат 

- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
kraska написа:A, извинявай, помислих че 3-та е ръчка и там казват че скоростите не влизат много приятно.
Влизат си много приятно ,като изключим 1 ва

- bangelov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 9.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: MPPSK
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
+1
първа влиза малко трудно на моменти, но не е голяма драма
първа влиза малко трудно на моменти, но не е голяма драма

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
Taruno написа:ще прегледам турбо пътищата, както и маслодайните тръби на турбото тъй като този модел е с Митсубиши турбо и то сдава багажа при лошо омасляване по-бързо.
Евалата за темата колега:)
Може ли да сложиш снимки на тези турбо пътища, както и на маслодаините тръби ? За да видя какво точно представляват и ако трябва и аз да ги чистя, като обясниш как става със снимков материал

- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
Турбото има 2 тръби, една за влизане на маслото и другата за връщането му във двигателя. За чистене е нужно да се разглобят и прегледат. Колегата е прав едно нещо иска внимание и поддръжка каквото и да е, иначе оставиш ли го така ще си замине вместо на 100 на 50
Тук се виждат кои са тези маркучи и какви уплътнения имат
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91/E ... brication/
Тук се виждат кои са тези маркучи и какви уплътнения имат
http://bmwfans.info/parts-catalog/E91/E ... brication/
- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
Ако искаш да ти вози по-меко - Е90 без абсолютно никакви проблеми поема 225/50/17 (моята 330-ка е с такиав от доста време), с които комфортът се повишава значително. Минуси от по-големия размер като нестабилност или нещо такова, не съм усетил, а съм я карал доста често на ръба на възможностите и. Скоростомерът стопява заводската разлика и показва почти точните километри (при 160км/ч ми дава 158-9 по GPS). При теб влиза и 16-ка, така че имаш възможност за още по-голям комфорт. Освен комфорта, за мен е много важно да съм сигурен, че като тръгна на някъде, ще стигна, дори и да се окажа на някакъв много скапан път и уцеля някоя и друга дупка. Много по-спокойно се пътува и много по-малко се уморяваш като не следиш постоянно за дупки по пътя.
Честито за новата придобивка и весело и безаварийно! And twists, and turns, and smiles, and miles...
Честито за новата придобивка и весело и безаварийно! And twists, and turns, and smiles, and miles...

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
Така, El Diablo Колегата по-горе го е обяснил, но ще навляза във малко подробности преди да го сваля:
Турбо пътищата са отзад и се сваля всичко, там от където взима въздух обикновено няма нищо за чистене
, маслодайните тръби са две и също се изисква премахване на цялата турбина.
Поради скапаното време и факта, че не искам да се забия в гаража да чистя ЕГР-а(осветлението ми е зле) ако утре е хубаво времето ще се хвана и ще пусна снимки.
Относно комфорта, не бих сложил по-голяма гума, но заради други съображения, а пък не бих казал, че вози зле просто сравнение с Е61 е стъпка назад
П.с. иамм вече един цял резервоар само градско в Пловдив и резултата по колонка е 8,8 по борд 8,4 бих казал, че не съм карал спокойно пък и имах доста пътувания по 2 - 3 км.
Турбо пътищата са отзад и се сваля всичко, там от където взима въздух обикновено няма нищо за чистене

Поради скапаното време и факта, че не искам да се забия в гаража да чистя ЕГР-а(осветлението ми е зле) ако утре е хубаво времето ще се хвана и ще пусна снимки.
Относно комфорта, не бих сложил по-голяма гума, но заради други съображения, а пък не бих казал, че вози зле просто сравнение с Е61 е стъпка назад

П.с. иамм вече един цял резервоар само градско в Пловдив и резултата по колонка е 8,8 по борд 8,4 бих казал, че не съм карал спокойно пък и имах доста пътувания по 2 - 3 км.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
Колега, споделям твоето мнение! И на мен ми се струва малко бавна, ама за сега ми е перфетна с хилядите задръствания в столицата
Казвал съм го и друг път - важното е да е здрава
ПП Кажи-речи се абонирам за темата, защото и на мен ми се ще да си почистя ЕГР-а, така че ще следя с интерес поста и снимките като го направиш!

Казвал съм го и друг път - важното е да е здрава

ПП Кажи-речи се абонирам за темата, защото и на мен ми се ще да си почистя ЕГР-а, така че ще следя с интерес поста и снимките като го направиш!

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 3000км и подобрно ревю на 320D
Готов съм е ЕГР-а и колектора, ще пусна снимки като се прибера, че жената ме завлачи по някакви Молове и разходки. Разликата е осезаема въпреки, че колата беше изрядна. Някак по-лека я чувствАм, а нагара беше само по ЕГР-а и входа към колектора, останала част от колектора+пеперудите бяха съмнително чисти и за мое продължаващо удивление няма капка масло да е протекла по тоя двигател.
Време е за DIY:
Нужни инструменти - всяко гедоре ще свърши работа, няма нищо извън стандарта, 3 звездни болта и 4ри шестограмни болта, права отвертка, за да изринете натрупалия се въглерод, обезмаслител)аз ползвах на MEDIX + спрей за почистване на спирачни на TRW)
Следваме снимките подред:
Сваляте основната кора на двигателя + тръбата за въздуха (снимки 1 и 2)
СНИМКА 3
1. Скоба - сваля се лесно с правата отвертка и издърпвате тръбата, тя е гъвкава т.е. просто я набутайте, така че да не ви пречи.
2. Три болта, за да премахнете този клапан единия е лесен отгоре, но другите два са отдолу и има много неща, които да пречат. При мен тук се случи и големия фал като изпуснах вложката на тресчотката в една ниша, където близо час трябваше да ровя с магнит, за да я извадя.
3. Развийте и премахнете, за да не пречи - 1 болт
4. Развива се с плоска отвертка и трябва да се премахне изцяло, за да извадите EGR-a
5. 4ри шестограмни болта - два отгоре и два отдолу. Единия е проблемен заради металната тръба ако имате мек се удължител на тресчотката ще ви е по-удобно(аз го развих с обикновен шестограм)
6. ВНИМАНИЕ - тук може да направите беля, която струва пари - вакуумното маркуче трябва да се извади ВНИМАТЕЛНО!
СНИМК4 - 8
Замърсяването не е фатално и е доста достоверно за кола на тези километри, на петицата на 170к беше почти затапен!
Време е за DIY:
Нужни инструменти - всяко гедоре ще свърши работа, няма нищо извън стандарта, 3 звездни болта и 4ри шестограмни болта, права отвертка, за да изринете натрупалия се въглерод, обезмаслител)аз ползвах на MEDIX + спрей за почистване на спирачни на TRW)
Следваме снимките подред:
Сваляте основната кора на двигателя + тръбата за въздуха (снимки 1 и 2)
СНИМКА 3
1. Скоба - сваля се лесно с правата отвертка и издърпвате тръбата, тя е гъвкава т.е. просто я набутайте, така че да не ви пречи.
2. Три болта, за да премахнете този клапан единия е лесен отгоре, но другите два са отдолу и има много неща, които да пречат. При мен тук се случи и големия фал като изпуснах вложката на тресчотката в една ниша, където близо час трябваше да ровя с магнит, за да я извадя.
3. Развийте и премахнете, за да не пречи - 1 болт
4. Развива се с плоска отвертка и трябва да се премахне изцяло, за да извадите EGR-a
5. 4ри шестограмни болта - два отгоре и два отдолу. Единия е проблемен заради металната тръба ако имате мек се удължител на тресчотката ще ви е по-удобно(аз го развих с обикновен шестограм)
6. ВНИМАНИЕ - тук може да направите беля, която струва пари - вакуумното маркуче трябва да се извади ВНИМАТЕЛНО!
СНИМК4 - 8
Замърсяването не е фатално и е доста достоверно за кола на тези километри, на петицата на 170к беше почти затапен!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Подобрно ревю на 320D + DIY EGR почистване
Продължаваме със снимките
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани