За първи път с БМВ моля за препоръки
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Kristiqn_hristov
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.04.2021
- Пол: Мъж
За първи път с БМВ моля за препоръки
Здравейте!
Дойде време да си закупя нова кола и се спрях на БМВ 325хi 2007година 218к.с . Закупих я от автокъща, на таблото пише, че е на 260 000 километра, внесена е от Швейцария .
Регистрирах я в КАТ и я закарах директно в сервиз, който беше на около 4,5 километра, за това време светнаха няколко грешки което изобщо не ме изненада, но за сега според майстора няма нещо сериозно .
Оставих я за обстоен преглед и за обслужване, доста неща се събраха, но ще ги сменя всичките .
Майстора ми отдели много време и обстойно прегледа колата и това е което ми препоръча да сменя :
1. Семеринг , диференциал бр. 2 1
2. О-ринг , диференциал бр. 2
3. Масло преден диференциал ОЕ бр. 1
4. Масло заден диференциал ОЕ бр. 1
5. Масло раздатъчна кутия ОЕ бр. 1
6. Масло скоростна кутия ОЕ бр. 2
7. Масло двигател 5w40 бр. 7
8. Maслен филтър бр. 1
9. Въздушен филтър бр. 1
10. Филтър купе бр. 1
11. Ремък 6PK1990 бр. 1
12. Ролка пистов ремък бр. 1
13. Ролка алтернатор бр. 1
14. ABS , сензор бр. 1
15. Запалителна свещ бр.4
16. Спирачни водачи / апарат / бр.2
17. Спирачни накладки бр.2
18. Сприачен диск бр.1
19. Кардан ремонт
Надявам се когато колата стане готова да се кача и да карам . За първи път имам нормална кола и ще трябва да я пазя и поддържа , до сега карах един много стар Сеат Ибиза на газ и от няколко години дори спрях да сменям маслото, само доливах и си нямам идея как се поддържа една кола . Изчетох всичко което намерих като информация за съответният двигател 325хi 218 , главното което разбрах е , че е претенциозен и ако не се поддържа навреме и правилно може лесно да се счупи.
Моля за всякакви съвети и препоръки, от тук какво следва:
Трябва ли да сменя водната помпа и веригата веднага или може да изчакам.
Обмисля да сложа газ, това добър вариант ли е ? Може ли да очаквам проблеми ?
Как да се грижа правилно за двигателя , кога да сменям масло и филтри ? 10 000км ?
На 4х4 система , трябва ли да сложа гуми с еднаква шарка или може да са различни .
Ще се радвам на всякаква информация, благодаря предварително .
Дойде време да си закупя нова кола и се спрях на БМВ 325хi 2007година 218к.с . Закупих я от автокъща, на таблото пише, че е на 260 000 километра, внесена е от Швейцария .
Регистрирах я в КАТ и я закарах директно в сервиз, който беше на около 4,5 километра, за това време светнаха няколко грешки което изобщо не ме изненада, но за сега според майстора няма нещо сериозно .
Оставих я за обстоен преглед и за обслужване, доста неща се събраха, но ще ги сменя всичките .
Майстора ми отдели много време и обстойно прегледа колата и това е което ми препоръча да сменя :
1. Семеринг , диференциал бр. 2 1
2. О-ринг , диференциал бр. 2
3. Масло преден диференциал ОЕ бр. 1
4. Масло заден диференциал ОЕ бр. 1
5. Масло раздатъчна кутия ОЕ бр. 1
6. Масло скоростна кутия ОЕ бр. 2
7. Масло двигател 5w40 бр. 7
8. Maслен филтър бр. 1
9. Въздушен филтър бр. 1
10. Филтър купе бр. 1
11. Ремък 6PK1990 бр. 1
12. Ролка пистов ремък бр. 1
13. Ролка алтернатор бр. 1
14. ABS , сензор бр. 1
15. Запалителна свещ бр.4
16. Спирачни водачи / апарат / бр.2
17. Спирачни накладки бр.2
18. Сприачен диск бр.1
19. Кардан ремонт
Надявам се когато колата стане готова да се кача и да карам . За първи път имам нормална кола и ще трябва да я пазя и поддържа , до сега карах един много стар Сеат Ибиза на газ и от няколко години дори спрях да сменям маслото, само доливах и си нямам идея как се поддържа една кола . Изчетох всичко което намерих като информация за съответният двигател 325хi 218 , главното което разбрах е , че е претенциозен и ако не се поддържа навреме и правилно може лесно да се счупи.
Моля за всякакви съвети и препоръки, от тук какво следва:
Трябва ли да сменя водната помпа и веригата веднага или може да изчакам.
Обмисля да сложа газ, това добър вариант ли е ? Може ли да очаквам проблеми ?
Как да се грижа правилно за двигателя , кога да сменям масло и филтри ? 10 000км ?
На 4х4 система , трябва ли да сложа гуми с еднаква шарка или може да са различни .
Ще се радвам на всякаква информация, благодаря предварително .
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: За първи път с БМВ моля за препоръки
На 4х4 задължително еднакви гуми. Газ може. Масло и филтри колкото по-често, толкова по-добре разбира се. На 10к е добре, но първоначално е хубаво да смениш и на раздатката и диференциалите. Веригите при този двигател не мисля че правят проблем, но за да спиш спокойно винаги е добре да се сменят, все пак е на бая километри (вероятно на повече от тези които виждаш).
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: За първи път с БМВ моля за препоръки
Честито ,смени си и спирачната течност и антифриза,течноста в хидравликата.Купи една тетрадка и си води кога ,какво си сменял ,на какъв километраж,и каква марка си сложил.
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: За първи път с БМВ моля за препоръки
Ивайло Димов написа:Купи една тетрадка и си води кога ,какво си сменял ,на какъв километраж,и каква марка си сложил.
Това не знаех, че има някой под 70 годишен, който да го прави. Тетрадка не съм виждал как изглежда от 20 години

Иначе към колегата - ти и сега караш много стара кола, на 27 години, може би по-стара от самия теб, тъй че трябва да очакваш какви ли не проблеми, породени от възрастта и незнайната поддръжка от предишният собственик. Всичките проверки трябваше да ги направиш преди покупката, но явно си се доверил на търговеца, който пък със сигурност не е читав, щом толкова лампи са ти светнали след 4 км каране. Може да е било от слаб акумулатор, де. 260К км за 27 години дори за Швейцария не звучи реално, но важното е предишният собственик да не е бил мърляч и да я е обслужвал навреме.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: За първи път с БМВ моля за препоръки
Дали ще е тетрадка или текстов файл в компютър,таблет или телефон е важно да се помни кога ,какво се е сменяло.Най-малкото човека който ще обслужва колата да има обратна връзка с клиента кои части как се държат в конкретната кола.Така и собственика ще може да споделя инфо с други от кои е доволен или не е . 

- Kristiqn_hristov
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.04.2021
- Пол: Мъж
Re: За първи път с БМВ моля за препоръки
Jorixa написа:На 4х4 задължително еднакви гуми. Газ може. Масло и филтри колкото по-често, толкова по-добре разбира се. На 10к е добре, но първоначално е хубаво да смениш и на раздатката и диференциалите. Веригите при този двигател не мисля че правят проблем, но за да спиш спокойно винаги е добре да се сменят, все пак е на бая километри (вероятно на повече от тези които виждаш).
Благодаря, ще търся еднакви гуми, за сега съм се спрял на универсални, колата дойде само с 4 джанти, а лятото пътувам в чужбина и не съм си тук и ще се кара рядко, за това реших,че това е по-приемливия вариант отколкото да купя 4 нови джанти и 4 нови летни гуми , да ги сменя да замина и когато се прибера да сложа направо зимните . Дали е добър вариант универсална гума , бюджета ми е около 170-200лв на гума .
Ивайло Димов написа:Дали ще е тетрадка или текстов файл в компютър,таблет или телефон е важно да се помни кога ,какво се е сменяло.Най-малкото човека който ще обслужва колата да има обратна връзка с клиента кои части как се държат в конкретната кола.Така и собственика ще може да споделя инфо с други от кои е доволен или не е .
Определено ще си запиша някъде където ще се запази , даже майсторът при който ходих ми изпрати фактура и ми каза, че тя ще остане в системата и винаги ще имам достъп, а възнамерявам да обслужвам колата само при него, понеже ми се стори доста читав и отговорен, направи ми много добро впечатление.
Anthony_J написа:Ивайло Димов написа:Купи една тетрадка и си води кога ,какво си сменял ,на какъв километраж,и каква марка си сложил.
Това не знаех, че има някой под 70 годишен, който да го прави. Тетрадка не съм виждал как изглежда от 20 години
Иначе към колегата - ти и сега караш много стара кола, на 27 години, може би по-стара от самия теб, тъй че трябва да очакваш какви ли не проблеми, породени от възрастта и незнайната поддръжка от предишният собственик. Всичките проверки трябваше да ги направиш преди покупката, но явно си се доверил на търговеца, който пък със сигурност не е читав, щом толкова лампи са ти светнали след 4 км каране. Може да е било от слаб акумулатор, де. 260К км за 27 години дори за Швейцария не звучи реално, но важното е предишният собственик да не е бил мърляч и да я е обслужвал навреме.
Колата е 2007 година , в жабката има сервизна книжка, последния печат за обслужване е от 2020 и колата е била на 210 000км. , сигурен съм, че тези печати лесно може да се сложат от който и да е, дали има друг начин да проверя реалната ситуация ?
Re: За първи път с БМВ моля за препоръки
Колата е на 17 години, не на 27, не че я прави много млада де, но 27 е вече доста.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани