Проблем след смяна на ламбда сондите
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- velikanski
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.02.2012
- Пол: Мъж
Проблем след смяна на ламбда сондите
Здравейте, колеги!
От известно време ми светеше чекът на моето BMW E91 318i с двигател N46B20. Давaше грешките от първият файл ( 08.05.2025 )– свързани с ламбда сондата и конвертирането в катализатора.
Преди около 100–150 км смених ламбда сондите ( преди и след катализатора ), но грешките отново се появиха на файл ( 29.05.2025 ). Този път обаче чекът не светва.
Въпросът ми е: От какво може да продължава да записва тези грешки?
Благодаря предварително!
От известно време ми светеше чекът на моето BMW E91 318i с двигател N46B20. Давaше грешките от първият файл ( 08.05.2025 )– свързани с ламбда сондата и конвертирането в катализатора.
Преди около 100–150 км смених ламбда сондите ( преди и след катализатора ), но грешките отново се появиха на файл ( 29.05.2025 ). Този път обаче чекът не светва.
Въпросът ми е: От какво може да продължава да записва тези грешки?
Благодаря предварително!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Проблем след смяна на ламбда сондите
При първия запис е имало проблем с подгрева на регулиращата ламбда - преди катализатора. Това е отстранено със смяната и. Във втория файл грешките са само по контролната сонда - след катализатора. А след като си я сменил, това може да означава единствено умиращ катализатор (липса на ефективност на катализатора) - то си е отразено в описанието на другата, основна грешка - "ефективността на катализатора е под прага". И чекът пак ще те навести след определен пробег. Има също грешки за датчика за диференциално налягане и моментна за датчика на коляновия вал - но те защо са записани е друг въпрос.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- kali76
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 15.10.2011
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: Е 91 318I
- Мечтае да кара: НОВ автомобил
Re: Проблем след смяна на ламбда сондите
А има ли газ колата?
- velikanski
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.02.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на ламбда сондите
Не няма газ.
- velikanski
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.02.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на ламбда сондите
The Heartlistener написа:При първия запис е имало проблем с подгрева на регулиращата ламбда - преди катализатора. Това е отстранено със смяната и. Във втория файл грешките са само по контролната сонда - след катализатора. А след като си я сменил, това може да означава единствено умиращ катализатор (липса на ефективност на катализатора) - то си е отразено в описанието на другата, основна грешка - "ефективността на катализатора е под прага". И чекът пак ще те навести след определен пробег. Има също грешки за датчика за диференциално налягане и моментна за датчика на коляновия вал - но те защо са записани е друг въпрос.
Благодаря ви за отговора. Извинявам се, че отговарям малко късно.
Миналата година, когато минавах технически преглед след новите промени, от пункта ми казаха, че колата отговаря на Еко 4 (въпреки че през последните пет години винаги ѝ бяха давали Еко 3). Също така ми казаха, че катализаторите работят много добре и че реално отговаря на стандарт Евро 5. Важно е да уточня, че колата е произведена през 2007 година и заводски е по стандарт Евро 4.
Бих искал да ви попитам какво означават грешките за „датчик за диференциално налягане“ и за „датчик за колянов вал“.
Отскоро колата започна да гори малко масло ( по малко от година ) и предполагам, че гумичките на клапаните са износени. Скоро обмислям да ги подменя. Въпросът ми е дали това може да е причината за тези грешки.
Колата е на над 314 000 километра, като предполагаме, че това е реалният пробег.
kali76 написа:А има ли газ колата?
Колата няма монтиран газов инжекцион.
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Проблем след смяна на ламбда сондите
Датчикът за диференциално налягане при N42/N46 се намира отгоре на всмукателния колектор зад дросела. Предполагам че е регистрирал грешка заради утечка на паразитен въздух след дебитомера. За горенето на масло - със смяната на гумичките на клапаните това ще се оправи напълно, този мотор почва да страда от тая "болест" след определени километри. Защо е регистрирало моментна грешка за датчика на коляновия вал е загадка, но имай едно наум - при тези мотори често умира внезапно и става неприятно. А смяната му не е много лесна работа. Следи за симптоми като внезапно угасване и трудно палене след това.
Относно сондите и чек лампата - спокойно можеш да изключиш задната сонда (след катализатора) и чека няма да те притеснява повече по повод катализатор. Тя не участва в смесообразуването, а нейната работа е само мониторинг на катализатора. Ще виси грешка в компа за нея, но това няма никакво значение.
Относно сондите и чек лампата - спокойно можеш да изключиш задната сонда (след катализатора) и чека няма да те притеснява повече по повод катализатор. Тя не участва в смесообразуването, а нейната работа е само мониторинг на катализатора. Ще виси грешка в компа за нея, но това няма никакво значение.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- velikanski
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.02.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на ламбда сондите
The Heartlistener написа:Датчикът за диференциално налягане при N42/N46 се намира отгоре на всмукателния колектор зад дросела. Предполагам че е регистрирал грешка заради утечка на паразитен въздух след дебитомера. За горенето на масло - със смяната на гумичките на клапаните това ще се оправи напълно, този мотор почва да страда от тая "болест" след определени километри. Защо е регистрирало моментна грешка за датчика на коляновия вал е загадка, но имай едно наум - при тези мотори често умира внезапно и става неприятно. А смяната му не е много лесна работа. Следи за симптоми като внезапно угасване и трудно палене след това.
Относно сондите и чек лампата - спокойно можеш да изключиш задната сонда (след катализатора) и чека няма да те притеснява повече по повод катализатор. Тя не участва в смесообразуването, а нейната работа е само мониторинг на катализатора. Ще виси грешка в компа за нея, но това няма никакво значение.
Благодаря ви за изчерпателния отговор.

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани