BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от newdriver » 26 Авг 2021, 12:11

ognian2002 написа:Пак съм аз, привет
Смених веригата, много бавно и внимателно, спазвайки всички европейски изисквания :D и резултата е абсолютно никакъв!
Както не вървеше колата преди,така не върви и сега. Нищо в звука и работата на двигателя не се промени :bang:
Отвътре е чист , без грам отлагания, направо като нов. Отворих изпускателния ванос и той като нов, доядя ме че изобщо се хванах да го отварям. По валовете няма никакво износване, тоест този мотор трябва да върви и да пее. Да, ама не!
Дали едно обучаване на валвтроник и ваноси няма да помогне? Помагайте, колеги, препоръчайте ми човек в района на Кюстендил, Дупница или София да я закачи , да види какво и е на тази кола. Аз в понеделник тръгвам с нея от Англия към България, а в четвъртък я давам за монтаж на ГИ. Какви настройки ще се правят на газовата при условие, че на бензин не е наред, направо не знам :dunno: Поне да забиваше някакви грешки, а то няма никакви.
Всеки съвет ще ми е от полза
:bchug:


И при мен е така. Сменял съм верига,гумички на клапаните , почиствах дюзи на ултразвук ( след това слагах и bardahl за дюзи) , сменях свещи и бобини. Проверявах ламбдите на осцилоскоп и си работят добре. Просто в ниските обороти за мен е една идея по-слаба.
Като се закачи на диагностика грешки не излизат. Последно като я закарах на майстор ми казаха , че от филтъра за картерните газове смуче въздух и от там идва проблема ( има и едни леки вибрации на празен ход) Сменихме го , но честно казано не усещам разлика и май спирам да се мъча и просто ще си карам колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 26 Авг 2021, 13:20

newdriver написа:
ognian2002 написа:Пак съм аз, привет
Смених веригата, много бавно и внимателно, спазвайки всички европейски изисквания :D и резултата е абсолютно никакъв!
Както не вървеше колата преди,така не върви и сега. Нищо в звука и работата на двигателя не се промени :bang:
Отвътре е чист , без грам отлагания, направо като нов. Отворих изпускателния ванос и той като нов, доядя ме че изобщо се хванах да го отварям. По валовете няма никакво износване, тоест този мотор трябва да върви и да пее. Да, ама не!
Дали едно обучаване на валвтроник и ваноси няма да помогне? Помагайте, колеги, препоръчайте ми човек в района на Кюстендил, Дупница или София да я закачи , да види какво и е на тази кола. Аз в понеделник тръгвам с нея от Англия към България, а в четвъртък я давам за монтаж на ГИ. Какви настройки ще се правят на газовата при условие, че на бензин не е наред, направо не знам :dunno: Поне да забиваше някакви грешки, а то няма никакви.
Всеки съвет ще ми е от полза
:bchug:


И при мен е така. Сменял съм верига,гумички на клапаните , почиствах дюзи на ултразвук ( след това слагах и bardahl за дюзи) , сменях свещи и бобини. Проверявах ламбдите на осцилоскоп и си работят добре. Просто в ниските обороти за мен е една идея по-слаба.
Като се закачи на диагностика грешки не излизат. Последно като я закарах на майстор ми казаха , че от филтъра за картерните газове смуче въздух и от там идва проблема ( има и едни леки вибрации на празен ход) Сменихме го , но честно казано не усещам разлика и май спирам да се мъча и просто ще си карам колата.


Пак ти загубих телефона :) , обади ми се като видиш това да кажеш към днешна дата как са нещата с колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 27 Авг 2021, 15:15

Привет, колеги
Извинявам се за закъснението, но 2 дни и половина път от Англия до Кюстендил + 2 дни да дойда малко на себе си са причината. Преди да тръгна я водих на майстор, обучихме валвтроника ,проверихме всички стойности ,грешки няма никакви , веригата при смяната съм я зацепил добре и като цяло ,според майстора , двигателя е абсолютно наред. Тръгнах на път ,навъртях 3000 км за тези 2 и половина дена, никакви издънки,никакви чекове и разход по борд 5.9 /100 при средна скорост 105 км/ч. Газовата ми я монтираха без никакъв проблем с настройките и работи супер, Ланди Ренцо ево е модела . Тоест, този мотор ,въпреки гръмките 150 коня не е особенно вървежен и толкова си може. Спирам да търся проблеми по него и ще се отдам само на качествена подръжка и каране.
Голямо благодаря за съветите и с пожелание за здраве и много километри на всички
Огнян
:bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 30 Авг 2021, 11:06

ognian2002 написа:Привет, колеги
Извинявам се за закъснението, но 2 дни и половина път от Англия до Кюстендил + 2 дни да дойда малко на себе си са причината. Преди да тръгна я водих на майстор, обучихме валвтроника ,проверихме всички стойности ,грешки няма никакви , веригата при смяната съм я зацепил добре и като цяло ,според майстора , двигателя е абсолютно наред. Тръгнах на път ,навъртях 3000 км за тези 2 и половина дена, никакви издънки,никакви чекове и разход по борд 5.9 /100 при средна скорост 105 км/ч. Газовата ми я монтираха без никакъв проблем с настройките и работи супер, Ланди Ренцо ево е модела . Тоест, този мотор ,въпреки гръмките 150 коня не е особенно вървежен и толкова си може. Спирам да търся проблеми по него и ще се отдам само на качествена подръжка и каране.
Голямо благодаря за съветите и с пожелание за здраве и много километри на всички
Огнян
:bchug:


Здравей Огняне , разхода който показваш на 100км е абсолютно реалистичен, от което би следвало всичко да ти е в норми.

Моята кола е със същият мотор само за експеримента колко икономична може да бъде съм я теслтвал и то не веднъж, но никога не я карам така и експеримента показва > 100км/ч , 6-та предавка ,при 2100 оборота, моментен разход 5,5/100.

Но аз пак казвам така икономично пенсионерската абсолютно-никога не карам и разхода ми с моето каране винаги е около 10/100.

Да този мотор не е самолет като някой 6-так , но пък за сметка на това когато го държиш в над 2600 оборота и нагоре ( стигал съм и до над 6000) , колата като за 4 цилиндров атмосверен мотор си върви повече от отлично, да при изпреварване и в баир се усеща че и трябват примерно още 50 коня горница за да се илиминира напълно лекият недостик на мощност.

Само като пример и ориентир за съпоставка как върви моята кола, Събота и Неделя излизах извън града - 100км отиване и 100км на връщане :

На 4-та предавка правя 150км/ч (3600оборота), от там насетне 5-та до към 190 и на 6-та излизам над 200-тата , стига да не се зададе някой по-голям завой и това е на пуснат климатик,пълен багажник аз жената и детето.

Така че колите ви може и да са напълно-изправни и в ред , но за да вървят трябва да им се задава яко-газ с педала и да се държат живи в 3-те хиляди + оборота, което е напълно характерно и нормално за бензинов-атмосверен мотор без турбина.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 31 Авг 2021, 22:42

Да, колега Губерков, напълно си прав. Ще трябва да свиквам с особеностите на 16- вентиловия мотор, досега съм карал все м43 мотора. Имам въпрос за разхода на газ - При среден разход 7.2 /100 на газ по борд, че карах и малко градско из София, реалния по колонка , пълно- празно се оказа 10/100 газ. Това е разлика от 2.8 литра. Ясно е ,че борда не е точен, но това е голяма разлика. Да не би борда да иска някаква калибровка?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 02 Сеп 2021, 10:01

ognian2002 написа:Да, колега Губерков, напълно си прав. Ще трябва да свиквам с особеностите на 16- вентиловия мотор, досега съм карал все м43 мотора. Имам въпрос за разхода на газ - При среден разход 7.2 /100 на газ по борд, че карах и малко градско из София, реалния по колонка , пълно- празно се оказа 10/100 газ. Това е разлика от 2.8 литра. Ясно е ,че борда не е точен, но това е голяма разлика. Да не би борда да иска някаква калибровка?


Това с газта пак е нормално, защото първо тя върви винаги с 1 литър горница вповече на 100км. спрямо бензина, и после каза и градско си карал на тръгни/спри там също ти се вдига разхода, и не на последно място газта осигурява при изгарянето си по-малко кинетична енергия от колкото бензина, от там идва и момента с подаването на повече количество газ особенно в баир,изпреварване или тръгване от място.

Това го казвам от наблюденията които имах върху предишното ми BMW E46 Coupe 318i с m43 мотор там имах газово , на E90-ката си не съм слагал, няма и да сложа нито на нея,нито и на която и да ми е следваща кола с бензинов мотор - карането на газ не е моето нещо, макар че съм нямал никакви проблеми с газовото и ми излизаше супер-изгодно като гориво.

А що се отнася до впечатленията ми върху m43 мотора - много здрав и безпроблемен , но като вървеж никъв го няма а пак гори 10-12/100 - N46 макар и да не е самолет притежава завидна динамика и тяга спрямо m43.

Поздрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 17 Сеп 2021, 9:33

Привет, колега Губерков
Чак сега намерих време да драсна някой ред, отпуската ми в България беше доста динамична.
Автомобилът се представи доста добре при връщането от България до Англия. Никакви чекове,никаква промяна в звука и работата на мотора, но си позволих да я натискам с 140-160 км/ч по магистралите в България,че доста обикалях и се наложи за първи път да доливам масло. Някъде 2 пъти по 300 грама, което е ок,струва ми се. А иначе за дългия път до Англия ми даде 6.2/100 по борд, но реален пълно-празно 7.5/100 газ при средна скорост 105 км/час. Аз от това съм доволен, едва ли може да се желае повече,все пак е комби.
Това е за сега.
Поздрави :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от newdriver » 17 Сеп 2021, 11:58

ognian2002 написа:Привет, колега Губерков
Чак сега намерих време да драсна някой ред, отпуската ми в България беше доста динамична.
Автомобилът се представи доста добре при връщането от България до Англия. Никакви чекове,никаква промяна в звука и работата на мотора, но си позволих да я натискам с 140-160 км/ч по магистралите в България,че доста обикалях и се наложи за първи път да доливам масло. Някъде 2 пъти по 300 грама, което е ок,струва ми се. А иначе за дългия път до Англия ми даде 6.2/100 по борд, но реален пълно-празно 7.5/100 газ при средна скорост 105 км/час. Аз от това съм доволен, едва ли може да се желае повече,все пак е комби.
Това е за сега.
Поздрави :bchug:


Ебаси разхода ... по борд и по колонка де на мен ми дава разход 10.5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от ognian2002 » 17 Сеп 2021, 13:19

Тръгнах с пълна бутилка 44 литра газ от OMV, на тях доставчик им е Газтрейд и това е най- добрата газ в България.След това заредих в Словения, не беше лоша газта,не забелязах разлика, а по нататък в Европата горивата са идеални,както знаеш. Освен това,честно казано,внимавах с педала .Ако бях карал нормално, сигурно щеше да е друг разхода, литър нагоре примерно.
Моторчето съвсем скоро мина 100-те хиляди и е в отлично състояние , карам го с пао синтетика 5-40 на Лики Моли. Общо взето това са предпоставките за тази икономия, сам бях в колата,без много багаж. Това е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от newdriver » 17 Сеп 2021, 15:14

ognian2002 написа:Тръгнах с пълна бутилка 44 литра газ от OMV, на тях доставчик им е Газтрейд и това е най- добрата газ в България.След това заредих в Словения, не беше лоша газта,не забелязах разлика, а по нататък в Европата горивата са идеални,както знаеш. Освен това,честно казано,внимавах с педала .Ако бях карал нормално, сигурно щеше да е друг разхода, литър нагоре примерно.
Моторчето съвсем скоро мина 100-те хиляди и е в отлично състояние , карам го с пао синтетика 5-40 на Лики Моли. Общо взето това са предпоставките за тази икономия, сам бях в колата,без много багаж. Това е.


Супер колега :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: BMW е90 2007 - 2А67/2А6b fault

Мнение от Guberkov » 20 Сеп 2021, 12:12

newdriver написа:
ognian2002 написа:Тръгнах с пълна бутилка 44 литра газ от OMV, на тях доставчик им е Газтрейд и това е най- добрата газ в България.След това заредих в Словения, не беше лоша газта,не забелязах разлика, а по нататък в Европата горивата са идеални,както знаеш. Освен това,честно казано,внимавах с педала .Ако бях карал нормално, сигурно щеше да е друг разхода, литър нагоре примерно.
Моторчето съвсем скоро мина 100-те хиляди и е в отлично състояние , карам го с пао синтетика 5-40 на Лики Моли. Общо взето това са предпоставките за тази икономия, сам бях в колата,без много багаж. Това е.


Супер колега :bchug:


И твоята ще има този приличен разход , след като отсраниш проблемите с ламбда сондата и валвтроника.

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook